Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:41

Sammie schreef:
Knert schreef:
heb 2 vragen..
wat zijn die rode 'bloeduitstortingen' op mijn borst/hals/ en waarom zitten ze er?

Ben je recent ziek (met overgeven) geweest?

Doe je aan verstikkings-sm?

Recent een woedeaanval gehad? Epilepsie?

Of heb je ze altijd al gehad?

:') geen zuigzoenen.
Had er misschien ook bij moeten zeggen dat ze zo groot zijn als speldeknopjes of kleiner. Maar wel veel. Heb ze al heel lang.

Niet ziek geweest. Niet spugen. Verstikkings sm? Wtf? Nee...

Woedeaanvallen ook niet en heb geen epilepsie.

Dus... Nog een andere suggestie?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:42

xChiva schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik wil graag meer kleding boekjes thuis gestuurd krijgen, wat zijn bedrijven met echt leuke kleding voor jonge vrouwen?

Maison Scotch!!

Mijn hemel zeg, die is me toch echt wel veel te duur :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:43

xTitanic schreef:
Waarom is een halve euro groter dan een euro

Ik denk, maar weet niet zeker, dat de halve euro vaker wordt gebruikt en dus een wat handzamer formaat heeft gekregen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:10

MarlindeRooz schreef:
Ik vraag me af hoe ik me in godensnaam vannacht omgedraaid heb in bed, ik ben 1.80 en ik slaap in een eenpersoonsbed met 3 dichte zijden (muur, voeteneinde en hoofdeinde) Ik werd wakker met mijn voeten tegen het hoofdeinde aan. :o? En ik ben niet lenig. B-)

Dat is nog niets. Mijn vriendin heeft het voor elkaar gekregen om zo te draaien dat ze met haar voeten bij het hoofdeinde lag. Terwijl we samen in een eenpersoonsbed onder een klamboe lagen en zonder dat een van ons er wakker van werd.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:14

Liselot schreef:
xTitanic schreef:
Waarom is een halve euro groter dan een euro

Het materiaal van een 50 cent stuk is goedkoper dan dat van een euro. Daarbij komt dat er ook nog kleinere munten voor de 20 en 10 cent gemaakt moeten worden. Als de 50 cent dan kleiner was geweest waren die andere munten wel heel klein geworden

Maar als ze de euro groter hadden gemaakt kon de 50 cent even groo zoals nu blijven en zeurt niemand meer :j :')

F_Orumster

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:17

Lekker belangrijk... het was me niet eens bijzonder bijgebleven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:28

Cowboy55 schreef:
oomens schreef:
Trouwens gek dat andere werkgevers inderdaad subsidie krijgen als ze gehandicapten in dienst nemen, maar dat er van pooiers wordt gezegd dat ze misbruik maken van mensen wanneer zij ditzelfde doen.

Dus er zijn pooiers die gehandicapte....uhm..,dames in dienst hebben? Serieus? Weer wat geleerd. Boeiendste topic van Bokt, dit . :D

Maar ik kan inderdaad geen reden verzinnen waarom hier geen sprake zou zijn van premiekorting als het dienstverband juridisch/fiscaal legitiem is.......

Volgens mij is een prostituee in principe zelfstandig onderneemster.
Die er verstandig aan doet een bodyguard in te huren.

Maar meestal is het andersom: is de prostituee in praktijk wel in dienst van de pooier, maar juridisch niet.
Tja, dan ben je als pooier sowieso misbruik aan het maken.....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:32

Liselot schreef:
Waarom heb ik zelfs met omeprazol nog zo'n last van maagzuur -O-

"Brandend maagzuur voelen" kan door veel dingen worden veroorzaakt.
Kennelijk bij jou, nu, niet door een te veel aan zuur.

Een zeer gebruikelijke mogelijkheid is te weinig zuur: aanvullen met kleine slokjes appelazijn.

En zou ook dat niet werken: terug naar de huisarts, zeker als je ook andere klachten hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:37

Maagzuur :r , verschrikkelijk ><

Ik vraag me af waarom de blaadjes vallen, de zaadjes alla maar de blaadjes hebben geen nut

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:47

Rebecca schreef:
Maagzuur :r , verschrikkelijk ><

Ik vraag me af waarom de blaadjes vallen, de zaadjes alla maar de blaadjes hebben geen nut

Zodat de boom in de winter geen energie in de bladeren hoeft te steken, en dus makkelijker overleeft .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:48

Dat een boom de bladeren laat vallen heeft juist wel nut!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:52

Waarom de blaadjes eraf moeten is me heel duidelijk geworden een aantal jaar geleden. Toen hebben we vrij vroeg heel veel sneeuw gehad. En omdat de bomen nog veel blaadjes hadden, bleef die sneeuw liggen en werden de takken veel te zwaar, waardoor ontzettend veel dikke takken naar beneden kwamen. Je was je leven niet zeker als je er liep, zulke takken kwamen naar beneden. Was niet bepaald goed voor de bomen natuurlijk.
Er zijn ongetwijfeld meer redenen (zoals dat rottende bladeren erg goed zijn voor de vruchtbaarheid van de grond), maar dit is in ieder geval een goede reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:56

Duidelijk := , die stomme eikeltjes zijn net projectielen

Ik vraag me af waarom ene oor wel oordop wil maar de andere kant blijft niet zitten, hoor op mijn manier dan ook minder

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:06

Century schreef:
Waarom de blaadjes eraf moeten is me heel duidelijk geworden een aantal jaar geleden. Toen hebben we vrij vroeg heel veel sneeuw gehad. En omdat de bomen nog veel blaadjes hadden, bleef die sneeuw liggen en werden de takken veel te zwaar, waardoor ontzettend veel dikke takken naar beneden kwamen. Je was je leven niet zeker als je er liep, zulke takken kwamen naar beneden. Was niet bepaald goed voor de bomen natuurlijk.
Er zijn ongetwijfeld meer redenen (zoals dat rottende bladeren erg goed zijn voor de vruchtbaarheid van de grond), maar dit is in ieder geval een goede reden.

Hoofdreden is dat verdamping van water via de bladeren gaat. Dat wil een boom niet in de winter (bv risico op bevriezing van de cellen in het blad) dus stoot hij z'n bladeren af.

Naaldbomen hebben daar een andere truuk voor: een klein bladoppervlak (de naaldjes) + een wasachtig laagje over de naalden. Beiden zorgen voor minder verdamping van water, dus hoeft een naaldboom zijn naalden niet af te stoten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:11

Ik dacht ook niet dat mijn verhaal dé reden zou zijn, maar in ieder geval wel een goede reden waarom die blaadjes eraf moeten :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:33

Ik vraag me af waarom dingen in appjes met een punt erachter zo sarcastisch tonen. Een vriendin van me schrijft altijd met hoofdletter en punt. Dus: Haha. Lol. Leuk. Ja.
Ze bedoeld het helemaal niet sarcastisch of boos... maar zo lijkt het wel.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:41

Ik vraag me nou af, en samen met m'n huisgenoot hebben we het niet kunnen vinden:

Vanavond gaat om 03:00 de klok een uur achteruit en is t opnieuw 02:00.
Stel nou, er gebeurt een ongeval om 02:33 en als politie moet je deze tijd exact opschrijven. Hoe noteren ze of het de "eerste keer" 25/10/15 02:33 was, of de "tweede keer"?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:44

EskeGirl schreef:
Ik vraag me af waarom dingen in appjes met een punt erachter zo sarcastisch tonen. Een vriendin van me schrijft altijd met hoofdletter en punt. Dus: Haha. Lol. Leuk. Ja.
Ze bedoeld het helemaal niet sarcastisch of boos... maar zo lijkt het wel.

Ik denk dat dat komt omdat met een punt maak je de zin af, en daarmee zeg je het woord kort. Met een uitroepteken zeg je het woord langer en krachtiger en dat past beter bij de woorden die jij opnoemt. Dat soort enthousiaste woorden klinken ook niet gemeend en dus sarcastisch als je ze kort emotieloos zegt, wat de punt dus eigenlijk in je hoofd doet.

Althans, zo gaat dat in mijn hoofd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:56

Tja.

:')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:10

Sammie schreef:
Tja.

_O- Melig.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:11

Haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:12

Sammie schreef:
Tja.

Het duurde lang voor ik deze snapte! }:0

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 01:20

Liselot schreef:
Waarom heb ik zelfs met omeprazol nog zo'n last van maagzuur -O-

Omdat dat niet de juiste werkzame stof voor je is of niet in de juiste dosering.
Mijn man heeft pantoprazol, omdat omeprazol niet werkt bij hem.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 02:15

Elise_K schreef:
Ik vraag me nou af, en samen met m'n huisgenoot hebben we het niet kunnen vinden:

Stel nou, er gebeurt een ongeval om 02:33 en als politie moet je deze tijd exact opschrijven. Hoe noteren ze of het de "eerste keer" 25/10/15 02:33 was, of de "tweede keer"?

Ik denk dat ze dan zomer/wintertijd erbij zetten?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:48

eilleen333 schreef:
Elise_K schreef:

Ik denk dat ze dan zomer/wintertijd erbij zetten?

Om hierover even door te gaan, als iemand dan nachtdienst heeft, van bv. 0.00 tot 7.00. die persoon werkt dan eigenlijk 8 uur, maar het is maar 7 uur later :+. Krijgt die persoon dan 7, of 8 uur uitbetaald? Want op papier heb je er maar 7 gewerkt!
Hetzelfde ook voor als de klok straks een uur vooruit gaat. Hoe doen ze dat dan?