Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:06

xDenies schreef:
Wat een volk loopt er 'lekker' buiten zeg.. en snackbars, restaurants en dergelijke die gewoon open zijn. Waarom moeten mensen altijd zo moeilijk doen :(

Straks krijg je hier Spanje taferelen (al schreeuwen ze op fb al; mij houd je niet binnen!!)

Marlinde zei het al eerder: natuurlijke selectie op z’n puurst. :=

Hier is het leven nog gewoon alsof er helemaal niets aan de hand is; alles is open, grote evenementen gaan nog gewoon door, mensen zitten op terrassen, en dat terwijl er hier héél slecht getest wordt (alleen als je in het ziekenhuis ligt als patiënt of als je symptomen langer dan 7 dagen aanhouden), dus die 1400 “gemelde” besmettingen is waarschijnlijk maar een klein percentage. Gelukkig zijn er wel bedrijven die hun verantwoordelijkheden nemen en mensen laten thuiswerken, en ik hoop dat die mensen voldoende hersencapaciteit hebben om er dan niet alsnog een soort minivakantie buiten de deur van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:18

Dat schoonvader geen mest wil komen halen deze week voor zijn moestuin want wij zijn beiden ziek thuis en het zou maar corona zijn. Mesthoop ligt ettelijke 10tallen meters van het huis maar hé, we zouden er maar eerst eens flink in gerold hebben vlak voor hij kwam en hij zou het maar eens met zijn handen vastnemen hé...

Voorzichtigheid. Ok. Maar je kunt ook overdrijven.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:48

School wil de komende weken op virtuele lessen over gaan. Leuk hoor, ik snap dat het nodig is.. Maar als ik thuis ben moet ik toch echt de hond uitlaten, en überhaupt elke keer naar buiten doen omdat hij nog niet zindelijk is, paarden voeren en weet ik veel. Ik kan niet uren achter elkaar achter een pc hangen.. Heb bij God geen idee hoe ik dat moet gaan bolwerken |o

Olympia

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:50

De supermarkten die zo leeggeplunderd worden :x

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:50

Asvinia schreef:
School wil de komende weken op virtuele lessen over gaan. Leuk hoor, ik snap dat het nodig is.. Maar als ik thuis ben moet ik toch echt de hond uitlaten, en überhaupt elke keer naar buiten doen omdat hij nog niet zindelijk is, paarden voeren en weet ik veel. Ik kan niet uren achter elkaar achter een pc hangen.. Heb bij God geen idee hoe ik dat moet gaan bolwerken |o

Hoe doe je dat normaal als je wel op school bent dan? Gaan ze niet dezelfde uren aanhouden zodat je in principe op dezelfde uren als normaal verder gaat?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:05

cursebreaker schreef:
Asvinia schreef:

Hoe doe je dat normaal als je wel op school bent dan? Gaan ze niet dezelfde uren aanhouden zodat je in principe op dezelfde uren als normaal verder gaat?

Dat is idd hoe het bij ons gaat!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:07

Dat er geen paracetamol meer te krijgen is. Nergens . Zelfs niet online :').

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:14

cursebreaker schreef:
Asvinia schreef:

Ja, houden ze aan. Daarom juist, mijn rooster is 8 uur les zonder pauzes en normaal vraag ik mijn oma, maar die laat ik nu in geen geval reizen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:27

Mijn stronteigenwijze tante (70+ en astma) die meldt dat ze vandaag vrolijk boodschappen gedaan heeft, op bezoek is geweest en morgen bij een vriendin langs gaat. Ondanks dat iedereen zegt dat dat zacht gezegd niet verstandig is |o

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:43

Dat m'n hooikoorts vandaag in full force is losgebarsten, wat een heerlijke timing... :(

En al die groepen hangjeugd in de stad.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:59

Dat er net een ijsvogel 1 van onze vissen uit de vijver gejat heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:55

Die trol die denkt dat het einde van mijn (zeer smalle, doodlopende) straat een goede plek is om in haar auto op iemand te gaan zitten wachten. :roll: Het is daar dan wel iets breder zodat je kunt keren, maar als er dus één of andere kokosnoot gaat staan, wordt het vrij krap. Tegelijkertijd zit die kneus ook een beetje argwanend over haar stuur heen te hengelen en te loeren of ik niet te dichtbij kom. Ga daar dan ook niet staan als je geen krassen op je lelijke Vauxhall Zafira wilt. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:01

Dat m'n externe harde schijf besluit er mee op te houden. Terwijl er super veel werk van mij opstaat wat absoluut niet verloren mag gaan. Inclusief de foto's van de shoot van gister. Echt eugh waaaaaarrom. Had 1 foto bewerkt, wou deze verplaatsen. Bam houd er mee op potverdorie.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:10

Foaly schreef:
Mijn stronteigenwijze tante (70+ en astma) die meldt dat ze vandaag vrolijk boodschappen gedaan heeft, op bezoek is geweest en morgen bij een vriendin langs gaat. Ondanks dat iedereen zegt dat dat zacht gezegd niet verstandig is |o

Mijn oma is net zo. Alleen die gaat dan uit protest nog extra ergens heen nadat je het gezegd hebt. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:11

Mijn opa was ook altijd zo eigenwijs en die ging dood met 71 jaar. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:18

Is wel een beetje oude-mensen eigen geloof ik. :))

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:20

Ritje naar Decathlon Best is een hele lange rit geworden.
Eerst omleiding in Eersel.Zien we,terwijl we in de Decathlon zijn,dat er een grote uitslaande brand is vlak bij onze woonplaats.Moeten we helemaal via een andere gemeente omrijden.De logica van de omleidingsroute was ver te zoeken.We zaten vlakbij ons huis maar mochten er niet naartoe,afgesloten langs beide kanten terwijl onze woning perfect en veilig bereikbaar was.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:21

Mijn moeder die ons gelijk gaf dat we geen bezoek willen omdat ik in een risicogroep val maar wel gelijk vraagt of ik even naar de slager wil O:)
Hoezo egoïstisch.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:41

Niet direct een ergernis maar ik verbaas mij zo over sommige mensen en wat ze nu doen terwijl er allerlei dingen zijn veranderd vanwege het coronavirus. Zo veel ouderen overal op straat, gezellig hutje mutje kletsen voor winkels en in de winkels. Ehm, sociaal contact vermijden, 2 meter afstand houden, verhoogd risico voor ouderen... schiet mij maar lek. En ook complete gezinnen in de supermarkt, ik werd nog omver gerend door een jongetje van een jaar of 10. Ook hoestende, rochelende en niezende kinderen in de winkel... Echt, ik snap dat niet, ga weg blijf thuis?

Liever wil ik helemaal niet meer naar de winkel nu maar online bestellen kan niet want de planning zit helemaal vol, bij elke supermarkt die ik probeer -O-

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:42

Dat is opeens zo benauwd ben, drukkend gevoel heb en moet hoesten. Bah bah

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:35

Mkango schreef:

Jup mijn opa's & oma's alle 4 80+ willen ook perse zelf boodschappen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:09

nicole_floor schreef:
Mkango schreef:

Jup mijn opa's & oma's alle 4 80+ willen ook perse zelf boodschappen doen.

Mijn oma stond enkele jaren geleden ineens bij ons voor de deur met Kerst. 8)7 :') Mens reed al jaren alleen nog maar naar de lokale supermarkt. In haar 6-cilinder Honda Accord. :') Ze wilde, heel begrijpelijk om meerdere redenen, eigenlijk niet ver meer van huis en was dus ook al een aantal jaar niet meer bij ons langs geweest (toch zo'n 40 minuten rijden), maar plotseling had ze ineens een opleving of zo. _O-

Ik denk dat het voor een hoop mensen ook een stukje zelfstandigheid is waar ze, soms tegen beter weten in, graag aan vast willen houden. Want hoewel mijn oma dus nauwelijks nog gebruik maakte van haar flashy auto, was het toch best wel een klap (no pun intended) toen ze hem total loss reed en mijn moeder en tante besloten dat er geen nieuwe kwam. Ze was toen ineens een stuk afhankelijker van mensen, want de supermarkt was ook net iets te ver om te lopen, met name voor haar mentale gezondheid.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:28

Dat mijn school weer zo super spastisch doet. Moet me 's ochtends om 08:30 online via skype aanmelden voor de les en daarna verplicht via Youtube een work out volgen. Die live gestreamd wordt door een docent. Dan daarna weer om 11:00 een skype sessie voor een vak. Ben godver 26. Hou even op met dat melden in de ochtend, ben oud en wijs genoeg om die opleiding goed te gebruiken voor wat ik wil leren en word alleen maar chagrijnig en recalcitrant van dat 'ge-moet'. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:34

Mijn vader van 72 is net zo :+ , auto hebben we omwille van de veiligheid weggedaan . Was echt even moeilijk en hard , auto was of sloop of mijn eerste auto. Pa begint te ontdooien en is altijd blij om toch zijn oude auto nog even te zien (vraag mij niet hoe hij al die deuken gereden heeft erin :+ )

Erger mij aan moe zijn , konijnen nog doen en dan slapen maar dat wil ik nu maar die dieren moeten even een schone poepbak en witlof grrm

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:55

Castilja schreef:
Dat mijn school weer zo super spastisch doet. Moet me 's ochtends om 08:30 online via skype aanmelden voor de les en daarna verplicht via Youtube een work out volgen. Die live gestreamd wordt door een docent. Dan daarna weer om 11:00 een skype sessie voor een vak. Ben godver 26. Hou even op met dat melden in de ochtend, ben oud en wijs genoeg om die opleiding goed te gebruiken voor wat ik wil leren en word alleen maar chagrijnig en recalcitrant van dat 'ge-moet'. :')

Wow wat kinderachtig inderdaad, ik voel spontaan een middelvinger opkomen en het bericht is niet eens aan mij gericht :')
Toen ik nog studeerde waren de leraren heel simpel: je komt lessen volgen of je doet het niet, doe wat je wilt want jullie zijn toch niet leerplichtig. Heerlijk imo, want zo bleven ook alleen de gemotiveerde leerlingen over in de klas.