Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:14

Tallie1979 schreef:
I’m heb Homerrr uit gevinkt als optie. 1x mee verzonden binnen Nederland en duurde gewoon 10 dagen voor het werd bezorgd.

Brengen ze de post te voet of met de ouderwetse post koets ofzo? :?

10 dagen is echt heel erg snel, ik heb er nu 1 30 dagen onderweg en 1 17, ik heb hem inmiddels uitgezet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:25

Caira schreef:
Tallie1979 schreef:
I’m heb Homerrr uit gevinkt als optie. 1x mee verzonden binnen Nederland en duurde gewoon 10 dagen voor het werd bezorgd.

10 dagen is echt heel erg snel, ik heb er nu 1 30 dagen onderweg en 1 17, ik heb hem inmiddels uitgezet.

Ja, was dus binnen Nederland hè, haha. :')

Mondial, DPD en DHL zijn echt wel heel snel. Paar dagen is prima wat mij betreft. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:28

10 dagen is inderdaad gunstig voor Homerr. Ik doe er niks mee, ook omdat we hier geen Homerr punt meer hebben.

Ik probeer Vinted alleen te gebruiken voor de verkoop, maar had toevallig een nieuwe blazer gespot en gekocht die ik bij een winkel wilde bestellen. Scheelt dan toch weer een paar tientjes op de winkelprijs. :) Maar nu is dat item na 10 dagen nog niet verstuurd. Zou het dan niet al automatisch geannuleerd moeten zijn?
Ik was wel weer meteen genezen... Heb de blazer een paar dagen geleden in de webshop besteld, omdat ik er vanuit ging dat de bestelling na 7 dagen geannuleerd zou worden. De verkoper zegt dat het versturen 'zeker gaat lukken', maar dat blijkt ze volgens haar reviews vaker te beloven en niet te doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:09

Tallie1979 schreef:

Ik moet echt beter opletten bij verzenden, want voor mij hangen er nog 3 pakketjes ergens...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:10

Caira schreef:
Tallie1979 schreef:

Kun je dat als koper ook uitzetten?

MyWishMax

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:11

Nee, gewoon niet voor kiezen. Als je wat koopt krijg je het scherm waar je pakketpunt kan kiezen, daar moet je gewoon een andere verzender kiezen. Verkoper moet versturen met wat de koper kiest, koper kan zelf kiezen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:13

PSvanLot schreef:
Caira schreef:

Kun je dat als koper ook uitzetten?

Als koper kies je bij het betalen via welke verzender je het wilt ontvangen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:21

Thanks! Tis me niet eerder opgevallen, heb gewoon op betalen gedrukt.

Weer wat geleerd.

Er liggen wel twee pakketjes klaar bij DHL. Deze week eens ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:55

@lorette normaal is dat allang voorbij de termijn.... Denk dat je max een week hebt?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:23

Er is wel een verzendlabel gedownload. Ik gok dat de verkoper heeft aangegeven dat het item al verzonden is, terwijl dat niet het geval is. Dan heb je volgens mij nog weer 4 dagen extra.

Het is voor mij geen ramp, want ik zou het geld terug moeten krijgen en ik krijg de blazer van de webshop morgen binnen. Ik snap alleen de tactiek van de verkoper niet zo goed... Ze heeft aardig wat reviews, alleen 1 ster of 5 sterren, maar in de afgelopen 8 maanden uitsluitend 1 ster.

Ik kan me voorstellen dat iemand niet meer actief is op Vinted. Ik kan me ook voorstellen dat het soms niet lekker uitkomt of dat er even iets mis gaat in de planning. Ik kan me zelfs voorstellen dat er mensen zijn die helemaal niet moeilijk doen over negatieve reviews en iets opsturen als ze er zin in hebben en anders niet.
Maar stelselmatig spullen verkopen, verzendlabel downloaden, annulering vertragen (door aan te geven dat het verzonden is), zeggen dat je het 'zonder enige twijfel lukt om te versturen' en vervolgens toch niets doet.... Dat snap ik niet helemaal. :+ Vooral omdat je er niets mee wint, omdat je als verkoper dan geen geld krijgt. Maar goed, ik ben in elk geval blij met de kopersbescherming, mocht deze bestelling ooit geannuleerd worden (want ik wil zelf geen negatieve review).

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:37

_Lorette_ schreef:
Er is wel een verzendlabel gedownload. Ik gok dat de verkoper heeft aangegeven dat het item al verzonden is, terwijl dat niet het geval is. Dan heb je volgens mij nog weer 4 dagen extra.

Het is voor mij geen ramp, want ik zou het geld terug moeten krijgen en ik krijg de blazer van de webshop morgen binnen. Ik snap alleen de tactiek van de verkoper niet zo goed... Ze heeft aardig wat reviews, alleen 1 ster of 5 sterren, maar in de afgelopen 8 maanden uitsluitend 1 ster.

Ik kan me voorstellen dat iemand niet meer actief is op Vinted. Ik kan me ook voorstellen dat het soms niet lekker uitkomt of dat er even iets mis gaat in de planning. Ik kan me zelfs voorstellen dat er mensen zijn die helemaal niet moeilijk doen over negatieve reviews en iets opsturen als ze er zin in hebben en anders niet.
Maar stelselmatig spullen verkopen, verzendlabel downloaden, annulering vertragen (door aan te geven dat het verzonden is), zeggen dat je het 'zonder enige twijfel lukt om te versturen' en vervolgens toch niets doet.... Dat snap ik niet helemaal. :+ Vooral omdat je er niets mee wint, omdat je als verkoper dan geen geld krijgt. Maar goed, ik ben in elk geval blij met de kopersbescherming, mocht deze bestelling ooit geannuleerd worden (want ik wil zelf geen negatieve review).

Als je aanklikt dat je t al verzonden hebt zonder verzenden dan kun je t label niet meer gebruiken :) die is dan ongeldig bij latere verzending!

Ik had deze week een nieuwe trui (met kaartjes) van mini rodini erop gezet voor €35,- (met t idee dat ie er met biedingen voor €30,- wel uit mag). Krijg ik een berichtje van iemand die 19,- wil geven want ze vond dit veel te duur. Heb gezegd dat er vast gedragen truien te vinden zijn voor deze prijs :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:43

Ze gaat het toch niet versturen, dus voor haar maakt dat niet uit. :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:17

Mijn eerste items zijn binnen.
Laarsjes van 10 euro zijn perfect. Zijn geen laarsjes die een jaar mee gaan, maar voor een paar maanden zijn ze top.
Zijn ook gewoon nieuw.

Ook een trui van Scotch and Soda, die is helaas wat aan de grote kant naar mijn mening. Maar wel nieuw en super mooi. Lekkere trui voor thuis.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:34

Zucht, 1 pakketje is al sinds 16-9 onderweg met homerr. Inmiddels de boel al gepauzeerd pakketje kwijt bla bla, maar nu wil Homerr dus dat ik tot 13-11 wacht. Dat is dus gewoon 2 maanden. Belachelijk, en als de boel gepauzeerd is kun je de t&t ook niet meer zien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:36

Dat is vervelend!
Hier was het er via Homerr met een week, kreeg vandaag bericht. Was al bang dat het heel lang zou duren.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:34

Elitedeux schreef:
Flying_Angel schreef:
Laatst ook iemand. Vraagprijs 70€, ze bood 27,50. How about…. No!

Normaal moet je toch minimaal 60 procent van de vraagprijs bieden?

Oeps! Zie nu mijn typfout 47,50!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 07:22

Ik bied ook rustig zo laag als ik de prijs niet realistisch vind. Je moet niks verkopen natuurlijk

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:27

Ik bied ook gerust laag, kunt het altijd proberen toch?
Soms vind ik de prijzen echt absurd. Trui waar 2,50 vanaf gaat tegenover nieuwprijs.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:44

Pantykous schreef:
Ik bied ook rustig zo laag als ik de prijs niet realistisch vind. Je moet niks verkopen natuurlijk

Ik bied ook vaak, laatst ook de helft en koper ging wel akkoord. Ik heb er totaal geen problemen mee als mensen bieden, je hoeft idd niet te verkopen :-)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:19

PSvanLot schreef:
Ik bied ook gerust laag, kunt het altijd proberen toch?
Soms vind ik de prijzen echt absurd. Trui waar 2,50 vanaf gaat tegenover nieuwprijs.

Ja maar ook met bijv. merkschoenen vind ik dat als ze nieuw €170 zijn je er niet €150 voor kan vragen op Vinted. Dan koop ik ze liever nieuw of wacht ik tot een 20% actie die elke webwinkel wel eens heeft. Uggs bijvoorbeeld zijn op Vinted vaak even duur of duurder dan dat je ze gewoon nieuw besteld. Dan is het inderdaad logisch wanneer er flink onder geboden wordt.

Maar ik vind een euro lager bieden op iets wat al echt goedkoop is wel kinderachtig. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:57

Lage bieders blokkeer ik nog altijd.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:59

Ooh deze voorbeelden zijn zo herkenbaar.

Ik heb nu een boek voor 2 euro op Vinted staan, biedt iemand 1,89 :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:02

Wat een sneuneus ben je dan zeg.... wat een stom bod.

Heb je €2,03 teruggeboden....? :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:25

Dat vind ik zo triest.

Ik heb vaak dat Fransen ergens 50 cent onder bieden. Waarom. Niet dat het voor mij op 50 cent zit, maar het item is dan meestal al heel goedkoop en in goede staat/zgan. Moet je dan echt bij alles afdingen? Ik zet het erop voor de prijs die ik ervoor wil hebben, zonder marge voor bieden. Take it or leave it. :+ Bundelkorting staat aan, maar ik zak dan ook niet verder.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:44

leeslampje schreef:
Ooh deze voorbeelden zijn zo herkenbaar.

Ik heb nu een boek voor 2 euro op Vinted staan, biedt iemand 1,89 :')

Dit vind ik dan ook weer super onnozel.

Maar ik heb vorige week 190 geboden op een vraagprijs van 240. Dat vind ik prima.

Ik ga een beetje uit van 50-70% korting op de nieuwprijs.