Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:27

Huertecilla schreef:
* had ik al vóór Covid19 als beleefdheid bij verhoudheid/griep en als dikke vinger tegen alom aanwezige cameras.

wat minder herkenbaar. Dat is het enige positieve van deze pandemie. de overal aanwezige camera's is mij ook altijd een doorn in hetoog geweest.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:30

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:
Om eerlijk te ijn snap ik niet waarom de overheid het niet gewoon verplicht stelt zoals in andere landen.

Mijn punt in mei, maar héh, ik ben een oude gek op een berg werd opgemerkt.

Hier een zomer aardig wat heter dan in NL, met iedereen een masker op, de meesten een zonnebril en er is niemand gestikt.

Heb inmiddels een dozijn verschillende mondkapjes; van bosozoku* in zwart tot motiefjes van racefietsen, zeeschildpadjes, Frenchies et al. Allemaal van dubbel speciaal 25 x wasbaar stof. Ook een kek opbergmapje. Bijna allemaal cadeautjes van vriendinnen.

* had ik al vóór Covid19 als beleefdheid bij verhoudheid/griep en als dikke vinger tegen alom aanwezige cameras.

En raad eens? Het virus ging hier ook weg/sterk verminderd in de zomer. Zonder mondkapjes, een wonder!
Of misschien komt het toch omdat een groot gedeelte zich niet meer aan de maatregelen houdt en de mondkapjes dat niet meer aan de regels houden hopelijk een beetje opvangen.
Dat het zonder mondkapjes ook prima kan is allang gebleken hier in NL.

elnienjo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:35

Net op EenVandaag een item waaruit blijkt dat kinderen wel degelijk een besmettingsbron zijn.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:41

Sunnda schreef:
Huertecilla schreef:
Mijn punt in mei, maar héh, ik ben een oude gek op een berg werd opgemerkt.

Hier een zomer aardig wat heter dan in NL, met iedereen een masker op, de meesten een zonnebril en er is niemand gestikt.

Heb inmiddels een dozijn verschillende mondkapjes; van bosozoku* in zwart tot motiefjes van racefietsen, zeeschildpadjes, Frenchies et al. Allemaal van dubbel speciaal 25 x wasbaar stof. Ook een kek opbergmapje. Bijna allemaal cadeautjes van vriendinnen.

En raad eens? Het virus ging hier ook weg/sterk verminderd in de zomer. Zonder mondkapjes, een wonder!
Of misschien komt het toch omdat een groot gedeelte zich niet meer aan de maatregelen houdt en de mondkapjes dat niet meer aan de regels houden hopelijk een beetje opvangen.
Dat het zonder mondkapjes ook prima kan is allang gebleken hier in NL.

Al je naar de huidige besmettingscijfers kijkt was het virus blijkbaar toch niet zo sterk verminderd.
En het sterftecijfer in NL in de eerste golf was blijkbaar sterk onderschat. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rklaringen
Dus zo 'prima' is dat dan toch ook weer niet.
En een gek op een berg is nog zo gek niet ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:44

Ging naar de Hema vanmiddag, stond een bord met dat je graag een mondkapje moest dragen. Draagt al het personeel er geen :+ ja sorry, maar dat vind ik dus echt raar.
In de jumbo droeg al het personeel wel, dat nodigt wat meer uit om er een te dragen. Daar liepen ook alle klanten met een mondkapje en bij de Hema geen een.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:46

Loretta schreef:
Huertecilla schreef:

wat minder herkenbaar. Dat is het enige positieve van deze pandemie. de overal aanwezige camera's is mij ook altijd een doorn in hetoog geweest.

Andere positieven voor mij zijn,
- meer respect voor persoonlijke ruimte,
- verbeterde hygiene
- en wat denk je van minder bacillen uitgestrooid met de adem en pratend over uitgestalde etenswaar in winkels, op markten etc.

Afgeleide voordelen zijn een onderstrepen van het belang van genoeg geld begroten voor een werkende gezondheidszorg en sneller meer investeren in electronische netwerken voor thuiswerk en school.
Die laatste twee zijn een groot goed voor het milieu door minder vervuiling door vervoer.
Sterk vermminderd verkeer hier en de brandstof stérk in prijs verlaagd.

Wat de natuur betreft; voor het eerst in mensenheugenis heeft een karetschildpad eieren gelegd op het strand bij Fuengirola. Zo´n 80 schildpadjes uitgekomen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 02-10-20 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:48

Schildpadjes ! Prachtig ! <3

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:51

Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 02-10-20 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:52

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:59

Sunnda schreef:
bigone schreef:
Ik was vanmiddag boodschappen doen , personeel bij ah en Hema en bakker had kapje op. Meer klanten dan dinsdag ook en wat ik al had gehoopt , de klanten die er niet eentje droegen keken toch wel wat gegeneerd wanneer je ze recht aankeek. Volgende week weer meer met kapje !!!!

Bigone: je schrijft toch echt dat je mensen recht aankijkt en dat ze dan blijkbaar gegeneerd wegkijken. Ik denk dat ik ook wegkijk als mensen mij in de supermarkt recht aan gaan zitten kijken, dan denk ik: niets beters te doen dan de hele winkel diep in de ogen aan te kijken?

Het is iets wat je denkt of hoopt, maar je intentie is dus wel duidelijk uit dit stuk.
Flauw om dan achteraf te doen alsof ik het verzin.

Jij verzint dat ik iedere klant zonder mondkapje diep in de ogen aan sta te staren , wanneer ik mensen tegenkom en ze kijken dan kijk ik terug en dat lukt toch echt alleen met mijn ogen, al helemaal met een kapje op alhoewel ik ook gesmized heb met de cassiere en we beide tot de conclusie kwamen dat je zelfs met kapje kon lachen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:05

pien_2010 schreef:
Wouw wat mooi, <3 voor de aarde is deze crisis nog niet zo verkeerd geweest.

In Nederland is het anders drukker dan ooit in de natuur. en veel mensen laten rotzooi achter. Zo erg dat daar nu zorgen over zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:10

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:11

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

In Nederland is het anders drukker dan ooit in de natuur. en veel mensen laten rotzooi achter. Zo erg dat daar nu zorgen over zijn.

Ok die had ik nog niet gehoord!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:11

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Eikels en walnoten met tassen vol meenemen
Paddenstoelen vertrappen enz

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:28

En van de week een vrouwtjes hert dat zich te pletter heeft gelopen ivm honden op een plek waar ze niet mochten komen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:38

karuna schreef:
En van de week een vrouwtjes hert dat zich te pletter heeft gelopen ivm honden op een plek waar ze niet mochten komen

Dat filmpje van die herten die het bos uitvliegen en een tegen boom oploopt zeker dacht al die zijn ergens van geschrokken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:44

Inmiddels kun je zonder negatieve coronatest die niet ouder dan 48 uur is beter niet meer naar Duitsland gaan , mag maar wanneer je de test niet kunt overleggen moet je testen en tot die tijd in quarantaine. Geldt voor heel Nederland behalve provincies Limburg en Zeeland.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-10-20 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:45

Jezus wat heftig. Geeft mij flashbacks.

Interview in het RTL nieuws met coronapatient op IC, gisteren geloof ik opgenomen, toestand is verslechterd. Inmiddels ligt ie aan de beademing.
Wat die man verteld over de angst die hij voelt, hebben wij ook gevoeld en gezien bij mijn vader.

Zijn partner heeft toestemming gegeven om het item toch uit te zenden.

Op middelbare school in mijn regio Dedemsvaart lopen de besmettingen ook erg op. Zei buurmeisje die daar op school zit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:47

Dat de scholen meerdere besmettingen krijgen is logisch, er zijn er nu al honderden gemeld, scholen dan. Maar Overijssel lijkt niet zo zwaar getroffen alhoewel het nu overal oploopt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:50

Nederland is niet zo groot en als veel uitjes gesloten zijn, trekken veel mensen als uitje de natuur in.

Zeker in maart was het echt niet grappig meer. Hond kon nergens meer los omdat er achterlijk veel mensen overal liepen.

Is nu minder gelukkig, maar als de maatregelen nog scherper gaan worden en de indoor speeltuinen enz gaan weer dicht, dan verwacht ik weer topdrukte in de natuur.

Hier in het bos is ontzettend veel overlast van mountainbiken -:(-

Want ze nemen wél wc papier mee om hun kont mee af te vegen na het schijten, maar geen zakje oid om hun stront op te ruimen.

Vervolgens komen de honden het opeten of er in liggen rollen :r niet alleen de mijne, veel van de mensen met hond klagen erover.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:52

Wat heftig zeg tienus, kan me voorstellen dat dat je aangrijpt.

Ik vind de regionale regels ook wel lastig. Wij (man, ik en kleine zoon) zouden zondag gaan lunchen met mijn ouders en mijn broer. Mijn moeder toch gevraagd even te bellen met restaurant want 5 man is >4 personen, maar geen afmelding gehoord. Maar blijkbaar is er daar ook een ontheffing aan de horeca gegeven bij genoeg ruimte binnen, omdat horeca vrijwel geen besmettingen heeft/had daar. Wel max 30 mensen binnen en wel extra lange tafel om mininmale afstand te waarborgen maar dus niet de beperking per gezelschap.
Superfijn voor de horeca en durf het ook wel aan aangezien we het allemaal serieus nemen, maar als we dus in onze gemeente waren gaan eten had het niet gemogen. Ik kan me voorstellen dat dat voor horeca-ondernemers heel zuur voelt.
Laatst bijgewerkt door secricible op 02-10-20 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:53

bigone schreef:
Inmiddels kun je zonder negatieve coronatest die niet ouder dan 48 uur is beter niet meer naar Duitsland gaan , mag maar wanneer je de test niet kunt overleggen moet je testen en tot die tijd in quarantaine. Geldt voor heel Nederland behalve provincies Limburg en Zeeland.

Ik zag het net inderdaad, dan ga ik mijn ouders voorlopig niet zien -O-

Heftig, Tienus :(:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:53

Ligt toch meer aan de hond dan aan de mensen
Die van.mij lopen in losloopgebieden gewoon los.ook met veel.mensen.
Vinden ze nog.leuk ook....
Vaak.lopen we met 6 tot 8 honden en die trekken zich nergens wat van aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:54

Mijn zusje woont in Duitsland :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:57

bigone schreef:
Dat de scholen meerdere besmettingen krijgen is logisch, er zijn er nu al honderden gemeld, scholen dan. Maar Overijssel lijkt niet zo zwaar getroffen alhoewel het nu overal oploopt.

Ook zijn er veel meer mensen die verkouden zijn, naar mijn idee is de milde variant gewoon een verkoudheidsvirus geworden.
Het snif en snotterseizoen is los gebarsten.