Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:17

Stamper schreef:
Krijg iemand ook die melding wbt Ideal betalen?

Ja! Ik zat er al op te wachten. Volgens mij konden verkopers met een betaalde account dit al, maar ik wilde dit ook heel graag proberen. Ben benieuwd naar hoe het werkt! :)

Edit: alleen wel weer vreemd dat je €0,01 moet betalen.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:26

Jadeleigh263 schreef:
Stamper schreef:

Ja! Ik zat er al op te wachten. Volgens mij konden verkopers met een betaalde account dit al, maar ik wilde dit ook heel graag proberen. Ben benieuwd naar hoe het werkt! :)

Dat 1 ct is om je bankrekening te verifieren. Heb het nog niet gehad, zou wel makkelijk zijn..

Jadeleigh263

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:45

Ja dat klopt, is ook logisch maar ik dacht dat er ook verkoop apps waren waar dat dus niet nodig was... :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:47

Jadeleigh263 schreef:
Stamper schreef:

Opzich niet vreemd. Net ala bij paypal.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:51

Nee ik bedoelde eigenlijk meer vreemd in de zin van dat je bij andere verkoop apps zoals united wardrobe je niet €0,01 hoefde over te maken, maar misschien heeft dat te maken met dat dat volgens mij niet via IDEAL gaat :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:41

Hier 1 boek verkocht voor redelijke prijs.. Verder 1 bod voor 3! Originele en eigenlijk
Nieuwe Harry Potter boeken €10 euro voor alle 3 exclusief verzenden.. Ik een tegenbod van 20 euro inclusief verzenden (alsnog een schijntje, geen enkele reactie meer!) ik kreeg vannacht dus een SMS om 01.00! Ehm hallo moeten mensen niet slapen ofzo? Vanmorgen dus maar om 05.00 een sms terug gestuurd... ( ik was er zo vroeg uit voor het werk) zo even koekje eigen deeg

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:46

Hier laatste 1 die de helft van de vraagprijs wou geven. Direct haar adres er bij en of ik hem morgen op de post wou doen. Uh wat dacht je zelf? Snap niet dat mensen dat zo durven...

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:42

Beau_Myrthe schreef:
Hier laatste 1 die de helft van de vraagprijs wou geven. Direct haar adres er bij en of ik hem morgen op de post wou doen. Uh wat dacht je zelf? Snap niet dat mensen dat zo durven...

Ligt wel aan de vraagprijs, voor 5 euro of 10 euro zou ik het nog oke vinden, maar snap dat je rond de 50 euro er niet zo blij van wordt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:56

Hier twee keer tot overeenkomst gekomen, rekeningnummer gegeven en vervolgens hoor je niks meer. Erg jammer...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:26

Net weer 3 harry potter boeken erop gezet. Tevens nog auto tijdschriften en andere auto boeken! zien wat er op komt! Hopelijk raken we het gewoon kwijt we hoeven geen hoofdprijzen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:14

theadora99 schreef:
Beau_Myrthe schreef:

Ligt wel aan de vraagprijs, voor 5 euro of 10 euro zou ik het nog oke vinden, maar snap dat je rond de 50 euro er niet zo blij van wordt haha

Bij lage bedragen vind ik het geen probleem maar bij hogere weet je dat toch zelf ook wel. Dit ging om een hoge geen 10tje!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:26

fjordjes schreef:
Ipv kopijzer boommaat gebruiken?

ik zou het eens kunnen proberen. dank je voor de tip..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:28

Ik heb op marktplaats wat gekocht, van de verkoper rekeningnummer gekregen en daar aan over gemaakt.

Kreeg ik zonet een berichtje of ik nog interesse had, want ze had het geld nog niet ontvangen (had het zondag overgemaakt)

Na wat heen en weer mailen, blijkt dat zij een verkeerd rekeningnummer heeft doorgegeven (had 'm namelijk letterlijk gekopiërd uit de mail).

Nu vindt zij dat, dat niet haar probleem is en dar als ik het artikel wil hebben ik het geld nogmaals moet overmaken.

Snap best dat ze iets niet "gratis" (want zij houdt er nu niks aan over) weg doet, maar ik vind dit toch echt haar "fout.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:31

Ik zou het netjes van haar vinden als ze jou de tijd zou geven om dit te regelen met je bank.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:32

Lastig is dat roxiie
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie
Misschien niet haar probleem maar wel haar fout
Dus ze mag op zijn minst mee denken in een oplossing

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:37

Dat is even lekker!?!? ZIJ geeft jou een verkeerd nummer en dan is het JOUW probleem?!?!? O, wat zou ik daar van balen!!
Jij kunt contact opnemen met jouw bank en dan schrijven zij de rekeninghouder aan met het verzoek het bedrag terug te storten. Doen zij dat niet/geven zij geen gehoor, krijg jij na verloop van tijd (en dat is best even!) het adres en mag je er zelf achteraan. Als je heel veel geluk hebt, ziet de ontvanger het bedrag en stort hij/zij het zelf terug, maar ja of dat gebeurd :P
Ik vind de reactie van de verkoopster ronduit onbeschoft!!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:49

Afhankelijk van het bedrag is het natuurlijk de vraag of de gelukkige ontvanger het ziet
Of het wel ziet en denkt dankjewel! net genoeg om toch de maand door te komen... haha
Dat is wel zuur dan

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:00

Net een vrouwke hier aan de deur gehad, kwam helemaal uit Amsterdam (ik woon in Limburg). Moest wel lachen, beetje een stadsmens, vond het gesnuffel van m'n pup maar niks :D
Ze vond het wel heel mooi hier en stil.
Ach ja ik heb weer wat verkocht dat is het belangrijkste.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:22

Oeff...wat aso van die rekening. Kan me ook voorstellen dat mensen dat gebruiken als oplichterstruc trouwens...rek. nr van bekende doorgeven en dan zeggen: oeps. Fout nr. Niet mijn probleem. Denk trouwens dat het wettelijk gezien wel haar probleem is...jij hebt betaald op de rekening die zij schriftelijk heeft aangegeven. Zij levert niet. Maar ha...heb je weinig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:23

IHN schreef:
Oeff...wat aso van die rekening. Kan me ook voorstellen dat mensen dat gebruiken als oplichterstruc trouwens...rek. nr van bekende doorgeven en dan zeggen: oeps. Fout nr. Niet mijn probleem. Denk trouwens dat het wettelijk gezien wel haar probleem is...jij hebt betaald op de rekening die zij schriftelijk heeft aangegeven. Zij levert niet. Maar ha...heb je weinig aan.

Dat eerste was eigenlijk ook mijn gedachte; was het een totaal ander nummer of een getalletje omgedraaid? Want dan moet je maar net de pech hebben dat dat rekeningnummer in gebruik is, tenzij het dus een heel ander nummer is...

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:36

Gewoon 2 getallen omgedraaid kan niet, dan heb je een ongeldig IBAN nummer

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:41

Denk gevalletje genaaid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:50

IMAY1990 schreef:
Gewoon 2 getallen omgedraaid kan niet, dan heb je een ongeldig IBAN nummer

Was ook mijn gedachte hoor; of het moet stom toeval zijn maar dat geloof ik nooit zo. Ik heb zelf een keer per ongeluk een 8 ipv 9 ingevuld en toen zei de koper ook dat ie de mededeling kreeg dat het een ongeldig iban nr was..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:38

Het gaat om €10 totaal.
Kom ik wel weer overheen, maar flikkerij vind ik het wel.

Waar precies de "fout" zit in het rekeningnummer, weet ik niet. Ik heb het "goede" rekeningnummer namelijk niet meer gekregen.

Wat een aantal hier zeggen, had ik zelf niet aan gedacht. Maar als ik de reactie van de verkoper zo zie, zou dat "oplichten" zo maar eens het geval kunnen zijn.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:05

Jeetje, ik blijf me verbazen over die oplichtingstrucs.

Hier zou iemand om 2 uur een TV komen ophalen, stuurt ze nu dat ze er toch vanaf ziet. Balen, want hij staat echt in de weg.