Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninette schreef:Waar was dat voetbalfeest ook alweer vorige week?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/327 ... oronavirus
Sunnda schreef:Want de houding 'jij moet een mondkapje want ik doe het ook, terwijl het niet verplicht is, is lekker?
imaudy schreef:Ninette schreef:Waar was dat voetbalfeest ook alweer vorige week?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/327 ... oronavirus
Ga het liefste nu als Morrie leven!
Sunnda schreef:Want de houding 'jij moet een mondkapje want ik doe het ook, terwijl het niet verplicht is, is lekker?
pien_2010 schreef:Sunnda schreef:Want de houding 'jij moet een mondkapje want ik doe het ook, terwijl het niet verplicht is, is lekker?
Hier ben ik het wel mee eens.
Kijk in Frankrijk is het gewoon verplicht, dus doet het totaal niet ter zake wat Sunnda of ik hiervan vinden. Je draagt het gewoon.
In Nederland is het op zijn minst een zwalkend beleid te noemen en het RIVM houdt tot op de dag vol, dat mondkapjes niets toevoegen. Dan ben ik het ook met Sunnda eens, en begrijp het ook nog eens, als ze zegtbekijk het maar.
Zolang het niet verplicht is, en die keuze vrijheid er is, vind ik het onzin (zeker met het zwalkend beleid van Nederland) om daar mensen op aan te kijken (letterlijk in dit geval).
Ik vind het bv ook heel naar dat mensen , zo lijkt het wel, steeds minder anders mogen denken over zaken. Ik hou daar totaal niet van.
Allemaal onder het mom van moraal ridders zijn van "zo heurt het want is beter voor de gezondheid."
Voordat mensen over mij heen gaan vallen→ ik denk wel degelijk dat achteraf zal blijken dat mondkapjes iets toe voegt. Ik draag ze veel en heel gemotiveerd. Maar wij zijn niet van Nederlands nieuws verstoken, en daar zie ik hoe er met dat onderwerp wordt omgegaan en dan denk ik ook→ hoe geloofwaardig ben je nog als overheid, als RIVM. Dan moet je ook niet raar staan te kijken dat mensen denken ik doe niet mee.
Loretta schreef:Om eerlijk te ijn snap ik niet waarom de overheid het niet gewoon verplicht stelt zoals in andere landen.
bigone schreef:Ik was vanmiddag boodschappen doen , personeel bij ah en Hema en bakker had kapje op. Meer klanten dan dinsdag ook en wat ik al had gehoopt , de klanten die er niet eentje droegen keken toch wel wat gegeneerd wanneer je ze recht aankeek. Volgende week weer meer met kapje !!!!