Suzanne F. schreef:Wat is een VB?
Verstandelijke beperking
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Little_Gift schreef:Zonet afspraak gemaakt bij de dierenarts om bloed te trekken van mijn oude Rottweiler vriendje... Ondertussen ruim 9 jaar... Mag er niet aan denken dat het een slecht resultaat is
Little_Gift schreef:Ik postte een 2tal weken geleden dit in het "lucht je hart" topic:Little_Gift schreef:Zonet afspraak gemaakt bij de dierenarts om bloed te trekken van mijn oude Rottweiler vriendje... Ondertussen ruim 9 jaar... Mag er niet aan denken dat het een slecht resultaat is
Er werd toen bloed afgenomen en een echo gemaakt van nieren, prostaat etc...
Het heeft even geduurd voor alle resultaten binnen waren...
Bloedresultaat was ontzettend goed...
Tumormarkers voor prostaat waren woensdag eindelijk bekend en waren meer dan prima... Tumormarkers voor teelbalkanker kwamen helaas vandaag binnen en blijkt wel degelijk dus kanker...
Ik wist het gewoon! Voelde het gewoon in mijn binnenste... Ik ben ook naar de 1ste afspraak gegaan met de woorden dat ik denk dat hij teelbalkanker heeft... En ja hoor...
Maar ze zijn nog maar licht gestegen dus we zijn er ontzettend vroeg bij... De rest van zijn bloedwaarden en organen zijn echt prachtig qua beeld en waarden dus ondanks zijn hoge leeftijd zou hij geen hoger risico moeten hebben voor de narcose gezien hij anders echt kerngezond blijkt... Maar toch...
Hij wordt dus dinsdag 3/2 onmiddellijk geopereerd om beide teelballen te verwijderen.
Hij werd al 2 jaar chemisch gecastreerd omwille van een goedaardig vergrootte prostaat en gezien zijn leeftijd en zijn forse bouw een operatieve castratie niet aan te raden was maar ja, nu hebben we helaas geen keuze meer, nu moeten ze er wel degelijk af gezien de kanker alleen maar zal uitbreiden en uitzaaien anders... Gezien de bloedwaarden en de beelden van de overige organen is het nu vrijwel uitgesloten dat er al uitzaaiingen zijn momenteel, ook gezien we er zo snel bij zijn...
Maar het blijft natuurlijk wel een operatie dus ik zal nu wel een tijd heel gestressed zijn en de dag zelf echt op zijn van de zenuwen... Ik blijf bij hem tot hij slaapt en zorg dat ik er ben als hij wakker wordt zodat hij niet alleen is...
Maar stom is dus dat we nu alsnog operatief moeten castreren en hem alle risico's vandien moeten aandoen terwijl we zo geprobeerd hebben dat te voorkomen... En kanker is meer dan stom! Ik haat kanker, die rotziekte heeft mij al zoveel verdriet bezorgd doorheen de jaren...
Bellatrix schreef:Ach nee toch?!
Wat ontzettend triest voor hem.
Maar je bent er vroeg bij zeg je, dan zou hij toch nog wel een paar jaar meekunnen als de operatie succesvol is?
Fijn dat je er ook bij mag zijn als hij onder narcose gaat en weer wakker wordt.
Ik ga voor jullie duimen.
Esther schreef:Mijn dierenarts zei dat teelbalkanker zo goed als niet uitzaait. Heb bij mijn reu toen alleen de aangedane bal weg laten halen. Hij heeft nog twee jaar geleefd en geen kanker meer gehad, hij is overleden op 14 jarige leeftijd en had een hartkwaal.
Melzazu schreef:Kanker is mega stom. Ik had en heb sowieso veel teveel daarvan in mijn leven
thequeensmum schreef:Melzazu schreef:Kanker is mega stom. Ik had en heb sowieso veel teveel daarvan in mijn leven
Ik denk bijna iedereen wel Melzazu.
Hier ook veel familie en vrienden verloren aan deze rotziekte en zelf ook gehad. Heel stom.
De overtreffende trap van stom vind ik toch wel een baby van 10 maanden met kanker die hele zware chemo krijgt.
fjordjes schreef:Och jeetje wat ontzettend naar... Wel 'fijn' dat je er op tijd bij bent. Hopelijk is hij er daarna helemaal vanaf.
Melzazu schreef:Kanker is mega stom. Ik had en heb sowieso veel teveel daarvan in mijn leven