tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:24

Nou precies. Ik bespaar ze liever een hoop ellende.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:28

Ze zegt toch niet dat je niet eerlijk moet zijn maar dat de toon wat aardiger had gekund. Je kunt ook eerlijk zijn zonder bot over te komen. Zo lees ik iig haar bericht

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:30

Danique ik denk dat ik dat haalde uit jouw opmerking over dat je iets dacht, maar dat je dat niet mocht zeggen. Mijn excuus als ik het verkeerd begrepen heb.
Mijn vriendinnen zeggen precies wat ze denken.
Wil ik ook niet altijd horen. Maar laat me wel nadenken.

Ik ben helaas zelf erg hardleers. Ik wéét dat ze gelijk hebben. Maar iemand loslaten waar je zo van hield is zo lastig. Ook al weet ik dat het beter is en ik al veel te lang over me heen heb laten lopen door m.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:35

Needje schreef:
Ik ben helaas zelf erg hardleers. Ik wéét dat ze gelijk hebben. Maar iemand loslaten waar je zo van hield is zo lastig. Ook al weet ik dat het beter is en ik al veel te lang over me heen heb laten lopen door m.

Hier hetzelfde hoor, al leer je op een gegeven moment wel om niet meer terug te gaan naar een voor jou slechte relatie. :)
En zo niet; van vaker op je muil gaan leer je ook, het duurt alleen wat langer. :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:36

capopjekop schreef:
Ze zegt toch niet dat je niet eerlijk moet zijn maar dat de toon wat aardiger had gekund. Je kunt ook eerlijk zijn zonder bot over te komen. Zo lees ik iig haar bericht

Mee eens, je kunt het ook liefdevol doen. Dan nog ben ik niet van de fluwelen handschoenen approach, maar het kan heel liefdevol en tegelijk heel eerlijk.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:45

Daphara schreef:
Nou, ik ben het helemaal met Callipso en Avalanche eens.

Ja dat is wel duidelijk maar om daarvoor nu deze _/-\o_ smiley te gebruiken vind ik nu niet echt respectvol naar Marlinde toe
Zij heeft er veel meer aan dat we haar helpen i.p.v. best we voor gek te zetten . Tenminste zo komt jouw smiley post op mij over en is imo helemaal niet nodig

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:53

Attitude schreef:
Daphara schreef:
Nou, ik ben het helemaal met Callipso en Avalanche eens.

Ja dat is wel duidelijk maar om daarvoor nu deze _/-\o_ smiley te gebruiken vind ik nu niet echt respectvol naar Marlinde toe
Zij heeft er veel meer aan dat we haar helpen i.p.v. best we voor gek te zetten . Tenminste zo komt jouw smiley post op mij over en is imo helemaal niet nodig

Nou dat mag jij vinden, het was niet respectloos naar iemand bedoeld.
Ik was even heel opgelucht dat twee mensen eindelijk durven te verwoorden wat ik al een week denk, ik ben gewoon te laf geweest om zelf dat hier neer te zetten, omdat ik niet direct af wilde doen aan iemands emoties. Maar op een gegeven moment is het wel klaar voor mij, blijkbaar was ik niet de enige.

Misschien komt de emoticon niet aardig van mij over, maar tja, dit is een topic waarin de emoties alle kanten op vliegen en die van mij was even dat. :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:23

Avalanche81 schreef:
capopjekop schreef:

Mee eens, je kunt het ook liefdevol doen. Dan nog ben ik niet van de fluwelen handschoenen approach, maar het kan heel liefdevol en tegelijk heel eerlijk.

Precies. Maar ik denk eigenlijk dat we het eens zijn met elkaar maar het anders verwoorden. Ja eerlijk zijn, en even een schop onder de bips is goed. Op internet is het altijd lastig de emotie erachter te lezen blijkt maar weer.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:43

Is zo hoor. Het is toch maar platte tekst en daar kun je soms emotie in lezen, die er niet in bedoeld is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:45

Rustig dames ik ben nergens van overstuur. Kan wel wat hebben.

Heb net rustig gebeld en besloten dat het beter is om even zonder elkaar gelukkig proberen te worden. En dat vinden we heel moeilijk, rot en poedersuiker! We willen het liefst weer alles doen wat zo leuk was. Onze dingetjes, rare gewoonten en grapjes behouden.

We hebben sowieso even twee weken 0 contact.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:49

Klinkt heel verstandig Marlinde :)
Zal even moeilijk worden maar geeft jullie beide ook even de ruimte om goed na te denken over alles.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:50

Klinkt heel verstandig. Even los van hoe de relatie uiteindelijk gaat verlopen, je hebt rust nodig. Dit is een emotionele rollercoaster en die stress vreet je op. Tijd voor rust, tijd voor bezinning en tijd om dingen voorzichtig een plekje te gaan geven.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:55

MarlindeRooz schreef:
Rustig dames ik ben nergens van overstuur. Kan wel wat hebben.

Heb net rustig gebeld en besloten dat het beter is om even zonder elkaar gelukkig proberen te worden. En dat vinden we heel moeilijk, rot en poedersuiker! We willen het liefst weer alles doen wat zo leuk was. Onze dingetjes, rare gewoonten en grapjes behouden.

We hebben sowieso even twee weken 0 contact.

Heel goed, ik denk voor jou dat het hoe dan ook goed is om even helemaal op eigen benen te staan, je hebt wel wat verontrustende berichten geplaatst over je eigen mentale gesteldheid dus ik hoop dat je daar wat hulp voor zoekt. Je hoeft dat niet alleen te doen. Ik heb zelf ook een jaar therapie gehad om beter met mijn emoties om te gaan en dat heeft mij echt geholpen en ik ben echt de meest nuchtere platte Hollander die je bijna kan bedenken :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:14

Heb vanmorgen de huisarts gebeld ja! :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:39

Heel goed van jou!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:05

Top gedaan! Jij komt hier echt wel sterker uit :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:29

Maar voor nu voelt het even niet zo... :n

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:52

Knuffel Marlinde, hou vast aan dat waarvan je weet dat het beste is. Zoals mijn moeder tegen me zei: Er komen dagen dat je kruipend terug wil, maar hou vol. Wat mij ook (heel cliché) heeft geholpen is dat als ik aan het malen was in mijn gedachten, mijn gedachten op te schrijven; waarom ik me zo voelde, hoe het kwam, en dat het oké is dat ik me zo voel.

Ik heb zelfs (extra cliché :o ) een brief aan mezelf geschreven voor ik het uitmaakte (en er nog niet zeker van was of ik het ging doen), waarin ik mijn beweegredenen heb geschreven en wat woorden voor mijzelf om me een hart onder de riem te steken. Dat welke keuze ik ook maak, het de goede keuze is en het wel goed komt met mij. Deze brief heb ik nog steeds en als ik het even moeilijk heb, lees ik hem weer door.

Ik heb nu dus een boekje met 22 blaadjes vol over hoe ik me voelde in deze periode van twijfels en uitmaken. En als ik eventjes niet meer weet waar ik het allemaal voor doe: lees ik het door. En weet je, dan ben ik ook trots op mezelf dat ik in die korte tijd zoveel emoties heb aan kunnen gaan. :o Doe dat wat voor jou goed voelt. Girl, you rock! Je maakt je eigen keuzes, je gaat voor jezelf, je stelt hoge eisen, en dat mag!

Ik heb deze hele week vrij en het idee waar ik nog het meest aan moet wennen is dat ik alles alleen moet doen. Zoals vandaag, zo'n mooie dag. Normaal gesproken gaan we dan wat leuks doen. Maar helaas zitten al mijn contacten nu op stage en nu voel ik me toch een beetje alleen en opgesloten op mijn kamertje. Ik voel me een beetje in een anti-sociaal gat vallen en dat is juist niet de bedoeling. Ik probeer dagelijks een rondje naar buiten te gaan, maar ik merk dat ik toch weer met een uurtje terug ben, en dan duren dagen best lang.

Ik kan niet wachten tot mijn stage in ieder geval begint, dan heb ik weer wat in handen om mee bezig te kunnen zijn.

Maar als iemand in utrecht woont en een terrasje wil doen: hit me up. :Y)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:03

Altijd, desnoods kom ik naar Utrecht, pb maar

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:03

Fair: Wat goed van je, klinkt ook echt wel als een effectieve therapie voor jezelf. Heel mooi. Moest je dichterbij wonen had ik graag een terrasje gedaan. Ik voel me ook heel alleen en bagger op dit moment (niets met liefdesverdriet) en vriend is aan het werk in NL dus duurt nog wel even voor die terug is. Dikke knuffel, je bent sterk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:38

fair jij bent zo sterk! <3
Ik ben inderdaad ook begonnen met gedichten schrijven als ik het zwaar heb. :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:40

What doesn't kill you makes you stronger! _/-\o_ Ook lekker cliche, maar geloof echt dat je na een breakup uiteindelijk beter af bent. Maar rot voelen hoort er helaas ook bij :(:)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:42

Dingen afschrijven hielp mij ook altijd :)
Ik deed het altijd in vorm van een soort dagboek.
Maar ging niet alleen over mijn ex dan :')

Je klinkt heel sterk Fair!
Had gisternacht wel een terrasje willen pakken in Utrecht.
Had mijn laatste trein gemist :')

Hoe gaat het nu Marlinde?
Begin je, je al wat beter te voelen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:13

Eigenlijk heel goed... heb echt het besef dat ik eigenlijk al zeker een half jaar niet meer verliefd was. We hadden het gezellig en leuk. Maar dat is niet genoeg. Het enige waar ik verdrietig om ben is dat ik “onze gewoonten” mis en hoe het is gegaan allemaal.

Maar ben op dat gevraagd dus dat gaan we maar doen... even proeven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:53

Yasss girl <<) <<)