[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:44

Dat begrijp ik dus helemaal niet hè. Je wilt geen natuurlijk proces, maar kiest wel voor een zware buikoperatie. Dat wil er bij mij niet in (er was een jaar of wat geleden idd een bokker die dat wilde, en nog voor een electieve KS mocht gaan ook, van de artsen - geen wonder dat de zorg steeds duurder wordt...)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:48

Ibbel schreef:
Dat begrijp ik dus helemaal niet hè. Je wilt geen natuurlijk proces, maar kiest wel voor een zware buikoperatie. Dat wil er bij mij niet in (er was een jaar of wat geleden idd een bokker die dat wilde, en nog voor een electieve KS mocht gaan ook, van de artsen - geen wonder dat de zorg steeds duurder wordt...)

Want een natuurlijk proces is altijd beter?
Ik snap het wel hoor. Een mandarijn door je neus persen bij volle bewustzijn, of knock out voor x tijd (geen idee hoe lang dat eigenlijk duurt) en er niks van mee krijgen? Ik weet wel waarvoor ik kies.
Voor de aftermath hoef je het niet te doen, bedgebonden ben je toch wel want je mag helemaal niks.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:50

Met een natuurlijke bevalling ben je echt een heel stuk sneller op de been (binnen een dag) dan na een KS (6 weken niet tillen minimaal - handig wel als je een klein kind dagelijks minstens 8x in handen moet hebben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:55

Hehe. Moet echt even flink lachen met alle drama hier :D Maar ik snap het, ik dacht er vroeger ook zo over. Gelukkig viel de praktijk heel goed mee.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:05

Hha het is wel een fijn topic. Als ik weer eens denk dat ik een tweede kind wil lees ik dit topic met alle drama en ben ik weer genezen :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:16

Ibbel schreef:
Met een natuurlijke bevalling ben je echt een heel stuk sneller op de been (binnen een dag) dan na een KS (6 weken niet tillen minimaal - handig wel als je een klein kind dagelijks minstens 8x in handen moet hebben).

Dat idd, ik denk dat een aantal mensen een keizersnede echt onderschat. Ik heb een vergelijkbare operatie ondergaan, maar dat was echt geen pretje, ze snijden dus wel je buikspieren door he. Die gebruik je nogal veel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:22

Kortom, het is hoe dan ook allemaal ellende en een aanslag op je lichaam. Niet aan beginnen dus.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:39

Ibbel schreef:

Was zij niet zwanger van een tweeling?
Dan vind ik het op zich niet zo gek. Dat wordt sowieso vaak een keizersnede, kun je het net zo goed meteen netjes plannen...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:41

Is dat zo? Tweeling lijkt me dan juist praktisch: in 1x klaar, kleinere babies over het algemeen dus minder uitlubberkansen en maar 4 jaar wachten tot ze naar school gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:54

Ja, ze liggen veel vaker verkeerd. Daardoor kunt ze er niet/moeilijk uit met een hoog risico dat het fout gaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:56

Bloodymary schreef:
Kortom, het is hoe dan ook allemaal ellende en een aanslag op je lichaam. Niet aan beginnen dus.

Ach welnee, zo dramatisch _O- als het niks voor je is dan is het niks maar wat Ibbel zegt, met een dag was ik weer op de been en na een week of 2 mn zwangerschapsgewicht ook kwijt. Geen trauma, geen vagina als een uitgelubberde ballon.

sanso schreef:
Weet je wat ik ook zo ranzig vindt? Zo’n bevalling in bad. :brr:
Overal stukjes die met jou en je net geboren kind meezwemmen. Waarom zou je je daar vrijwillig voor opgeven :brr:

Omdat het een pijndempende en ontspannen setting is. Volgende bevalling gebruik ik hem weer.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:58

Je buikspieren worden volgens mij niet doorgesneden maar aan de kant gelegd. Het blijft desondanks een zware operatie waarvan iedereen zelf moet weten wat zij wilt vind ik .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:25

MarcoBorsato schreef:
Bloodymary schreef:

Ach welnee, zo dramatisch _O- als het niks voor je is dan is het niks maar wat Ibbel zegt, met een dag was ik weer op de been en na een week of 2 mn zwangerschapsgewicht ook kwijt. Geen trauma, geen vagina als een uitgelubberde ballon.

sanso schreef:
Weet je wat ik ook zo ranzig vindt? Zo’n bevalling in bad. :brr:
Overal stukjes die met jou en je net geboren kind meezwemmen. Waarom zou je je daar vrijwillig voor opgeven :brr:

Omdat het een pijndempende en ontspannen setting is. Volgende bevalling gebruik ik hem weer.

Oh dat heb ik vaak hééél anders gehoord. Meestal ging het over de trap op kruipen en een paar weken niet meer beneden komen. En die vrouwen zijn echt geen aanstellers :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:28

Ik liep 3 uur later al weer vrolijk rond en stond 3 dagen later weer op de weide tussen de paarden :') Maar goed, iedereen ervaart pijn anders en elke bevalling is ook anders

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:30

Ik heb dat nog nooit gehoord := het was een week beurs ja maar weken in bed blijven neeeee. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:33

Neee, ze bleven niet in bed liggen die weken maar gingen de trap niet af xd. Ze konden niet rechtop lopen of zitten. Lopen ging beter dan zitten en liggen ging goed.

Maar: ik heb me er niet al teveel mee bemoeid moet ik zeggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:36

Wat DMH zegt, iedereen beleeft het anders. Ik zat na die week weer op mijn paard.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:40

Frappant dat het altijd overal kommer en kwel is, maar bij de moeders in dit topic gaat het allemaal van een leien dakje. En daar bedoel ik verder niks mee hoor, het valt me gewoon op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:55

Of misschien zijn wij gewoon nuchter genoeg en vinden wij het niet nodig om overal drama over te verkopen :D

Maar zoals ik al zij: Elke bevalling is anders :) Sommigen zijn er op een paar uur van af, anderen zijn 3 dagen bezig.

Verder is dit een kinderloos topic dus ik heb hier nog niet gezet hoe mijn bevalling is gegaan. Ik behoor helaas niet tot de categorie van MB dat het op 5 uurtjes klaar was, maar ik denk wel: Je weet dat het pijn gaat doen dus cut the crap en tandenbijten :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-19 13:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:01

Bloodymary schreef:
Frappant dat het altijd overal kommer en kwel is, maar bij de moeders in dit topic gaat het allemaal van een leien dakje. En daar bedoel ik verder niks mee hoor, het valt me gewoon op.

Ja ik vind het ook zo frappant dat het blijkbaar altijd kommer en kwel is bij jou.

Ik weet uit het kinderkledingtopic 2 meiden die echt een horrorbevalling hebben gehad. We zijn met een stuk of 15?

En eerlijk is eerlijk, ik heb natuurlijk gewoon geboft met 5 uurtjes, er zijn vrouwen die hebben 48 uur weeen.

Ik denk sowieso dat paardenvrouwen wel wat harder en nuchterder zijn dan de gemiddelde vrouw. Een been breken is pijnlijker.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:25

Ik heb 7 jaar gehockeyd en 10 jaar paard gereden. Twee gevaarlijke sporten en nooit wat gebroken. _O-

Maar de bevalling lijkt mij niet het ergst, wel het idee dat er iets in je groeit. Dat gebrek aan controle word kk heeeel naar van. :=

Was laatst in de Mac met 2 vriendinnen die beide kinderen willen. Een heel schattig kind daar flirtte met mij. Was wel echt een dotje en kon net lopen. Maar leuk op een afstand. Die vriendinnen helemaal leip van omg mijn eierstokken en ik wil ze nu. :+

Ik dacht alleen maar, gadverdamme er zitten etensresten op zijn hoofd. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:34

_O- _O-

Ik heb ook gehockeyd! Altijd die gore bloedblaren als er een bal op kwam :') .

Nee dat er iets in me groeit en beweegt vind ik juist heel gezellig maar ik ben dan ook niet iemand die de controle moet hebben ofzo.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:50

MarcoBorsato schreef:
Bloodymary schreef:

Ja ik vind het ook zo frappant dat het blijkbaar altijd kommer en kwel is bij jou.

Ik weet uit het kinderkledingtopic 2 meiden die echt een horrorbevalling hebben gehad. We zijn met een stuk of 15?

En eerlijk is eerlijk, ik heb natuurlijk gewoon geboft met 5 uurtjes, er zijn vrouwen die hebben 48 uur weeen.

Ik denk sowieso dat paardenvrouwen wel wat harder en nuchterder zijn dan de gemiddelde vrouw. Een been breken is pijnlijker.

68 uur de 1e :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:01

_O-
En quera zeurt nooit :D
Het is denk ik vooral dat je de kommer en kwel verhalen vaker hoort en dat ze je beter bijblijven.

En dat ik van mezelf weet dat ik altijd pech heb. Ik zou per ongeluk zwanger zijn van een tweeling en een totaalruptuur scoren bij mijn bevalling ergens langs de snelweg, want het dichtstbijzijnde ziekenhuis is een halfuur met de auto. _O-

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:02

watchthesky schreef:
_O-
En quera zeurt nooit :D
Het is denk ik vooral dat je de kommer en kwel verhalen vaker hoort en dat ze je beter bijblijven.

En dat ik van mezelf weet dat ik altijd pech heb. Ik zou per ongeluk zwanger zijn van een tweeling en een totaalruptuur scoren bij mijn bevalling ergens langs de snelweg, want het dichtstbijzijnde ziekenhuis is een halfuur met de auto. _O-

En t mooiste was nog... bij de 2e bijna op de snelweg bevallen omdat ik dacht dat het nog heel lang zou duren :+