Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:49

Ik zit ook bij Hosting2Go en ben er erg blij mee :) Idd super goede klantenservice en zo hebben ze wel meer van die kleine features waar ik heel erg tevreden over ben! Kost mij geloof ik 20 euro per jaar :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:04

Polivy schreef:
Twitter is idd doen, doen, doen. En vooral ook soms de keuze maken om niet alles bij te lezen. Je kunt niet alles zien, lezen en horen.
Joyce, misschien niet per sé klanten trekken, maar wel klantenbinding?

Ik zit bij Hosting2Go. Goede ervaringen mee. En fijn dat het gewoon in Nederland gevestigd is. Wordt vaak ook aangeraden om te kiezen voor Nederlandse hosting als je hier woont.

Het lastige vind ik dat je er bij Twitter echt bovenop moet zitten. Bij alle social media natuurlijk, maar bij Twitter al helemaal! Ik ben natuurlijk ook al bezig met mijn blog, Pinterest, Facebook, nieuwsbrieven, mails, etc. en natuurlijk nog het bijhouden van de shop. Omdat Twitter me veel tijd kostte en weinig opleverde, heb ik dat nu op een laag pitje gezet. Wellicht als ik straks minder werk heb aan de shop (ga de boel binnenkort omgooien, dus daar gaat komende tijd heel veel werk inzitten en nu druk aan het voorbereiden), dat ik toch weer Twitter op ga pakken, vind het namelijk zonde om er niets mee te doen. Maar op een of andere manier trekt het me gewoon het minste van alle social media en dan is het ook moeilijker om er mee aan de slag te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:14

Bij mij gaat posten naar Twitter toe automatisch. Kan ik op voeren naar meermaals per dag :) ik kan alleen niet zo 123 op de site komen :') met de site kan je ook naar facebook / linkedin etc allemaal automatisch laten gaan.

Ah, gevonden:
http://twitterfeed.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:36

Jans, blog jij eigenlijk nog wel?
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:42

Heb een hele lijst om over te bloggen, maar op werk lukt het niet en thuis pak ik de laptop niet zo snel.. binnenkort maar weer een slag maken := dit weekend heb ik tijd meen ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:43

Ben benieuwd!
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:44

O.A. een post in de planning over een erg aangrijpende docu die ik vorige week gezien heb :\

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:58

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:07

joyce2 schreef:
• Twitter:
Tweet 4 a 5x per dag, tussen 13:00u en 18:00u (dan klikken meeste mensen op links en om 17:00u wordt het meest geretweet). Vrijdag na 15:00u en het hele weekend hoef je niet te Tweeten, want dan is er bijna geen activiteit. Lastig om hier echt klanten door te krijgen, omdat je heel actief moet zijn om een band op te bouwen met je volgers
• Bloggen:
Ideaal is 2x per week bloggen, mits relevante informatie. Het kan 3 tot 6 maanden duren voor je hier het resultaat van gaat zien. Elke dag bloggen zorgt voor het allerbeste resultaat, maar dat is voor de meeste mensen niet te doen. Het scheelt qua bezoekersaantallen ook maar heel weinig als je het vergelijkt met de statistieken van mensen die 2x per week bloggen. Dus het is veel extra werk, met maar een klein voordeel.
• Facebook:
Berichten worden het meest gedeeld op zaterdag en op overige dagen rond het middaguur en rond 19:00u. Om de dag een bericht plaatsen schijnt het meest effectief te zijn. Dus zo'n 3 keer per week is ideaal. Mensen die vaker dan 2x per dag posten verliezen fans.

Wat interessant joyce, thanks voor het delen! Ben zelf ook erg into marketing en nu privé steeds meer in de internet marketing, dus erg boeiend om te lezen.

Ik heb zelf zowel een facebook pagina, als twitter account en merk dat dat giga helpt om bezoekers te trekken. Het leuke van twitter is dat je ook onbekende mensen naar de blog kunt trekken. Ik twitter lang niet zoveel als 'zou moeten' volgens bovenstaand, maar toch heeft het elke keer een beetje effect.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:21

Ik post eigenlijk alleen maar de dingen die interessant zijn voor mijn portfolio en om klanten te trekken om in opdracht te gaan werken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:50

Ik twitter te weinig. Ik lees vooral en reply en retweet ook veel, maar zelf tweets plaatsen doe ik niet genoeg. Voor wie het leuk vindt: http://twitter.com/ditisimre Als je je twitter-account hier plaatst dan volg ik je!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:56

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:45

Pfoe wat gaan jullie snel zeg, ik ga zo eens uitgebreid teruglezen. :oo

Na mijn examens ga ik me ook maar eens verdiepen in zelf hosten, dus mochten jullie nog tips en tricks hebben, kom maar door!

Dit is mijn laatste post: HOW TO WEAR | DUNGAREES

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:59

Ik volg jullie nu meiden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:28

Johhh jullie gaan veel te hard :oo Even bijlezen.

Iloon, je schrijft inderdaad heel fijn. Wat een lieve post :+:

Sabini schreef:
ooooooh Yasmine door jouw blog krijg ik helemaal festivalkriebels in mijn buik <3 (dit jaar 'helaas' geen Sziget, maar Rockwerchter voor mij). Wat een leuke tekst! Leest heel lekker weg. En super toffe foto's :)

Hihi, dankje! Superleuk om te lezen :D En inderdaad, wat is Sziget geweldig :+: Rock Werchter is ook fantastisch hoor! Dat is hier 8km vandaan, dus zwaai even als je in Leuven station aankomt :D

Chanen schreef:
Vandaag mijn tweede thema post, over mijn bezoekje aan Body Worlds The Happiness Project.

Ik heb het lettertype trouwens aangepast. Hopelijk leest het zo prettiger. Ondertussen ook ontdekt hoe ik meerdere fonts kan importeren, zodat ik de titels in een ander lettertype kan laten weergeven. Ooit word ik nog eens een php-expert. :')

Ik vind het ook een heel fijn lettertype! Leest lekker weg :j

Charles schreef:
Yasmine ik vind je blog echt te gek, maar ik vind je lay-out wat onhandig lezen. Mag ik je een tip geven? Ik zou als ik jou was gebruik maken van de 'lees meer' functie in je blogposts en ik zou een maximum aantal blogposts per pagina instellen zodat je voorpagina wat overzichtelijker wordt. Nu was ik door je blogposts aan het scrollen maar duurde dat erg lang omdat je voorpagina zo lang is. Misschien haken mensen daardoor af en dat zou zonde zijn want je hebt super leuke posts en schrijft heel fijn :)

Bedankt voor de tip, ik zit inderdaad al een paar dagen te zoeken naar hoe ik dat moet doen := Want ik vind het nu inderdaad ook veel te onoverzichtelijk/lang allemaal, ik knap zelf ook erg af op lange teksten. Ik heb mijn posts wel geschreven met in m'n hoofd dat ik die page breaks ga gebruiken. En het lettertype is me ook te groot. Ga er morgen even voor zitten. :j Bedankt voor het compliment :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:33

Ik zou ook wel heel graag een domeinnaam willen kopen, alleen durf het nu nog niet aan.
Eerst maar een beetje bekendheid opbouwen. :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:36

Domeinnaam is niet zo duur, Chanelle. Dat kost je afhankelijk van bij wie je hem koopt 5 tot 20 euro per jaar. :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:39

Klopt, maar je zit er wel aan vast toch? Ben nog niet helemaal zeker van m'n naam namelijk!
Plus ik moet even uit gaan puzzelen hoe het allemaal zit. Je moet het via zo'n host site doen toch?
Ik snap er nog geen bal van. :')

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:41

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:35

chanelle14 schreef:
Ik zou ook wel heel graag een domeinnaam willen kopen, alleen durf het nu nog niet aan.
Eerst maar een beetje bekendheid opbouwen. :)
Ik heb hetzelfde. Eerst dit maar eens volhouden en bekendheid opbouwen :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:40

Op termijn wil ik ook wel een domein, zo duur is het inderdaad niet. Maar zoals hierboven al gezegd wordt, eerst wat publiek opbouwen en een goede rechte lijn vinden in wat ik post, en dan komt het vanzelf wel :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:51

Ik heb momenteel drie domeinnamen. Je kan ze ook kopen zonder dat je er iets mee doet, dan staat ie op jouw naam voor een jaar en kan niemand anders de domeinnaam kopen. Je hoeft er niet meteen een hele website aan te hangen.

In mijn ogen is het altijd beter om meteen te beginnen met de domeinnaam die je wil, ook al ben je nog helemaal niet bekend, dan om ineens van domein te wisselen. Dan ben je ook meteen je google-hits kwijt, je statistieken beginnen opnieuw, mensen die je oude domeinnaam kennen en misschien hebben opgeslagen onder hun favorieten komen op een verkeerde plek uit etc.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:03

Imre schreef:
Ik heb momenteel drie domeinnamen. Je kan ze ook kopen zonder dat je er iets mee doet, dan staat ie op jouw naam voor een jaar en kan niemand anders de domeinnaam kopen. Je hoeft er niet meteen een hele website aan te hangen.

In mijn ogen is het altijd beter om meteen te beginnen met de domeinnaam die je wil, ook al ben je nog helemaal niet bekend, dan om ineens van domein te wisselen. Dan ben je ook meteen je google-hits kwijt, je statistieken beginnen opnieuw, mensen die je oude domeinnaam kennen en misschien hebben opgeslagen onder hun favorieten komen op een verkeerde plek uit etc.

jah, dat is zo. maar wat ik bij veel blogs zie, dan staat er heel groot de link naar de nieuwe site.
zo word iedereen toch weer daar naartoe geleid.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:14

Ik heb nu ruim 300 volgers, maar als het goed is kan bloglovin dat overzetten wanneer ik een eigen domein koop, dus dat zou in ieder geval het probleem niet zijn. Wanneer dat niet zou kunnen zou ik denk ik toch maar bij blogspot blijven, beetje zonde van de volgers anders... :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:47

Met Bloglovin heb ik dus echt geen succes, terwijl ik met Wordpress na ruim een week al aan 50 volgers zit. Echt bizar :+

Heb even zitten prutsen en ik heb nu zoals Charles voorstelde overal read more tags ingevoegd. Staat gelijk een stuk overzichtelijker :j Ik wil alleen nog een mooier/netter lettertype vinden, maar dat is voor morgen. Zo is het nu: http://thespectacularreality.wordpress.com

En ook nog een nieuwe post vandaag over 5 niet te missen items als je handbagage voor een vlucht inpakt :Y) Had vorige week een vergelijkbare post gemaakt over 5 spullen die je bij het backpacken niet mag vergeten, en daar had ik 15 likes op, dus heb er maar een vervolg op gemaakt.