Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:30

Hutcherson schreef:
Mag vandaag weer naar de opleiding. Normaal gesproken twee uur enkele reis maar de afgelopen twee keer bijna 3 uur over gedaan van file naar file en kwam dus telkens een kwartier te laat. Vandaag om 05:15 uur opgestaan zodat het nu echt op tijd ging lukken. Geen kip op de weg. Dus nu een uur te vroeg. Zucht.

Je bent in ieder geval op tijd :D
Woensdag en vrijdag zijn idd de rustigste dagen op de weg over het algemeen.

Ik erger me eraan dat ik te laat ben gaan slapen en dat er een bult afwas staat te wachten.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:53

TheNovelist schreef:
Vriend wilt heeel graag dat achter op de motor ga, maar ik heb een helix piercing en het lukt mij niet om een helm op te zetten. Ben ook bang dat als die wel zit, ik hem ook niet pijnloos af krijg -O-

Ik rijd zelf motor en heb 3 paar oorbellen in, die blijven ook regelmatig steken met de helm af doen. Het is niet fijn of handig maar het is wel te doen hoor. Weet niet hoe lang je die piercing al hebt? Als je hem net hebt, zou ik het nog even niet doen :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:54

TheNovelist schreef:
Ik ken iemand die om deze reden een dun ski-masker onder haar helm draagt. Scheelt met het op en af doen, valt eventueel uit te proberen.

Dat is een goede tip!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:55

Suzanne F. schreef:
Valerie93 schreef:
Ik twijfel al zolang om naar de gym te gaan, sporten is goed voor mij (chronisch ziek) Maar tis toch weer 33 euro in de 4 weken, eigenlijk heb ik dat niet echt.
Maar de voordelen zijn wel echt, nieuwe mensen leren kennen, gezonde bezig zijn/afvallen.
Maar andere kant hoelang ga ik het weer volhouden, ik kan veij snel opgeven van "ik heb geen zin".

Pff heel erg dilemma, mijn grootste ergenis dus die twijfel.

Edit; iets toegevoegd

En wandelen? Kost niks en het is ook goed voor je.

Ik loop al geniddeld 15k stappen op mijn werk, vind wandelen heerlijk maar wil ook graag andere spieren trainen.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:56

Valerie93 schreef:
Ik twijfel al zolang om naar de gym te gaan, sporten is goed voor mij (chronisch ziek) Maar tis toch weer 33 euro in de 4 weken, eigenlijk heb ik dat niet echt.
Maar de voordelen zijn wel echt, nieuwe mensen leren kennen, gezonde bezig zijn/afvallen.
Maar andere kant hoelang ga ik het weer volhouden, ik kan veij snel opgeven van "ik heb geen zin".

Edit; iets toegevoegd

Ik zou ook gaan wandelen inderdaad! Kan (bijna) altijd, kost weinig inspanning, eenvoudig uit te breiden naar uitdagender niveau, en heel gezellig! Wandelen is niet alleen voor beweging goed, het is ook voor je koppie heel goed :) qua buiten zijn enz.

Mocht je er nog meer uit willen halen, ken je geocaching?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:36

Valerie93 schreef:

Edit; iets toegevoegd

Weet niet wat je heb, maar informeer even bij medisch sportcentrum. Per 1 januari 2025 zit medisch fitness in het basispakket voor reuma.

Dat moment dat je tot de conclusie kom dat ik afwassen alleen onder een warme kraan doe, omdat mijn rug meer pijn doet dan het warme water.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:55

Sychess schreef:
TheNovelist schreef:
Ik ken iemand die om deze reden een dun ski-masker onder haar helm draagt. Scheelt met het op en af doen, valt eventueel uit te proberen.

Dat is een goede tip!

er bestaan speciale helm mutsen.
Voor hygiene maar uiteraard ook hier voor.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:07

DuoPenotti schreef:
er bestaan speciale helm mutsen.
Voor hygiene maar uiteraard ook hier voor.

Toch stom: ik rijd al 14 jaar motor, nog nooit op het idee gekomen om een helmmuts te dragen -O- ik draag nu wel oorringen ipv knopjes, dat zit al een stuk beter.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:13

Heb je al eens verschillende helmen geprobeerd, misschien dat daar nog onderling verschil in zit?
Mijn helm heeft 2 uitneembare voeringen (winter en zomer) en de oorstukken zijn bij de mijne verschillend, van dikker en aansluitend (winter) en wat dunner en ruimer (zomer). Dan waait er nog wat wind langs voor koeling, of juist niet.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:17

Telpeva schreef:
Heb je al eens verschillende helmen geprobeerd, misschien dat daar nog onderling verschil in zit?
Mijn helm heeft 2 uitneembare voeringen (winter en zomer) en de oorstukken zijn bij de mijne verschillend, van dikker en aansluitend (winter) en wat dunner en ruimer (zomer). Dan waait er nog wat wind langs voor koeling, of juist niet.

Oke nu moet ik met de billen bloot... Ik rijd al sinds het behalen van mijn rijbewijs met dezelfde helm. :\

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:32

Daar zul je niet de enige in zijn hoor!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:33

Helaas was de mail met hopelijk goed nieuws een mail met slecht nieuws.. :(

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:48

Marcella schreef:
Valerie93 schreef:

Edit; iets toegevoegd

Weet niet wat je heb, maar informeer even bij medisch sportcentrum. Per 1 januari 2025 zit medisch fitness in het basispakket voor reuma.

Dat moment dat je tot de conclusie kom dat ik afwassen alleen onder een warme kraan doe, omdat mijn rug meer pijn doet dan het warme water.

Helaas valt wat ik heb niet onder de basis verzekering, helaas geen optie.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:53

Hutcherson schreef:
Firma die mij wil inhuren als adviseur wilt geen 150 euro per uur betalen. -O- stom. Dat ben ik toch waard? :=

O ja ? Ben je dan een arts ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:58

Jammer.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:58

Mensen die, als je een link naar een nieuwsartikel plaatst (gewoon een nu.nl artikel, niet achter een betaalmuur) aan jou gaan vragen wat er in dat artikel staat.

Of mensen (dezelfde mensen) die als je het hebt over een bepaald museum gaan vragen wat voor museum dat is. Google is nog steeds gratis hoor, hou op zeg.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:34

Dat je je opgeeft voor een 'gratis' webinar / masterclass en dat je daarna in 5 dagen 10x een mail krijgt (plus dat 80% van het webinar erover ging) om een dure cursus te verkopen.
Ik snap dat ze geld willen verdienen, maar door dit gedram weet ik 1 ding zeker en dat is dat ik hier geen geld aan ga uitgeven en dat ik geen interactie meer wil met die persoon.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:46

Eindelijk een dag voor mijzelf zonder afspraken of wat dan ook. 3x raden, ziek!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:01

Mijn moeder bood aan om boodschappen voor mij mee te nemen omdat ik nog wat ziek ben en gister ook bijna niks had gegeten. Dus ik zei heel specifiek of ze de groente *sap* mee wou nemen, niet de smoothies, ik kan echt niet tegen die textuur. De sappen hebben 80% op het flesje staan en de smoothies 75%.

Komt ze aan met de smoothies -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:02

Huisartsenpraktijk is vorig jaar overgenomen. De 2 van wie die was zijn volledig gestopt. Ik zit al vanaf dat ik 1 was bij die praktijk. Sinds die overname is er ineens allemaal gezeik. Alnmet medicatie eerst, toen dat ze weigerden met mijn apotheek te werken, wilden ze niet meewerken met formulier voor dispensatie en keuring bij knhs vanwege ziekte en nu krijg ik vandaag te horen dat ik bericht had moeten ontvangen dat ik eigenlijk naar andere praktijk zou moeten vanwegen afstand. Ik ben na verhuizing nooit overgestapt omdat de enige huisarts in mijn woonplaats echt vreselijk is. Ik voel me daar absoluut niet op mijn gemak (ben er met ex wel geweest namelijk ook om te kijken om over te stappen). Maar ze zijn extreem gelovig en geloven niet zo in chronische ziekten en zeker niet in de pijnbestrijding en medicatie die ik heb. Plus ik woon alsnog niet heel ver bij huidige praktijk vandaan en huisbezoek deden ze bij mijn ouders ook al niet. Ik heb werkelijk ALLES nog in die plaats, kom er bijna elke dag en als de kans er ooit is verhuis ik ook weer terug.

Maar echt de manier waarop het gezegd werd en op mijn reden dag ik nooit overgestapt ben werd echt heel raar gereageerd dat dat mijn probleem is... Ik zou het formele bericht nog wel krijgen.

Ik zit werkelijk al 35 jaar daar, nooit problemen gehad en nu dit. En naar die in mijn woonplaats is gewoon geen optie, naast dat die officieel ook vol zit. Ja moest maar kijken naar andere dan in dezelfde plaats als waar zij zitten, wtf???? Ik heb al zoveel slechte ervaringen met artsen en niet serieus genomen worden en was zo blij met vorige huisarts. Bleek pas ook nog dat sinds die overname er geen reet meer klopt van dossier, hoe krijgen ze dat voor elkaar ook?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:06

Toen ik 12 minuten verderop ging wonen kon ik ook niet bij mijn HA blijven waar ik al sinds mijn geboorte zat. Ook vanwege de afstand. Je mocht een kwartier er vandaan wonen. Dat deed ik maar ik kon niet blijven. Stom. Scheelt wel dat ik gewoon terecht kon in mijn nieuwe dorp. Die is op loopafstand en ook helemaal prima maar ik vond het wel stom.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:11

Ik woon op nog geen 10 minuten. En mijn ouders 8, alleen qua km dichterbij. Maar op huisbezoek komen ze sowieso niet, ook niet bij iemand die ineens helemaal de weg kwijt is door de hoge koorts en het echt heel eng was.
Plus dit is al jaren zo en nooit probleem geweest.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:12

Doen huisartsen tegenwoordig nog huisbezoeken?

Maar ik snap dat je het stom vind hoor.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:14

Bellatrix schreef:
Doen huisartsen tegenwoordig nog huisbezoeken?

Maar ik snap dat je het stom vind hoor.

Spoed denk ik?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:15

Moet je dan niet gewoon naar de EH?