Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rink

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:30

Omg soepblik :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:06

Ik stuur m'n schoonmoeder met regelmaat hele slechte filmpjes.

Nu weer over nonnen die zo high zijn als wat.

Das niet het ergste.
Zij vind ze nog grappiger dan ik. :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:14

Vaste meelezer hier! Geen spannende biecht, maar wel een grappige :').

In juni was ik uitgenodigd voor de housewarming van een vriendin van mij. Maar tegelijk met dorpsfeest, ze woont op 3 uur rijden en ik heb een baby :Y). Lastige combinatie dus. Netjes gezegd dat ik een andere keer langs zou komen voor de gezelligheid en om haar huisje te bewonderen.

Nu was het vorige week zo ver... ik wilde nog iets leuks kopen, maar dat ben ik dus vergeten :').
Ik ben wel vaker chaotisch dus ik dacht, hier red ik mezelf wel uit. Onderweg een appje gestuurd 'Oh nee, zo stom, ik had een cadeautje voor je, maar die staat nog thuis - oooh zo stom, totale chaos, blabla'.

Prima, had ik het mee kunnen redden. Vervolgens gaf ze aan dat ze heel benieuwd was wat ik dan had. Dus nu heb ik gezegd dat ik het wel bewaar tot de volgende keer. Ook nog niet zo'n probleem, tot ze er opnieuw over begon en ik dus allerlei hints heb gegeven (over een niet bestaand cadeau) dat ook nog eens pérfect in haar nieuwe huis blijkt te passen.

:'). Nu moet ik dus op zoek naar iets passends in haar interieur, wat aan onmogelijke eisen moet voldoen en waarvan het lijkt dat ik het toevallig van te voren al had gekocht :')....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:24

Jolien87 schreef:
Neeee! Plaatsvervangende hartkloppingen :wow:

Ik heb er ook nog eentje over één van de collega's waarmee ik heb gescharreld.
Met één van hen was het inmiddels aardig serieus aan het worden, dat wil zeggen: kerstavond bij zijn familie en allemaal leuk en aardig. Hij had voorheen weleens met zichzelf in de knoop gezeten en had hier hulp bij gehad maar niks van dat alles had invloed op wat wij met elkaar hadden.
Alleen na een paar maanden was de liefde vanaf mijn kant wel aardig bekoeld en besloot ik uiteindelijk om er een punt achter te zetten.
We werkten samen in een supermarkt en ik had besloten om die dag meteen de daad bij het woord te voegen. In mijn pauze was hij aan het vakken vullen en het was daar, in gangpad 3 tussen de chips en borrelnoten, dat ik hem mededeelde dat er voor ons samen geen toekomst meer was.
En alsof dat nog niet genoeg was voor hem, hoorde ik een paar dagen later van mijn werkgever dat hij diezelfde avond nog was opgenomen op de psychiatrische afdeling omdat hij een enorme breakdown had gehad. Oeps.
Ik heb hem daarna nooit meer gezien.

Ohja nog één. Ander jaar, zelfde supermarkt, andere collega. Ik had op dat moment 'iets' met een jongen ergens in Utrecht maar dat was ik tijdens de team barbecue even vergeten toen ik, onder enige invloed van de wijn, zoenend met een collega in het gras lag.
Met diezelfde collega ben ik in een wc-hokje beland op de bowlingbaan -ander teamuitje- die we voor het gemak waren vergeten op slot te doen. Ons privéfeestje werd ruw verstoord door een nietsvermoedende dame die dacht wel even een plasje te kunnen plegen.

En ik altijd maar denken dat jij in het onderwijs zat…

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 01:36

Mijn biecht is dat ik niet durf te bellen. Ik was net met de oppashond uit wandelen, en een stukje verderop in de woonwijk een jongen die niet ouder was dan 13 op de stoep zat te huilen. Dat vind ik om dit soort tijdstippen wel enigzins bijzonder, maar ik ben dan ook weer te terughoudend om naar de jongen toe te gaan of om eventueel juist een hulpdienst in te schakelen. Heb zitten denken aan politie geen spoed op 0900-8844 maar naast dat ik naar niemand durf te bellen -laat staan de politie- weet ik dus ook niet of wat er dan ook aan de hand kon zijn, wel een goede reden zou zijn om de agenten poolshoogte te laten nemen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 01:50

DeEenhoorn schreef:
Mijn biecht is dat ik niet durf te bellen. Ik was net met de oppashond uit wandelen, en een stukje verderop in de woonwijk een jongen die niet ouder was dan 13 op de stoep zat te huilen. Dat vind ik om dit soort tijdstippen wel enigzins bijzonder, maar ik ben dan ook weer te terughoudend om naar de jongen toe te gaan of om eventueel juist een hulpdienst in te schakelen. Heb zitten denken aan politie geen spoed op 0900-8844 maar naast dat ik naar niemand durf te bellen -laat staan de politie- weet ik dus ook niet of wat er dan ook aan de hand kon zijn, wel een goede reden zou zijn om de agenten poolshoogte te laten nemen.

De politie kan goed inschatten of ze moeten gaan kijken, je kan beter een keer teveel bellen dan te weinig

Hoe moeilijk het ook is ik zou in het belang van de jongen toch bellen en de politie een inschatting laten maken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 10:21

Alja schreef:

Waarschijnlijk was dit tijdens haar studie.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:09

Alja schreef:
Jolien87 schreef:
Neeee! Plaatsvervangende hartkloppingen :wow:

Ik heb er ook nog eentje over één van de collega's waarmee ik heb gescharreld.
Met één van hen was het inmiddels aardig serieus aan het worden, dat wil zeggen: kerstavond bij zijn familie en allemaal leuk en aardig. Hij had voorheen weleens met zichzelf in de knoop gezeten en had hier hulp bij gehad maar niks van dat alles had invloed op wat wij met elkaar hadden.
Alleen na een paar maanden was de liefde vanaf mijn kant wel aardig bekoeld en besloot ik uiteindelijk om er een punt achter te zetten.
We werkten samen in een supermarkt en ik had besloten om die dag meteen de daad bij het woord te voegen. In mijn pauze was hij aan het vakken vullen en het was daar, in gangpad 3 tussen de chips en borrelnoten, dat ik hem mededeelde dat er voor ons samen geen toekomst meer was.
En alsof dat nog niet genoeg was voor hem, hoorde ik een paar dagen later van mijn werkgever dat hij diezelfde avond nog was opgenomen op de psychiatrische afdeling omdat hij een enorme breakdown had gehad. Oeps.
Ik heb hem daarna nooit meer gezien.

Ohja nog één. Ander jaar, zelfde supermarkt, andere collega. Ik had op dat moment 'iets' met een jongen ergens in Utrecht maar dat was ik tijdens de team barbecue even vergeten toen ik, onder enige invloed van de wijn, zoenend met een collega in het gras lag.
Met diezelfde collega ben ik in een wc-hokje beland op de bowlingbaan -ander teamuitje- die we voor het gemak waren vergeten op slot te doen. Ons privéfeestje werd ruw verstoord door een nietsvermoedende dame die dacht wel even een plasje te kunnen plegen.

Klopt, nu wel :j
Daarvoor heb ik een aantal jaar een bijbaantje gehad in een supermarkt. We hebben het dan ook over zo'n 20 jaar geleden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:13

Urbanus schreef:
Alja schreef:

Waarschijnlijk was dit tijdens haar studie.

Jij snap 'm :j
Vanaf mijn 15e tot mijn 20e heb ik bij de Spar gewerkt. Eerst als vakkenvuller want ik was nog te jong voor kassawerk. Daarna ook achter de kassa en de laatste paar jaar als leidinggevende. Dat hadden ze echter slim aangepakt want op papier was nog steeds algemeen medewerker alleen mijn loon was gebaseerd op mijn leeftijd + 1 jaar.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:41

Plop1997 schreef:
Muga schreef:
Mijn biecht: ik ben nu heel benieuwd naar het beeldmateriaal. :+

Ben bezig met de video editen! Komt hopelijk deze week nog op Youtube maar begin morgen aan mijn stage dus de timing is echt verschikkelijk.

Hij staat online! Als je alleen de val wil zien dan skip naar 11:28.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:50

Gewoon een hele vlog eromheen. Die had ik niet aan zien komen. Hij neemt het wel sportief op iig!

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:57

Muga schreef:
Gewoon een hele vlog eromheen. Die had ik niet aan zien komen. Hij neemt het wel sportief op iig!

Ja zeker! Ik was die dag al aan het vloggen over de hoeven van Valentijn en toen gebeurde dit savonds. Vond het ook fijn om erna met mijn vriend nog even te zitten om te vertellen hoe het na de val allemaal ging. En we hebben nog een fijne conversatie gehad over veligheidsbeugels en valangst.

Ik vind het heel leuk om videos te maken over onze paarden avonturen en herinneringen op beeld vast te leggen. Maar ik vind ook dat er een stukje verantwoordelijkheid bij komt als zo iets gebeurd om het dan te hebben over veiligheid, wat we zelf beter hadden kunnen doen (toch gelijk naar de HAP gaan ipv paardjes knuffelen en gaan slapen) en je mentale welzijn als je zo’n flinke klap hebt gemaakt.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:48

x_Rebecca schreef:
Vaste meelezer hier! Geen spannende biecht, maar wel een grappige :').

In juni was ik uitgenodigd voor de housewarming van een vriendin van mij. Maar tegelijk met dorpsfeest, ze woont op 3 uur rijden en ik heb een baby :Y). Lastige combinatie dus. Netjes gezegd dat ik een andere keer langs zou komen voor de gezelligheid en om haar huisje te bewonderen.

Nu was het vorige week zo ver... ik wilde nog iets leuks kopen, maar dat ben ik dus vergeten :').
Ik ben wel vaker chaotisch dus ik dacht, hier red ik mezelf wel uit. Onderweg een appje gestuurd 'Oh nee, zo stom, ik had een cadeautje voor je, maar die staat nog thuis - oooh zo stom, totale chaos, blabla'.

Prima, had ik het mee kunnen redden. Vervolgens gaf ze aan dat ze heel benieuwd was wat ik dan had. Dus nu heb ik gezegd dat ik het wel bewaar tot de volgende keer. Ook nog niet zo'n probleem, tot ze er opnieuw over begon en ik dus allerlei hints heb gegeven (over een niet bestaand cadeau) dat ook nog eens pérfect in haar nieuwe huis blijkt te passen.

:'). Nu moet ik dus op zoek naar iets passends in haar interieur, wat aan onmogelijke eisen moet voldoen en waarvan het lijkt dat ik het toevallig van te voren al had gekocht :')....

Heerlijk verhaal :')

Ik had een keer iets vergelijkbaars en heb toen een cadeaubon voor diegene gekocht maar de datum op de bon laten veranderen naar een week eerder :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:16

Biecht: mijn opa staat op het punt om te overlijden en ik hoop dat hij daar nog even mee wacht zodat hij niet op mijn verjaardag heen gaat.

Wat heerlijk dat er een plek is waar ik deze gedachte gewoon kan neerpleuren. :=

Enorm egoïstische gedachte en ik vind mijn verjaardag helemaal niet belangrijk, maar 2 jaar terug stond het al in het teken van mijn vaders heftige ziektebeeld en heengaan en deze tijd zal altijd emotioneel ontaardend blijven door de herinneringen aan de laatste maand van hem. Ben zo klaar met al die emoties en het doodgaan gedoe, ik wil gewoon even mijn eigen verjaardag ja. :') Daarbij heb ik niet zoveel met mijn opa, hij was ook niet echt een toffe vader voor mijn moeder ofzo, dus ja.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:18

Sterkte Suliko en natuurlijk ook gefeliciteerd *\o/*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:22

Suliko schreef:
Biecht: mijn opa staat op het punt om te overlijden en ik hoop dat hij daar nog even mee wacht zodat hij niet op mijn verjaardag heen gaat.

Wat heerlijk dat er een plek is waar ik deze gedachte gewoon kan neerpleuren. :=

Enorm egoïstische gedachte en ik vind mijn verjaardag helemaal niet belangrijk, maar 2 jaar terug stond het al in het teken van mijn vaders heftige ziektebeeld en heengaan en deze tijd zal altijd emotioneel ontaardend blijven door de herinneringen aan de laatste maand van hem. Ben zo klaar met al die emoties en het doodgaan gedoe, ik wil gewoon even mijn eigen verjaardag ja. :') Daarbij heb ik niet zoveel met mijn opa, hij was ook niet echt een toffe vader voor mijn moeder ofzo, dus ja.

Allereerst gefeliciteerd, maar ook sterkte!

Ik snap je heel goed hoor :j

De oom van mijn man, lag op sterven en is 1 dag na mijn verjaardag overleden.
Volgens de tante van mijn man had hij gezegd dat hij sowieso niet op mijn verjaardag wilde gaan want dat vond hij sneu, ik ben hem daar heel dankbaar voor :j (al heb je het natuurlijk niet echt in de hand) want je verjaardag zal altijd een smetje hebben.

Mijn eigen oom lag in het ziekenhuis en we wisten eigenlijk allemaal al dat het een verloren zaak was.
op de verjaardag van mijn broertje werd mijn tante voor gesprek met de artsen opgeroepen.
Ze is het kantoor binnen gemarcheerd (volgens mijn neef) en heeft voor de arts ook maar een mond open kon doen, gemeld dat ze wist hoe erg de situatie was, maar dat haar neefje vandaag jarig was en dat er daarom helemaal geen beslissingen genomen zouden worden...
En is zonder op antwoord te wachten weer naar buiten gemarcheerd :')
Mijn oom is dan ook 1 dag na mijn broertje zijn verjaardag overleden :j

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:33

Biecht... ik werk thuis maar heb zo geen zin, dus ik zit ff op Bokt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 10:36

Gefeliciteerd Suliko maar ook sterkte!

Mijn kind is ook jarig vandaag, mooie datum!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:37

Vandaag weer concerttickets gekocht. Moet nu echt ff stoppen, want is een erg dure maand zo :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 10:38

Pluisje1998 schreef:
Vandaag weer concerttickets gekocht. Moet nu echt ff stoppen, want is een erg dure maand zo :')

Hoe is dat een biecht? :=

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:43

Urbanus schreef:
Gefeliciteerd Suliko maar ook sterkte!

Mijn kind is ook jarig vandaag, mooie datum!

Jij ook gefeliciteerd! Moet wel een geweldig kind zijn als het die dag geboren is. :D

@M_D_H, fijn dat het niet een compleet onmenselijke gedachte is. :') Ik vind het eigenlijk helemaal klote voor mijn moeder, als haar vader overlijdt op de dag dat haar dochter geboren is.
Hij zit aan de morfine en slaapt, dus dan mag hij best tot morgen wachten. :Y)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:48

Gefeliciteerd Suliko en Urbanus (met je dochter).

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:49

Urbanus schreef:
Pluisje1998 schreef:

Hoe is dat een biecht? :=

Oh, oeps, sorry, verkeerd topic, niet goed gekeken voor ik postte 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 11:29

hahahatsjoe schreef:
Gefeliciteerd Suliko en Urbanus (met je dochter).

Dank! *\o/* <3

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:47

Vandaag is zeker een mooie datum :P

(mijn biecht is dat ik dit post omdat ik het leuk vind felicitaties te krijgen :P)