Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ibbel schreef:Dat begrijp ik dus helemaal niet hè. Je wilt geen natuurlijk proces, maar kiest wel voor een zware buikoperatie. Dat wil er bij mij niet in (er was een jaar of wat geleden idd een bokker die dat wilde, en nog voor een electieve KS mocht gaan ook, van de artsen - geen wonder dat de zorg steeds duurder wordt...)
Ibbel schreef:Met een natuurlijke bevalling ben je echt een heel stuk sneller op de been (binnen een dag) dan na een KS (6 weken niet tillen minimaal - handig wel als je een klein kind dagelijks minstens 8x in handen moet hebben).
Ibbel schreef:Dat begrijp ik dus helemaal niet hè. Je wilt geen natuurlijk proces, maar kiest wel voor een zware buikoperatie. Dat wil er bij mij niet in (er was een jaar of wat geleden idd een bokker die dat wilde, en nog voor een electieve KS mocht gaan ook, van de artsen - geen wonder dat de zorg steeds duurder wordt...)
Bloodymary schreef:Kortom, het is hoe dan ook allemaal ellende en een aanslag op je lichaam. Niet aan beginnen dus.
sanso schreef:Weet je wat ik ook zo ranzig vindt? Zo’n bevalling in bad.![]()
Overal stukjes die met jou en je net geboren kind meezwemmen. Waarom zou je je daar vrijwillig voor opgeven
MarcoBorsato schreef:Bloodymary schreef:Kortom, het is hoe dan ook allemaal ellende en een aanslag op je lichaam. Niet aan beginnen dus.
Ach welnee, zo dramatischals het niks voor je is dan is het niks maar wat Ibbel zegt, met een dag was ik weer op de been en na een week of 2 mn zwangerschapsgewicht ook kwijt. Geen trauma, geen vagina als een uitgelubberde ballon.
sanso schreef:Weet je wat ik ook zo ranzig vindt? Zo’n bevalling in bad.![]()
Overal stukjes die met jou en je net geboren kind meezwemmen. Waarom zou je je daar vrijwillig voor opgeven
Omdat het een pijndempende en ontspannen setting is. Volgende bevalling gebruik ik hem weer.
Bloodymary schreef:Frappant dat het altijd overal kommer en kwel is, maar bij de moeders in dit topic gaat het allemaal van een leien dakje. En daar bedoel ik verder niks mee hoor, het valt me gewoon op.
MarcoBorsato schreef:Bloodymary schreef:Frappant dat het altijd overal kommer en kwel is, maar bij de moeders in dit topic gaat het allemaal van een leien dakje. En daar bedoel ik verder niks mee hoor, het valt me gewoon op.
Ja ik vind het ook zo frappant dat het blijkbaar altijd kommer en kwel is bij jou.
Ik weet uit het kinderkledingtopic 2 meiden die echt een horrorbevalling hebben gehad. We zijn met een stuk of 15?
En eerlijk is eerlijk, ik heb natuurlijk gewoon geboft met 5 uurtjes, er zijn vrouwen die hebben 48 uur weeen.
Ik denk sowieso dat paardenvrouwen wel wat harder en nuchterder zijn dan de gemiddelde vrouw. Een been breken is pijnlijker.
watchthesky schreef:
En quera zeurt nooit
Het is denk ik vooral dat je de kommer en kwel verhalen vaker hoort en dat ze je beter bijblijven.
En dat ik van mezelf weet dat ik altijd pech heb. Ik zou per ongeluk zwanger zijn van een tweeling en een totaalruptuur scoren bij mijn bevalling ergens langs de snelweg, want het dichtstbijzijnde ziekenhuis is een halfuur met de auto.