[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:28

Het hele concept van een spermadonor gebruiken is iets waar ik niet achter sta. Je hebt natuurlijk uitzonderingen maar over het algemeen genomen vind ik het geen goede ontwikkeling.

Het kiezen voor en kind met een buitenlandse spermadonor is ontzettend egoïstisch in mijn ogen. Het is een recht van het kind om je ouders te kennen, dat maak je voor je kind veel lastiger met een buitenlandse donor.

Haal daar nog bij dat er geen quotum zit aan het gebruik van het sperma. Ja in Nederland 25 gezinnen maar dat zegt niks over het buitenland. Misschien heeft je kind dan 100 broertjes en zusjes over de hele wereld, toekomstige ouders beseffen de impact daarvan niet. En dan moet je nog maar iedereen vinden want laten we niet wegnemen dat het tegenkomen van een familie lid ontzettend groot is hoe meer je er hebt. Met alle gevolgen van dien.

Voor mensen die het interessant vinden heb je de podcast de kwak kwaakt die gemaakt is door donor kinderen (mensen die verwekt zijn door middel van donorzaad, want kinderen zijn het natuurlijk niet meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:31

Jij zit in een verkeerd topic denk ik...

Amber_anne

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:41

Neehoor ik reageer op een link van een aantal posts terug. Die gaat over een vrouw die een Deense sperma donor gebruikt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:41

Persoonlijk heb ik liever dat een vrouw bewust ongehuwd een kind met een spermadonor creëert dan een willekeurig tokkiestel dat hun 8e maakt terwijl ze eigenlijk geen geld/mentale capaciteit hebben voor nog een kind.
De eerste denkt over het algemeen heel erg goed na over de gevolgen, het is immers niet een traject wat je zomaar even start, in tegenstelling tot "oeps, pil vergeten, nouja, nog maar een kindje dan"
Maarja, mensen doen toch wel wat ze zelf willen, ongeacht wat ik daar van vind.

Edit:
@Mlies GEFELICITEERD! *\o/* alvast succes met de operatie!

@topsylover lol wat idioot. En stel dat ze zeggen dat je mentaal niet in orde bent? "nee mevrouw, u bent niet in staat levensveranderende keuzes over uw eigen lichaam te maken. Maak maar een kind, dat kan wel."
Damn ik kan daar echt woest om worden.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 27-08-22 14:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:43

Ik heb beide eigenlijk liever niet. Het gaat me ook niet over de spermadonor an sich maar over het gebruik van een buitenlandse. Er zijn gewoon zoveel problemen met het gebruiken van donor zaad die mensen vaak niet inzien

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:04

Varekaj schreef:
ALS ik dat überhaupt al zou willen, mijn genetisch materiaal doorgeven, dan zou ik dat bij lange niet gratis doen. Minstens paar €1000/eitje en onkostenvergoeding voor de hele medische rambam die erbij komt kijken en 100% gewaarborgde anonimiteit. Hoef niet na X aantal jaar een kind aan de deur of gezeik als in alimentatie of God mag het weten.

Dat zou ik ook doen, dure kip zijn.
Maar ik zou het niet doen denk ik.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:36

Ik heb er ooit naar gekeken toen er een oproep was van het ZOL om te doneren maar je kreeg amper 1000 euro en het was een heel traject. Als ik er een nieuwe keuken van kon betalen had ik het misschien wel gedaan maar dit leek me erg veel moeite en problemen voor weinig geld.

Verder ben ik nu al weer een paar maanden single en ook van de Nuvaring/hormonen af en het scheelt me zoveel in mijn algemeen welzijn. Bizar! Ik denk dat ik toch maar eens verder moet kijken naar een sterilisatie want de kans dat ik een man tegenkom die zich al heeft laten helpen lijkt me zeer klein.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:16

Pft... voor 1000 euro ga ik echt niet zo'n traject in. Echt te weinig voor het risico dat je loopt.

Bij een adoptie betalen ouders tussen de 20 en 40k (wel over een aantal jaar). Met andere woorden, al die tussenpersonen mogen grof verdienen aan adoptie, maar ik krijg nog geen 900 euro voor een eitje?
Terwijl het risico op kinderhandel een stuk kleiner is, een kind niet weg wordt gehaald uit de eigen cultuur en er geen vrouw is die door een zwangerschap plus bevalling hoeft te gaan (met alle gevolgen vandien) voor een ander (zoals bij draagmoederschap, wat ook onbetaald is).
Dan ga ik wel meer werken hoor.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:07

Ja joh, ik lees nu dat je als donor eerst zelf alle facturen moet betalen voor de onderzoeken en ingrepen en dat je na de donatie kan declareren om je geld TERUG te krijgen. En dan maar roepen dat er zo weinig donoren zijn. ik ben niet gek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:12

Schuur_ schreef:
Ja joh, ik lees nu dat je als donor eerst zelf alle facturen moet betalen voor de onderzoeken en ingrepen en dat je na de donatie kan declareren om je geld TERUG te krijgen. En dan maar roepen dat er zo weinig donoren zijn. ik ben niet gek.

Huh... Hoe zien ze dat voor zich :?...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:21

Dat is ook bij niet-gecontracteerde zorg zo. Geen uitgesproken rare constructie. Alleen zijn dit wel heel fixe bedragen denk ik zo...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:24

Qimm schreef:
Dat is ook bij niet-gecontracteerde zorg zo. Geen uitgesproken rare constructie. Alleen zijn dit wel heel fixe bedragen denk ik zo...

Het lijkt mij dat zoiets door de ontvanger van het donor-eitje betaald wordt. Maar misschien ben ik gek, hoor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:28

Ik vraag me af of je ooit direct voor de zorg van een ander betaalt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:31

Qimm schreef:
Ik vraag me af of je ooit direct voor de zorg van een ander betaalt?

Dit is zorg dat iemand nodig heeft om jou iets te gunnen.

Maar goed, ik weet t ook niet. Ik weet wel dat ik t vertik duizenden euro's voor te schieten om een ander een plezier te doen.

Krijg je trouwens alles wel vergoed? Of een percentage, dat zie je ook wel eens.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:37

Mag de ontvanger überhaupt wel betalen?
Staat me iets van bij dat geld vragen/geven voor doneren van oa organen en eitjes etc niet is toegestaan omdat je daarmee handel in de hand werkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:44

Oh dat zou best kunnen, idd.

Maar goed, ik zou t sowieso niet willen. Sowieso is dat aanprikken van de follikels pijnlijk.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:15

Ik wilde een sterilisatie zodat ik geen hormonen in mijn lijf hoefde te stoppen.

Dus dit zou ik al helemaal nooit doen. Ik zie alleen maar lasten.

En eerlijk, ik had enorm veel last van mijn heupen en borsten in die twee weken dat ik zwanger was. Het is gewoon echt niks voor mij. Ook niet voor veel geld

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:24

Ik zou het best willen maar mijn man wil het pertinent niet. Natuurlijk, my body my choice maar hij denkt dat ik er spijt van ga krijgen en na 10 jaar verkering neem ik tegenwoordig wel dingen van hem aan.

Hij is ook ontzettend tegen kunstgrepen mbt zwanger worden, daarin zitten we echt niet op 1 lijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:40

Ik pleit in ieder geval niet voor kunstgrepen die een ander onnodig veel geld moeten kosten (de belastingbetaler) en/of waar het uiteindelijke kind geen baat bij heeft (geen geschikte ouders bijvoorbeeld).

Vandaag in de wachtzaal 2x 2 kinderen gehad die ik zo graag KO had gemept. Mama komt ze inschrijven voor consult en in een split seconde allebei bovenop de zitbanken en springen maar. Er waren geen andere mensen in de wachtruimte, mama greep wel gelijk in maar God wat een irritante kinderen! Dan aan de draad van de pc proberen trekken, de tv die omhoog hangt proberen raken terwijl ze springen, rondrennen... Moeders was streng maar had er alsnog genoeg mee te doen.
Nadien nog zo een stel. De ouder zat bij de arts en had de kinderen in de wachtzaal achter gelaten! Die kinderen hadden honger, ze waren elkaar de hele tijd aan het proberen bijten. Collega en een andere arts tegelijkertijd heel boos "en nu genoeg!" en dat maakte toch beetje indruk... De ouder werd er nadien op aangesproken. "Acht, er is toch niks stuk en geen andere patiënten hadden hinder, ze mogen toch even ravotten".

We hebben ze collectief met een Boze blik onze consultruimte uit gejaagd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:45

Ik ga niet een paar weken met hormoonspuiten in de weer om eitjes te laten oogsten. Heel misschien voor iemand die echt heel dichtbij me staat maar ik vrees dan nog niet. Soms ben ik van mening dat men ook moet leren accepteren dat het soms niet gegeven is, hoe verdrietig het ook kan zijn.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 16:52

Varekaj schreef:
Ik pleit in ieder geval niet voor kunstgrepen die een ander onnodig veel geld moeten kosten (de belastingbetaler) en/of waar het uiteindelijke kind geen baat bij heeft (geen geschikte ouders bijvoorbeeld).

Vandaag in de wachtzaal 2x 2 kinderen gehad die ik zo graag KO had gemept. Mama komt ze inschrijven voor consult en in een split seconde allebei bovenop de zitbanken en springen maar. Er waren geen andere mensen in de wachtruimte, mama greep wel gelijk in maar God wat een irritante kinderen! Dan aan de draad van de pc proberen trekken, de tv die omhoog hangt proberen raken terwijl ze springen, rondrennen... Moeders was streng maar had er alsnog genoeg mee te doen.
Nadien nog zo een stel. De ouder zat bij de arts en had de kinderen in de wachtzaal achter gelaten! Die kinderen hadden honger, ze waren elkaar de hele tijd aan het proberen bijten. Collega en een andere arts tegelijkertijd heel boos "en nu genoeg!" en dat maakte toch beetje indruk... De ouder werd er nadien op aangesproken. "Acht, er is toch niks stuk en geen andere patiënten hadden hinder, ze mogen toch even ravotten".

We hebben ze collectief met een Boze blik onze consultruimte uit gejaagd.

8)7 laat ze lekker ravotten in de speeltuin maar jullie zijn toch geen oppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 16:57

Over 4 weken komen ze terug. Ik heb alvast gepleit om te wisselen van shift :))

Hier is het schooljaar weer gestart. Dra-ma. Om 8u30 beginnen alle scholen en vanaf 8u was het hele.dorp geblokkeerd. Alles is 1 richting en smalle straat, en iedereen wou tegelijk Vlindertje en Fladdertje afzetten op de eerste schooldag. Om de kinderen naar school te stappen werd dubbel geparkeerd, knipperlichten aan en straat blokkeren, uitgebreide kus en knuffel, fietsers aan alle kanten en gaten, kinderen die door de file auto's renden... Absurd. Knettergek. Compleet kierewiet gewoon.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:46

Ik ben al lang blij dat mn vriend en ik weer leuke dingen kunnen doen (wandelen, museum, dierentuin etc) zonder dat we hordes kinderen tegenkomen :Y)
Maargoed, ik woon ook niet in de buurt van een school dus ik heb makkelijk praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 19:19

F_Orumster schreef:
Ik ga niet een paar weken met hormoonspuiten in de weer om eitjes te laten oogsten. Heel misschien voor iemand die echt heel dichtbij me staat maar ik vrees dan nog niet. Soms ben ik van mening dat men ook moet leren accepteren dat het soms niet gegeven is, hoe verdrietig het ook kan zijn.

Wil ik best doen, als het genoeg oplevert om in 2x mijn studieschuld af te lossen :+ Maar dat doet het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 19:45

Als ik hierdoor het bedrag op mijn spaarboek X3 of x4 kan laten groeien in 1 donatie dan zou ik het wel eens willen overwegen.