Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:48

S weekend's ben ik altijd bij m'n vriend, normaal doe ik het altijd op maandag. Dan ben ik ook nog de hele dag vrij maar had er vanmiddag opeens zin in haha. Alles weer klaar :))

Mandyy

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:03

Heerlijk zeg om de maandag vrij te zijn, kan me voorstellen dat het dan fijn is schoon te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:21

Huis schoonmaken ander onderwerp :+ , ben een sloddrvos xd

Zo zie je maar hoe groot mijn huisje is , en daar woon ik alleen :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:55

Ik lees al een tijdje mee. Ben samen met mijn vriend op zoek naar een koophuis. 31 december van dit jaar moeten wij uit het huurhuis zijn, die word gesloopt.

Rebecca, ik ben wel heel erg benieuwd waar je die tafel vandaan hebt. Heel mooi is die!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:04

December is gelukkig nog een heel eind :) , toch spannend je eerste koophuis :j

Leen bakker , de Lynn :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:14

Tafel is echt heel gaaf Rebecca. Ik heb een tafel met 4 stoelen. Meer ruimte heb ik er niet voor haha

Fee spannend zeg! Al wat op t oog?

De maandag vrij zijn is idd heerlijk. Ik werk bij makelaar en we werken van dinsdag tm zaterdag :) ik werk 32 uur. Dinsdagmiddag en zaterdagmiddag vrij :)) heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:15

Gaaf makelaar :P , ik werk 3 middagen tussen de koeien :))

Hmm heb een cadeaukaart van de bcc , ik dacht 10 euro maar is 25 euro. Had wasmachine daar besteld toendertijd en kreeg hem maar niet , dus hun als excuus deze opgestuurd heb kort erna die machine geannuleerd en toch mooi 25 euro gratis *D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:28

Leuk bij een makelaar! Ik op een notariskantoor. :D
Ongeveer 40 uur, verdeeld over 5 dagen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:39

Koeien heb ik ook tijdje gedaan :))
Notariskantoor lijkt me ook leuk! Heb geregeld mensen van Notariskantoor aan de lijn haha. Maar makelaar is ook super leuk :) werk er sinds oktober vorig jaar maar helemaal op mn plekje

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:10

Werk er al 5,5 jaar, maar niet in het vastgoed.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:16

Ik had dat ook met de muren rebecca. Ik heb het grootste gedeelte wel goed kunnen doen maar op veel plekken moest er wel weer stucwerk overheen, dit heeft de woningstichting gedaan. Dat heb im geëist van ze :p
Belangrijke tip van een professionele schilder, je moet absoluut niet te dun met verf strijken. Hij vertelde mij dat je gewoon je roller in de pot verf moet dippen en dan op de muur. Dit heb ik gedaan en heeft zeker geholpen ovm stucwerk dat niet goed hechtte.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:16

Leuk hoor!

Ik ga maar s weer beetje aan de studie haha. Doe thuisstudie medisch secretaresse. En ga later in 't jaar via m'n werk studie verzekeringen doen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:17

Niks voor mij kantoor leven XD

Koeien vind ik echt moeilijk schakelen ,zijn fabrieken. soms beetje moeite mee maar is wel erg gezellig. Van de zomer weer camping gasten op het erf , boer is gelukkig toffe peer

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:29

WinSel schreef:
Leuk hoor!

Ik ga maar s weer beetje aan de studie haha. Doe thuisstudie medisch secretaresse. En ga later in 't jaar via m'n werk studie verzekeringen doen :))

Leuk! Ik ben afgestudeerd farmakundige, maar wilde niet verder in de medische wereld.
Ook aanbod gehad om er bij te studeren, maar nog twijfel. Bang dat het too much is naast drukke baan.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:55

Dankje Rebecca, die ga ik zeker onthouden. :)
We hebben inderdaad nog wel eventjes, maar voor je het weet is het alweer december.. dus beetje haast hebben we wel.

Willen ook echt heel graag dit huisje uit. Is koud, tochtig, gehorig. Zijn echt toe aan iets nieuws en groters.

Een beetje spannend is het inderdaad wel. Vriend en ik zijn bijna een jaar samen, voelt voor ons helemaal goed en zien ons echt samen oud worden. Maar je hebt wel veel scheve gezichten als je verteld dat je een huis aan het kopen bent.

Wij hadden twee huizen op het oog, maar helaas net voor ons (een paar uur voor onze bezichtiging) weg gekaapt. Baalden daar flink van.

Ik ben nu op vakantie maar daarna weer flink op zoek. Al staat er niet echt meer wat op Funda voor ons.
Makelaars maar weer eens bellen of ze nog wat voor ons hebben.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:31

Parkeren blijft een groot nadeel hier. :(

Had er zo de pest in net. Kom met auto aanrijden, rijdt een auto met een heel gezin voor me, hop parkeerplaats op in de laatste plek.
Die plekken zijn voor de appartementen. 10 appartementen, 11 parkeerplekken maar elke keer staan er auto's die er niet horen.
Is nou niet dat er verder in de buurt ruimte zat is. Stond uiteindelijk maar een paar minuten verder maar wel op een afgelegen plaats waar ik geen goed gevoel bij had.
Zag later dat er een plek vrij kwam bij m'n overburen voor, dus snel daar gezet. :')
Auto morgenavond toch weer nodig, hoop dat ik dan daarna gewoon weer op een van onze parkeerplaatsen kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:35

Klinkt als mijn oude krotje :+

Dat is echt zuur , hopelijk komt er snel wat te koop :)

Pfff Mandy je zou er een punthoofd van krijgen , hier hebben ze op veldje voor huis tussen de stoep en weg een paar hekken neergezet. Ze reden met autos over de stoep etc dus eindelijk ingegrepen , wat een rust :P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:29

Ja snap ik dat je niet echt rust hebt voordat je een nieuw huis hebt, als je er in december uit moet.

De tijd gaat altijd opeens snel.

Ik werk 2-3 dagdelen op stal :D Maar ben er wel elke dag om mijn nieuwe pony bij te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:26

Snap het ook wel , vorige huis kreeg ook sloop status. 'Gelukkig' wettelijke verplichtingen van de woningbouw is dat je dan urgentie geeft ivm wijkvernieuwing en een verhuispremie zodat men rustig weer nieuwe vloer etc leggen kan . Maar dan is het rond mei , en heb je ook een jaar om weg te zijn. Gelukkig stond dit huis vrij snel online en heb het ook zo gekregen , maar dat is huur . Koop weer heel anders :P

Enige nadeel is de badkamer, die is nog kleiner dan vorige huis. En ik wou zo graag een bad :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:08

Urgentie hebben wij ook, maar de flat waar wij wonen is niet de enige flat. Dus die urgentie stelt niks meer voor.
Daarnaast willen wij graag groter en het liefst in een eengezinswoning gaan wonen, en daar geld die urgentie niet voor.

Maar goed, als we niet op tijd een koopwoning kunnen vinden, kunnen we wel nog overbruggen in een huurwoning.

Komt goed. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:44

Oh ja lekker dan idd , ik had geluk dat ik van dorp verhuisde geen gek die hier heen ging :P

Gemeente heffingen binnen , mag ik janken bij jullie? 292 euro -O-

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:53

Heb je geen recht op kwijtschelding Rebecca?

Ik heb MN gemeentelijke dingen nog niet binnen, denk dat ik ook niet wil weten hoeveel het is...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:59

Heb ze wel binnen al paar weken. Viel me mee, ongeveer hetzelfde als Rebecca. Alleen dan voor een kleinere woonruimte volgens mij?! :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:22

Ik heb kwijtschelding aangevraagd, krijg binnen 12 weken bericht...
Geen idee of het lukt maar heb t wel geprobeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:33

Regelt bewindvoerder, scheelt tranen :') . Heb er als goed is gewoon recht op :)

Ouders met koopwoning mogen dik 800 euro aftikken :=