Vayo schreef:Maar wat zou de meerwaarde zijn om bij een positieve test alsnog bij de GGD te gaan testen? Kun je vals positief testen dan? Als je hem ook echt interpreteert als positief en je gaat in isolatie is het toch oké lijkt me?
Je mag van veel werkgevers en ook van veel scholen niet zomaar in isolatie gaan als het nodig is. Plus dat je misschien als overheid een beetje wilt blijven weten hoeveel mensen er nu echt geinfecteerd raken met corona. (Maar goed, dat is misschien geen afweging.)
Citaat:
Laatst las ik ergens dat ze best betrouwbaar waren. Het lijkt mij ook dat dat moet, want als je wel zelf mag testen maar je mag er vervolgens niet vanuit gaan dat de uitslag op dat moment klopt, heb je er ook niks aan. Natuurlijk test een enkeling vals-negatief, maar dat heb je bij een gewone PCR ook.
Ze geven vaker vals-negatief dan PCR. Jammer, want eigenlijk wil je een test die weinig valsnegatief geeft en meer valspositief, die je dan met de PCR corrigeert. Wat dat betreft is de invulling van de zelftests inderdaad een beetje lastig zonder daar een beter verhaal omheen te krijgen.