Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ik vind HC zeker geen trol of wappie, hij heeft voor zichzelf besloten dat omikron de uitweg uit de ellende is, gewoon vaccineren en dan opengooien de maatschappij. Dat dat in de huidige situatie waarbij je nog niet weet wat omikron doet iets te snel is gaat er alleen niet in bij hem, dat mag, is zijn mening.
DuoPenotti schreef:mag jij vinden, maar omikron bestaat niet zo lang dan zijn mening hier in.
En zijn gewappie over gewicht, onze zorg enz.
Dat bestaat al een jaar.
Ja dat mag hij vinden, ik ben er wel klaar mee.
Vele zijn er klaar mee, maar telkens reageren ze wel. En nee dat begrijp ik niet.
Vandaar mijn reactie.
Thioro schreef:In Frankrijk kom je er niet meer met een negatieve test. De pass sanitaire wordt een pass vaccinal vanaf 15 januari. Dus enkel volledig gevaccineerden mogen nog naar cinema, theater, restaurant, trein etc.
Volledig gevaccineerd is dus de 2 spuiten en een booster als de basisvaccinatie langer dan 3 maanden geleden is.
Dag groene vinkje. Ik heb er nog niet eens van kunnen profiteren, geen restaurant of publieke uitjes gedaan de laatste 3 maanden.
enzino schreef:Goed nieuws, wetenschappers van Sigal Lab in zuid afrika hebben lekker zitten wetenschappen en zijn tot een wetenschappelijke conclusie gekomen dat de antilichamen na besmetting met omicron ook tegen de delta variant werken. De resultaten zijn ingedient voor publicatie.
Dat zou een uitweg uit de crisis kunnen betekenen (en komt overeen met wat HC al hoopte).
pien_2010 schreef:Thioro schreef:In Frankrijk kom je er niet meer met een negatieve test. De pass sanitaire wordt een pass vaccinal vanaf 15 januari. Dus enkel volledig gevaccineerden mogen nog naar cinema, theater, restaurant, trein etc.
Volledig gevaccineerd is dus de 2 spuiten en een booster als de basisvaccinatie langer dan 3 maanden geleden is.
Dag groene vinkje. Ik heb er nog niet eens van kunnen profiteren, geen restaurant of publieke uitjes gedaan de laatste 3 maanden.
Hier heb ik zonet met Fransen een heftige discussie over gehad. Volgens hun klopt dit nl niet, maar is het zo dat de wachttijd voor de booster terug gebracht is naar 3 maanden en niet dat je QR code dan niet meer geldt.
Ik begrijp uit jouw stukje dat jouw QR code verloopt na drie maanden ook al heb je 2 vaccinaties gehad. Of begrijp ik het fout?
Zo nee, heb je daar een link van naar een Frans nieuwsbericht? Ik heb nl ook al gegoogeld in het Frans en het komt niet naar boven.
Pandora2 schreef:prompter schreef:Ha, leuk om oude bekenden te zien en nieuwe te maken! Mijn man, 9 jaar ouder dan ik en roker, werd overigens helemaal niet ziek, terwijl we in hetzelfde bed sliepen.
Ik wil overigens niemand overtuigen van wat dan ook, alleen mijn eigen ervaring even delen.
Volgens mij was roken toch goed tegen de corona? In het begin viel het de artsen in de ziekenhuizen op dat er haast geen rokers op de IC lagen dacht ik.
Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen nu maar aan de sigaret moet natuurlijk![]()
Ik ken je niet van vroeger, maar welkom ook van mij in elk geval !
Loretta schreef:Gommers komt er ook achter wat zijn collega's in Zuid Afrika al lang wisten.
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... n-verwacht
verootjoo schreef:Loretta schreef:Gommers komt er ook achter wat zijn collega's in Zuid Afrika al lang wisten.
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... n-verwacht
Doe niet zo flauw, wees gewoon blij.
Dit weet je niet als het niet onderzocht is op een relevante populatie. En de data van zuid-Afrika kan je niet zomaar extrapoleren naar Nederland.
Citaat:Toch benadrukt Gommers dat er nog steeds hoge aantallen coronapatiënten verwacht worden. 'Het is nog steeds een slecht vooruitzicht, maar ik ben blij dat het zwarte scenario eruit is. (...). We verwachten in ieder geval geen paar duizend IC-patiënten.'
IMANDRA schreef:verootjoo schreef:
Doe niet zo flauw, wees gewoon blij.
Dit weet je niet als het niet onderzocht is op een relevante populatie. En de data van zuid-Afrika kan je niet zomaar extrapoleren naar Nederland.
En toch een vrij belangrijk deel uit dat artikel:Citaat:Toch benadrukt Gommers dat er nog steeds hoge aantallen coronapatiënten verwacht worden. 'Het is nog steeds een slecht vooruitzicht, maar ik ben blij dat het zwarte scenario eruit is. (...). We verwachten in ieder geval geen paar duizend IC-patiënten.'
dus ook geen reden om maatregelen echt los te laten lijkt me.
Citaat:De Raad van State heeft de sluiting van de cultuursector geschorst. ... De gevolgen gaan onmiddellijk in, blijkt uit het arrest van de Raad van State. Dat betekent in principe dat culturele instellingen vanaf nu de deuren opnieuw kunnen openen
Pandora2 schreef:De cultuursector mag weer open bij ons !
Wat zullen er heel veel blije mensen zijn nu
Citaat:De Raad van State heeft de sluiting van de cultuursector geschorst. ... De gevolgen gaan onmiddellijk in, blijkt uit het arrest van de Raad van State. Dat betekent in principe dat culturele instellingen vanaf nu de deuren opnieuw kunnen openen
Echwel schreef:https://www.google.com/amp/s/www.dailym ... Covid.html
Kan iemand mij uitleggen
Was hij net voor het overlijden gauw met Janssen geprikt??