Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 12:12

ista schreef:
Ik rij op de motor met op maat gemaakte gehoorbescherming en hoor daardoor toeters en sirenes juist beter. En dan luister ik ondertussen nog een muziekje ook. Anders zou ik vooral rijwind en mijn eigen motor horen.

Op de motor kan ik mij dat wel voorstellen ja ivm de rijwind en motor herrie.

In de auto niet zo, je bent dan al een soort van afgesloten van de rest en nogal wat mensen zitten dan al in hun eigen wereld.

Shadow0

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:20

Een auto kan ook veel herrie geven, hoe is dat anders?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:31

Shadow0 schreef:

Als je af en toe hoort hoe hard de muziek staat in auto's, dan vraag ik me serieus af wanneer de persoon naar Schoonenberg moet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:36

Auto kan zeker herrie maken.
Zeker als je op de snelweg rijdt. Ik snap dan dat je graag je gehoor wil beschermen.

Ik vind dat anders dan muziek loeihard hebben staan.
Zeker in de bebouwde kom is dat asociaal in mijn ogen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 13:40

Shadow0 schreef:

Als je met je ramen open rijd is het herrie, anders toch niet? Als het wel zo is dan zou ik toch echt langs de garage gaan…
En muziek op standje gehoorbeschadiging tja dat doen mensen zelf.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:47

Ineke2 schreef:
Shadow0 schreef:

Als je met je ramen open rijd is het herrie, anders toch niet? Als het wel zo is dan zou ik toch echt langs de garage gaan…
En muziek op standje gehoorbeschadiging tja dat doen mensen zelf.

Om vervolgens bij hun werkgever te klagen dat hun gehoorbescherming onvoldoende is _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 13:49

Haha nou dat inderdaad :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:02

Ineke2 schreef:

't Is al een oude auto dus dat maakt wellicht uit. Volgens mij niets geks, wel veel luider dan moderne auto's. Ik vind het gewoon naar bij langere ritten op de snelweg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:52

Ja die oudjes zijn veel luider als de nieuwere _O-

Hier vandaag bijna een auto in mijn zijkant. Ik kom op een kruispunt aan en wil linksaf slaan. Voor mij rechtdoor op de andere rijbaan kwam een auto aan, waar ik makkelijk voor langs kon. Van links kwam er okk een auto aan, die remt af. Op het moment dat ik de bocht in zet geeft ze toch gas en gaat pas op de rem toen ze nog geen halve meter bij mijn zijkant vandaan was?!
En boos naar mij doen? Ik had gewoon voorrang en netjes knipperlicht aan. Zelfs als ik niet af had geslagen had ze achter me aan moeten gaan.

Echt mensen af en toe. Als ze in mijn zijkant had gezeten had ik geen auto meer gehad en geen andere kunnen kopen. Daar ben ik zo bang voor, auto is niks meer waard maar zonder auto kan ik mijn huis niet uit. Ik ben echt afhankelijk van mijn auto en het besef dat je door anderen gewoon je vrijheid kwijt kan zijn. := :n

Hier trouwens niet de ervaring dat vrachtwagens in NL netter zijn qua telefoon gebruik. Elke dag kom ik er meerdere tegen die op telefoon bezig zijn.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 13:05

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 13:09

Ik las 'm gisteravond ja, briljant :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:17

Dat is nog eens gelijk lik-op-stuk voor die rode-kruis-negeerders. Hopelijk hebben zij nu een lesje geleerd, en anders wel na het betalen van de rekening van de garage voor de banden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:40

Automobilisten die denken dat ik voor hun rustig de rotonde op rijd.
Nee domme harrys rechts van jullie is een vrouw met een ik vermoed e pony die het duidelijk spannend vind dat er een vrachtauto aan komt.
Dus vandaar dat ik probeer zonder teveel sissen en knakken van de vrachtauto er kans te rijden zodat de pony een goede ervaring heeft met groter verkeer

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:59

Hier in de wijk is een weg met een parkeerterrein eraan. Als je het parkeerterrein verlaat, kom je van rechts en dan moet je voorrang krijgen. Ik kreeg geen voorrang dus ik toeterde even. Gaat die hapsnurker in z’n achteruit, gaat voor m’n auto parkeren, blijft heel lang stil staan (op de doorgaande weg), vervolgens raam open en hij begon allemaal onaardige handbewegingen naar me te maken :evaw:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:07

Die lekke banden is karma voor de bestuurders die rode kruis negeerden.

Flying angel wat een droeftoeter.

Ik reed gisteren bijnaeen fietser aan. Fietser had voorrang. Kon stoppen gelukkig.
Het was donker, fietser had klein lampje aan voor, maar er een tas voor gezet. Dus fietser verdween in de schaduwen van de bomen.
Bij omkijken zag ik dat fietser haar achterlicht het niet deed. Levensmoe of zo.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:50

luuntje schreef:
Er zijn mensen genoeg die de radio/muziek heel hard hebben aanstaan in de auto.
Ik norm het boink boink herrie.
Die kunnen naar mijn idee nooit een sirene of claxon horen.

Die zwaailichten zie je toch ook... en flitsmeister meldt automatisch. Ik heb eigenlijk altijd muziek aan. Soms ook echt hard... soms is dat gewoon even nodig. Om wakker te worden of blijven bijvoorbeeld of de ergernissen van de dag uit je hoofd te blazen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 23:06

Als je spiegelt zie je die ja. Enig idee hoeveel mensen er niet ( voldoende ) spiegelen?
Retorische vraag overigens.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:27

Er zijn ook situaties dat er geen blauwe lampen zijn.
Iemand die hard roept, ho stoppen tegen kind wat de weg over wil gaan.
Best fijn om te horen en te kunnen anticiperen.
Paardenhoeven in galop. Losgebroken paard of koe draagt geen sirenes, kan je wel horen.

Je geluid zo hard in een woonwijk vind ik asociaal. Zet dan een koptelefoon op. Val anderen er niet mee lastig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:35

Hier weer ergernis dat mensen gewoon geen inzicht hebben.

Ik rijd mijn straat uit en wil op de kruising rechtdoor/linksaf (naar benzinestation dus schuin links haha) Rechts heeft daar voorrang en het was druk dus ik stond al een auto of 10 te wachten. Mijn straat is zo smal dat er maar 1 auto in kan tegelijk, je kan elkaar niet passeren, pas na 5 meter oid de straat in. Het stuk bij de kruising is dus een versmalling.

Komt er een auto aan van rechts die, na 10 die rechtdoor gingen, wel linksaf mijn straat in wil. Waar ik dus sta en zij niet door kan. Ipv op eigen weghelft te wachten en mij voor te laten waardoor zij gewoon door kan rijden daarna slaat ze af en zet auto schuin voor mij neer. Achter haar kwamen er nog meer auto's dus ik kon ook niet wegrijden. Zit ze ongeduldig te doen en wijzen. :+ Maar wel zo staan dat ik toen ik weg kon eerst naar rechts moest draaien om om haar heen te gaan, want ze had me bijna klem gezet.

Echt mensen? Je ziet die auto's van links al een stuk van te voren staan namelijk, niet pas als je al indraaien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 10:55

Ja echt weet zo’n typisch geval van je kan wel voorrang hebben, maar voor de doorstroming van het verkeer en om het iedereen wat gemakkelijker te maken is het beter om 2 seconden te wachten. :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:56

Die hebben geen inzicht en denken niet na.

Edit, en wat Ineke2 zegt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:56

Dat had ik laatst ook mwm, ongeveer dezelfde situatie. Je past daar wel met twee de straat in, maar breed is het niet. In plaats van mij dan gewoon te laten rijden moeilijk zitten kijken en doen om he-le-maal om mij heen te moeten. Ja doos, dan wacht even want jij zag ook duidelijk dat je de laatste was en na jou alles vrij was

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:11

Veel mensen lijken niet verder te kijken dan de neus van hun auto. Zo vaak dat je ze pas op het laatste moment ergens op ziet reageren, enorm schrikken als er 'ineens' een wegversmalling is oid. Dan is anticiperen op zoiets natuurlijk moeilijk.

En dan krijg je zulke dingen:
https://www.112achterhoek-nieuws.nl/art ... ij-zeddam-
Het verbaast me dat het niet veel vaker mis gaat op willekeurig welke kruising.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:17

Bizar he?

Hier dan het geluk dat mijn straat 30km/h is en je moet afremmen bij de kruising, want je krijgt maar weinig voorrang als je uit die straat komt. De straat aan de overkant nog minder. Is dus meer dat de mensen uit die 2 straten opletten dan dat mensen op de 50km/h netjes opletten. En hier is echt alles rechts voorrang he? Staan overal enorm duidelijke borden.

(Sowieso zijn de meeste mensen die door mijn straat rijden vervelend, 85 procent is doorgaand verkeer die ook geen 30 rijdt maar harder. Die knallen dus door woonwijk heen met versmallingen en drempels, terwijl ze 50 meter verder over industrie terrein kunnen rijden wat wel 50km/h is, 1 drempel bij kruising en gewoon rechtdoor zonder zigzaggen. En die loopt over in de weg waar mijne op uit komt. Ook vrachtwagens rijden hier doorheen wat regelmatig amper past. Het is dus ook niet sneller door mijn straat heen. We willen gemeente vragen om er iets aan te gaan doen...)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:22

Obstakel aan jouw kant van de weg = alle verkeer uit tegenovergestelde richting voor laten gaan, ook zo'n regel die mensen tegenwoordig niet meer lijken te kennen. Hoe vaak ik al niet op de rem moest omdat een of andere pipo om een obstakel heen wil rijden (stilstaande vuilniswagen die containers aan het legen is, dubbel geparkeerde auto van pakketjesbezorger, bouwcontainer of weet ik veel wat), schijnbaar zonder te kijken of er ook iets uit tegengestelde richting komt.