Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:55

Ik lees dat het tot een week kan duren na het verstrijken van de deadline voordat een bestelling automatisch geannuleerd wordt. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Ik wil niet onnodig contact opnemen met de klantenservice en ook niet zelf annuleren.
De aankoop van de blazer was op 21/10 en op 24/10 heeft ze het verzendlabel gedownload. Ik heb hem inmiddels uit de winkel, dus ik heb er ook geen belang bij om het artikel opnieuw te kopen voor een 2e kans. Daarnaast blijkt uit de reviews dat ze het dan ook niet opstuurt. :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:04

Ik had laatst ook dat het langer duurde, zelfs hier nog gepost maar was het ook niet afhankelijk van het weekend ertussen of niet?

corinep

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:01

Als ze het wel verstuurd gewoon niet ophalen. Dan wordt het weer teruggestuurd en krijg je je geld terug. 5 werkdagen geeft Vinted aan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:03

O nee, dan haal ik het wel gewoon op. We zitten nu op 8 werkdagen en ik vroeg me af of ik echt nog een week moest wachten op de annulering. Verzenden kan volgens mij 5 werkdagen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:05

Ik heb net een bundel aangevraagd, maar ben gewend dat de verkoper dan de pakketgrootte moet aanklikken en dat ik het dan kan kopen.

Maar nu staat er in die chat: aankoop succesvol voltooid, het pakket arriveert snel.

Maar ik heb nog geen verzender gekozen en ook niet betaald, er is geen geld uit de vinted portemonnee.

Dat is toch raar :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:06

corinep schreef:
Als ze het wel verstuurd gewoon niet ophalen. Dan wordt het weer teruggestuurd en krijg je je geld terug. 5 werkdagen geeft Vinted aan.

Nee fout, vinted geeft het geld dan vrij aan de verkoper. Jij zelf bent het gewoon kwijt :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:22

verootjoo schreef:
Ik heb net een bundel aangevraagd, maar ben gewend dat de verkoper dan de pakketgrootte moet aanklikken en dat ik het dan kan kopen.

Maar nu staat er in die chat: aankoop succesvol voltooid, het pakket arriveert snel.

Maar ik heb nog geen verzender gekozen en ook niet betaald, er is geen geld uit de vinted portemonnee.

Dat is zeker raar... Staan de artikelen nog te koop?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:28

_Lorette_ schreef:
verootjoo schreef:

Dat is zeker raar... Staan de artikelen nog te koop?

Nee artikelen staan onder verkocht.
En het staat ook niet bij mijn bestellingen.
Maar ik kreeg die melding al na 5 minuten, en het lijkt me sterk dat in die 5 minuten toevallig alle drie de dingen van mijn bundel door anderen zijn gekocht.

Dit staat er nu:

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:32

Kun je bij Vinted ook chats weggooien? Zoals bv op Marktplaats.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:32

PSvanLot schreef:
Kun je bij Vinted ook chats weggooien? Zoals bv op Marktplaats.

o heb het al gevonden.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:44

Moestuin schreef:
corinep schreef:

Nee fout, vinted geeft het geld dan vrij aan de verkoper. Jij zelf bent het gewoon kwijt :)

Nou bij mij werkte het wel zo. Ik had een jas verkocht die niet opgehaald werd. Voordat het pakket weer retour was kreeg ik al een bericht dat koper terugbetaald werd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 02:30

Dat is zeer uitzonderlijk dan. Normaal wordt je dan als verkoper gewoon uitbetaald. In dit topic vind je daar ook diverse voorbeelden van terug.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:06

Vind ik ook gek dat je dus gewoon random dingen kan kopen en gewoon niks ophalen? En dan geld terug? Lekker dan..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:38

Jildau schreef:
Vind ik ook gek dat je dus gewoon random dingen kan kopen en gewoon niks ophalen? En dan geld terug? Lekker dan..

Ja lekker duurzaam ook voor die pakketten die dan weer terug moeten.

En ook gewoon aso.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:08

verootjoo schreef:

Dat is zeker raar... Staan de artikelen nog te koop?[/quote]

Nee artikelen staan onder verkocht.
En het staat ook niet bij mijn bestellingen.
Maar ik kreeg die melding al na 5 minuten, en het lijkt me sterk dat in die 5 minuten toevallig alle drie de dingen van mijn bundel door anderen zijn gekocht.

Dit staat er nu:

Afbeelding[/quote]

Ja dit heb ik een keer zelf gedaan. Iemand wou ook een bundel kopen en ik had toen op verkopen geklikt, maar dat was de verkeerde knop. Moest de artikelen er weer overnieuw opzetten en dan inderdaad wel bij het bundel accepteren niet op verkopen klikken, maar een pakket grote kiezen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:15

Ja, ik denk dat dat het is! Het was volgens mij ook de eerste keer dat ze wat verkocht.
Maar ze heeft een nieuwe advertentie gemaakt met die drie spullen en die heb ik gekocht dus het is goedgekomen :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:45

Ik heb nog steeds geen reactie van Vinted op de openstaande case van 4 euro en het boxpakje waarvan de koper inmiddels was bevallen en het waarschijnlijk niet meer paste. Duurt nu al langer dan een week.
Onzin ook eigenlijk dat er voor een geschil van 4 euro zoveel gedonder is maar ik vind het gewoon niet fair van de koper :') :n

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:33

Vandaag een koop automatisch geannuleerd omdat de verkoopster het niet heeft opgestuurd. Jammer, maar helaas. Ze had ook best wel wat automatische reviews met 1 ster, dus had het kunnen verwachten. Was overigens een Française.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:34

Hoeveel dagen na aankoop was dat?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:36

Ik heb 26-10 iets gekocht en zit er met smart op te wachten maar helaas nog niet verzonden. Is van Spanje en nog geen reviews. Hopelijk gaat het nog weg. Verzendlabel is van 27-10 maar dus nog niet verzonden

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:50

_Lorette_ schreef:
Hoeveel dagen na aankoop was dat?

Ik heb het 25/10 gekocht, dus 7 dagen. Ze is de 27e nog online geweest, dus vind het maar vreemd :?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:06

Ik bied als een vraagprijs voor mij niet realistisch is ook lager hoor.

Zo heb ik nieuwe de Martens gescoord voor 80 euro. Waarbij de vraagprijs 100 was. Dat was dan niet eens gekke vraagprijs maar niet geschoten altijd mis.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:15

Ik had een item gekocht. Zou afgelopen weekend worden verstuurd. De app veranderde niet en bleef op wachten op verzending staan. Verkoper beweerde dat het kwam door een feestdag in Frankrijk? Dat het de dag erna verwerkt werd. Zou afgelopen zondag naar een postpunt gebracht zijn. Nu is de koop geannuleerd door vinted zelf vanwege de 5 werkdagen verzendtijd die niet gehaald is. Verkoper heeft nog niks gezegd op de annulering.

Wat is jullie gevoel? Ik denk dat het niet verstuurd is, anders zou de verkoper toch wel actief worden als je het item echt verstuurd hebt? Is wel online geweest.

Baal wel, had het item heel graag willen hebben. |(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:49

Tjonge, mijn eerste aankoop was top. Toen een nooit gedragen tui van Scotch and Soda waar een vlekje voor op de borst zat en de mouwen helemaal smoezelig.
Gisteren een pakketje binnen met een jasje en een trui. Zouden beide een S zijn, zijn het beide XS. Heb een klacht ingediend. Van een item hem ik al een retour binnen gelukkig.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:35

Ik had gisteren mijn Cowboysbag binnen. Ziet er best mooi voor die 15 euro die ik ervoor heb betaald, moet alleen wel een nieuwe rits in, die staat op instorten. Ik ben geen merken-mens, maar ik wilde een bepaald model tas. En eerlijk is eerlijk, ik vind deze wel errug mooi.

Poosje geleden voor het eerst echt een dikke miskoop gedaan, trui gekocht voor maat 46, was meer een maat 42. Leek wel te heet gewassen. Verkoper bleef volhouden dat het een maat 46 was...