Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:53

Aaah want hij doet het hier wel dus ik had even error in m'n hoofd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:03

Mensen die vinden dat ze hondenpoep niet hoeven op te ruimen want hun hond springt dan bovenop ze en dat is niet fijn met rugklachten. Verrassing, zonder rugklachten is het ook niet comfortabel om met je gezicht in de stront te belanden omdat er een hond op je springt. Lekker de stront laten liggen, draagt mooi bij aan de verspreiding van ziektes zoals giardia.
Waarom neem je dan in godsnaam een ras dat 35 kg wordt... ook nog een ras dat erg gevoelig is en waarbij angstagressie een aardig grote rol speelt. Hoe ga je dat straks doen dan? "Ja sorry dat mijn hond jouw hond aanvalt maar ik kan haar niet houden want ik heb rugklachten"

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:27

MarcoBorsato schreef:
Aaah want hij doet het hier wel dus ik had even error in m'n hoofd :')

Een of andere bug denk ik, ik kan geen enkele serie of film in mijn kijklijst vanuit daar starten :').

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:19

axel_1997 schreef:
De mobiele telefoon industrie en draadloze laders.
Na ruim 4 jaar begint mijn telefoon toch de geest te geven. (Vier jaar met één smartphone? Ja dat kan echt. Gewoon een kwestie van het scherm heel houden, niet in het toilet laten vallen en ongevoelig zijn voor de hype van nieuwe modellen)
Maar na vier jaar is de hardware te oud voor de meest recente updates. En de apps beginnen er mee op te houden omdat de software te oud is voor de apps. Dus het is tijd voor een nieuwe.

Ik ga naar een website en kies een compact handzaam model dat hopelijk weer vier jaar mee kan. En vervolgens probeert de industrie zo veel mogelijk geld uit mijn zak te kloppen. Dat is op zich ook niets nieuws. Maar nu komt het...

Ze hebben het volgende bedacht: Je krijgt de oplader er niet bij. Die verkopen we los voor twee tientjes. >;)
Maar niet getreurd we gaan het je makkelijk maken. We bieden de telefoon namelijk ook aan in bundels met verschillende accessoires. Dat scheelt zoekwerk en het is nog voordelig ook... voor ons. Nee de bundel met alleen een conventionele oplader hebben we niet. Maar we hebben wel de bundel met een conventionele lader en een draadloze oplader. wut? >;) _-:(

-:(- De draadloze oplader is A niet draadloos, en B in ieder opzicht onpraktischer dan een conventionele oplader. Welke idioot heeft dit bedacht? 8)7 Een draadloze oplader is in feite een half stekker loze oplader. Het begint nog steeds met een stekker in het stopcontact gevolgd door een stroomdraad. (daar ga je dus direct de mist in.) En waar het andere stekkertje hoort te zitten zit geen stekker maar een klein tafeltje waar je je telefoon op legt om hem op te laden. Dus om op te laden moet je telefoon zich nog steeds binnen een snoerlengte van een stopcontact bevinden. En als je tijdens het opladen je telefoon wil gebruiken is het niet genoeg om bij het stopcontact te zitten. Nee dan moet je dat doen en zowel je telefoon als dat stomme tafeltje in je klauwen houden. |o En als je de lader een keer ergens anders nodig hebt neemt het meer ruime in in je tas.

en het meest bizarre hieraan is niet dat er ergens een heel team van mensen is die denken dat dit een goed idee is, maar dat er ergens iemand is die denkt dat ik stom genoeg ben om daar zeventig euro aan uit te geven. 8)7
Een echt draadloze oplader zou er uit zien als een losse stekker in het stopcontact en zou nog steeds werken aan de andere kant van de kamer.

Dííít!!! Echt, vreselijk! Mijn vriend heeft de eerste generatie iPhone 6. Prima apparaat, ware het niet dat niet alles meer ondersteund wordt (omdat het ding al 5-6 jaar mee gaat). Batterij, camera, scherm en alle knoppen zijn in orde en tóch word hij ‘gedwongen’ een nieuwe aan te schaffen.
Op zich niks mis mee zou je denken, ware het niet dat je gelijk in de laderonzin terecht komt en dan nog de ‘oortjes’, want die kan je niet meer inpluggen.
En dan zou je kunnen zeggen: joh, dan functioneert niet alles mee, who cares, maar de bankzaken moeten tegenwoordig ook met smartphone bevestigt worden, digiD, coronacheckapp en ga zo nog maar door :=

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:20

Ik heb een behoorlijk grote plant, een wolfsmelk-soort met stekels.
Wie was er zo slim om de pot op te tillen, waardoor de plant om dreigt te vallen en deze plant met een blote hand op te vangen?

Juist ja. Ik :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:31

AmyII schreef:
Dííít!!! Echt, vreselijk! Mijn vriend heeft de eerste generatie iPhone 6. Prima apparaat, ware het niet dat niet alles meer ondersteund wordt (omdat het ding al 5-6 jaar mee gaat). Batterij, camera, scherm en alle knoppen zijn in orde en tóch word hij ‘gedwongen’ een nieuwe aan te schaffen.
Op zich niks mis mee zou je denken, ware het niet dat je gelijk in de laderonzin terecht komt en dan nog de ‘oortjes’, want die kan je niet meer inpluggen.
En dan zou je kunnen zeggen: joh, dan functioneert niet alles mee, who cares, maar de bankzaken moeten tegenwoordig ook met smartphone bevestigt worden, digiD, coronacheckapp en ga zo nog maar door :=

Is dat iets van Apple dan? Want toen ik een klein half jaar geleden mijn Samsung kocht zat daar gewoon een normale oplader bij.

Ik gebruik nu wel een draadloze lader naast m'n bed, want dat vind ik handig. Maar heb dus ook gewoon een lader met lang snoer.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:35

Volgens mij is Apple ermee gestart maar gaan de andere merken wel meedoen. Iets in het kader van minder afval (laders vervangen terwijl het niet nodig is) en minder verpakkingsmateriaal. Maarja, als dan tussentijds ineens de ‘ingangen’ veranderen (heb ook nog een lader voor de oudere generaties liggen, werkt prima maar is nu dus overbodig) word je alsnog ‘gedwongen’ een ander exemplaar aan te schaffen. Dus het lijkt imo een beetje een lood om oud ijzer verhaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:45

AmyII schreef:
Volgens mij is Apple ermee gestart maar gaan de andere merken wel meedoen. Iets in het kader van minder afval (laders vervangen terwijl het niet nodig is) en minder verpakkingsmateriaal. Maarja, als dan tussentijds ineens de ‘ingangen’ veranderen (heb ook nog een lader voor de oudere generaties liggen, werkt prima maar is nu dus overbodig) word je alsnog ‘gedwongen’ een ander exemplaar aan te schaffen. Dus het lijkt imo een beetje een lood om oud ijzer verhaal.

Ah okay. Volgens mij hebben (bijna) alle android gestuurde telefoons USB-C, dus geen issue met opladers. Ik gebruik de lader van mijn vorige telefoon nog steeds en de lader van de telefoon daarvoor ook nog.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:49

Ahh ja, da’s wel lekker. Nu is het zo dat ik de ‘nieuwste’ lader van apple heb en dat mijn vriend, als hij eenmaal een nieuw toestel heeft, deze ook gewoon kan gebruiken. Ware het niet dat er gelobbyd (klopt dit zo?!) word om bij alle telefoons (alle merken) de laders hetzelfde te maken, dus er zit bij Apple weer een wijziging aan te komen schat ik zo in…

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 14:16

Steeph schreef:
Ik wil graag naar het woonprotest, maar de trein naar Amsterdam is zo gruwelijk duur. |o

Dit is dus ook mijn probleem, plus lichamelijk kan ik niet zo lang staan op het moment :( Rotterdam is beter te doen voor mij in oktober.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 14:29

AmyII schreef:
axel_1997 schreef:
De mobiele telefoon industrie en draadloze laders.
Na ruim 4 jaar begint mijn telefoon toch de geest te geven. (Vier jaar met één smartphone? Ja dat kan echt. Gewoon een kwestie van het scherm heel houden, niet in het toilet laten vallen en ongevoelig zijn voor de hype van nieuwe modellen)
Maar na vier jaar is de hardware te oud voor de meest recente updates. En de apps beginnen er mee op te houden omdat de software te oud is voor de apps. Dus het is tijd voor een nieuwe.

Ik ga naar een website en kies een compact handzaam model dat hopelijk weer vier jaar mee kan. En vervolgens probeert de industrie zo veel mogelijk geld uit mijn zak te kloppen. Dat is op zich ook niets nieuws. Maar nu komt het...

Ze hebben het volgende bedacht: Je krijgt de oplader er niet bij. Die verkopen we los voor twee tientjes. >;)
Maar niet getreurd we gaan het je makkelijk maken. We bieden de telefoon namelijk ook aan in bundels met verschillende accessoires. Dat scheelt zoekwerk en het is nog voordelig ook... voor ons. Nee de bundel met alleen een conventionele oplader hebben we niet. Maar we hebben wel de bundel met een conventionele lader en een draadloze oplader. wut? >;) _-:(

-:(- De draadloze oplader is A niet draadloos, en B in ieder opzicht onpraktischer dan een conventionele oplader. Welke idioot heeft dit bedacht? 8)7 Een draadloze oplader is in feite een half stekker loze oplader. Het begint nog steeds met een stekker in het stopcontact gevolgd door een stroomdraad. (daar ga je dus direct de mist in.) En waar het andere stekkertje hoort te zitten zit geen stekker maar een klein tafeltje waar je je telefoon op legt om hem op te laden. Dus om op te laden moet je telefoon zich nog steeds binnen een snoerlengte van een stopcontact bevinden. En als je tijdens het opladen je telefoon wil gebruiken is het niet genoeg om bij het stopcontact te zitten. Nee dan moet je dat doen en zowel je telefoon als dat stomme tafeltje in je klauwen houden. |o En als je de lader een keer ergens anders nodig hebt neemt het meer ruime in in je tas.

en het meest bizarre hieraan is niet dat er ergens een heel team van mensen is die denken dat dit een goed idee is, maar dat er ergens iemand is die denkt dat ik stom genoeg ben om daar zeventig euro aan uit te geven. 8)7
Een echt draadloze oplader zou er uit zien als een losse stekker in het stopcontact en zou nog steeds werken aan de andere kant van de kamer.

Ik vind het vooral poedersuiker dat er tegenwoordig geen aux ingang meer in de telefoons zit, inderdaad. Heb al zo'n verloopstukje geprobeerd op mijn Samsung, maar dat werkt niet. Nu maar overgestapt naar een draadloze koptelefoon, maar dat vind ik ook niet altijd ideaal.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 14:46

Ik wil gewoon ouderwets mijn draadje aan mijn koptelefoon :'), ik heb niet voor niks een speciaal doorgangetje in de binnenzak van mijn jas :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 14:58

Dat ik gewoon al een halve taart op heb in mijn eentje, maar kom er toch niet bij en val ik nog iets minder hard af. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 16:17

Net een beetje een rare situatie bij de wei waar ik een onderbuik gevoel van kreeg. Blijkt uiteindelijk toch goed te zijn maar ik vond het maar raar :')

In ieder geval laat mijn jonge Fjord zich niet aanpakken door een vreemde :') of überhaupt pakken. Zag dat diegene helaas haar ook nog een klap verkocht (nou ja zelf geef ik ook wel eens een tik) en naar haar stond te schreeuwen. Had eerst het idee dat het gewoon random iemand was die een paard uit de wei kwam halen vertrouwde het voor geen meter.

Gelukkig blijkt het te kloppen maar vond het alsnog vreemd dat mijn fjord er zo bijzonder op reageerde het was van een flinke afstand dus vond het lastig in te schatten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 16:20

Je krijgt als het goed is gewoon een kabel bij je nieuwe telefoon, alleen geen blokje.

Ik erger me aan alles en m’n huishouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 16:21

Zebrastreep schreef:
Net een beetje een rare situatie bij de wei waar ik een onderbuik gevoel van kreeg. Blijkt uiteindelijk toch goed te zijn maar ik vond het maar raar :')

In ieder geval laat mijn jonge Fjord zich niet aanpakken door een vreemde :') of überhaupt pakken. Zag dat diegene helaas haar ook nog een klap verkocht (nou ja zelf geef ik ook wel eens een tik) en naar haar stond te schreeuwen. Had eerst het idee dat het gewoon random iemand was die een paard uit de wei kwam halen vertrouwde het voor geen meter.

Gelukkig blijkt het te kloppen maar vond het alsnog vreemd dat mijn fjord er zo bijzonder op reageerde het was van een flinke afstand dus vond het lastig in te schatten.

Nou ben ik wel benieuwd in wat voor situatie dit normaal is :oo

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 16:30

[***] schreef:
Zebrastreep schreef:

Nou ben ik wel benieuwd in wat voor situatie dit normaal is :oo

Ik twijfelde ook om haar aan te spreken maar mijn fjord gaat zeg maar niet aan de kant voor iemand waarvoor ze geen respect heeft. Dit meisje / vrouw was aan het twijfelen en dan gaat mijn fjord dus niet voor de ingang weg. Maar dan alsof haar reactie was wat overdreven... Ze nam haar ook niet mee maar een ander paard bleek een verzorgster te zijn.

Wel fijn idee dat mijn jonge Fjord zich niet zo 123 laat meenemen dat was wel heel duidelijk te zien. Alleen het slaan en schreeuwen was zeg maar niet echt nodig.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 16:45

Voel me niet bepaald fit en verloofde houdt er totaal geen rekening mee, terwijl ik dat andersom wel doe als hij niet fit is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 16:46

Myfairytale schreef:
Voel me niet bepaald fit en verloofde houdt er totaal geen rekening mee, terwijl ik dat andersom wel doe als hij niet fit is.

Omdat Mannengriep veel erger is :+ :+

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 17:31

Zebrastreep schreef:
Myfairytale schreef:

Omdat Mannengriep veel erger is :+ :+

:') Ik geloof het ook. Uiteraard houden wij, vrouwen, dan ook het hele huishouden en de zorg voor beestenbende en kinderen nog draaiende. ;)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 17:33

Mijn oude hond had een ongelukje in huis maar ik blijf het ruiken terwijl ik het al dubbel heb schoongemaakt (hele sterke urine lucht :r )

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 17:35

K heb me geergerd aan t feit dat ik gisteren veel te veel gedronken heb en ik vanmorgen doodziek boven de wc heb gehangen, 3 uur lang! En nu beroerd met een kater op bed lig

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:02

wyoming schreef:
Mijn oude hond had een ongelukje in huis maar ik blijf het ruiken terwijl ik het al dubbel heb schoongemaakt (hele sterke urine lucht :r )

Dit helpt echt. https://www.bol.com/nl/nl/p/uf2000-4pet ... gKpWvD_BwE

Nadat ik een plek in mijn laminaat 3x had ingespoten gedurende 3 dagen was de geur echt verdwenen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:15

Knudd schreef:
Steeph schreef:
Ik wil graag naar het woonprotest, maar de trein naar Amsterdam is zo gruwelijk duur. |o

Dit is dus ook mijn probleem, plus lichamelijk kan ik niet zo lang staan op het moment :( Rotterdam is beter te doen voor mij in oktober.

Ik ben uiteindelijk wel geweest, was eigenlijk heel goed te doen! In het park, wat verder naar achter, genoeg afstand en nog even kunnen zitten. Daarna op slentertempo naar de Dam, en vanaf daar ook weer gemoedelijk naar station. Maar één opstootje gezien, en ik weet eigenlijk ook niet helemaal wat daar nou precies mis ging. Maar al met al dik gelukkig met babies eerste protest :')

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:21

First world problems. Verkeerde pizza meegekregen |( in plaats van 1 x salami en 1 keer ham en champignons heb ik 2 keer ham champignons meegekregen. En drie keer raden wie geen champignons lust en waar de pizzeria bijna 20 minuten rijden is :+