Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:59

Makkelijk geld verdienen zo :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:10

Als ik iets weggeef dan is dat omdat ik denk dat iemand er blij mee maak. Met het ding zelf dus. Niet met de opbrengsten van de marktplaats verkoop. Natuurlijk, zodra iets weggegeven is kun je er niets meer van zeggen en mogen ze er mee doen wat ze willen; maar als je denkt dat je iemand die krap bij kas zit blij maakt met iets moois en ze verkopen het dan zou ik ook wel ff flink balen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:20

Ceffyl schreef:
Danique_G schreef:
https://grazia.nl/artikel/311114/shocki ... AdXVSEdxtw

Vriendin 1 had spullen uit liefdadigheid aan vriendin 2 en vriendin 2 verkocht dit op marktplaats en ontvang 800 euro.
Das toch erg! Zou dit niet over mn hart kunnen verkrijgen. Ze zijn ook gewoon nog vriendinnen, had op zn minst geeist dat ze me uiteten zou nemen post pandemic van dat geld :Y)

Ik weet het niet, heb een dubbel gevoel bij dit verhaal. Ze heeft de spullen zelf weggegeven, dan heb je niks meer te zeggen over wat ermee gedaan wordt. Bovendien kun je als volwassene ook een keer nee tegen je vriendin zeggen toch? Dat ze zo’n lampje voor haar nichtje dan in de garage zet, dat snap ik echt niet. Dan heb je toch helemaal geen ruggengraat als alles zo makkelijk mee gaat met een vriendin?

Dat niet alleen... Voor mij was dit echt einde vriendschap geweest. Ze heeft gewoon glashard tegen je gelogen. Wat moet je nog met zo iemand?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:23

Als ze er eerlijk over geweest was had ik het niet zo'n probleem gevonden. Ik heb geen zin in het gedoe met marktplaats, zij wel en kan het geld gebruiken. Prima.
Waar het bij mij fout gaat is dat er gelogen wordt. Dat vind ik niet kunnen.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:26

ingvdh schreef:
Als ze er eerlijk over geweest was had ik het niet zo'n probleem gevonden. Ik heb geen zin in het gedoe met marktplaats, zij wel en kan het geld gebruiken. Prima.
Waar het bij mij fout gaat is dat er gelogen wordt. Dat vind ik niet kunnen.

Hoe ik het verhaal lees gaat het inderdaad voornamelijk om het liegen, en had zij bijvoorbeeld wel graag de fiets verkocht maar wellicht andere spullen wel alsnog gegeven.

Ik vind het wel kunnen als je iets een tijd hebt gebruikt en het dan verkoopt, maar als je bij passen al achterkomt dat het niet past ofzo dan vraag je toch even aan die vriendin van "he mag ik dit op MP zetten of wil je dat zelf doen" kan je ook nog aanbieden om de winst te delen oid.

Maar liegen dat je moeder een fiets kan gebruiken om hem vervolgens te verkopen, nee mijn vriendschap zou ook klaar zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:13

Wat mij vooral dwars zou zitten is dat ze spullen aftroggelt en dan verkoopt dat wil ik wel en dat wil ik wel en dan met in haar achterhoofd om op mp te zetten. Voor mij einde vriendschap, achterbaks gedoe hou ik niet van

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:42

Echt erg dat ze er zo om ging vragen. Ik zou de vriendschap zeker verbroken hebben, want ik vind he tniet oké om zo van een ander te profiteren. En vooral dat liegen zou ik een probleem vinden.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:49

Ja het liegen is inderdaad niet goed te praten. Maar dat die vrouw zelfs spullen meegaf die ze eigenlijk aan andere wilde geven is niet de schuld van die vriendin. Die vroeg alleen ‘Mag ik het hebben?’. Dan moet je zelf ook de ruggengraat hebben om gewoon eens nee te zeggen. Ik bedoel, wie laat nou vrienden met zoveel spullen het huis uit lopen. Ze zegt zelf dat ze elk bezoekje iets meenam, daar ben je toch zelf ook bij??

Bovendien viel het al op dat spullen zogenaamd op zolder belanden en niet in huis. Dan ben je er toch ook al snel klaar mee?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:13

Ik zou ook niet elke keer zomaar van alles meegeven, zeker niet als ik er al zelf een ander doel voor zou hebben.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:33

Ik had een vriendin die het andersom deed. Zij veranderde heel vaak haar interieur en dan kreeg ik uit het niets een appje: "wat vind je van deze lamp?" Ik: "leuk!" Zij: "voor vijftien euro mag je hem hebben!" Eh..

Als je een keer wat leuks hebt en aan me moet denken, hartstikke lief. Maar je hele interieur aan me proberen te slijten, neuh..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:34

Hahaha oh ja, ik heb familieleden/vrienden die dat doen :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:43

Haha ook erg. Als je nu weet dat iemand ergens specifiek naar op zoek is.... maar anders echt raar ja.

Overigens geef ik aan vrienden en familie altijd gratis weg :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:22

Nou inderdaad, over vijftien euro zou ik niet moeilijk doen. Als het nou een zgan bankstel was

Ik heb een bureaustoel van een jaar oud die200 euro was die ik aan mijn broer geef. Hij zit in de schulden en hij zit nu op een rotstoel. Nu krijg ik vandaag een appje: “doe je je fiets ook weg? Die wil ik ook wel hebben.” Is een jaar oude Batavus. Wat denk je zelf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:41

Ik wil die ook wel hoor :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:44

Of het echt gierig is, weet ik niet, zal vast gewoon een andere opvoeding zijn maar ik vind het wel een beetje opmerkelijk dat mijn schoonmoeder nooit iets zomaar/gratis meegeeft aan haar kinderen qua eten en dergelijke (iedereen woont net alleen).

Ikzelf moet mijn moeder echt tegenhouden want ze zou me zakken vol douchegels, shampoo's, eten en afwasmiddelen meegeven :')
Maar mijn schoonmoeder gaat dus voor haar plezier naar een breukgoederenwinkel (dacht dat het zo heet?) waar ze dus eten aan een lagere prijs kan inkopen, en dan vraagt ze steeds of iemand iets moeten hebben (voorbeeld flesjes tonic, bier, olijfolie, ...) maar echt elke keer rekent ze tot de cent uit hoeveel haar kind haar dan verschuldigd is; zelfs als het een bedrag van 1,85 euro is ofzo :+ Natuurlijk vinden we het geen probleem om te betalen, maar ik ben gewoon iets helemaal anders gewend denk ik.
Gelukkig vraagt ze nog niet om haar parkeergeld terug te betalen als ze eens bij ons op bezoek komt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:56

Gho, ik vind dat nu vrij normaal. Ze vraagt of je iets wil en je laat iets mee brengen door haar. Dan snap ik dat ze dat geld terug vraagt. Het zou anders zijn moest ze niets vragen en zomaar wat meenemen en daar geld voor vragen. Dat vind ik dan weer niet kunnen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:59

Ze koopt eerst een hele hoop van alles, en dan vraagt ze of iemand iets moet hebben.

Niet dat ik verwacht dat ze alles gratis weggeeft, daar niet van, ik ben het zelf gewoon gewend dat mijn ouders me van alles ongevraagd toestoppen (wat ik zelf ook weer overdreven vind) en om dan alles tot op de cent uit te rekenen vind ik een beetje apart.
Maar waarschijnlijk zal ik wel te verwend opgevoed zijn haha.
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 11-11-20 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:12

Oh zo. Nee dat is wel apart ja :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:13

Nou, dat snap ik wel dat dit een beetje raar is. Wanneer ze nu in die winkel staat en ze appt of ze ook wat voor jullie moet meenemen, is het niet gek om daarvoor te betalen. Maar wanneer ze het al heeft gekocht ga je toch daarna pas vragen of iemand wat ervan wil en dan de kosten doorberekenen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:21

DeMolenhoek schreef:
Ik wil die ook wel hoor :+

1 rug, krijg je de strik erbij :):)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:18

Ik geef altijd dingen gratis weg :7 laatst nog een boek gegeven aan de vriendin van een vriend, had deze dubbel. Ik vind het leuk om dingen te geven als ik iemand er blij mee kan maken maar zou woest worden als ik er achter zou komen dat alles meteen verkocht word. Als het enige tijd gebruikt is is het iets anders.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:12

saskia23 schreef:
Relaxed schreef:
Dat denk ik ook IHN, ze staan er gewoon niet altijd bij stil.. Ook als je zelf geen auto hebt of auto rijdt, ze hebben gewoon geen idee wat het kost en denken er dan niet aan om een bijdrage te doen.

Dat is een kwestie van je boerenverstand gebruiken. Ik heb zelf ook geen auto maar als ik met iemand meerij betaal ik naast de parkeerkosten ook benzinegeld en een consumptie als we bv naar een park gaan.
Want iemand heeft niet alleen benzinekosten aan een auto denk ik dan...

Het is imo iets minder zwart/wit.
Ik had een vriendin die erg veel geld had en die een ander vriendinnetje van mij mee wou nemen naar een duur pretpark. Dat andere vriendinnetje kon geen enkele maand rondkomen en had het financieel erg zwaar. Dit was bekend. Mijn vriendin stond er echter op dat ze mee ging en gaf aan dat wij samen wel de toegangskaart zouden betalen.
Mijn vriendin voelde zich bezwaard, maar wij zeiden joh maak je niet druk wij vinden het veel te leuk als je er bij bent!
Dus we gingen met zijn drieën. Supergezellig!
De dag daarna is mijn rijke vriendun naar mijn arme vriendin gegaan en heeft haar even heel duidelijk te verstaan gegeven dat ze het onattent en niet netjes vond dat mijn vriendin niet had aangeboden om in de brandstof en parkeerkosten mee te betalen!

Nou wie is hier nou gierig!? Ze wist toch dat mijn vriendin dat echt niet had en ze heeft haar toch zelf over gehaald om mee te gaan. Mijn vriendin voelde zich er erg rot door en ging daarna nooit meer mee.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:02

Jeetje.. Nikass, dat van die 'rijke' vriendin vind ik wel heel erg...
Mij zou het echt een reet roesten, zij kan een dagje uit en een heeft een super leuke dag.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:41

Ik weet niet of dit gierig is van mij en mijn partner, of van mijn zwager en zijn partner...
Of dat het niet onder gierig valt maar gewoon respectloos is...

Maar mijn partner en ik hebben een periode bij mijn schoonouders ingewoond. Toen wij een huis kochten hebben wij in overleg een x aantal dingen mee genomen en de rest bij hun op zolder gezet (zoals alle andere kinderen ook hadden gedaan) met het idee om dit later uit te zoeken.

Toen wij na de verhuizing op bezoek gingen bij mijn zwager en schoonzus (dit was ongeveer een half jaartje er na en ivm verbouwing etc hadden wij nog niet de tijd gehad om de spullen op zolder bij mijn schoonouders uit te zoeken) was ik heel verbaasd... Toen ik de gang binnen kwam, ik zag namelijk een heel herkenbaar schilderij die mijn partner en ik bij mijn schoonouders op zolder hadden opgeslagen. Nou was het een confectie ding, dus het zou nog kunnen dat we toevallig dezelfde smaak hadden, dacht ik bij mijzelf. Ja, en dezelfde smaak hadden wij hoor :') :+
Niet alleen dat schilderij kwam mij bekend voor, maar ook de waxmelt die er onder stond was erg bekent. Toen we de woonkamer in kwamen brak mijn klomp helemaal... Want daar stond gewoon onze eetkamer set en nog veel meer dingen die van ons kwamen, en dan is het geen toeval meer :n

Dus ik draaide mij om naar mijn zwager en trok mijn wenkbrauw op en toen vertelde hij dat hij wist dat wij een nieuwe eetkamer set hadden besteld dus dat hij deze had meegenomen van de zolder bij mijn schoonouders.
Mijn partner vroeg hem of het niet beleefd was geweest om het gewoon even te vragen waarop we als antwoord kregen dat je familie toch wel wat gunt?

Wij hebben het op dat moment maar laten gaan maar zijn wel meteen na het bezoek naar mijn schoonouders toe gereden.
Vrijwel al onze spullen waren weg, tot zelfs de kleding, dekens en kussen aan toe.
Mijn schoonouders komen nooit op de zolder en hebben ook nooit doorgehad dat alles is weg gehaald (zijn vaak overdag weg) en we hebben het niet zwart op wit, en ik mag niet zo maar met vingers wijzen...
Maar feit is dat zwager en schoonzus een groot deel van onze spullen in huis hebben staan, niet alles maar ik zie het zo voor mij dat de rest verkocht is voor een mooi bedrag.

Mijn vriend wil er geen punt van maken want wij hebben de financiële middelen om nieuwe spullen aan te schaffen, en zijn broer en schoonzus hebben dat niet. Maar ik ben best territoriaal over mijn spullen :') het is van mij, als je vraagt of ik het nog nodig heb en ik gebruik het niet meer, mag je het zo hebben geen probleem. Maar vraag het op zijn minst. Nu werden wij voor een voldongen feit gezet en heel eerlijk? Die eetkamerset hadden wij zelf ook gewoon kunnen verkopen.
Maar ik vind het enerzijds gierig van mijzelf dat ik het ze niet kan gunnen...
Anderzijds vind ik het gierig van hun dat ze het niet gevraagd hebben en desnoods een klein bedrag gegeven hadden, al is het maar 10 euro of zo, gewoon als waardering of zo.

En de rest van de spullen die verdwenen zijn. Ja leuk is anders. Het is gewoon diefstal :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:44

Nou MDH, dat is toch gewoon super asociaal van je zwager.. Jeetje, hoe bedenken ze het :n