Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lestrange01 schreef:Kom ik weer hoor.
Gisteren nacht heeft mijn zusje uit het niets een zelfmoord poging gedaan. Dus ze is met de ambulance afgevoerd. Ik en mijn broertje met de auto erachter aangereden. Gelukkig gaat het nu goed met haar. Mijn vader kwam ook opeens opdagen, ik en mijn broertje hebben hem drie jaar niet meer gezien. Maar hij was echt gemeen tegen ons, zei helemaal niets toen we in de wachtkamer zaten met zijn drieën, keek ons alleen boos aan.
En toen kwam mama terug van mijn zusje en vertelde dat de dokter testjes aan het doen waren, mijn vader helemaal boos tegen haar. Alsof zij er iets aan kon doen. Mijn moeder komt best slecht uit haar woorden dus ik verdedigde haar. Mijn vader denkt dat ik een harteloze psychopaat ben (ja, dat heeft hij letterlijk gezegd, tegen een therapeut, het staat zwart op wit), dus hij vond vast dat ik daar niets te zoeken had.
Op de terugweg met mijn broertje even snel macdonalds gegeten, en met hem netflix gekeken zodat het voor hem niet alleen maar een ellende avond was. Maar ik erger me zo erg aan mijn vader. Hij geeft alleen maar iets om ons zusje, en dat is zo naar voor mijn broertje om te zien. Niet alleen in deze situatie, maar gewoon altijd.
Net zou ik dus een gesprek met mijn nieuwe psycholoog, ik kon het super goed met haar vinden. Verteld ze me dat door corona ze me niet meer wil behandelen en me over gaat dragen. Wéér afgewezen. En nu afwachten of ze überhaupt iemand kan vinden die mijn problematiek kan behandelen.
MarlindeRooz schreef:Dikke knuffel lestrange!
Ik erger me aan het feit dat ik vannacht slecht geslapen heb. Ik eigenlijk naar mijn vriend toe wil vanavond zodat ik niet weer zo bang ben. Maar ben daar te moe voor en straks val ik in slaap in de trein en word ik in Roosendaal wakker.
Daarbij zou ik sowieso morgen naar hem toe en is een beetje tijd voor jezelf ook fijn.
Dilemma dilemma
xPabloBokt schreef:Mijn broer (22, PDD-NOS en ADD, geen werkervaring en geen diploma buiten VMBO) die ik probeer te helpen om een baan te vinden zodat hij zijn uitkering niet kwijtraakt. Meneer wil niet in de avond werken en ook niet meer dan 28 uur per week en het liefst ook niet in het weekend.
Joe je hebt niet genoeg privileges verzameld om dit te kunnen eisen
xPabloBokt schreef:Sterkte fohadie. Huilen is niet gek hoor, je verliest toch een dierbare. Ik heb een oud-klasgenoot verloren aan kanker en zij heeft ook zelf ervoor gekozen uit het leven te stappen (palliatieve sedatie) en ik was ook blij voor haar dat ze geen pijn meer had. Maar ik heb wel de ogen uit mijn kop gejankt bij haar uitvaart.
Ook zoiets bij de oom van mijn vriend. Ik heb die man maar een keer gezien en toen was hij al vrij richting vegetatieve staat aan het gaan. Maar ik heb van die hele familie het hardst zitten huilenzit je dan naast je schoonzus en voor haar was die man als haar vader.
xPabloBokt schreef:Ik heb hem al vaker gevraagd wat hij leuk vind, dat weet hij niet. Daarom gaat hij over een half jaar ook een traject in bij een onderwijsinstelling voor jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt/die niet weten wat ze willen op studiegebied. Het heeft heel wat voeten in de aarde, helaas. Hij komt ook niet mee op regulier beroepsonderwijs, zodra stage begint loopt het spaak.
Het is allemaal wat genuanceerder dan de ergernis doet vermoedenik snap wat jij zegt, ik heb zelf Asperger en ik heb een jaar lang 20km gefietst vijf dagen per week voor mijn baan bij de McDonald's, tijden variërend tussen 06.00 beginnen (om 05.00 op de fiets) en 23.00 eindigen. Maar ik moet er ook rekening mee houden dat hij niet zo flexibel is als ik en het echt kapot loopt als ik hem dwing iets te doen wat hij niet wil/het gevoel heeft dat hij niet kan. Hij heeft geen werkervaring, op geen enkel gebied. Hij weet niet hoe het is om een baan te hebben.
hagelslag schreef:Ik weet niet of het verstandig is om toch een x weer naar de dokter te gaan met mijn rug/heupen/bekken pijn.
Ik heb hier eigenlijk ongeveer elk half jaar last van... En ik ben het zat. Heb 3 jaar geleden een röntgenfoto van mijn rug laten maken. Zou toen alles goed zijn en verder werd er niet onderzocht
Maar nu alweer een week of 4-5 flink last. Word er best hopeloos van.
Ik ga alsnog werken, wandel met de honden etc.. Maar zonder ibbu kom ik de dag niet door
Pandora2 schreef:hagelslag schreef:Ik weet niet of het verstandig is om toch een x weer naar de dokter te gaan met mijn rug/heupen/bekken pijn.
Ik heb hier eigenlijk ongeveer elk half jaar last van... En ik ben het zat. Heb 3 jaar geleden een röntgenfoto van mijn rug laten maken. Zou toen alles goed zijn en verder werd er niet onderzocht
Maar nu alweer een week of 4-5 flink last. Word er best hopeloos van.
Ik ga alsnog werken, wandel met de honden etc.. Maar zonder ibbu kom ik de dag niet door
Jij rijdt met de vrachtwagen hé? Ik denk dat je daar het probleem moet zoeken.
Mijn neef heeft er ook al jaren last van en gaat nu regelmatig naar een fysio, ook als hij geen last heeft.
Schijnt duidelijk beter te gaan.
Pandora2 schreef:Hier vangen de poezen ook geen rattenDie bijten te hard van zich af
![]()
Hagelslag Misschien toch eens proberen een tijdje, die fysio. Misschien heb je er wel veel baat bij.
Mijn neef stond er ook versteld van
Steffi4 schreef:De eigenaresse van bijrijdpaard vraagt plots of het goed is dat de sportpaarden deze winter in pension gaan, en of ik dan de 300 euro van “mijn” paard wil betalen.heb m’n eigen paard überhaupt verkocht omdat ik krap bij kas zat. (En die stal was dan nog maar €250) Echt zo niet fijn dit. Op die paar maanden tijd is ze mijn beste vriendin geworden, dat maakt het voor mij eens zo moeilijk. Maar dit kan en mag ik gewoon niet doen. Dan kan ik beter zelf terug op zoek gaan.