Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Molly1230

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:16

Wat bedoelen mensen met 'slecht geweten?' als ze aanlopen en je schrikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:20

Molly1230 schreef:
Is gewoon een uitdrukking, niet teveel over nadenken. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:24

Molly1230 schreef:

Dat je iets slechts/stouts/ondeugends aan het doen was en je betrapt voelt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 23:26

Waarom is er zoveel haat tegen joden?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 23:48

moonsparkle schreef:
Als je contract van bepaalde tijd naar onbepaalde tijd gaat maar het was als het ware nog niet je 3e bepaalde tijd contract moet ik daar dan ook voor tekenen dat het veranderd? Ik heb wel al gehoord dat het wordt verandert.

Het zou netjes zijn als ze je ervoor laten tekenen en je een duplicaat meegeven. Dan heb jij zelf ook zwart op wit staan dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Dat is hoe het meestal gaat en waar je ook wel om mag vragen als je het fijn vindt.

Echter wanneer ze dat niet doen en je werkt 1 dag na je bepaalde tijd contact wordt je contract van rechtswege verlengd naar een contract van onbepaalde tijd zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:25

Afbeelding
Why, Google, why? :')

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:42

hagelslag schreef:
Ik heb extra voor dit soort weer een softshell broek gekocht.
Bedoel je zin Thermo broek?
Die houd namelijk de wind tegen waardoor ik nu nog geen 2de broek nodig ben.
Normaal heb ik een Thermo legging + broek aan als het kouder als 10 graden is

Jij dus ook een koukleum ;-) .
Klopt het is een softshell broek. Buiten werkt dat perfect. Maar houd ik ‘m binnen aan…dan krijg ik het er juist koud in! Dat vind ik zo strange.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 01:05

Mkango schreef:
[ Afbeelding ]

oud Grieks? :?
waar kijken we naar?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 04:39

Ik vraag me af of het aantal clicks (shutter count) van 27.000 veel is voor mijn 4 jaar oude Nikon D3300?
Weet iemand dit? Ik heb namelijk geen idee of dit veel is of niet.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 06:16

Cayenne schreef:
Ik vraag me af of het aantal clicks (shutter count) van 27.000 veel is voor mijn 4 jaar oude Nikon D3300?
Weet iemand dit? Ik heb namelijk geen idee of dit veel is of niet.

Nee wat ik weet van een vriend is dit heel weinig in 4 jaar … die maakt soms wel 1500 clicks op 1 dag ..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 08:17

paars schreef:
hagelslag schreef:
Ik heb extra voor dit soort weer een softshell broek gekocht.
Bedoel je zin Thermo broek?
Die houd namelijk de wind tegen waardoor ik nu nog geen 2de broek nodig ben.
Normaal heb ik een Thermo legging + broek aan als het kouder als 10 graden is

Jij dus ook een koukleum ;-) .
Klopt het is een softshell broek. Buiten werkt dat perfect. Maar houd ik ‘m binnen aan…dan krijg ik het er juist koud in! Dat vind ik zo strange.

Aahh das weird idd.
En ik ben inderdaad een flinke koukleum _O-
Maar zodra als dat ik thuis ben trek ik de broek uit. Omdat ik de broek voornamelijk op mijn werk aan heb, en dan stinkt hij minimaal naar boerderij.
Dus in huis heb ik vaak alleen een Thermo legging aan

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:15

Jumping Amsterdam in het weekend zou ik niet durven zonder ticket. De doordeweekse dagen lukt het vast wel aan de kassa.

Dit soort contractwijzigingen kunnen ook dmv een brief van p&o kenbaar gemaakt worden. Bij mij is arbeidsduur en contractduur de afgelopen 3 jaar nogal eens veranderd en ik heb steeds een brief ontvangen en nog steeds mijn eerste contract.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:29

Bestaat er een internationale dinerbon die in Denemarken te gebruiken is?

kennis van mij is binnenkort jarig en viert het in Nederland, maar wonen in Denemarken.
Zou het wel leuk vinden iets te geven wat hij daar ook kan gebruiken.
Of een bouwmarkt cadeau kaart, ze gaan verbouwen dus komt misschien ook van pas.
Maar dat moet dan wel in Holstebro te gebruiken zijn

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:30

Nikass schreef:

Wat ik begreep gaat dat al ver terug. Het waren ondernemers en ze waren erg succesvol en rijk. En dat in een tijd van economische crisis en armoede waren zij al snel de zondebokken. Het waren ‘buitenlanders’ en ze kwamen hier het geld weghalen en waren achterbaks. Dat beeld werd geschetst. En dat werd gevoed door de politiek toen die ze aanwees als schuldigen van alle ellende die er op dat moment was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:49

axel_1997 schreef:
Mkango schreef:
[ Afbeelding ]

oud Grieks? :?
waar kijken we naar?
Modern Grieks, namen van kruiden en de naam van een plaats, Ikaria, waar mensen bovengemiddeld lang leven (wat ze in het Grieks 'makrozoia' noemen). :')

Suzanne F. schreef:
Nikass schreef:

Wat ik begreep gaat dat al ver terug. Het waren ondernemers en ze waren erg succesvol en rijk. En dat in een tijd van economische crisis en armoede waren zij al snel de zondebokken. Het waren ‘buitenlanders’ en ze kwamen hier het geld weghalen en waren achterbaks. Dat beeld werd geschetst. En dat werd gevoed door de politiek toen die ze aanwees als schuldigen van alle ellende die er op dat moment was.
De geschiedenis daarvan gaat nog veel verder terug en had in eerste instantie niet te maken met economische status, maar met gewoonten en gebruiken. :P Daarnaast waren ze niet "zomaar" rijke ondernemers - er waren immers zat andere mensen die ook stinkend rijk waren -, maar de Joden waren vrij actief in het lenen van geld. Dit werd door veel christenen in de middeleeuwen als immoreel gezien, want zo hoorde je je geld niet te verdienen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:24

Als je op zondag naar jumping Amsterdam gaat hoe laat mag je dan naar binnen? De eerste wedstrijd begint namelijk al 11.45 terwijl ik een middag ticket heb

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:49

DuoPenotti schreef:
Bestaat er een internationale dinerbon die in Denemarken te gebruiken is?

kennis van mij is binnenkort jarig en viert het in Nederland, maar wonen in Denemarken.
Zou het wel leuk vinden iets te geven wat hij daar ook kan gebruiken.
Of een bouwmarkt cadeau kaart, ze gaan verbouwen dus komt misschien ook van pas.
Maar dat moet dan wel in Holstebro te gebruiken zijn

Dinerbon weet ik niet.

Maar de jem & fix is een deense bouwmarkt keten en die hebben kadobonnen: https://www.jemogfix.dk/gavekort/

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:02

moonsparkle schreef:
Als je op zondag naar jumping Amsterdam gaat hoe laat mag je dan naar binnen? De eerste wedstrijd begint namelijk al 11.45 terwijl ik een middag ticket heb

Op vrijdag 27, zaterdag 28 januari en zondag 29 januari heb je met een kaart voor het middag- of avondprogramma maar liefst drie uur voor aanvang van het desbetreffende dagdeel toegang tot het evenement. 

De deuren van het evenement gaan 30 minuten voor aanvang van het ochtendprogramma open. Je kunt 20 minuten voor aanvang van het dagdeel waar je een ticket voor hebt terecht op de tribune.

https://www.jumpingamsterdam.nl/25993-2/#toggle-id-3

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:20

Ik wil mijn moeder een stedentripje met de trein cadeau geven. London lijkt me heel leuk maar al snel te duur, Parijs vind ik een vieze stad :+ ik zit nu te denken aan een stad in Oostenrijk of eventueel Duitsland. Wie heeft tips? :)

M'n moeder wordt blij van lekker rond slenteren, oude meuk kijken en een mooie tuin oid zou top zijn!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:26

Wij zijn 2 jaar geleden in de buurt van Koblenz op vakantie geweest, in Boppard. Daar zaten we direct aan de Rijn. Erg mooie omgeving, staat ook bekend om de wijngaarden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:16

Gini schreef:
moonsparkle schreef:

Op vrijdag 27, zaterdag 28 januari en zondag 29 januari heb je met een kaart voor het middag- of avondprogramma maar liefst drie uur voor aanvang van het desbetreffende dagdeel toegang tot het evenement. 

De deuren van het evenement gaan 30 minuten voor aanvang van het ochtendprogramma open. Je kunt 20 minuten voor aanvang van het dagdeel waar je een ticket voor hebt terecht op de tribune.

https://www.jumpingamsterdam.nl/25993-2/#toggle-id-3

Thanks!

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:17

Ik ben een keer met de trein naar Maastricht geweest voor een paar dagen, dat vond ik echt de moeite. We hebben toen het grootste deel van de tijd doorgebracht in het kasteel, de grotten (je kan rondleidingen boeken, dat was toen ca. 10 euro per persoon per rondleiding, we hebben er geloof ik 3 gedaan). , en er zijn ook oude tunnels onder de stad die ooit deel uitmaakten van de verdedigingswerken, maar die ook deels gebruikt zijn als schuilkelders. Daar hebben we ook een rondleiding genomen, vond ik ook echt de moeite om te zien. Er is ook een natuurgebied aan de oude mergelgroeve (waar wij het geluk hadden een oehoe te zien), en in de stad zelf staan een paar oude kerken, is er een museum waar volgens mij een paar dino's liggen, en kan je lekker winkelen. Je kan ook over de overblijfselen van de Romeinse en middeleeuwse vestingwallen lopen. We zouden ook een dag naar Valkenburg trekken, maar we vonden zo veel leuks te doen in Maastricht dat we daar gebleven zijn. En het is niet eens ver.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:10

Luxembourg stad is ook erg mooi en verassend of Namen in Belgie. In Duitsland vond ik Trier en Passau erg mooi.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:36

Leipzig :j Mijn moeder is er een paar jaar terug met de trein heen geweest en dat is haar zeer goed bevallen. Is oa de geboortestad van Wagner en Bach heeft er gewoond, hun huizen kun je bezoeken. Leipzig is relatief ongeschonden WOII door gekomen en het is een oude en vroeger belangrijke handelsstad waardoor er nog veel oude gebouwen met "allure" staan. Het centrum is heel compact, dus je kunt vrijwel alles lopen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:37

Nyaleti schreef:
Ik wil mijn moeder een stedentripje met de trein cadeau geven. London lijkt me heel leuk maar al snel te duur, Parijs vind ik een vieze stad :+ ik zit nu te denken aan een stad in Oostenrijk of eventueel Duitsland. Wie heeft tips? :)

M'n moeder wordt blij van lekker rond slenteren, oude meuk kijken en een mooie tuin oid zou top zijn!

Wenen! Zeker als ze van mooie tuinen houdt. Paleistuinen genoeg. :+