Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:30

Trouwens gek dat andere werkgevers inderdaad subsidie krijgen als ze gehandicapten in dienst nemen, maar dat er van pooiers wordt gezegd dat ze misbruik maken van mensen wanneer zij ditzelfde doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:59

Van je smartphone kun je Video streamen naar je smart tv.
Kun je het beeldscherm van de tv ook naar je smartphone zenden?

Dus wat er nu op tv is ik op de smartphone kan kijken?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:56

Ik vraag me af waarom de Hannoveraanse/lage neusriem ineens weer 'in' is. Laatste wat ik wist waren die hopeloos uit de mode :') Nou houd ik me niet heel erg bezig met trends op engels harnachement-gebied (nja, ik houd me niet bezig met trends, period _O- ) maar ik zie ze steeds vaker in ITP-topics. Kan niet zeggen dat ik ze mooi vind staan (ja bij een enkel paard, maar het meerendeel niet) :o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 01:05

oomens schreef:
Trouwens gek dat andere werkgevers inderdaad subsidie krijgen als ze gehandicapten in dienst nemen, maar dat er van pooiers wordt gezegd dat ze misbruik maken van mensen wanneer zij ditzelfde doen.

Dus er zijn pooiers die gehandicapte....uhm..,dames in dienst hebben? Serieus? Weer wat geleerd. Boeiendste topic van Bokt, dit . :D

Maar ik kan inderdaad geen reden verzinnen waarom hier geen sprake zou zijn van premiekorting als het dienstverband juridisch/fiscaal legitiem is.......

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 01:26

Volgens mij wordt dat nergens gezegd, Cowboy? :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:10

Zouden andere dieren ook bang zijn in het donker?
Niet dat elke mens bang is in het donker, maar de meesten voelen zich wel ongemakkelijk, zijn zenuwachtiger, schrikken sneller,...
Ergens is het wel logisch, want in het donker ben je kwetsbaar. Maar zijn andere dieren dus ook 'bang'? of heeft de mens naar teveel horrorfilms gekeken? :Y)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:30

Ja hoor, mijn hond is veel ''schizophrener'' in het donker. Dan blaft ze tegen van alles en nog wat en vaak helemaal niks. Maar als je dan het licht aandoet is alles okay.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:07

Waarom is een halve euro groter dan een euro

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:15

Waarom heb ik zelfs met omeprazol nog zo'n last van maagzuur -O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:16

xTitanic schreef:

Waarom noem jij 50 cent een halve euro? :P Klinkt grappig haha, sorry

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:18

xTitanic schreef:

Het materiaal van een 50 cent stuk is goedkoper dan dat van een euro. Daarbij komt dat er ook nog kleinere munten voor de 20 en 10 cent gemaakt moeten worden. Als de 50 cent dan kleiner was geweest waren die andere munten wel heel klein geworden

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:19

vanspeijk schreef:
Ik vraag me af waarom de Hannoveraanse/lage neusriem ineens weer 'in' is. Laatste wat ik wist waren die hopeloos uit de mode :') Nou houd ik me niet heel erg bezig met trends op engels harnachement-gebied (nja, ik houd me niet bezig met trends, period _O- ) maar ik zie ze steeds vaker in ITP-topics. Kan niet zeggen dat ik ze mooi vind staan (ja bij een enkel paard, maar het meerendeel niet) :o

Volgens mij heeft dat niks met 'in' te maken maar het ene paard loopt er gewoon veel beter op dan met een normale neusriem
Moet zeggen dat ik het wel erg beginnelijk ( is dat een woord ? :+ ) vind staan, ze doen mij denken aan de manege en ik vind ze ook gewoon foei lelijk. Neus lijkt 3 meter lang zo :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:20

Damned schreef:
Niet dat elke mens bang is in het donker, maar de meesten voelen zich wel ongemakkelijk, zijn zenuwachtiger, schrikken sneller,...
Ergens is het wel logisch, want in het donker ben je kwetsbaar. Maar zijn andere dieren dus ook 'bang'? of heeft de mens naar teveel horrorfilms gekeken? :Y)

Nooit per ongeluk in de schemer thuisgekomen met een buitenrit? Paarden zijn al een stuk schrikachtiger als het schemert alleen al.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:59

Liselot schreef:
xTitanic schreef:

Het materiaal van een 50 cent stuk is goedkoper dan dat van een euro. Daarbij komt dat er ook nog kleinere munten voor de 20 en 10 cent gemaakt moeten worden. Als de 50 cent dan kleiner was geweest waren die andere munten wel heel klein geworden

Dat was toch met een dubbeltje ook geen probleem?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:03

Ghostattack schreef:
xTitanic schreef:

Waarom noem jij 50 cent een halve euro? :P Klinkt grappig haha, sorry

Misschien omdat ik belg ben en wij een paar dingen anders zeggen?? anders zou ik het ook niet weten :P ik zeg namelijk veel 'nen alven euro' iets in die aard :')

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:21

SindyKaya schreef:
vanspeijk schreef:

Volgens mij heeft dat niks met 'in' te maken maar het ene paard loopt er gewoon veel beter op dan met een normale neusriem
Moet zeggen dat ik het wel erg beginnelijk ( is dat een woord ? :+ ) vind staan, ze doen mij denken aan de manege en ik vind ze ook gewoon foei lelijk. Neus lijkt 3 meter lang zo :')

Dat heb ik nooit begrepen - hoezo zou een paard met een andere neusriem anders lopen? De neusriem wordt niet beïnvloedt door je teugels oid en hij zou los genoeg moeten zitten dat een paard kan kauwen en slikken en z'n mond open doen. Ik rijd meestal zonder neusriem (westernhoofdstel), soms heb ik er een halster of kaptoom onder maar heb nooit enig verschil gemerkt in hoe ze liep.. Met andere paarden ook niet.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:24

Ik heb zelf vanwege medische reden een lage neusriem, dus dat is ook een reden voor sommige misschien. :)

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:25

Dat kan inderdaad :j maar ik betwijfel dat half bokt paarden heeft die er daarom een nodig hebben :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:38

Een bit ligt bij bepaalde neusriemen toch echt anders in de mond. Stiller bijv. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:50

Ik vraag me af hoe ik me in godensnaam vannacht omgedraaid heb in bed, ik ben 1.80 en ik slaap in een eenpersoonsbed met 3 dichte zijden (muur, voeteneinde en hoofdeinde) Ik werd wakker met mijn voeten tegen het hoofdeinde aan. :o? En ik ben niet lenig. B-)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:37

F_Orumster schreef:
Damned schreef:

Nooit per ongeluk in de schemer thuisgekomen met een buitenrit? Paarden zijn al een stuk schrikachtiger als het schemert alleen al.

In het schemer al helemaal want paarden zien tijdens schemering minder dan in het donker/'s nachts.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:37

Liselot schreef:
Waarom heb ik zelfs met omeprazol nog zo'n last van maagzuur -O-

Wat maagzuur tabletten doen is de pH waarde omhoog gooien. Soms werken ze te goed, waardoor je maagzuur te basisch wordt. Je maag reageert daar op duur meer maagzuur aan te maken (want dat moet tussen de 1,35-3 pH blijven). Als het door zoeen tablet boven de 3 komt wordt je maag 'over ijverig' met het maagzuur.
Zelf vind ik het fijner om 1 of 2 grote glazen water te drinken. Daar reageert je maag niet zo heftig op maar verhoogt wel de pH.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:38

bruintje123 schreef:
Zo onthoud ik het nummer van de politie.
0900 tuig :D

Geniaal, die wist ik nog niet!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:33

Ik wil graag meer kleding boekjes thuis gestuurd krijgen, wat zijn bedrijven met echt leuke kleding voor jonge vrouwen?

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:35

Bambi1995 schreef:
Ik wil graag meer kleding boekjes thuis gestuurd krijgen, wat zijn bedrijven met echt leuke kleding voor jonge vrouwen?

Maison Scotch!!