Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:54

fohadie schreef:
Nyaleti schreef:
Ik wil mijn moeder een stedentripje met de trein cadeau geven. London lijkt me heel leuk maar al snel te duur, Parijs vind ik een vieze stad :+ ik zit nu te denken aan een stad in Oostenrijk of eventueel Duitsland. Wie heeft tips? :)

M'n moeder wordt blij van lekker rond slenteren, oude meuk kijken en een mooie tuin oid zou top zijn!

Wenen! Zeker als ze van mooie tuinen houdt. Paleistuinen genoeg. :+

Ja! Wenen!
En dan zeker naar Schonbrunn, en daar ook even een guided tour door het paleis doen! Wij hebben bij Schonbrunn van 11.30 tot 14.30 door de tuinen gesjouwd, en het was winter (ik zat er tussen kerst en oud & nieuw) dus er bloeide niks. Maar wauw!
Heel erg gave stad!

thequeensmum

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:56

Wenen is zeker leuk. Berlijn is echt geweldig en makkelijk met de trein te doen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:57

Ik zou voor Praag gaan :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:04

Boedapest is ook heel tof! En zelfs met de trein makkelijk te combineren met Wenen, dat hebben wij een keer gedaan. Verder zijn in Duitsland Hamburg, Dresden, Freiburg, Heidelberg en inderdaad Berlijn heel gaaf.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:05

Sheran schreef:

Wilde ik ook aanraden, maar waar zijn daar de mooie tuinen? En als je Parijs een vieze stad vindt, denk ik dat je Praag ook niet zo leuk vindt. Maar dat is een aanname hoor!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:19

Suzanne F. schreef:
Nikass schreef:
Waarom is er zoveel haat tegen joden?

Wat ik begreep gaat dat al ver terug. Het waren ondernemers en ze waren erg succesvol en rijk. En dat in een tijd van economische crisis en armoede waren zij al snel de zondebokken. Het waren ‘buitenlanders’ en ze kwamen hier het geld weghalen en waren achterbaks. Dat beeld werd geschetst. En dat werd gevoed door de politiek toen die ze aanwees als schuldigen van alle ellende die er op dat moment was.

Maar waarom dan nog steeds? En (bijna?) overal ter wereld?
Komt het ook niet voort uit het feit dat volgens de bijbel de joden het uitverkoren volk zijn? Pure afgunst van het christendom?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:26

fohadie schreef:
Sheran schreef:

Wilde ik ook aanraden, maar waar zijn daar de mooie tuinen? En als je Parijs een vieze stad vindt, denk ik dat je Praag ook niet zo leuk vindt. Maar dat is een aanname hoor!

Praag vies? Dat kan ik me niet herinneren, ik vind het wel een relatief sombere stad.
Wenen en Praag lijken wel wat op elkaar, alleen Praag doet wat gotischer aan naar mijn idee. Wat middeleeuwser zeg maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:29

Vrijwel elke (grote) stad in Europa is vies als je erop gaat letten, dus dat zou ik niet als criterium meenemen eerlijk gezegd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:37

Thanks voor alle input! :D

Na even snel kijken is Wenen (en eigenlijk heel Oostenrijk) jammer genoeg echt wel te duur in verhouding. Zal echt een lang weekend zijn, dus 3 nachten.

Mkango, zeker een punt maar zoals ik me Parijs herinner hoef ik daar echt niet nog eens heen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:40

Nyaleti schreef:

Na even snel kijken is Wenen (en eigenlijk heel Oostenrijk) jammer genoeg echt wel te duur in verhouding. Zal echt een lang weekend zijn, dus 3 nachten.

Mkango, zeker een punt maar zoals ik me Parijs herinner hoef ik daar echt niet nog eens heen :')

Al gekeken via AirBnb?

Wij hadden een appartement tegenover het Hundertwasserhaus voor maar 90 euro pppn (belachelijk luxe, 3 tweepersoons kamers met queensize bedden, iedereen een eigen badkamer), gingen in de ochtend ontbijten, in de middag naar een cafeetje en 's avonds uiteten. Totaal pppd ongeveer 50/60 euro.

Maar die bedragen kan je echt veel goedkoper houden als je wilt!
De trein daarheen vonden we wel echt veel te duur, dus we hebben gevlogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:41

Nyaleti schreef:

Fair enough. :)) In mijn beleving is Londen echter wel net zo smerig als Parijs, haha.

Ik heb mijn ouders een paar jaar terug een weekendje Düsseldorf cadeau gedaan met de trein. Kostte voor 2 personen nog geen 200 euro en ze hebben het er erg leuk gehad! Trier is inderdaad ook erg mooi en Luxemburg staat hier ook op mijn to-do-lijstje.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:25

Nyaleti schreef:

Ik heb begrepen dat er Duitsland binnenkort weer kortingsacties komen voor het ov. Weet alleen niet zeker of het ook voor de intercity's gaat gelden, maar dat zou ik zeker in de gaten houden. Qua verblijf vind ik Duitsland niet zo duur. Voor €100 per nacht (voor 2 personen) valt er zeker een acceptabel hotel of appartement te vinden, behalve in hartje Berlijn of München misschien.

Straatsburg is volgens mij ook mooi. Is wel Frankrijk, maar toch niet helemaal.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:30

iets verder weg, maar wellicht toch leuk Krakau?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:31

Ik heb een vraag voor de fokkers hier op bokt. Spelen de omstandigheden waarin de hengst wordt gehouden een rol bij de keuze? Dus als je bijvoorbeeld weet dat een hengst 23 uur per dag op stal staat, ga je dan toch voor een andere hengst of maakt het je niet uit? Waarom wel/niet?
Niet veroordelend bedoeld, gewoon een oprechte vraag :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:43

Rouen kun je ook nog in je overweging meenemen. Heb er een tijdje gewoond, is een stuk schoner dan Parijs en heel mooi. Niet echt tuinen, wel veel oude meuk :j

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:57

Is diepvriesfriet geschikt voor Shallow frying? (heet bakken in ongeveer 0,5 cm gloeiende olie)
Want ik heb zin in friet maar absoluut geen plek voor een airfryer of frituurpan. En ik heb wel eens gefrituurd in een braadpan met olie. Maar dan sta ik achteraf 3 liter warm vet door een koffiefilter te zeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:17

Sheran schreef:
Rouen kun je ook nog in je overweging meenemen. Heb er een tijdje gewoond, is een stuk schoner dan Parijs en heel mooi. Niet echt tuinen, wel veel oude meuk :j
Ik vind bijna alles in Frankrijk mooi, haha. Chantilly en omgeving is ook prachtig! Je hebt daar vooral heel veel parken; bijna ieder dorp heeft wel een park. <3

Picopico schreef:
Ik heb een vraag voor de fokkers hier op bokt. Spelen de omstandigheden waarin de hengst wordt gehouden een rol bij de keuze? Dus als je bijvoorbeeld weet dat een hengst 23 uur per dag op stal staat, ga je dan toch voor een andere hengst of maakt het je niet uit? Waarom wel/niet?
Niet veroordelend bedoeld, gewoon een oprechte vraag :)
Interessante vraag! Dat zou bij mij geen rol spelen, nee, maar daar zit bij mij duidelijk wel een stukje cognitieve dissonantie. Zo zou ik bijvoorbeeld niet snel meer naar een internationale wedstrijd gaan als toeschouwer omdat ik het niet eens ben met het overwegend lakse beleid van de FEI op het gebied van paardenwelzijn, maar hoe een hengst gehouden wordt, lig ik dan weer minder van wakker.

Nu komen volbloedhengsten eigenlijk altijd wel een paar uur buiten en wordt er daarnaast nog licht met ze getraind, en zijn mensen hier in de UK ook veel meer gewend aan hengsten in hun omgeving, dus komen hengsten ook gewoon veel meer buiten en hebben ze ook veel meer sociaal contact dan veel (met name sportpaard)hengsten in Nederland.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:31

Kopenhagen is ook een hele leuke stad, maar dat zou me met de trein wel te ver zijn :+

Ik neem dat criterium niet mee in mijn overwegingen Picopico. Denk dat ik bij de warmbloed-springpaarden dan ook niet veel keus zou hebben trouwens, grootste deel van die paarden staat veel op stal vrees ik.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:33

axel_1997 schreef:
Is diepvriesfriet geschikt voor Shallow frying? (heet bakken in ongeveer 0,5 cm gloeiende olie)
Want ik heb zin in friet maar absoluut geen plek voor een airfryer of frituurpan. En ik heb wel eens gefrituurd in een braadpan met olie. Maar dan sta ik achteraf 3 liter warm vet door een koffiefilter te zeven.

Heb je een oven?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:44

Ovenfriet maakte een huisgenoot wel eens. Niet weg te hakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:02

Je moet het ook eten, Axel, niet hakken. :n :))

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:13

Ooooh is dat wat er al 25 jaar fout gaat? _O-

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:13

Ik ga eind maart (23 tm 26 maart, misschien nog iets langer) een weekendje naar Antwerpen, ik kom zelf uit noord-holland dus Antwerpen is niet een stad waar ik normaal gesproken kom. Wat zijn leuke dingen om te zien, te doen of leuke plekjes om te lunchen/dineren? Note by dat ik in mijn eentje ga :D

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 00:24

Nyaleti schreef:

Wij zijn afgelopen mei een weekendje naar Hannover geweest en dat vonden wij echt een ondergewaardeerd pareltje. Schone, mooie stad, niet heel groot (geen formaat Berlijn, Parijs of Londen) maar genoeg te zien en echt een prachtige tuin bezocht. De tip daar, het restaurantje Seven Sundays <3 (wel heel vroeg gaan want het is vrij populair)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 00:32

Gent is heel leuk. Luxemburg stad ook (is hier al genoemd) en Maastricht.