Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:57

juval schreef:
ook een schoolgerelateerde ergernis, de zware tas die mijn brugpiepertje mee moet... we hebben het op de weegschaal gezet, 7,5 kg. Kind weegt zelf net aan 40 kg. (ik dacht ergens dat de tas niet meer dan 10% van het lichaamsgewicht mocht zijn).

Toch wel wat medelijden met haar.. maar ja, daar doe je weinig aan verder natuurlijk. t is niet anders.

Heftig he? Mijn dochter is een klein frutje, woog vorig jaar rond de 25kg en haar brugpieper tas was net geen 12 kg. Fietsen ging gewoon niet, ze viel om in de bochten. En op school natuurlijk ook niet te doen de hele dag.Ze is toen alles in haar kluisje gaan leggen. Neemt alleen mee naar huis wat ze nodig heeft voor huiswerk en wisselt tussen de lessen door ook. Niet te doen anders...

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Mijn ergenis, is te stil qua klusjes en wat ik aan klusjes heb, moet ik bij spullen waar ik andere voor nodig heb die wel lekker wat te doen hebben… dag duurt lang dan…

TessaxQuincy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:11

Had officieel vandaag weer therapie na 2,5 jaar niet. Alleen gaat niet door want psycholoog is ziek, dus voor niks een hele slechte nacht gehad |o

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:15

Week 2 van de lessen en het feit dat we geen lokaal hebben en in principe onze college's gewoon in de centrale gang hebben begint nu al heel zwaar aan mij te trekken. Ik ga het echt niet volhouden op deze manier

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:24

Polarize, is het iets om de locale krant ervoor in te schakelen. Heeft een klasgenoot destijds op de middelbare gedaan, toen we al twee weken geen nieuw, vast rooster hadden. Toen kon het ineens wel geregeld worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:27

Lang leven de vrije school...
Zonder al die onzin...je gaat een kind van net 4 niet verplichten al keihard te moeten werken...

Stel jezelf gewoon spelenderwijs voor en neem je favo knuffel of fruit mee...

Achterlijk gedoe...

Dat is mijn ergernis!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Dat gaat alleen maar meer stress geven wat ik echt niet kan hebben :') HBO is ook wel een stuk groter dan een middelbare school om zoiets bij te doen, en ik krijg nu nog thuis mijn werk wel af

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:34

Snap ik helemaal. Het is van de zotte dat een HBO waar je bakken met geld naartoe brengt ieder jaar, geen fatsoenlijke leslokalen kan regelen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:38

We hadden het wel aan onze docent gevraagd, hij vind het ook vreselijk en probeert het te veranderen. Maar ze geven een bepaalde hoeveelheid vierkante meter "ruimte" aan een opleiding afhankelijk van hoeveel studenten ze hebben, en wij hebben over alle 4 leerjaren minder dan 100 studenten. Dat we een kunstopleiding zijn waardoor we meer ruimte nodig hebben maakt voor die mensen in kantoortjes niks uit, dat moesten we zelf maar uitvogelen. Van de 3 lokalen in "onze" gang is eentje een werkplaats en de andere de helft van de tijd bezet door andere opleidingen. Jaar 1 krijgt het andere lokaal, maar in het 2e semester hebben we die ook niet meer omdat er dan een minor in zit.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

Mijn niet al te subtiele alter ego denkt dan:

Ik zou die docent vragen of het volgende college in de kantoortjes kan van de mensen die denken dat het maar moet kunnen.

Gewoon om een punt te maken.
Die ene les levert lestechnisch waarschijnlijk geen bal op, maar je maakt er wel een punt mee...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

Gisterenavond om 8 uur aangekomen in ons hotel.
Moesten wachten uiteindelijk om half 10 kwam het hoge woord eruit.. overboekt.
We zijn met een vriend we konden voor 1 nacht een family room krijgen of een ander hotel.
Dat was ok zat muurtje tussen.

Vandaag 11 uur zouden we 2 kamers krijgen.
Nee nog niet kom om half 1 terug.
Half 1.. nee ga eerst even lunchen daarna 2 kamers. Kregen de nummers al door.

Half 2 heeft die vriend van ons gelukkig wel een kamer, wij blijven in de family kamer voor nog 1 nacht dan krijgen wij morgen andere kamer.
Zal ook wel weer 3x terug komen zijn.

Ik kan dit zo slecht handelen.

Mijn man blijft dan zo rustig maar ik wordt steeds pissiger.

Morgen maar even klacht indienen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Femke_Tweety schreef:

Ik zou die docent vragen of het volgende college in de kantoortjes kan van de mensen die denken dat het maar moet kunnen.

Die ene les levert lestechnisch waarschijnlijk geen bal op, maar je maakt er wel een punt mee...

Als we er echt klaar mee zijn... :')
Ik ga het woensdag bij SLB nog een keer aankaarten, en de docenten die we verder hebben zijn er zelf ook al aardig klaar mee. We hadden vorige week al een keer een leeg lokaal opgezocht en ingebroken :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Femke_Tweety schreef:

Nou inderdaad ~~}>

Ik erger me aan mijn youtube mix met z’n depressieve liedjes. Heb maar even Mumford and Sons aangezet :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:10

Ik heb wel de neiging om een groot spandoek te maken en bij de deuren naar ''onze'' gang op te hangen met.
''COLLEGE IN PROCESS, KINDLY SHUT UP''

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:11

Toevallig niet een werkstuk/thema wat daar aansluiting aan geeft? Twee vliegen in een klap :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:13

Uhh even studiehandleiding spieken...een zine over een materiaal of ambacht van minimaal 16 pagina's..co-creatie met ai en de voor- en nadelen van die methode...circulaire materialen...

helaas. Al valt er met die zine een argument te maken voor ''ik kan mijn ambacht niet eens uitvoeren'' en dat als onderwerp gebruiken :')

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:13

Mijn eigen auto kapot dus met die van mijn man dan maar hooi halen. Eerst 7x moeten uitstappen met aankoppelen van de trailer omdat de camera vertekent en de auto (Polestar 2) eindeloos piept en stopt “omdat je er bijna tegen aan zit”. Dan met achteruit rijden stopte de auto per direct omdat hij niet doorhad dat er aanhanger aan hing (wel netjes kabel ingestoken).
Verder maar 30 baaltjes kunnen laden want de auto mag maar 1500kg trekken en met een tweepaards ifor van 900 kg heb je dan nog maar 600 kg over. Zeker als niet de hele route geasfalteerd is, wil ik geen grenzen op zoeken.

Ik hoop dat mijn auto snel gemaakt kan en ik er niet aan failliet ga. Anders gaat die dikke fjord voortaan zijn eigen hooi met een kar gaan halen!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Polarize schreef:
Uhh even studiehandleiding spieken...een zine over een materiaal of ambacht van minimaal 16 pagina's..co-creatie met ai en de voor- en nadelen van die methode...circulaire materialen...

helaas. Al valt er met die zine een argument te maken voor ''ik kan mijn ambacht niet eens uitvoeren'' en dat als onderwerp gebruiken :')

De Kunst van Ambacht tijdens slechte omstandigheden.

Mooie titel voor je werk :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Ik voel me al twee dagen zo-zo. En dingen smaken me niet. En gebruikte op werk alcoholspray. Collega’s zeiden “oh dat ruikt sterk”. En ik rook niks. Zelfs niet toen ik het onder mijn neus hield. 0,0 noppes nada.

Ik ben dus echt bang dat ik ziek word. Maar ik wil morgen per se bij een belangrijk gesprek zijn op werk. Dus tenzij ik fysiek niet kan opstaan ga ik. Niemand op werk eist dit hoor. Maar ik heb het zelf in m’n hoofd. :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

MarlindeRooz schreef:
Ik voel me al twee dagen zo-zo. En dingen smaken me niet. En gebruikte op werk alcoholspray. Collega’s zeiden “oh dat ruikt sterk”. En ik rook niks. Zelfs niet toen ik het onder mijn neus hield. 0,0 noppes nada.

Ik ben dus echt bang dat ik ziek word. Maar ik wil morgen per se bij een belangrijk gesprek zijn op werk. Dus tenzij ik fysiek niet kan opstaan ga ik. Niemand op werk eist dit hoor. Maar ik heb het zelf in m’n hoofd. :+

Dat heb ik een keertje gehad met het plaatsen van acrylnagels, ik rook niks meer zelfs niet net nieuwe parfum in de nek.

Denk 2 a 3 x gehad, maar was toen niet ziek geworden daarna.

Vervelend is het wel.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Komende week foto's laten maken voor op t werk.
Komt bij je 'handtekening' na een mailtje. Het heeft echt totaaaaal geen toegevoegde waarde en de foto's zijn zo vreselijk statisch gemaakt dat er letterlijk 1 iemand is met een leuke foto.
Ik hou hier absoluut niet van en wil dit echt niet, heb genoeg gezeik gehad met m'n privacy. Laat staan dat ik 50x per dag naar m'n lelijke kop moet kijken.

Ohhhh en een collega die vandaag onder mijn naam heeft gewerkt. Nu werkt zij niet altijd even secuur als ik dat doe dus ik baal daar stiekem wel van.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op Gisteren, 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Ik heb blijkbaar vanmorgen mijn (beugelloze) BH binnenstebuiten aangedaan? :+

Heb de hele dag niks gemerkt ook!

Ik kreeg bijna de sluiting niet los. Maar hoe heb ik dat vanmorgen dan vast gekregen. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:22

Als brugpieper heeft mijn mentor gezorgd voor een 2de boekenpakket voor mij.
Als ik mijn volle tas omdeed viel ik letterlijk om :+
En wij hadden 3 verschillende gebouwen dus we moesten regelmatig tussen de lessen door van het ene gebouw naar het andere gebouw lopen á 10 minuten.

Ik kreeg er wel conditie van zeg maar :=

@Marlinde :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Moe en hoofdpijn.

En heb geen zin om morgen al 6.30u naast mijn bed te staan.

Heb om 8u afspraak bij de Potendokter.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Ik trof de Rituals doos zo aan:
Afbeelding

En dit was de binnenkant ;(
Afbeelding

Is één fles volledig leeg gelopen -O- ^) Morgen maar even over bellen.