Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:46

Roeli4n schreef:
Wat ik niet snap in de trein, is dat je nog steeds een eerste klas hebt. Waarom bestaat dat nog? Toch niet handig, je hebt zoveel overvolle treinen en er zouden dus meer mensen mee kunnen als de eerste klas vervalt.

Ik reis altijd 1e klas, lekker rustig, altijd zitten.

Foaly

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:50

Ik reis ook vaak eerste klas, heb een weekendabonnement en dat was maar 7 euro duurder dan het weekendabo voor de tweede klas. Er wordt idd best veel gebruik van gemaakt, dus ik denk (hoop) niet dat het snel verdwijnt :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:14

Ik had niet zozeer een ergernis met het OV, als wel met de reisplanner die volhardend een onhandige busroute aangeeft. (Ik heb een bushalte voor de deur waar genoeg bussen stoppen - die wil ik graag gebruiken, toch word ik steeds naar een andere gestuurd omdat die 2 minuten sneller is.)

Vervolgens kwam de bus die ik niet wilde te laat, waardoor de hele NS-planner het maar opgaf met 'reis niet mogelijk.'

Nou was dat nu niet zo erg, omdat ik gewoon toch de andere bus had gepakt maar het is niet voor het eerst dat de reisplanner - of het nou 9292, die van de NS of die van de plaatselijke busmaatschappij, de reis ingewikkelder maakt dan nodig.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:30

Haha ja! Een bekend probleem.. zolang ik de weg weet, negeer ik de reisplanner vaak. Dat is in een enthousiaste bui een keer goed fout gegaan, ik had Hengelo (waar ik moest zijn) en Venlo doorelkaar gehaald _-:( nu let ik wel beter op.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:18

Bedankt voor het antwoord Rachelle. Ik hoop dat het geen bistro wagon is.... Dan zit ik met mijn hond... Die vind het trouwens erg leuk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:50

Ik had laatst een discussie met iemand over het vervoeren van een hond met de bus. Volgens die persoon is zij vaak geweigerd wanneer ze met haar labrador de bus wilde nemen. Nou lees ik op diverse sites dat een hond wel degelijk mee mag in de bus?
En hoe betaal je voor een hond? Er zit volgens mij geen extra optie op je OV chipkaart om een hond in te checken?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:55

Mijn hond mag gewoon mee en word nooit gevraagd om te betalen
Andere optie zou kinderen kaartje zijn denk ik.

Mijn hond mag alleen niet van mij op de stoelen. Ook al betaal ik een kaartje voor hem. Ik sleep wel een fleece deken mee. Vind dat zelf wel een ergenis honden haren op de stoelen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:00

Mijn hond zit in een tas, maar wel op de stoel. Ze legt haar kop op mijn schoot dus ze raakt in principe de stoel niet. Ook verhaard ze niet. Mocht iemsnd er willen zitten is dat geen probleem en gaat ze op schoot of op de grond. Tot nu toe geen vervelende reacties gehad, alleen maar leuke!Afbeelding

Kon alleen mijn plaats nie vinden en ben dus maar ergens anders gaan zitten. Waar vind je de rijstel nummers?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:06

Je bent in de ICE toch? Het staat buiten op de trein, in de trein zelf bij de deuren en in de app.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:07

Ik ga zoeken als ik hier wordt weggestuurd! Bedankt!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:08

eclair98 schreef:
Ik ga zoeken als ik hier wordt weggestuurd! Bedankt!

Je kan boven de stoelen in de rekken waar je bagage op gaat zien van waar tot waar de stoel is gereserveerd, als het goed is ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:21

Ik nam mijn hond regelmatig mee in de bus, daar hoefde ik nooit voor te betalen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:32

Hier in Groningen ook nooit geweigerd met een Labrador. :n

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:53

In de bus mag de hond gratis mee.
Voor de trein is er een apart "kaartje" die je op de ovchip zet voor je hond. Soort dagkaart

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:36

Ik heb een witte herder. Ik gok niet dat ik die in een tas gepropt krijg _O-

Bedankt voor de reacties!!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:25

Roeli4n schreef:
Wat ik niet snap in de trein, is dat je nog steeds een eerste klas hebt. Waarom bestaat dat nog? Toch niet handig, je hebt zoveel overvolle treinen en er zouden dus meer mensen mee kunnen als de eerste klas vervalt.

In eerste klas wordt vaak gewerkt. Mijn reistijd is in ieder geval werktijd dus ik zit daar om te werken

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:39

Roeli4n schreef:

Vaak als t echt druk is word er in de treinen waar ik mee reis de 1e klas opengesteld voor 2e klas kaarten
1e klas mag van mij best blijven, alleen Mischien wel minder 1e klas coupè's, vind ze vaak namelijk vrij leeg ogen

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:40

Dat er blijkbaar weer een omleiding is die wéér nergens staat aangegeven. Niet op 9292, op Connexxion.nl alleen voor 1 van de 2 lijnen en in de bus of bij de haltes zelf ook niks (de schermen in de bus doen het ook niet)... Nu had de bus zelf al +/- 15 min vertraging waardoor ik al een alternatief had maar dit slaat echt alles...

En de omleiding die wel staat aangegeven bij Connexxion zou pas vanavond van 19:00 tot 22:00 zijn...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:40

Mijn hond is een beetje groter :P een windhond dus die krijg ik ook niet in een tasje
maar zag laatst iemand die haar dalmatier op 2 stoelen liet liggen omdat ze betaald had ervoor, ja voor dat je hond mee mag en als je al zo wil redeneren voor 1 stoel en niet 2. toen zij weg ging hele stoel onder de witte haren.

Ik zeg niet dat mijn hond niets achterlaat qua haar en ook hij is blond, maar ik probeer er wel op te letten
ga vaak op zo'n klapstoeltje zitten bij de deuren dan heeft meneer wat ruimte XD
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:47

O dat vind ik zo asociaal, de hond op de stoelen! Ik geef alleen aan hoe ik mijn hond vervoer, is verder geen verwijt naar iemand!

Ik heb het lekker gehad in Berlijn, de hond is ook mee geweest de stad in.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:04

Ik zit nu in de Thalys naar Brussel en uiteraard weer een aanrijding met een persoon :\
Worden omgeleid nu en komen een kwartiertje later aan in Brussel, hopelijk komt het nog goed met de overstap op de Eurostar :x maar we hebben ruim de tijd gelukkig!

Oja maar ik zag wel zo'n Belgische "minion" trein rijden, vet grappig :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:07

Wie mag ik een berichtje sturen over de dal voordeel kaart en het inchecken?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:48

Oke dit was wel echt aso. Ik ga bijna op vakantie, dus ik heb een super grote koffer bij me. Ik laat de mensen eerst de trein in voor ik instap. Terwijl ik half op de instaptrede sta komt er ineens een man die zich tussen de deur en mij wringt om ook de trein in te stappen. Eeuuuuhhh wachten is moeilijk?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:54

Niet echt een ergernis, wel een :? moment:

Ik zat vandaag in de trein naar Delft, eerste klas. Werd gecontroleerd en een meisje werd aangesproken omdat ze een kaartje voor de tweede klas had. Haar reactie: 'Oh serieus, sorry, niet op gelet haha, dan ga ik wel ergens anders zitten.'

Kan gebeuren, zou je denken, ware het niet dat ze met dezelfde vaart weer terugkwam en op dezelfde plek ging zitten toen de conducteur uit het zicht was :+

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:08

Van de week 's avonds in de trein was een dronken reiziger stennis aan het schoppen, meisjes lastig vallen, de conducteur bedreigen etc. Was niet prettig. Wel complimenten voor de conducteur en twee mannelijke medereizigers die ingrepen. Uiteindelijk is de man met veel geweld door de politie uit de trein gehaald.