Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:37

Nu we toch over Star Wars bezig zijn:

Nadat mijn vriend en ik ons door de eerste 2 originele films geworsteld hebben, zijn we unaniem tot de conclusie gekomen dat Star Wars echt verschrikkelijk slecht is :+

NatasjavE

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:40

Volledig mee eens!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:45

Eens!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:45

Dat de ggz in Nederland niet overal zo slecht is als veel media/nieuwsberichten laten lijken.. en dat ik trots ben op de zorg die ik mag verlenen. Word beetje moe van alle negativiteit laatste tijd en dat ik het gevoel heb constant mijn beroep/werk te moeten verdedigen.
(daarmee zeg ik niet dat het perfect is of dat er geen fouten gemaakt worden :P )

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:48

Ik denk dat de ggz over het algemeen heel goed is eigenlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 03:31

Schemerdier schreef:

Nadat mijn vriend en ik ons door de eerste 2 originele films geworsteld hebben, zijn we unaniem tot de conclusie gekomen dat Star Wars echt verschrikkelijk slecht is :+

Nadat ze een Mary Sue geïntroduceerd hebben in de vorm van Rey is de overheersende mening dat Star Wars verschrikkelijk slecht is.

(als je zin hebt je een paar uur met Star Wars te vermaken dan kan ik de Mr.Plinkett's reviews op redlettermedia aanraden - leuker dan de originele films)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 05:31

shilady schreef:
Dat is mooi voor jouw
Ondertussen blijf ik die mensen in mn inbox dus afwijzen tica ;)

Maar gaat het dan specifiek om het woord singel en geef je verder geen hol om goed gespelde woorden of hoe moet ik dat nu zien?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:20

Avalanche81 schreef:
Schemerdier schreef:
Dat er dierenartsen zijn die daaraan meewerken...

*Kunnen we heel veel andere dieren in nood helpen, bedoel je.

Nope. Kindjes in arme landen die heel hard medicatie nodig hebben, en dat niet krijgen, die bedoel ik echt.

Of kindbruiden die zo enorm geholpen zouden zijn als ze niet hoefden te trouwen en kinderen krijgen, maar naar school zouden kunnen, waardoor de welvaart in een land omhoog gaat, ze minder kinderen krijgen, en zelf veel meer te zeggen hebben over hun eigen leven.

Ze kunnen beter alles wat de vruchtbare leeftijd op eigen kracht heeft bereikt, steriliseren ipv al 100 jaar geld in te zamelen voor de zielige/uitgemergelde kindjes. Dan blijft dat probleem in stand.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:28

Eloya schreef:
Dat de ggz in Nederland niet overal zo slecht is als veel media/nieuwsberichten laten lijken.. en dat ik trots ben op de zorg die ik mag verlenen. Word beetje moe van alle negativiteit laatste tijd en dat ik het gevoel heb constant mijn beroep/werk te moeten verdedigen.
(daarmee zeg ik niet dat het perfect is of dat er geen fouten gemaakt worden :P )

Maar de enorme wachtlijsten zijn in velen provincies niet te ontkennen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:30

Schemerdier schreef:

Ik heb nog nooit een Star Wars film bekeken, trekt totaal niet. Dus ik ben het met je eens.

Harry Potter vind ik ook nu nog steeds gave films.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:31

Shaggy09 schreef:
Avalanche81 schreef:
Dat de zorg zo duur is is een direct gevolg van de vergrijzing. Als er minder kinderen worden geboren, zijn er naar verhouding meer andere mensen en dus een grotere zorgvraag.

Maar jouw voorstel is dus om euthanasie makkelijker te maken, om vergrijzing tegen te gaan? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Ik vind dat euthanasie toegankelijker moet worden, vooral voor ouderen. Er zijn tal oudere mensen die ziek zijn, of moeilijk ter been of simpelweg gewoon levensmoe maar die hebben geen van allen recht op euthanasie volgens de wet. Die mensen willen het niet meer en kosten alleen maar geld, dus ze in leven houden is mijn inziens nutteloos.

Helemaal mee eens!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:34

Euthanasie moet op alle fronten toegankelijker worden. Ik geloof in het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En zo kende ik iemand die al jaren niet meer wilde, diverse pogingen gedaan, maar nee, mocht niet. Ze was alleenstaand met een kind uit een eerdere relatie. Maar nee, ze wilde niet meer. Die sprong uiteindelijk voor de trein en vond haar rust, gelukkig. Maar daarmee zadel je een ander met trauma's op. Sommige mensen willen gewoon echt niet meer en die moet je kunnen helpen. Dan was de rust eerder gevonden en voor andere mensen minder traumatisch afgelopen. Bovendien was het dan goedkoper geweest.
Natuurlijk moet je wel screenen, maar je hoeft iemand die echt niet wil en meerdere pogingen ondernomen heeft niet meer te blijven 'redden'. Die moet je helpen met rust vinden. Ja, ik ben blij voor haar dat ze het gevonden heeft, maar het had allemaal dus beter gekund. En het kind? Die wist dat mama niet meer wilde leven, dus die accepteerde het gewoon ondanks zijn jonge leeftijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:36

germie schreef:
Euthanasie moet op alle fronten toegankelijker worden. Ik geloof in het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En zo kende ik iemand die al jaren niet meer wilde, diverse pogingen gedaan, maar nee, mocht niet. Ze was alleenstaand met een kind uit een eerdere relatie. Maar nee, ze wilde niet meer. Die sprong uiteindelijk voor de trein en vond haar rust, gelukkig. Maar daarmee zadel je een ander met trauma's op. Sommige mensen willen gewoon echt niet meer en die moet je kunnen helpen. Dan was de rust eerder gevonden en voor andere mensen minder traumatisch afgelopen. Bovendien was het dan goedkoper geweest.
Natuurlijk moet je wel screenen, maar je hoeft iemand die echt niet wil en meerdere pogingen ondernomen heeft niet meer te blijven 'redden'. Die moet je helpen met rust vinden. Ja, ik ben blij voor haar dat ze het gevonden heeft, maar het had allemaal dus beter gekund. En het kind? Die wist dat mama niet meer wilde leven, dus die accepteerde het gewoon ondanks zijn jonge leeftijd.

Hoe zit het met het zelfbeschikkingsrecht van de arts/de personen die het moeten gaan begeleiden dan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:38

Dat is toch niet anders dan bij oude bejaarde voltooid leven personen of mensen met een ziekte als kanker die terminaal zijn? Je kunt ook 'terminaal' zijn tussen de oren. Daar zit geen verschil in. Je kunt niet iedereen in de geestelijke gezondheidszorg meer helpen, moet je denk ik dus niet willen. Die moet je helpen met het voltooide leven. En dat is niet anders dan bij iemand met kanker of oud en bejaard en ziek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:39

germie schreef:
Dat is toch niet anders dan bij oude bejaarde voltooid leven personen of mensen met een ziekte als kanker die terminaal zijn? Je kunt ook 'terminaal' zijn tussen de oren. Daar zit geen verschil in. Je kunt niet iedereen in de geestelijke gezondheidszorg meer helpen, moet je denk ik dus niet willen. Die moet je helpen met het voltooide leven. En dat is niet anders dan bij iemand met kanker of oud en bejaard en ziek.

Wel makkelijk praten wanneer je zelf de spuit niet hoeft te zetten, me dunkt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:39

_San87_ schreef:
Hoe zit het met het zelfbeschikkingsrecht van de arts/de personen die het moeten gaan begeleiden dan?

Je hebt de NVVE die voor zelfverkozen levenseinde is en ook uitvoerende artsen in dienst heeft.
Waarom heeft men geen moeite dieren uit hun lijden te verlossen maar is het bij mensen zo'n enorm probleem?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:41

_San87_ schreef:
germie schreef:

Dan moet er 'n product ontwikkeld worden wat mensen zelf kunnen inspuiten. Denk aan een infuus dat professioneel gezet is, maar dat ze zelf het spuitje moeten indrukken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:44

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:

Je hebt de NVVE die voor zelfverkozen levenseinde is en ook uitvoerende artsen in dienst heeft.
Waarom heeft men geen moeite dieren uit hun lijden te verlossen maar is het bij mensen zo'n enorm probleem?

Ik denk dat dat te kort door de bocht is. Mijn dierenarts heeft bijvoorbeeld heel erg veel moeite met dieren uit hun lijden verlossen. Hij doet het wel, maar enkel omdat het echt moet. Het is voor veel mensen absoluut niet leuk iets dat leeft dood te maken, vooral niet wanneer je een eed hebt afgelegd dat wat ziek is te proberen beter te maken.

Ik snap de argumentatie, hoor. Ik vind dat er ook veel schrijnende gevallen zijn waarbij euthanasie misschien beter zou zijn, maar ik kan daarbij niet voorbij gaan aan de mannen en vrouwen die die euthanasie moeten uitvoeren. Willens en wetens een mens doodmaken gaat je niet in de koude kleren zitten, zeg maar.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:47

_San87_ schreef:

Precies!

Prima als iemand dood wilt maar waarom moet een dokter, die is opgeleid om te genezen, dat gaan doen? Ik snap volkomen dat die dat niet willen.

Verzin wat anders, zelfmoord is echt niet zo ingewikkeld hoor!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:48

_San87_ schreef:
germie schreef:

Er zit geen verschil in of je meewerkt bij een oude demente bejaarde, een kankerpatient of iemand die toevallig jonger is, maar geestelijk nooit meer beter wordt.
Je mag nog steeds zeggen ik doe het niet, maar ik zou tevens een voorstander zijn van mensen opleiden die misschien geen arts zijn, maar dit wel willen uitvoeren als de arts het niet wil. Sommigen kunnen het wel en anderen niet. Niet iedereen kan in een slachthuis werken, en niet iedereen kan dit. Zo moet je het zien. Maar er zijn wel meer mensen die het zouden kunnen, maar nu misschien geen arts zijn. De beoordeling kun je eventueel ook aan anderen over laten. Dat je een uitvoerende tak krijgt en beoordelend.

En ja, ik ben ook niet tegen zelfmoord, maar je zadelt dan soms ook onschuldige mensen met iets op. Dus ik denk betere begeleiding en een nieuwe beroepstak.

Maar ik kan wel vertellen dat als ik mijn leven voltooid vind, dat ik er uit stap, ongeacht wat een ander er van denkt of vindt. Dat recht heb ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:57

germie schreef:
_San87_ schreef:

Er zit geen verschil in of je meewerkt bij een oude demente bejaarde, een kankerpatient of iemand die toevallig jonger is, maar geestelijk nooit meer beter wordt.

Vind jij. En dat mag. Toch kan ik me voorstellen dat er voor de persoon die het leven moet beëindigen wél een verschil is.

Citaat:
Je mag nog steeds zeggen ik doe het niet, maar ik zou tevens een voorstander zijn van mensen opleiden die misschien geen arts zijn, maar dit wel willen uitvoeren als de arts het niet wil. Sommigen kunnen het wel en anderen niet. Niet iedereen kan in een slachthuis werken, en niet iedereen kan dit. Zo moet je het zien. Maar er zijn wel meer mensen die het zouden kunnen, maar nu misschien geen arts zijn. De beoordeling kun je eventueel ook aan anderen over laten. Dat je een uitvoerende tak krijgt en beoordelend.

Ik zou niet willen dat iemand die geen achtergrond als arts heeft, de mogelijkheid mag krijgen mensen te euthanaseren. Of die mensen dat nu zelf willen, of niet.

Er wordt hier, naar mijn mening, wel heel makkelijk voorbij gestapt aan het feit dat het gaat om het doden van mensen. Mensen die misschien niet helemaal goed bij het hoofd zijn, wat het nog gecompliceerder maakt.

Citaat:
En ja, ik ben ook niet tegen zelfmoord, maar je zadelt dan soms ook onschuldige mensen met iets op. Dus ik denk betere begeleiding en een nieuwe beroepstak.

Maar ik kan wel vertellen dat als ik mijn leven voltooid vind, dat ik er uit stap, ongeacht wat een ander er van denkt of vindt.

Als iemand ervoor kiest om uit het leven te stappen, dan moet diegene dat doen. Als diegene dat als enige uitweg ziet van ondraaglijk lijden, wie ben ik dan om te zeggen, doe het niet.

Een ander uiterste vind ik dan weer, van een ander te eisen jou dood te maken. Volgens mij hebben we in Nederland best een hele goede euthanasiewet, en hoewel er vast gevallen zijn waarin het mis gaat, denk ik wel dat het ook vaak genoeg goed gaat en naar wens van de patiënt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:02

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:09

mysa schreef:
Lees dit maar eens, in sommige staten van de VS kan het al twintig jaar.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

Dit klinkt heel goed.

"Want in het Amerikaanse Oregon kan het dus gewoon: zelf over een dodelijk drankje in het nachtkastje beschikken en bepalen waar en wanneer het tijd is om te sterven. Zonder dat er een arts bij aanwezig hoeft te zijn. En dat al bijna twintig jaar."

Een quote uit het artikel. Als het zo kan, dan zie ik niet in waarom zoiets in Nederland niet mogelijk kan zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:29

Omdat je dat dodelijke drankje ook in andermans drinken kan doen en er makkelijk iemand mee kan vermoorden en er als zelfmoord uit kan laten zien? :=

Weet niet of dat een geweldige oplossing gaat zijn hoor...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:40

verootjoo schreef:
Omdat je dat dodelijke drankje ook in andermans drinken kan doen en er makkelijk iemand mee kan vermoorden en er als zelfmoord uit kan laten zien? :=

Weet niet of dat een geweldige oplossing gaat zijn hoor...

In Amerika gebeurt dat blijkbaar niet. Dat ze weten. Maar dat risico is er idd.