Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:16

Ik denk het niet…
Gebeurd toch regelmatig dat ik bij de arts zit en dat hij er niet is omdat er een spoedje was…

Ook als we bellen is er de keuze om een 1 te drukken voor spoed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:18

Ok, dat wist ik niet. Ik kom vrijwel nooit bij de HA. :+
Maar idd, als je belt kan je ook spoed kiezen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:20

Wat een poedersuiker mwm. :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:23

In mijn vinger gezaagd. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:32

Bellatrix schreef:

Lucky you!

Ik heb vorig jaar 5 weken oorontsteking gehad en dat er toen 2 of 3 keer in de week :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:34

Ik heb sinds september een nieuwe huisarts ivm verhuizing. Was er nog nooit geweest haha.

Laatst gebeld omdat ik redenen had om te denken dat m’n suiker niet goed was. Kon direct langskomen om te prikken en stond binnen 5 weer buiten. :=

Maar je moet echt geluk hebben met huisartsen. :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:47

Marcella schreef:
In mijn vinger gezaagd. :+

Hopelijk zit ie er nog aan.. en hopelijk met een normale handzaag?

Paar jaar geleden ook in mijn hand/vinger gezaagd maar dan met een elektrische. :o?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:02

Ijzerzaagje alleen een snee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:56

Bellatrix schreef:
Maar idd, als je belt kan je ook spoed kiezen.

Bij ons is dat spoed op de praktijk. Dus ipv dagen tot weken wachten dezelfde dag terecht. Ze zijn echt nooit bij ons thuis geweest, ook niet met klachten waarbij ze zelf de ambulance belden en noem het maar op. Spoed was dan ertussen gepropt worden op de praktijk.
Met vermoeden van lek van hersenvocht mocht ik ook gewoon naar de praktijk komen, terwijl ik niet kon zitten zonder echt de ergste hoofdpijn ooit door dat lek. En zo nog tig voorbeelden

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:58

Dacht dat ik mijn daredevil afleveringen goed had getimede met mijn afspraak om 14:00...moet nu midden in een aflevering stoppen :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 17:35

Vriend van ons vliegt morgen naar Egypte... 30 graden.
Nu wil ik ook op vakantie. _-:(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 17:57

Mando schreef:

Mijn collega ook…
Ze had mij ook een overzichtje gestuurd met de temperaturen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:04

fleurtjeuh schreef:
Helaas was de mail met hopelijk goed nieuws een mail met slecht nieuws.. :(

:(:)

MWM, hoor al jaren niets anders dan slechte ervaringen met huisartsen en assistenten, maar als je er een opmerking over maakt, wordt je vaak nog net niet afgeschoten. Ze laten in ieder geval al snel blijken dat het gedrag niet op het werk blijft, zeg maar. Stevig klote is het, maar misschien is de andere praktijk niet veel erger dan waar je nu zit, als ik zo hoor waar je tegenaan loopt.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:13

Mando schreef:

Eigenaar van mn verzorgponys zit er sinds zaterdag. Moet zeggen dat ik nu prima content ben met het weer hier hoor!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:15

Ja, die andere praktijk is nog veel erger, daarom ben ik nooit overgestapt. Zwaar gelovig, maar tegelijk ook niet geschikt voor chronisch zieke mensen. Al helemaal niet met chronische zware pijnstilling. Helaas ken ik heel wat mensen die bij die praktijk zitten en dan teken ik er eigenlijk voor om continu een enorm gevecht aan te gaan om de noodzakelijke zorg te krijgen. Er zijn dus al verschillen in bepaalde zaken door oa het geloof, maar het is ook absoluut geen geschikte praktijk voor mijn chronische ziekte.

Plus dat ze geloof ik eigenlijk niet eens meer mensen willen inschrijven. Ze hebben 1 huisarts voor hele dorp, wat afgelopen jaren verdubbeld is qua inwoners.

Ergste is dat eigen praktijk aangaf dat ik anders in datzelfde dorp als waar zij zitten naar een andere kon kijken. Ehh, dan is toch het hele afstand argument niet meer relevant?

Edit: sterker nog. Het is 9 minuten vanaf de praktijk naar mijn huis. Ik heb net het bericht gekregen en ze zeggen gewoon dat je een andere huisarts moet zoeken vanwege het gebied. Alleen als je zoekt zijn de afspraken dat een huisarts binnen 15 minuten bij je moet kunnen zijn. Dat kan, dus waarom ga je patiënten die al jaren bij de praktijk zitten ineens een bericht sturen alsof ze verplicht zijn over te stappen????
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 05-03-25 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:15

Zeker, heb vanmiddag even in de zon gezeten maar ik zou best wel even 8 dagen op mijn luie reet in de zon willen liggen.

Alja, dat banketstaaf overzicht kreeg ik ook. -:(-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:20

MyWishMax schreef:
Ja, die andere praktijk is nog veel erger, daarom ben ik nooit overgestapt. Zwaar gelovig, maar tegelijk ook niet geschikt voor chronisch zieke mensen. Al helemaal niet met chronische zware pijnstilling. Helaas ken ik heel wat mensen die bij die praktijk zitten en dan teken ik er eigenlijk voor om continu een enorm gevecht aan te gaan om de noodzakelijke zorg te krijgen.

Plus dat ze geloof ik eigenlijk niet eens meer mensen willen inschrijven. Ze hebben 1 huisarts voor hele dorp, wat afgelopen jaren verdubbeld is qua inwoners.

Ergste is dat eigen praktijk aangaf dat ik anders in datzelfde dorp als waar zij zitten naar een andere kon kijken. Ehh, dan is toch het hele afstand argument niet meer relevant?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-huisarts

Lijkt mij dat ze je er niet zomaar uit kunnen gooien.
Weigeren zou nog kunnen, maar verzoeken te gaan?

Misschien eens navragen bij je zorgverzekering.

Maar ja als je wel blijft is het niet fijn als ze je liever niet hebben.

Misschien kun je eens een gesprek aanvragen?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:23

Nee, maar ik verwacht ook geen eerlijke reden van waarom ze patiënten kwijt willen. Misschien is de praktijk in datzelfde dorp wat. Vreselijk frustrerend is het wel zeg.

Ik heb gisteren voor het eerst in een half jaar gereden, welgeteld drie rondjes gedraafd, en ik heb me een partij spierpijn in mijn liezen :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:26

DuoPenotti schreef:
MyWishMax schreef:
Ja, die andere praktijk is nog veel erger, daarom ben ik nooit overgestapt. Zwaar gelovig, maar tegelijk ook niet geschikt voor chronisch zieke mensen. Al helemaal niet met chronische zware pijnstilling. Helaas ken ik heel wat mensen die bij die praktijk zitten en dan teken ik er eigenlijk voor om continu een enorm gevecht aan te gaan om de noodzakelijke zorg te krijgen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-huisarts

Lijkt mij dat ze je er niet zomaar uit kunnen gooien.
Weigeren zou nog kunnen, maar verzoeken te gaan?

Misschien eens navragen bij je zorgverzekering.

Maar ja als je wel blijft is het niet fijn als ze je liever niet hebben.

Misschien kun je eens een gesprek aanvragen?

Er moet dus schijnbaar een geldige reden zijn. En afstand is de afspraak 15 minuten volgens de huisartsenfederatie oid. Van praktijk naar mijn huis is 9 minuten.
Maar ze leggen dat niet uit in het bericht.

Ik ga hier echt achteraan want ik vind het ronduit onbeschoft, ze geven namelijk niet aan wat dan de afstand is die zij aan willen houden waarbij ze blijkbaar afwijken van de norm. En dat horen ze wel te melden en de reden.

Maar echt mijn nachtmerrie om met mijn dossier op zoek te moeten naar andere huisarts. Het is niet alleen kwestie van huisarts vinden die plek heeft, maar ook 1 die mij de zorg kan bieden die ik nodig heb

Edit: nog mooier. Geen enkele huisarts in dat dorp neemt nog patiënten aan. Alles is vol. Ze zullen mij en de anderen er daarom wel uit willen gooien. Terwijl ik sneller te bereiken ben als mensen uit hetzelfde dorp maar de andere kant.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:51

hahahatsjoe schreef:
Hutcherson schreef:
Firma die mij wil inhuren als adviseur wilt geen 150 euro per uur betalen. -O- stom. Dat ben ik toch waard? :=

O ja ? Ben je dan een arts ?

Want alleen artsen mogen €150 per uur vragen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:19

Dat kost ik ook voor inhuur door een ander bedrijf, en ik ben echt geen arts hoor :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:36

deksel schreef:
hahahatsjoe schreef:

O ja ? Ben je dan een arts ?

Want alleen artsen mogen €150 per uur vragen?

ik heb voor advocaten gewerkt die meer dan het dubbele vroegen en kregen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:42

aan degene die het een goed idee vond om de rookmelder boven de oven te hangen.

nou ja, we hoeven niet meer te testen in ieder geval
(of misschien een hint om de oven een keer schoon te maken :+ )

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:44

Telpeva schreef:
Heb je al eens verschillende helmen geprobeerd, misschien dat daar nog onderling verschil in zit?
Mijn helm heeft 2 uitneembare voeringen (winter en zomer) en de oorstukken zijn bij de mijne verschillend, van dikker en aansluitend (winter) en wat dunner en ruimer (zomer). Dan waait er nog wat wind langs voor koeling, of juist niet.

Nog geen meerdere helmen geprobeerd maar het lastige is dat ik eerst zeker wil weten of ik het durf/leuk vind om achter op de motor te gaan voordat ik zelf kleding aanschaf. Kan nu een helm lenen om te kijken maar vind het ook zo wat als ik alles koop en ik nooit achter op ga uiteindelijk :+
Vind ik het wel leuk, dan kan ik zelf kijken naar een goed passende helm etc.

Edit: heb een kleiner piercingstaafje in gedaan en nu is het gelukt (idd wel met een soort doek)! Is niet 100% fijn maar om te proberen is het goed genoeg.
Laatst bijgewerkt door TheNovelist op 05-03-25 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:48

Dat een huisarts vakantie heeft snap ik, dat die dan een vervanger heeft is top.
Alleen dat die vervanger er dan vervolgens ook niet is als je die dringend nodig hebt vind ik wat minder.
Afijn dus maar de vervanger van de vervanger gebeld en die is vervolgens ook niet bereikbaar -:(-
Wat een achterlijk gedoe zeg!