Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:28

eclair98 schreef:
Wie mag ik een berichtje sturen over de dal voordeel kaart en het inchecken?

Is hrt inmiddels al opgelost? Anders mag je mij wel pben.

Gianti

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:54

Wanneer er iemand in pyjama op blote voeten steeds voorbij rent in de coupe :?

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:48

Gianti schreef:

Tussen Almere en Amsterda/Schiphol? Donkere man, baard? Zo ja, die ligt ook regelmatig in Weesp in de wachthokken op het perron te slapen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:53

Had ik laatst in Groningen, niet in OV maar in de supermarkt. :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:01

Zat ergernissen hier op het moment. Dat krijg je ervan als je 10 uur in de trein zit, inclusief 6 verschillende treinen. Mensen die je de ruimte niet geven met in en uitstappen enzo. Ik heb dan ook wel veel baggage mee, maar heb ook wel eens haast. Of een spoor dat verstopt ligt achter een gebouw, zo dus m'n trein gemist. Maar over het algemeen gaat het best prima.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:32

MoriMann schreef:
Gianti schreef:

Tussen Almere en Amsterda/Schiphol? Donkere man, baard? Zo ja, die ligt ook regelmatig in Weesp in de wachthokken op het perron te slapen.

Jup die idd!!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:28

Niet per se een ergernis voor mij, ik heb heel hard gelachen, maar medereizigers hadden wél last van de 2 dronken mensen in de trein van rotterdam naar amsterdam.
Uit de trein wel even melding gemaakt bij de conductrice, ALTIJD DOEN! Zelfs in 2 minuten kan de NS actie ondernemen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:02

Vandaag een jongen die het excuus 'maar ik ben net ingestapt en wilde bij u een kaartje kopen' probeerde bij de HTM controleurs. Beetje jammer alleen dat die controleurs ook net waren ingestapt en hadden gezien dat het perron verder leeg was :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:31

DeEenhoorn schreef:
Niet per se een ergernis voor mij, ik heb heel hard gelachen, maar medereizigers hadden wél last van de 2 dronken mensen in de trein van rotterdam naar amsterdam.
Uit de trein wel even melding gemaakt bij de conductrice, ALTIJD DOEN! Zelfs in 2 minuten kan de NS actie ondernemen.

Sowieso als je iets ziet wat niet helemaal koosjer is.

Ik heb een tijdje geleden gehad dat een dronken man in een verder bijna lege coupe bij me kwam zitten en op een nogal vervelende manier probeerde mijn aandacht te trekken. Ik voelde me veel te opgelaten en geintimideerd om er echt hard wat van te zeggen, maar ik voelde me wel bedreigd en vond het best eng. Uiteindelijk is een andere meid bij me komen zitten en die is met me gaan kletsen waardoor hij weg ging, was daar zo blij mee. Toen ik uitstapte heb ik het even bij de conducteur gemeld zodat ze het in ieder geval in de gaten konden houden ofzo. Snap dat je mensen niet uit de trein kan zetten omdat ze een praatje maken met iemand, maar hij probeerde echt toenadering te zoeken terwijl ik duidelijk liet weten dat ik daar geen behoefte aan had en in je eentje, 's avonds laat is dat toch wel een beetje benauwend.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:00

Even een gekke vraag die hier misschien niet helemaal hoort. Ik wil zondag naar de randstad vanaf Zuidbroek, maar omdat er allerlei werkzaamheden zijn rondom Groningen, ik maandag pas terugga en dan aan een tijd zit waarop ik in een gehucht moet zijn waar ik geen OV komt en ik toch een auto heb zit ik er aan te denken om naar Assen te rijden zelf en daar de auto neer te zetten voor 1 nachtje. Kan dit op de P+R of bij het CBR ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:02

PeerAppel schreef:
Even een gekke vraag die hier misschien niet helemaal hoort. Ik wil zondag naar de randstad vanaf Zuidbroek, maar omdat er allerlei werkzaamheden zijn rondom Groningen, ik maandag pas terugga en dan aan een tijd zit waarop ik in een gehucht moet zijn waar ik geen OV komt en ik toch een auto heb zit ik er aan te denken om naar Assen te rijden zelf en daar de auto neer te zetten voor 1 nachtje. Kan dit op de P+R of bij het CBR ofzo?

Bij het CBR mag je sowieso niet je auto laten staan, dat gaat 's nachts op slot. P+R moet kunnen toch?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:03

Mijn moeder heeft me daar 2 maanden terug opgehaald ipv op de P+R omdat die ivm verbouwing van het station er tijdelijk niet is ofzo? Of ze kon hem niet vinden :') Maar zag in ieder geval geen hekken oid.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:04

PeerAppel schreef:

P+R kan, maar is wel betaald, volgens mij ligt het maximaal dagtarief boven de €10. Ik zou dan eerder overwegen om nog 1 station verder te rijden :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:07

Zwolle zal ook wel niet gratis zijn? Zie nu dat het voor mensen met een OV-chipkaart maar €4 is voor een dag. Daar zet ik hem wel voor neer hoor. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:53

Wajo wij hadden geluk net :') komen net uit Londen en op Rotterdam CS overgestapt op de NS trein. Bedacht ik me zo rond Schiedam centrum dat we vergeten waren in te checken, Thalys had vertraging dus hadden een krappe overstap dus de IC snel gaan halen. Nooit meer aan het inchecken gedacht := dus vriendje is op Den Haag HS snel de trein uitgesprongen, ingecheckt op het perron en de trein weer in. Hij zat net, deuren dicht en de conducteur komt naar boven om te controleren :') :')
Echt dom dat we er niet aan gedacht hadden, maar anders hadden we een half uur moeten wachten en daar hadden we niet zoveel zin in :x

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:55

PeerAppel schreef:
Zwolle zal ook wel niet gratis zijn? Zie nu dat het voor mensen met een OV-chipkaart maar €4 is voor een dag. Daar zet ik hem wel voor neer hoor. :j

Zwolle weet ik wel een plekje op 5-10 min lopen vanaf het station... Gratis. O:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:09

Tussen dieren en Zutphen geen treinen ivm werkzaamheden.
Prima, ga ik via Doetinchem. Hebben die verdorie aan alweer seinstoring :+.
Dus dan maar met een treinvervangende bus..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:46

Een variant op de 'instappen voor iedereen is uitgestapt'. In een perfecte halve cirkel rond de deur blijven staan zodat je er alsnog niet langs kan :+ En me dan ook nog stom aan blijven kijken als ik voor je neus sta. Pas toen ik vroeg of ik er langs mocht gingen ze aan de kant.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:47

goldenarrow schreef:
Een variant op de 'instappen voor iedereen is uitgestapt'. In een perfecte halve cirkel rond de deur blijven staan zodat je er alsnog niet langs kan :+ En me dan ook nog stom aan blijven kijken als ik voor je neus sta. Pas toen ik vroeg of ik er langs mocht gingen ze aan de kant.

Rijen zo vol dat er ipv twee naast elkaar maar een persoon uit kan stappen, tsja duurt alleen maar langer :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:25

Wanneer hebben ze in doetinchem nou geen seinstoring _O-

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:09

Jans schreef:

Op het moment dat er bij ons in t dorp een keer geen omleiding is :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:16

goldenarrow schreef:

Noem me asociaal maar in dat geval loop ik gewoon door... Als ik dan "per ongeluk" iemand aan de kant beuk is dat heel vervelend :')

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:45

Mensen die Stinken 8)7 . Ga douchen! vindt de rest om je heen ook heel fijn

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:15

Jans schreef:

Als ik niet met die trein hoef :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:03

Sinds wanneer delen ze kaartjes uit om werkzaamheden aan te kondigen? Ik had het al gelezen maar vind het super netjes!