Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:35

speurneusc schreef:
komt hier al weken 1 a 2x per week een dame met een hoofddoek in een mini met Belgische kenteken in de straat rond lunchtijd, rijd zo aan dat ze in het pad naast de huizen kan kijken en soms rijdt ze dan gelijk weg om 5 min later weer te komen (denk dat de andere partij dan of nog niet vrij was of nog niet thuis), die zet hem aan het einde in de keerlus en loopt dan langs de huizen naar de volgende straat (ook een doodlopende straat met aan einde veel parkeerplek). Om de een of andere reden parkeert ze in deze straat en niet in de straat waar ze ergens op bezoek gaat, sinds vorige week staat ie er soms heel de dag en nacht, terwijl het eerder alleen bezoekjes rond lunchtijd leek te zijn.

Als ze Belgs is, zou ze waarschijnlijk in Nl. werken en zo de grens over komen met geldige reden. Maar vreemd gedrag is het wel. Maar haar auto was vandaag niet de enige in de straat met Belgisch kenteken, visite van 3 huizen verder reden daarin en buuf naast mij is denk ik jarig had gisteren al paar 3 andere koppels op visite en vandaag weer, soms zelfs tegelijk. terwijl afgelopen wegen alleen de werkster langs kwam. Duitse kentekens waren ook op visite.

Jij doet je naam wel eer aan :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:39

Popstra schreef:

Ha ha ha, nou zeg dat wel!

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:45

Zou echt super grappig zijn als nu een bokker zegt: oh dat ben ik :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:46

mysa schreef:
Popstra schreef:

_O- ik dacht precies hetzelfde _O-

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:55

mysa schreef:
Popstra schreef:

Ik dacht ook hetzelfde, maar vind het ook wel echt te ver gaan. Mogen je buurtgenoten ook wat privacy hebben?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:04

Astorga schreef:
Wat nu als je een baan hebt met een grote fysieke/mentale belasting en verantwoordelijkheid over mensenlevens?

Zeg ik dan dat die er niet is? Nee ik zeg dat je banen niet kan vergelijken omdat er heel erg veel verschillende beroepen/functies etc. Zijn.
Jij kan niet stellen dat een verpleegkundige dat als enige heeft.
Daarbij zeg ik ook gewoon dat ik het belachelijk vind dat de zorg zo is uitgekleed.

Ik kan best vinden (als voorbeeld )dat de overbuurman een luizenbaan heeft als tuinman. Toch zou ik zijn lichamelijke werk niet willen doen. Talent met planten heb ik ook al niet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:52

Popstra schreef:
speurneusc schreef:
komt hier al weken 1 a 2x per week een dame met een hoofddoek in een mini met Belgische kenteken in de straat rond lunchtijd, rijd zo aan dat ze in het pad naast de huizen kan kijken en soms rijdt ze dan gelijk weg om 5 min later weer te komen (denk dat de andere partij dan of nog niet vrij was of nog niet thuis), die zet hem aan het einde in de keerlus en loopt dan langs de huizen naar de volgende straat (ook een doodlopende straat met aan einde veel parkeerplek). Om de een of andere reden parkeert ze in deze straat en niet in de straat waar ze ergens op bezoek gaat, sinds vorige week staat ie er soms heel de dag en nacht, terwijl het eerder alleen bezoekjes rond lunchtijd leek te zijn.

Als ze Belgs is, zou ze waarschijnlijk in Nl. werken en zo de grens over komen met geldige reden. Maar vreemd gedrag is het wel. Maar haar auto was vandaag niet de enige in de straat met Belgisch kenteken, visite van 3 huizen verder reden daarin en buuf naast mij is denk ik jarig had gisteren al paar 3 andere koppels op visite en vandaag weer, soms zelfs tegelijk. terwijl afgelopen wegen alleen de werkster langs kwam. Duitse kentekens waren ook op visite.

gebeurt hier op nog geen 15 meter voor mijn raam, wie dat niet opvalt is echt een sul hoef je echt geen speurneus voor te zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:55

[/quote]

Ik dacht ook hetzelfde, maar vind het ook wel echt te ver gaan. Mogen je buurtgenoten ook wat privacy hebben?[/quote]

moeten ze niet voor mijn raam komen, maar iedereen komt hier wel in de lus keren voor me neus

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:03

Speurneusc laat de opmerkingen voor wat het is en laat die mevrouw gewoon haar ding doen. Kan jou wat schelen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:24

pien_2010 schreef:
Speurneusc laat de opmerkingen voor wat het is en laat die mevrouw gewoon haar ding doen. Kan jou wat schelen.

Laat Speurneus lekker doen, wat ze wil.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:38

Morris schreef:
pien_2010 schreef:

Laat Speurneus lekker doen, wat ze wil.
Ook dat. Ik vind het allemaal best Morris. Maar gezien haar naam en haar uitgebreide verhaal, was het gewoon heel erg grappig :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:51

Citaat:
Als ik vandaag om me heen keek maak ik me echt zorgen. Hoop met heel mijn hart dat die zorgen onterecht blijken te zijn, maar zie ook steeds meer mensen minder slimme keuzes maken.
Het blijft gewoon echt een kloteziekte die COVID-19, alleen lijken steeds minder mensen dat in te zien. Ook dat bericht over een verpleeghuis dat bouwhekken in moest zetten omdat familieleden fysiek contact blijven zoeken via de ramen, ondanks aanspreken. Zien ze dan gewoon niet in hoe groot het risico is dat ze nemen?
Ondertussen mocht ik vandaag weer een uitvaartverzorger door de isolatiesluis loodsen om iemand op te halen. :

...ik maak me ook zorgen, maar die gaan ook over wat de Koning destijds noemde 'het eenzaamheidsvirus, dat we samen kunnen verslaan'.

Natuurlijk zijn bewoners van het verpleegtehuis kwetsbaar.
Ik kwam laatst de opmerking tegen dat mensen er gemiddeld anderhalf jaar wonen
(....een gemiddelde kan weinigzeggend zijn, "de statisticus verdronk in een sloot van gemiddeld dertig centimeter diep"...)
en als je als mens in die laatste anderhalf jaar van je leven maanden je dierbaren niet kunt zien - brrrr.

Natuurlijk is covid-19 een rotziekte, maar de afweging 'dan maar iets korter leven, maar een leven dat de moeite waard is' vind ik legitiem.
Ik vind het tegelijkertijd hopeloos ingewikkeld, maar we praten wel over mensen die in principe juridisch vrij zijn.

Heel naar en lastig!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:54

Janneke2 schreef:
...ik maak me ook zorgen, maar die gaan ook over wat de Koning destijds noemde 'het eenzaamheidsvirus, dat we samen kunnen verslaan'.

Natuurlijk zijn bewoners van het verpleegtehuis kwetsbaar.
Ik kwam laatst de opmerking tegen dat mensen er gemiddeld anderhalf jaar wonen
(....een gemiddelde kan weinigzeggend zijn, "de statisticus verdronk in een sloot van gemiddeld dertig centimeter diep"...)
en als je als mens in die laatste anderhalf jaar van je leven maanden je dierbaren niet kunt zien - brrrr.

Natuurlijk is covid-19 een rotziekte, maar de afweging 'dan maar iets korter leven, maar een leven dat de moeite waard is' vind ik legitiem.
Ik vind het tegelijkertijd hopeloos ingewikkeld, maar we praten wel over mensen die in principe juridisch vrij zijn.

Heel naar en lastig!

sterker nog, 9 maanden :( Dus voor deze mensen is het echt heel erg ingrijpend. En ik denk nog steeds niet dat de bewoners hier zelf voor zouden kiezen.
Tegelijkertijd moet je ook je personeel veilig houden, dus alle deuren open zetten en verwachten dat ze werken in een (nog grotere) broeihaard waarbij volledige bescherming bijna niet te doen is, is ook een onmogelijkheid...

Sheran

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:56

Daarom vind ik het ook best verdrietig dat terrasjes, kappers etc wel weer opengaan, zodat het weer meer gaat verspreiden in de samenleving, in dit geval echt ten koste van de mensen in verzorgingshuizen. Eigenlijk word ik daar best boos van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:58

Janneke wat ik vooral daar heel naar en lastig vindt,, is dat de mensen niet eens beschermd zijn ondanks de isolatie dat te maken heeft met te weinig beschermingsmateriaal vd mensen die er werken en bewoners die elkaar en de verzorging aansteken. Dat is in Frankrijk net zo.
Ik vind dat vooral heel erg. De isolatie van familie levert te weinig gezondheid voordeel op en te veel niet begrijpen waarom de familie niet komt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:01

Oej - 9 maanden. Echt kort.

Van maart tot december (... ik roep efkes ongefundeerd dat we in december een vaccin hebben, maanden later is goed mogelijk...)
dat is negen maanden. |( |( |( |(

Dus negen maanden wachten op het vaccin en mogelijk doodgaan zonder je naasten nog in het echt te zien.
|( |( |( |(

Ik snap heus dat al dat afstand houden een kwestie is van elkaar beschermen, maar ik vind dit offer voor deze mensen zo gigantisch.
|( |( |( |( |(

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:02

Als ik naar mijn oma kijk, maakt het niet veel uit dat we versoepelen, want die gaat vrolijk nog even terug naar de appie om bloemen te halen, 3 keer per week boodschappen doen en als je haar aanspreekt dat wij dat voor haar kunnen doen is haar argument ‘jullie zijn er nooit en anders verhonger ik, en m’n zus heeft laatst ook bloemen gehaald’. En ik zie hier in het dorp sowieso tientallen ouderen rond fietsen. En dan denk ik wel even, waar zit ik dan voor binnen als de groep waarvoor we het doen zo eigenwijs rondgaat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:03

En we maken het contact alleen maar onbereikbaarder door scholen, terrasjes, kappers en weet ik veel wat open te gooien.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:04

sureido schreef:
Als ik naar mijn oma kijk, maakt het niet veel uit dat we versoepelen, want die gaat vrolijk nog even terug naar de appie om bloemen te halen, 3 keer per week boodschappen doen en als je haar aanspreekt dat wij dat voor haar kunnen doen is haar argument ‘jullie zijn er nooit en anders verhonger ik, en m’n zus heeft laatst ook bloemen gehaald’. En ik zie hier in het dorp sowieso tientallen ouderen rond fietsen. En dan denk ik wel even, waar zit ik dan voor binnen als de groep waarvoor we het doen zo eigenwijs rondgaat.

Maar die wonen zelfstandig en kunnen die keuze maken.(of het verstandig is, is een tweede ) Dat kan iemand in een verpleeghuis niet. Die zit eigenlijk gevangen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:06

pien_2010 schreef:
Janneke wat ik vooral daar heel naar en lastig vindt,, is dat de mensen niet eens beschermd zijn ondanks de isolatie dat te maken heeft met te weinig beschermingsmateriaal vd mensen die er werken en bewoners die elkaar en de verzorging aansteken. Dat is in Frankrijk net zo.
Ik vind dat vooral heel erg. De isolatie van familie levert te weinig gezondheid voordeel op en te veel niet begrijpen waarom de familie niet komt.

Inderdaad.
Heel verdrietig.
"Wie bescherm je nu precies waar tegen...?"

In Nederland zijn meen ik 9 mensen die in de zorg werkten overleden. Een relatief groot deel van de werkers in de zorg is besmet geraakt (al dan niet op het werk) en een aantal van hen is ook al weer aan het werk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:09

lenaa_tje schreef:
sureido schreef:

Maar die wonen zelfstandig en kunnen die keuze maken.(of het verstandig is, is een tweede ) Dat kan iemand in een verpleeghuis niet. Die zit eigenlijk gevangen.

Nou ja, ze woont aan ons huis maar ze doet altijd net of ze niks hoort als we haar terug roepen, maar zegt ondertussen wel ‘erg zeg wat er gebeurt in die tehuizen’. Soms denk ik heel even, ik hoop dat je twee dagen goed ziek bent of je moet eens daar zitten ipv nu zo eigenwijs te doen. Ik erger me er gewoon heel erg aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:11

sureido schreef:

Ik zeg het nog maar een keer. We doen het niet voor deze groep, we doen het omdat de zorg overbelast dreigde te raken en daar hebben we allemaal last van. De duizenden griepdoden onder ouderen en kwetsbaren de afgelopen jaren worden gewoon geaccepteerd door de samenleving, daar hoorde je niemand over.

Dus hou op met te zeggen dat we het voor hen doen, want dat is gewoon niet waar.
Ik vind dat je oma groot gelijk heeft, ze moet doen waar ze zich goed bij voelt. Ik zou mezelf ook niet opsluiten, het is net wat Janneke zegt, ik vind de kwaliteit van leven ook belangrijker.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:13

Egopost!
Ik ben al 1.5 dag zéker klachtenvrij!
Geen vocht per infuus meer nodig en mijn temperatuur is al enkele dagen wat voor mij normaal is als ik gezond ben. *\o/*
Saturatie net 100%, enige wat ik nog af moet bouwen is de vitamines.
Maar ik voel me echt kiplekker, dus ik denk echt ruk dat infuus eruit en klaar maar ik ga toch braaf afbouwen. :+
Maargoed het houdt dus in dat ik met een week max mezelf weer klachtenvrij voelde.
De ellende begon 8 dagen terug dus dat heb ik denk ik best vlotjes gedaan.
Nu nog even afbouwen met de vitamientjes maar beter dan dit wordt ik niet.
Sterker nog waar mag ik tekenen om me elke dag zo te voelen? :Y)

Raketbrandstof is het denk ik, vitamine C zo. :')
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 10-05-20 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:13

Flatten the curve. Dat was het.
Niet "bescherm een bepaalde groep"

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:15

Dit topic is toch altijd zo grappig he. Eerst was het al dat iedereen aan het klagen was over dat iedereen naar buiten ging, en toen was binnen zitten weer slecht. En er wordt ook constant op bokkers gehamerd dat ze niet voor onzin naar buiten mogen zoals de bouwmarkt, maar als oma dan terug naar de appie voor een bloemetje wil (in mijn ogen echt niet in het kader van niet verplaatsen wanneer nodig, kan ook wel als ze weer boodschappen doet), is dat wel weer prima! Ik snap het ECHT niet meer hier. Het lijkt wel een wedstrijd om alles wat gezegd word hier maar meteen onderuit te halen.