Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:45

Suzanne F. schreef:
purny schreef:
Ik heb een vraagje ivm omboeken. Ik kan dus al mijn vlucht omboeken. Moet het bij een nieuwe boeking perse dezelfde bestemming zijn of kan de terugvlucht vanaf een andere luchthaven zijn?

Dat staat in de voorwaarden van je reisorganisatie. Ik kon kiezen uit dezelfde of een nieuwe bestemming met luchthaven naar keuze. Wel uit het aanbod zoals het er nu stond.

Ticket heb ik los geboekt. Was wegens bepaalde redenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:20

Dat hangt van je maatschappij af dan. Wij hebben voor Nepal ook verblijf/rondreis en de vluchten apart geboekt.

Voor de reis zelf hebben we keuze: voorschot terug en annuleren, of verplaatsen. Voor de tickets is er maar 1 optie: verplaatsen van de vluchtdata, maar terugbetaling doen ze niet en het saldo gebruiken voor een andere bestemming ook niet. We gaan hoe dan ook naar Nepal moeten :Y)
En dan hangt het er nog vanaf: voor de reisorganisator mogen we sowieso annuleren, zelfs als Nepal alles groen zet, omdat die er zelf wat twijfel bij hebben of dat groene wel "veilig" gaat zijn of puur uit economische reden ivm toerisme. Voor de vliegmaatschappij kan groen echter wel betekenen dat we onze vluchten gewoon kwijt zijn als we niet gaan...

Sodera

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:45

Purny, heb je de mogelijkheid om een voucher te krijgen? Dan kun je nl die voucher voor elke bestemming/reis gebruiken..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:47

Dat is een goede tip Sodera, dan hoeft je niet om te boeken maar heb je rustig de tijd om een nieuwe bestemming en datum te prikken.

Want omboeken is leuk, maar naar wanneer? Corona is helaas nog lang de wereld niet uit en het vaccin is nog niet beschikbaar (behalve voor de Russen _-:( )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:22

Moet je vliegmaatschappij dus wel een voucher willen geven. Etihad doet dat dus bijvoorbeeld niet...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:11

Nee ik heb geen recht op een voucher. KLM geeft ze namelijk niet meer uit

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:37

Wij hebben onze easy jet vluchten voorlopig naar April omgeboekt. Gewoon dagen uitgezocht die niet duurder zijn dan de huidige tickets.
Dit ligt uiteraard enorm aan de voorwaarden van de maatschappij en de periode dat je wil vliegen. Als je omboekt van de herfst naar de zomervakantie dan kost dat vast meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:24

Ik ga morgen overleggen met mijn zus. We zouden namelijk volgend jaar eerst 5 dagen ny en dan 5 dagen georgia doen.
Ik had al even stiekem gespiekt en kwam al flink veel duurder uit voor mei. Ik ga er dan ook van uit dat de tickets kneiterduur gaan worden.
Misschien dan maar mijn verjaardag in ny vieren in februari. Weer eens wat anders

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:43

Dan moet je wel in februari al naar NY kunnen... Ik heb daar persoonlijk op dit moment echt een hard hoofd in -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:54

Berdien schreef:
Dan moet je wel in februari al naar NY kunnen... Ik heb daar persoonlijk op dit moment echt een hard hoofd in -O-

Ja daarom.... moet er echt over nadenken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:40

Ik zou de gok daarheen echt niet nemen, los of het mag of niet vanwege corona het is daar los van corona al niet zo heel rustig nu.

Hier over twee weken mogelijk paar dagen naar zee met fikjes en camper als corona het toelaat. Even zee snuiven.
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-09-20 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:42

Wij zouden dit jaar maart naar Thailand zijn gegaan maar dat kon dus niet door gaan.
Sprak pas het reisbureau en zei gaven ook aan dat het maar de vraag is of we de reis begin volgend jaar kunnen maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:46

Ik zag dat Bali tot eind van dit jaar helemaal geen touristen wil ontvangen van buiten hun eigen land. Misschien best een wijze keuze. Dan houdt je nieuwe besmettingen van buiten in ieder geval tegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:01

Berdien schreef:

Ik kwam vandeweek tegen op Facebook dat er alweer voorzichtige gesprekken gaande zijn ivm toerisme open zetten. Ny gaat namelijk de laatste openingsfase in

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:38

Kijken jullie tour de france? Dat publiek :+. Was dat de bedoeling :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:45

Ja echt idioot, {:)-:( Veel zonder mondkapje ook schreeuwen heel dichtbij. De kans op besmetting is zo wel groot vrees ik. -O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:45

sureido schreef:
Kijken jullie tour de france? Dat publiek :+. Was dat de bedoeling :')

Ja, ik maakte er net een foto van en stuurde die naar een vriendinnetje.

Afbeelding
Ze hadden niet genoeg dranghekken voor de hele berg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:47

Bizar toch :n ik snap ook echt niet dat dit kan.. Bewijst voor mij wel dat als er maar genoeg geld mee gemoeid is, de regels ineens minder belangrijk lijken te zijn :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:50

Ze wilden eerst publiek verbieden maar daar hebben ze vanaf gezien omdat ze het te ver vonden gaan om een soort van lands trots van de bevolking te ontnemen. (Met andere woorden: ze hadden geen idee hoe ze dat zouden moeten gaan handhaven zonder rellen).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:50

Is voor het eerst dat het zo idioot druk is. De bergen ervoor waren redelijk acceptabel. De mensen zonder mondkapje zijn wel herkenbaar. Boetes beneden aan de berg?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:54

In verhouding tot de demonstraties in Berlijn en de recente voetbal rellen in Frankrijk valt het in het niets. Hier gaan ze echt niets mee doen hoor.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:01

De Pyreneeën zijn groen gebied.
En inderdaad, tegenover alle demonstraties en co valt dit in het niets.
Toch best veel mensen die een mondmasker dragen. Ook onderweg zag je overal mondmaskers.
Ik denk als je gewoon ergens door een straat of op een camping rondloopt, er verhoudingsgewijs veel meer zonder te bespeuren zijn :')

Waarom en hoe zou je dit in godsnaam gaan beboeten :roll:

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:18

Ik ben momenteel in Italië (Dolomieten) en het is hier ook echt vreselijk druk. Wel overal moet een mondkapje op waar veel mensen samen komen.
Maar het is gewoon niet leuk meer op sommige plekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:28

karuna schreef:
Ik zag dat Bali tot eind van dit jaar helemaal geen touristen wil ontvangen van buiten hun eigen land. Misschien best een wijze keuze. Dan houdt je nieuwe besmettingen van buiten in ieder geval tegen.

Taiwan doet net hetzelfde. Die zijn al een hele tijd ook corona-vrij intussen. En de buitenlanders die er zitten of heen moeten ivm werk raken er niet zomaar binnen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:44

Ik kom even het topicbinnenvallen voor een vraagje. Ik vlieg volgende week met KLM en kreeg een mail dat ik een chirurgisch mondkapje op moet. Een "gewone" is niet toegestaan. Omgekeerde wereld van Nederland dus.

Maar waar koop ik chirurgische mondkapjes? Ik heb juist gewone ingeslagen.

Ik hoef geen discussie over wel of niet vliegen, daar gaat het nu even niet over. :+