Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:57

Nyaleti schreef:
Momenteel hou ik van m'n boerderij achteraf buiten het dorp. Ik hoor hier nog oerknallen in de verte maar wil niet weten hoe de dieren (ok en mensen) in het dorp het horen..

Ik zie toch op tegen vanavond. Alleen op de bank, thuis voor de dieren. Maar ik weet gewoon dat ik een zieke mentale inzinking ga krijgen om 00:00 want er is precies niks positief geweest aan m'n jaar. En dan heb ik niemand om me heen en ook niemand die ik een berichtje kan sturen, wat voor een extra klap zorgt want voel me al zo eenzaam.

Mocht je er behoefte aan hebben je mag mij gewoon bellen als je wil.

0651191236

Mochten andere mensen misbruik maken van mijn nummer dan gaat mijn blokkeer lijst nog wat langer worden. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:58

Of je stuurt het in een pb :?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:03

Misschien intresseerd mij dat niks. ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:07

Tja en dan de volgende ergernis is dat iedereen je ongevraagd belt.

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:25

Mijn broer gaat met oud en nieuw altijd richting Groningen om foto's te maken voor de krant, dus ik hou het nieuws rondom die richting altijd een beetje in de gaten. Ben dan toch wel enorm blij als hij even een berichtje stuurt met "niet schrikken als je een artikel over een dodelijk ongeval ziet en ik sta op de foto, we waren eerder aanwezig dan de ambu dus we hebben hulp verleend in plaats van foto's gemaakt."

Heb verder geen goede relatie met mn broer, maar wil ook niet dat hem iets overkomt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:51

Zebrastreep schreef:
Tja en dan de volgende ergernis is dat iedereen je ongevraagd belt.

Misschien zijn er ook nog mensen die steun willen maar niet durven. Zo maak je het een stap kleiner.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:27

Zeg dan 'pb me voor m'n nummer' ofzo. Dit topic is gewoon openbaar zichtbaar voor iedereen. Ook mensen die niet ingelogd zijn.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:41

Dit kan toch niet meer legaal vuurwerk zijn...hele huis is aan het trillen en voel de knallen door mn lichaam. Dit steek je niet de hele avond lang af in de bebouwde kom, klein straatje en tussen alle huizen kn

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:44

Dit jaar niet de mogelijkheid gehad om naar een vuurwerk vrij iets te gaan met hond. Wát heb ik daar een spijt van. Al de hele dag aan het managen dat hij niks afbreekt in huis. Nu ligt hij aan de lijn, met een thundershirt aan op de bank tegen mij aan. Maar bij elke klap probeert hij weg te vluchten.
Arm ding.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:47

Is het al 12 uur? En waar blijft de storm en de vele regen?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:49

CupCakes_ schreef:
Dit jaar niet de mogelijkheid gehad om naar een vuurwerk vrij iets te gaan met hond. Wát heb ik daar een spijt van. Al de hele dag aan het managen dat hij niks afbreekt in huis. Nu ligt hij aan de lijn, met een thundershirt aan op de bank tegen mij aan. Maar bij elke klap probeert hij weg te vluchten.
Arm ding.

Werkt zo'n thundershirt goed? We hadden niet verwacht dat mijn hond zo zou reageren dit jaar omdat ze het vorig jaar wel oké deed, dus we zijn nu alvast aan het kijken naar dingen die zouden kunnen helpen volgend jaar :') ze houdt er wel enorm van om bij mij onder mn zwaartedeken te kruipen, maar het is gewoon geen optie voor mij om een deken van 9 kilo naar beneden te slepen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:52

Mijn hond heeft opeens de vuurwerkangst los gelaten , de afgelopen jaren was ze zo bang en opeens is het over zolang wij er maar met zen allen zijn.

En nee ze is niet doof , in de nacht hoort ze het heel goed en is dan wel bang, maar het is nu goed te sturen.

Maar waarom ze het opeens oké vindt snappen wij ook niet helemaal. Normaal liep ze te hyperventileren.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:53

Wat een lieve reacties allemaal, ook via PB <3 <3

Polarize, je kan ook een Thundershirt nabootsen met een sjaal. Google maar eens, wie weet helpt het een beetje.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:00

Na 2 jaar niks te hebben gegeven om vuurwerk was onze hond opeens flink aan het blaffen en nu onrustig.. hoop dat het daarbij blijft

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:01

Het zou veel makkelijker zijn als ze konden praten of onze woorden meer begrepen dat het vuurwerk ze niks doet.

Er is ook eigenlijk geen peil op te trekken wat een hond ermee doet.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:02

Nyaleti schreef:
Wat een lieve reacties allemaal, ook via PB <3 <3

Polarize, je kan ook een Thundershirt nabootsen met een sjaal. Google maar eens, wie weet helpt het een beetje.

We doen een poging! Ze heeft eronder haar rompertje wat ze van de dierenarts kreeg na de sterilisatie, geen idee of dat iets helpt, maar het kan geen kwaad
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:05

Meliaforever schreef:
Is het al 12 uur? En waar blijft de storm en de vele regen?

Hier is de vuurwerkshow in elk geval al afgelast ivm te harde wind. Wat ik daar dan wel interessant vind is dat er nog steeds heel veel mensen zijn die hier nu nog steeds vuurwerk afsteken, want je hoort pro-vuurwerk mensen altijd over: ja maar als iedereen zich aan de regels houdt, als iedereen er gewoon verstandig mee om zou gaan.
Ik weet niet hoor... Als professionals met een professionele vuurwerkshow van mening zijn dat het te hard waait, dan zou ik als leek zeggen: hmmm misschien moeten we dat voorbeeld volgen, en dus niet hier afsteken, misschien kunnen we ons vuurwerk verder landinwaarts afsteken.
Maar nee.
Ik zie het als een zoveelste reden waarom vuurwerk niet thuis hoort in de handen van particulieren die maar wat doen.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:09

Onze hond blaft ook heel veel, en gaat soms ook zielig piepen. Ik vind het echt jammer dat vuurwerk.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:36

Pff, ik voel het al een paar uur trekken hier in mijn slaapkamer, en als ik de verwarming aan doe dan is dat trekkende gevoel weg..

Heb denk ik al 3 x de verwarming aangezet vandaag, en als mijn vader
er achter komt dat ik het op 21,5 zet zit ie daar zuchtend en met rollende ogen en dat op zijn 70e.

Hij vind het al bij 20,5 warm, maar dan is alleen de huiskamer opgewarmd en boven is het ijskoud.
Heb het hem al aantal keren verteld dat het zo is dat het bij 21,5 eindelijk wat warmer is op zolder.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:39

Siggislief schreef:
Pff, ik voel het al een paar uur trekken hier in mijn slaapkamer, en als ik de verwarming aan doe dan is dat trekkende gevoel weg..

er achter komt dat ik het op 21,5 zet zit ie daar zuchtend en met rollende ogen en dat op zijn 70e.

Hij vind het al bij 20,5 warm, maar dan is alleen de huiskamer opgewarmd en boven is het ijskoud.
Heb het hem al aantal keren verteld dat het zo is dat het bij 21,5 eindelijk wat warmer is op zolder.

Heb je geen mogelijkheid tot een elektrisch kacheltje neerzetten? Bij ons warmt het ook enorm slecht op boven, omdat de thermostaat alleen in de woonkamer zit. een elektrisch kacheltje bleek een stuk goedkoper en hield het ook langer warm dan de verwarming hoger zetten.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:52

Nou uiteindelijk was de oplossing voor de hond toch echt gewoon brokjes geven bij elke knal...5 minuten later en ze zit rustig naast me ipv constant te blaffen

Wil haar niet teveel geven, dus gaf eerst bij elke knal en doe steeds langer tussen de brokjes en vooral alleen bij de hardere knallen, maar dit werkt echt top

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:59

Polarize schreef:
Siggislief schreef:

Heb je geen mogelijkheid tot een elektrisch kacheltje neerzetten? Bij ons warmt het ook enorm slecht op boven, omdat de thermostaat alleen in de woonkamer zit. een elektrisch kacheltje bleek een stuk goedkoper en hield het ook langer warm dan de verwarming hoger zetten.

Wat ook kan helpen is de verwarming boven volledig open te zetten en die van beneden verder dicht.
Dan duurt het beneden langer voor dat het warm is en word het boven warmer.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:00

Polarize schreef:
Siggislief schreef:

Ik heb een Dyson Hot & Cold apparaat alleen deze vreet elektra dus ik zet hem maar een paar keer aan.

Net wel even beneden geweest en gevraagd of mijn vader aan de verwarming had gezeten,
en hij riep al onschuldig van niet..
Toen ik keek hoe warm het was, stond ie dus op 20,5 graad..
M'n vader vroeg hoe warm ie stond, ja 20,5 toen zei ik ook al
zo van dan heb je er aan gezeten want daar heeft ie nooit opgestaan.
Hij was afgezakt naar de 18 en daarna heeft hij het op 20,5 gezet.

Toen ik hem zei dat het ijskoud was met 20,5 op zolder begrijp
hij het nog steeds niet dat ik het koud heb op zolder met 20,5 en hij beneden niet.. -O-

Het trekt en het is gewoon koud, en ik wil naast mijn slaapzak over de benen
en een dikke trui/jogging broek ook gewoon een warme omgeving hebben. :brr:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:00

CupCakes_ schreef:
Arm ding.

Waarom laat je m niet zelf kiezen waar hij zich wil verstoppen? (Waarschijnlijk wil hij zich verstoppen ergens onder of achter)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:18

Waarschijnlijk omdat hij dan de boel gaat slopen van de stress.