Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:30

Wauw prachtige post Polivy. Ik heb m twee keer gelezen :o Vooral de laatste zin grijpt mij aan.

Imre

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:31

Moooooi, Polivy! :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:33

Sabini schreef:
Wauw prachtige post Polivy. Ik heb m twee keer gelezen :o Vooral de laatste zin grijpt mij aan.

De laatste zin is uit het liedje wat boven de post staat. Echt een heerlijk nummer <3 En ik vond die zin inderdaad ook zoooo mooi.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:35

Polivy, hele gave post!

Zo, straks komt er weer een post online over koken en huishouden doen met een beperking.

Mijn vraag aan jullie, is er nog iets speciaals wat je graag zou willen weten over mij / mijn beperking?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:36

Bedankt allemaal. Ik vind dit heerlijke posts. Had dit ooit eens geschreven (zo gewoon even spuien. Dat komt zo op en dat moet ik dan opschrijven anders is het weg) en toen bedacht dat ik daar ooit eens een post mee ging maken. Maar toen las ik het gisteren terug en dacht: ik vind het ook wel goed zo. Hoeft niet per sé wat bij. Dus heb een enkele zin iets aangepast en die lyric toegevoegd. Altijd genieten als je iets hebt wat zo een keer opkwam en dan ook echt perfect is zoals het is.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:45

Polivy schreef:
De laatste zin is uit het liedje wat boven de post staat. Echt een heerlijk nummer <3 En ik vond die zin inderdaad ook zoooo mooi.
Hihi, ik bedoelde de laatste zin van je eigen tekst: "En als je goed luistert vertelt mijn hartslag zacht in militaire mars hoeveel ik van hem hou."

Publiceren jullie trouwens je Blog posts ook op Facebook of Twitter?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:46

Ik wel. :j Mijn bezoekers komen voornamelijk van fb (en bokt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:47

Ik ook, maar eigenlijk doe ik weinig met mij FB pagina, ik ben gewoon bijna niet op FB te vinden :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:52

O, hihi. Thanks Sabini :o

Ja, ik publiceer mijn blogs zowel op Facebook als op Twitter, al moet ik wel zeggen dat ik veel meer verkeer van Facebook krijg (en het daar ook veel meer gedeeld wordt, wat ik altijd onder mijn posts kan zien dan) dan van en op Twitter.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:11

Twitter is natuurlijk ook heel erg korte termijn. Als mensen niet zo actief zijn op Twitter en wel veel mensen volgen, dan is de kans groot dat ze je bericht helemaal niet lezen! Ik zie zelf ook veel meer resultaten via FB dan via Twitter, in alle opzichten.

Misschien vinden jullie dit wel interessant: ik ben zelf de laatste tijd heel erg met internetmarketing bezig en na diverse blogs te hebben gelezen, was dit zeg maar een beetje het algemene verhaal over Twitter, Facebook en Bloggen.

• Twitter:
Tweet 4 a 5x per dag, tussen 13:00u en 18:00u (dan klikken meeste mensen op links en om 17:00u wordt het meest geretweet). Vrijdag na 15:00u en het hele weekend hoef je niet te Tweeten, want dan is er bijna geen activiteit. Lastig om hier echt klanten door te krijgen, omdat je heel actief moet zijn om een band op te bouwen met je volgers
• Bloggen:
Ideaal is 2x per week bloggen, mits relevante informatie. Het kan 3 tot 6 maanden duren voor je hier het resultaat van gaat zien. Elke dag bloggen zorgt voor het allerbeste resultaat, maar dat is voor de meeste mensen niet te doen. Het scheelt qua bezoekersaantallen ook maar heel weinig als je het vergelijkt met de statistieken van mensen die 2x per week bloggen. Dus het is veel extra werk, met maar een klein voordeel.
• Facebook:
Berichten worden het meest gedeeld op zaterdag en op overige dagen rond het middaguur en rond 19:00u. Om de dag een bericht plaatsen schijnt het meest effectief te zijn. Dus zo'n 3 keer per week is ideaal. Mensen die vaker dan 2x per dag posten verliezen fans.
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 07-05-14 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:13

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:14

Dat van die weekenden herken ik zo. Veel artikelen of infographics zie ik ook voorbij komen waarin wordt beweerd dat je in het weekend actief moet zijn, maar ik merk juist het tegenovergestelde bij mijn lezers. En idd probeer altijd in FB-posts te spreiden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:15

Ik vind Twitter echt zo'n domme uitvinding. Nadat ik van iemand hoorde dat er iemand was die elke persoonlijke update van zichzelf erop gooide, heb ik besloten niks met twitter te maken te willen hebben. Snap er ook echt de lol niet van, ook niet zakelijk.

FB heb ik wel, posts worden automatisch gedeeld maar doe er niks mee. Heb er echt superweinig volgers ook. Denk dat FB binnenkort verdwijnt, want heb ook een hekel aan die like&share acties. Doe echt maar heel minimaal mee.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:18

Twitter vind ik echt wel leuk en interessant. Doe er ook wel veel mee. Maar is wel intensief qua gebruik.

Yv, ik heb juist een aparte Facebook-pagina voor mijn blog. En plaats ze daar handmatig, zodat ik er zelf controle over heb hoe het weergegeven wordt en ook welke tekst ik er bij zet. En ook omdat ik zelf uberhaupt een hekel heb aan automatische koppelingen. Van Facebook, Twitter, Wordpress bv. Voelt ook meer als spammen dan als delen, vind ik persoonlij,.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:19

Ik post trouwens ook nog elke dag een foto op instagram.
Daar merk ik toch behoorlijk wat activiteit en krijg ik ook vaak reacties op foto's.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:21

Zitten toch maar een handjevol volgers, dus denk niet dat dat onder spammen valt _O- _O-.
Maar vind het zelf niet zo. Persoonlijke FB heb ik wel, gebruik ik ook, maar wil ze niet samen koppelen :).
Dus vandaar dat ik denk dat de FB er binnenkort afgaat.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:21

Trouwens Joyce, ik had laatst berichtje over je op Twitter geplaatst. Even zoeken. Tadaaa

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:23

Yv_ schreef:
Zitten toch maar een handjevol volgers, dus denk niet dat dat onder spammen valt _O- _O-.
Maar vind het zelf niet zo. Persoonlijke FB heb ik wel, gebruik ik ook, maar wil ze niet samen koppelen :).
Dus vandaar dat ik denk dat de FB er binnenkort afgaat.

Was in het algemeen bedoeld hoor. Op Twitter bv ook. Dan plaatst iemand 20 foto's op zijn Facebook en krijg je dus 20 keer een bericht ervan. :D Irritatiefactortje. Haha.

Ik heb mijn persoonlijke en blog facebook ook niet gekoppeld :)

En idd als je merkt dat het weinig uithaalt (je kunt dat ook zien in je statistieken vanaf waar je traffic krijgt op je blog) dan kun je het idd ook prima verwijderen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:25

Ik heb heel veel te danken aan het fenomeen 'Twitter' dus ja, ik zie er het nut wel van in. Als ik geen twitter had gehad was ik nooit naar Big Bang geweest, had ik een hoop mensen nooit ontmoet en zo kan ik nog wel even doorgaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:27

Twitter is best heel leuk, maar dan moet je het wel echt snappen en heel actief zijn.
Ik snap het niet en ben niet heel actief :')

Ik plaats mijn foto's die ik op instagram zet op twitter, maar dat is het.
Af en toe stuur ik wat tweets naar mensen in de US, dan is het prive tweeten wel handig.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:31

Ik heb ook een bijzondere afspraak morgen door Twitter. Wel tof wat je kan bereiken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:34

Polivy schreef:
Trouwens Joyce, ik had laatst berichtje over je op Twitter geplaatst. Even zoeken. Tadaaa

Ohw wat leuk, dat had ik helemaal niet gezien! Thanks :D Ik was alweer ff vergeten dat ik een wortel mee had gestuurd, hahaha. Was hij goed aangekomen, of was hij helemaal beurs?

Edit: Ik zie ook zeker de mogelijkheden van Twitter, het kan echt super interessant zijn. Op die manier ben ik in een heel netwerk met allemaal super leuke mensen terechtgekomen. Het enige nadeel is dat ik op Twitter vaak door de bomen het bos niet meer zie, want ik heb zowel klanten die mij volgen, als mensen in mijn netwerk. Voor het netwerken vind ik Twitter wel interessant, maar voor het trekken van klanten niet. Wellicht dat ik daar dus eens een keuze in moet gaan maken en dat het dan ook makkelijker bij te houden is.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:37

Ik heb ook veel te danken aan Twitter, bovendien krijg ik momenteel betaald om mijn eigen studie daar te promoten :D
Het is een kwestie van snappen en doen. Maar voor netwerken (behouden/opbouwen/etc.) is Twitter echt een aanrader!

Waar ik trouwens wel eens benieuwd naar ben :o voor de mensen die betalen voor hun eigen site / blog; wat kost dat nou? Hoe gaat dat? Is het aan te raden als je fanatiek blogger in spé bent?
Ik zit er een tijdje over na te denken. En dan kijkt zo'n 'upgrade' button van $30,- me aan bij Wordpress. Die prijs per jaar valt nog te overzien. Maar dollars? Hoe ga ik dat betalen dan? En is dit wel aan te raden bij Wordpress?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:45

Twitter is idd doen, doen, doen. En vooral ook soms de keuze maken om niet alles bij te lezen. Je kunt niet alles zien, lezen en horen.
Joyce, misschien niet per sé klanten trekken, maar wel klantenbinding?

Ik zit bij Hosting2Go. Goede ervaringen mee. En fijn dat het gewoon in Nederland gevestigd is. Wordt vaak ook aangeraden om te kiezen voor Nederlandse hosting als je hier woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:46

Ik zit ook bij Hosting2Go, vind ik echt een hele fijne partij! Hebben ook een superklantenservice, allemaal gewoon via internet. Heb altijd binnen no-time reactie :)