[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:23

Ik zit bij de kapper en er zit een dame die 6 jaar in traject heeft gezeten voor een kindje. Haar mening: iedereen die geen kinderen wil en zich wil laten steriliseren zouden voor de ingreep hun gezonde eitjes moeten afstaan. Ten voordele van diegene waar het zelf niet lukt etc. Gratis.

Ik heb zoooo hard op mijn tong moeten bijten om geen rel te ontketenen. De kapster zelf wist ook niet goed wat ermee te doen, dus die heeft dat heel snel naar een ander onderwerp gezwierd

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:30

Varekaj schreef:
Ik zit bij de kapper en er zit een dame die 6 jaar in traject heeft gezeten voor een kindje. Haar mening: iedereen die geen kinderen wil en zich wil laten steriliseren zouden voor de ingreep hun gezonde eitjes moeten afstaan. Ten voordele van diegene waar het zelf niet lukt etc. Gratis.

Ik heb zoooo hard op mijn tong moeten bijten om geen rel te ontketenen. De kapster zelf wist ook niet goed wat ermee te doen, dus die heeft dat heel snel naar een ander onderwerp gezwierd

Ik denk dat niemand op de wereld mijn eieren wil als ze weten watvoor waslijst aan gezondheidsproblemen ik heb waaronder waarschijnlijk het Alzheimer gen van mijn moeder. Daarbij is ADHD/ASS voor 80% erfelijk. Lijkt me geen strak plan.

Voor mijn spoedoperatie was er een kleine kans dat ze mijn rechter eierstok er uit moesten halen dus toen heb ik wel heel lief geroepen dat iemand mijn eieren mocht hebben. Achteraf maar goed dat die kon blijven zitten maar op mijn 21e vond ik dat nogal nobel van mezelf dat ik misschien iemand met een kinderwens kon helpen. Toen wist ik ook nog niet dat ik zo veel erfelijke oliebol had.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:32

Tancreda4 schreef:
Eigenlijk zou iedereen die juist wel een kind wil langs de psycholoog moeten om te kijken of ze wel voldoende fit in hun kop zijn een kind hun leven lang te verzorgen, ipv iemand die bewust kiest er geen te willen. Iemand die zich met een eventuele 'kronkel' laat steriliseren heeft alleen zichzelf er mee. Iemand die met een kronkel zich voortplant heeft het kind, kleinkinderen, maatschappij en so on er mee....

Vervelend zo Topsy lover...

50 euro?? No way. Heb ik niet eens aan m'n zusjes hun kindjes uitgegeven. En op kinderverjaardagen al helemaal niet, want ze krijgen zo veel kados dat ze er amper naar omkijken. Nu m'n nichtje 14 wordt worden de kados wat duurder, omdat ze nu ook echt veel bewuster met kados kan omgaan, dingen echt leuk vind en niet zo belachelijk meer wordt bedolven onder nieuw speelgoed.

Dat eerste is een mooie voor het unpopular opinions topic...

(Ik vind er zéér zeker een basis van waarheid inzitten overigens)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:34

Varekaj schreef:

Al zou je dat willen... dat doen ze niet zo maar.
Ik heb mezelf er voor opgegeven maar ze vonden mij te jong omdat er een onvruchtbaar worden component in zit.
Achteraf beter, ik heb een hele nare dna mutatie :')
Dus om die reden mag het nu ook niet meer _O-

En al met al moeten mensen een keer kappen om voor andere mensen te willen bepalen wat ze met hun lijf, eitjes en nageslacht doen. :+
Dat het bij jou niet lukt is het meest vreselijke wat er is, maar dan moet je anderen niet gaan dwingen een zware hormoon behandeling en eitjes oogst te ondergaan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:36

Plop1997 schreef:
Amber_anne schreef:
Bij sommige namen in de reacties weet ik niet eens of het een grap is of dat mensen echt zulke namen aan hun kinderen geven

https://www.facebook.com/12116000791447 ... 8GFQ5auwl/

Ik kijk nergens meer naar op :+

Er zitten buitengewoon leuke sarcastische tussen ook :')

Donderop :')

Maar ook een aantal van die lelijke tongbrekers die gewoon niet uit te spreken zijn, met de obligate Dj voorop

Of als ze ultiem creatief en bijzonder willen zijn Dy

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:37

Varekaj schreef:

Als iemand dat vrijwillig voor vrienden wil doen prima,

Maar verplicht?
Die spoort ff niet helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:43

Die van mij zijn waarschijnlijk ook niet bepaald geschikt, met kans op cogenitale hernia diafragmatica, aanleg voor (borst)kanker, hartaandoening en zowat 100% garantie op glaucoom :))

Maar als ze dat wel waren, dan zou er verdorie toch een fiks prijskaartje aan hangen hoor! Jij wil wat, dan mag je daar wat voor over hebben ook.

Intussen gaat het over mooie mannen en het oudste beroep ter wereld.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:44

Femke_Tweety schreef:
(Ik vind er zéér zeker een basis van waarheid inzitten overigens)

Je weet dat eitjes afstaan een behoorlijk intensief traject is met hormonen spuiten enzo. Het is niet zoals sperma doneren, even in een bakkie kwakken.

Dus, nee. Geen kern van waarheid wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:49

Femke reageert op passeren bij de psycholoog voor je zwanger wordt, niet op de eierdonatie :))

Dat mens is algemeen verzuurd, nu is ze aan het "razen" dat alle mannen hetzelfde zijn en nooit te vertrouwen. "Je mag moet je niet alleen laten uitgaan, die lopen gelijk elk mooi ding achterna".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:51

Varekaj schreef:
Femke reageert op passeren bij de psycholoog voor je zwanger wordt, niet op de eierdonatie :))

Dat mens is algemeen verzuurd, nu is ze aan het "razen" dat alle mannen hetzelfde zijn en nooit te vertrouwen. "Je mag moet je niet alleen laten uitgaan, die lopen gelijk elk mooi ding achterna".

Misschien maar goed dat die zich niet voort kan planten :=.

Qimm

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:54

Oh haha, te snel gelezen denk ik :D sorry!

Ja iedereen eerst even een goed gesprek over voortplanting met alle risico's uigelegd. Dan nog even een psychische evaluatie om te zien of je überhaupt het ouderschap aan kan. En dan, vooruit dan maar!

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:18

*Kruipt onder meeleessteen vandaan*
Kwam deze tegen op facebook :Y)

Afbeelding
Moet hier altijd veel te hard om lachen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:19

Da's een goeie :))

In België komen er nu al veel meldingen binnen dat gezinnen de schoolfactuur niet kunnen betalen, school begint volgende week. Ook meer en meer gezinnen uit de middenklasse.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:21

Ja is het in België ook zo’n ellende als hier nu?

Ben nog maar extra blij dat wij geen kinderen willen, zeker met deze inflatie en hoge levenskosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:30

Hoge energiekosten, hoge benzineprijzen (meeste wel nog net onder €2/liter), boodschappen worden alsmaar duurder. We merken het wel ja

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:12

Varekaj schreef:
Da's een goeie :))

In België komen er nu al veel meldingen binnen dat gezinnen de schoolfactuur niet kunnen betalen, school begint volgende week. Ook meer en meer gezinnen uit de middenklasse.

Hoorde van een andere vriendin van mij die zwanger was dat ze met 3 maanden al in geschreven stond bij een kinderopvang omdat ze tot 2024 bijna overal vol zitten. En dan zitten we ook nog in Limburg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:36

Dat is al jaren. Kindje van collega is 19 maanden en zij moet dringend gaan inschrijven in de dorpsschool of hij heeft geen plekje meer. Nog steeds zijn er elk jaar ouders de voor een poort kamperen om hun kinderen in te schrijven op bepaalde plaatsen.

Er zijn kinderopvangen waar je al kan inschrijven voor je überhaupt zwanger ben, maar wel aan het proberen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:39

Nog een reden geen kinderen te willen :)). Wat een gedoe.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:44

En met het huidige personeelstekort wordt dit alleen maar erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:48

En het ouderschapsverlof blijven ze maar uitbreiden. Maak er dan gewoon 4/5 of parttimers van, dan kan je daar permanent nog andere ook een job mee geven.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:49

Amber_anne schreef:
Bij sommige namen in de reacties weet ik niet eens of het een grap is of dat mensen echt zulke namen aan hun kinderen geven

https://www.facebook.com/12116000791447 ... 8GFQ5auwl/

Oh mijn hemel wat een horror..
De Dj combi is een trend naar wat ik kan zien, en zo te zien willen mensen hun kinderen graag allitererend noemen..
Als kind van ouders die dat ook hebben gedaan, doe het alsjeblieft niet..
Van brieven waarvan je eerst moet uitzoeken voor wie ze zijn, tot instanties die dingen stopzetten omdat er iemand is met dezelfde naam die ook al iets heeft(zoals de ns)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:00

Varekaj schreef:

Als ik al mijn genetisch materiaal zou laten doneren, dan wil ik de draagmoeder en toekomstige opvoeder zelf uitzoeken.
Ik wil niet dat een of andere sukkel mijn eitje opvoedt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:08

Bedankt voor de adviezen trouwens! Ik red me altijd in elke situatie sociaal gezien. Maar ik weet dat kinderen maatschappelijk gezien vaak een “precair” onderwerp is. Ik ben echt een blokje als het om kinderen gaat en om te voorkomen dat ik als een olifant in een porseleinen kast er mee om ga vind ik het fijn dit te toetsen bij anderen met meer inzicht.

Ik vond dit artikel op fb:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 2ZqRJuhzsc

De reacties waren niet mals. Enorm egoïstisch vinden sommige haar, en sommige juichen het toe. Vind dit een lastig iets. Wetenschappelijk is het belang van 2 ouders aangetoond. En ja er zijn kinderen die het ok redden met maar 1 ouder door omstandigheden. Maar moet je dit moedwillig dan doen? Maar goed, het is haar keus en ze is een volwassen vrouw. Hoeven niet altijd wat te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:09

ALS ik dat überhaupt al zou willen, mijn genetisch materiaal doorgeven, dan zou ik dat bij lange niet gratis doen. Minstens paar €1000/eitje en onkostenvergoeding voor de hele medische rambam die erbij komt kijken en 100% gewaarborgde anonimiteit. Hoef niet na X aantal jaar een kind aan de deur of gezeik als in alimentatie of God mag het weten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:15

Varekaj schreef:

Ze hadden mijn eitjes zo mogen hebben hoor, maar dan niet janken als het kind Li-Fraumeni syndroom of BRCA heeft ofzo. :+
#sarcasmeuit
Bovenstaande is precies waarom ik mezelf onvruchtbaar heb laten maken, naast de hormonale ellende en verhoogd risico op borst- baaemoedrhals- en eierstokkanker bij een intacte hormoonhuishouding.