Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 18:44

Ja als het echt heel warm is en je hebt geen romper onder jurkje. Dan gebruik ik m. Of soms als kortebroek

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:46

Patroon dat ik heb voor een culotte is gewoon een lange/korte broek. Niet echt iets bijzonders.
Bloomers/playpants/bummies ter bedekking van de luier onder jurkjes/rokjes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:47

Ik weet niet hoe het bij Liti gaat maar ik werd niet meer echt wakker vd bv. Hij werd zelf wakker, deed aan zelfbediening en de rust keerde weer terug.

Inmiddels van de bv af maar we hebben altijd een fles yoghurt in bed, hij pakt zelf de fles als hij er behoefte aan heeft.

Als baby dronk hij wel keurig om de 3 uur en echt geclusterd heeft hij nooit.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:50

Ja dat is zo ik word er vaak niet meer echt wakker van. Ik moet er niet aan denken 's nachts eruit te moeten voor je kindje heb m'n nachtrust hard nodig. Kiind zegt niet voor niets 'luie ouders slapen samen'

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:26

Dank voor de tips hier. We houden het allemaal in ons achterhoofd.

En idd voeden s nachts, dat was echt auto pilot. Anders was ik ook helemaal gek geworden want s nachts was altijd tussen de 4-6 voedingen tm een half jaar. Daarna sliep hij door.

Mbt bloomers vroeg ik ne laatst hetzelfde af Tita! Lief maar verder tja...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:37

Luxe onderbroek aangezien die dingen van beetje merk 40-50€ kosten.

Nee bv hier in De nacht was drama, ik kon echt niet verder slapen en kind hing er gewoon 40 min per borst aan.
Had bv echt anders voorgesteld .... na 4 maanden was ik suïcidaal

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:37

Vind een luier met een broekje/bloomer netter staan :) zeker buitenshuis.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:50

Hier ook bloomers onder jurkjes. Vaak gewoon ook over de romper heen, dan zie je de randjes van de luier ook niet meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:50

litilaura schreef:
Ja dat is zo ik word er vaak niet meer echt wakker van. Ik moet er niet aan denken 's nachts eruit te moeten voor je kindje heb m'n nachtrust hard nodig. Kiind zegt niet voor niets 'luie ouders slapen samen'

Ja maar echt _O- baby 2 komt ook weer bij ons.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:02

MarcoBorsato schreef:
Ik weet niet hoe het bij Liti gaat maar ik werd niet meer echt wakker vd bv. Hij werd zelf wakker, deed aan zelfbediening en de rust keerde weer terug.

Inmiddels van de bv af maar we hebben altijd een fles yoghurt in bed, hij pakt zelf de fles als hij er behoefte aan heeft.

Als baby dronk hij wel keurig om de 3 uur en echt geclusterd heeft hij nooit.

Kleine goed bedoelde tip..
Pas op voor de tandjes.
Ik zag veel kindjes bij de kaakchirurg die snachts melk oid konden drinken met tandproblemen (caries etc)..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:04

Dank! Maar we poetsen goed en hij komt regelmatig bij de tandarts, goede vriend van ons := tot nu toe nog niks.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:04

Hier ook! Nu voedde ik wel met tepelhoedjes, dus in slaap aanhappen en loslaten was hier niet echt een optie, maar toch sliep ik weer binnen een paar seconden. Ideale was ook wel dat B een vlotte drinker was en er binnen 10 min een volledige voeding in had zitten :=

Ik vind bloomers zo schattig <3 maar vaak wel erg aan de prijs idd.

BV zorgt niet voor gaatjes, FV wel :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:06

Klopt! Gek hè..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:27

Hier zou ik zot worden met een baby in bed heel de nacht en bij ons niet veilig.
Oudste slaapt al maanden bij ons, ik ben al verkast naar zijn bed maar dit werkt niet voor ons, ook omdat hij niet zonder mij gaat slapzn en ook niet zonder mij blijft slapen.
Al heel de week aan het werken naar morgen, de nacht dat ik niet meer bij hem ga slapen. Ik ben benieuwd.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:50

Heb zelf een bloomer gemaakt voor onder rokjes/jurkjes evt. Vind ze ook echt te duur.

Had van little celebs een leuk setje, bloomer met hemdje. Maar was gewoon hydrofiel stof. Nou, voor 23,- vond ik dat wat duur. Dan fröbel ik zelf wel wat in elkaar.

Heftig Lau, dat huilen is echt killing. Mijn nichtje was een huilbaby, die krijste echt dag in, dag uit. Slapen is ruim 3 jaar een hel geweest, mn zus zat dagelijks op de gang boven, want als ze meteen sssst kon doen als ze huilde, viel ze weer in slaap, meestal. Anders was het klaar. Heeft ook weet ik t hoelang op een matras in de babykamer gelegen.

Ben echt godsonmogelijk blij hoe Synne is. En met mijn man, steun en toeverlaat. M'n zus was met partner, maar had net zo goed alleen kunnen zijn. Dat was eigenlijk nog makkelijker, want dan heb je niet de frustratie en teleurstelling constant over de partner die niets, maar dan ook niets doet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:58

Oh ja! Die Liewood badcape, is die ook fijn om mee af te drogen? We gebruiken nu een Rituals badcape met hydrofielstof aan de binnenkant, die is heel fijn maar wordt te klein.

Samen slapen is ideaal ja. Zo knus ook. <3 Al slaapt J nu in zijn ledikant. Naast mij in bed werd hij elke 2 uur nog wakker, nu nog maar 2 keer per nacht. Vind het knap hoor liti, ik vond elke 2 uur wakker toch wel zwaar na 6 maanden, ook al werd ik maar half wakker.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:19

Awh ik wordt gek van Marktplaats,ik ben zelf een paar keer opgelicht. en nu heb ik laatst een pakket kleertjes verkocht en nu eist de koper het geld terug omdat ze het pakket schijnbaar niet heeft ontvangen en mij oplichter noemt. Track en trace code was ik vergeten door te sturen en is allang met het oud papier mee. Het gaat om ruim 80 euro, maar wie zegt dat zij niet de oplichter is die de kleertjes gewoon ontvangeb heeft en op deze manier geld probeert terug te krijgen? Heb haar voorgesteld de helft terug te storten ben benieuwd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:32

Oh dat is naar Liti!!

Hier heeft ook 2 jaar een matras op de kamer van onze dochter gelegen zodat 1 van ons de ene nacht sliep en de ander de andere nacht. Nadeel was wel dat ze mij wilde.. Ik hoorde haar dus eerst een half uur mama roepen.. maar ik kon niet meer.

Hopelijk lukt het dromertje!

Ik vind die broekjes ook zo schattig!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:27

Wat dat betreft vond ik bv echt heerlijk. Tot 10 weken sliep ze bij ons (op de kamer), in het begin tussen ons in maar dat vond ik toch vaak link, dus ik wil mocht er een volgende komen een goede co sleeper. Na 10 weken sliep ze tot een uur of 5 dus toen sliep ze op der eigen kamertje, we waren inmiddels goed brak van het logeerbed :')

Balen liti, zou je via postnl niet iets kunnen opvragen op basis van jou en haar adres?

Afbeelding
Deze zij n vandaav binnengekomen, broekje is.nog vrij ruim maar wel een heerlijk licht stofje

Afbeelding
En een nieuw rijbroekje en een heerlijke capcover :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:30

Oh, wat erg Litilaura! Dat is echt het nadeel van MP, dat er ook niet eerlijke mensen op zitten :( Maar je weet natuurlijk niet of ze het echt niet ontvangen heeft of je idd aan het oplichten is :\.

Leuke spullen Cemlys. Die capcover :')

Ik hoop bij baby nr 2 ook op een fijne BV ervaring <3 Bij de eerste niet gelukt helaas.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:31

Oh wat balen!

Jij als verzender kan een onderzoek in laten stellen door post.nl

Zou morgen voor de zekerheid even bellen ervoor. Je weet nooit.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:43

litilaura schreef:
Awh ik wordt gek van Marktplaats,ik ben zelf een paar keer opgelicht. en nu heb ik laatst een pakket kleertjes verkocht en nu eist de koper het geld terug omdat ze het pakket schijnbaar niet heeft ontvangen en mij oplichter noemt. Track en trace code was ik vergeten door te sturen en is allang met het oud papier mee. Het gaat om ruim 80 euro, maar wie zegt dat zij niet de oplichter is die de kleertjes gewoon ontvangeb heeft en op deze manier geld probeert terug te krijgen? Heb haar voorgesteld de helft terug te storten ben benieuwd.

Daar begon ik niet aan hoor, jammer voor haar.

Ik had me helemaal ingesteld op maanden samen slapen maar dat ging met Cruz en mij niet. Ik werd van elke piep wakker en dan legde ik hem maar aan om ‘m stil te houden. Hij sliep beter toen hij op zijn eigen kamer lag na een maand of 4 dacht ik. Moest ik er wel uit om te voeden maar dat was ok, ik kan goed tegen weinig slaap ben ik achter.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:58

Liti, je bent gek hoor.

Is niet jouw schuld als ze het niet ontvangen heeft, ik zou er ook niks aan doen.
Ik maak altijd een foto zodra ik de track en tracé ontvang

Mijn mingo legging is helemaal schoon de dame in kwestie wilde het geld ook terug storten.
Maar heb gewoon gemeld dat de broek weer netjes is

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:13

Oh dat is mooi Tita! Gelukkig zonder verder gedoe klaar, fijn voor beide.

Wat irritant Liti, hoe lang geleden was dit dan? Ik zou idd even de post bellen vragen of ze iets kunnen vinden. Heel rot.

Wat kunnen foto’s dan vertekenen Cemlys, zou gedacht hebben dan het broekje gevoerd is door de foto. Heerlijk hysterische capcover btw *\o/*

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:51

*\%/* de LH bestellingen van limango zijn onderweg!!!!