[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarenQ

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:18

Glas kan gevaarlijk zijn, maar je kunt een kind leren er verantwoord mee om te laten gaan. Maar zelf kun je ook verstandige beslissingen. Ik heb bijvoorbeeld grote zware glazen, daar drink ik zelf limonade uit. Als er een kind op bezoek is, dan geef ik ze dus niet zo'n groot zwaar glas, maar een kleiner glas dat ze zelf wel veilig vast kunnen houden.

En je kunt een kind prima leren om de kastjes niet open te doen. Lukt het niet, dan maar de boel kindveilig afsluiten. Werkt dat nog niet, dan idd zelf geen glas meer in huis.
Vraag mij af of die kinderen ook aan de gang gaan met schoonmaak middel ed?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:42

Ja maar thee kan dan wel weer serieuze brandwonden veroorzaken :+
Dat zou ik ze niet zelf laten ondervinden.

Ik heb hier op Bokt echt wel eens gelezen dat je dan de achterliggende nieuwsgierigheid moet snappen en dat dan ergens anders op richten ofzoiets... Nou leuk en aardig maar ik kreeg gewoon flink op mijn donder, zonodig een tik op de vingers, als ik naar theepotten / scherpe messen / het fornuis greep. Liever dat dan met derdegraads brandwonden naar het ziekenhuis, of met een vinger in een bakje :+

Edit: en toen ik kampleiding was kreeg ik ook vaak te horen dat ik "streng maar wel lief" was :)) . want ja, die kiddos weten heus wel dat ze niet mogen kletsen nadat het licht uit is en dat ze moe zullen zijn als ze niet genoeg slapen, maar toch doen ze het := dus dan komt juf Magrathea toch maar even boos worden in de slaapzaal dat het stil moet zijn. Ook al komt het geklets eigenlijk voort uit een behoefte aan sociaal contact of weet ik het wat voor psychologisch gedoe, ze hebben de hele dag om te babbelen, succes ermee.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:46

Ik mocht gewoon helemaal de keuken niet in toen ik echt klein was. Ik weet nog dat ik altijd op de drempel zat als mijn moeder ging afwassen enzo

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:58

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:03

Word je kind als individu gezien, is het weer niet goed.
Wat een asociale eikels zeg.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:04

Citaat:
Ze wilde snel even wat planken terugbrengen

Dat nuanceert het wat mij betreft wel, dat kan best even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:04

Op hoge poten naar de media en discriminatie gillen. Je kan ook gewoon toegeven dat je niet de regels gelezen hebt. Die zijn echt heel duidelijk, ook wat betreft dat kinderen meetellen. Triest mens.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:05

Dan laat je de kinderen toch even 5 minuten in de auto?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:05

Qimm schreef:
Citaat:

Nou inderdaad _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:06

Qimm schreef:
Citaat:

Nee dat kan niet, want als je een persoon met 2 kinderen toegang geeft dan brengen de andere klanten de volgende keer ook hun kinderen mee, omdat ze zagen dat het werd toegestaan.
Ze had ze bij de vader kunnen laten of iemand anders kunnen laten oppassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:07

elnienjo schreef:
Er zijn nog steeds mensen die denken dat er voor hun kinderen wel 'n uitzondering wordt gemaakt bij Ikea. Als ze dáár aan zouden moeten beginnen... Je gaat toch niet met 2 baby's shoppen?
https://www.ad.nl/binnenland/geen-toega ... ~a060e6e7/

Ik vind het een beetje dubbel, zeker omdat ze alleen iets terug kwam brengen. Hier bij de Jumbo zijn ze ontzettend streng op het meenemen van een winkelwagentje (die worden je ook in je handen geduwd bij binnenkomst :)) ), maar als je zegt dat je alleen even naar de servicebalie hoeft, mag je doorlopen. Ik vind dit wel een beetje in dezelfde categorie vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:08

Hier mag je mooi een karretje pakken als je naar de servicebalie moet. Wel zo logisch want het is nog steeds karretjes op = winkel vol. Dus ook naar de servicebalie tel je mee.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:09

elnienjo schreef:
Nee dat kan niet, want als je een persoon met 2 kinderen toegang geeft dan brengen de andere klanten de volgende keer ook hun kinderen mee, omdat ze zagen dat het werd toegestaan.

Iets terugbrengen of winkelen vind ik niet hetzelfde. Natuurlijk kun je regels tot op de letter volgen, je staat in je recht als je dat doet. Maar had ik moeten beslissen over deze situatie had ik andere keuzes gemaakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:11

Qimm schreef:
elnienjo schreef:

Iets terugbrengen of winkelen vind ik niet hetzelfde. Natuurlijk kun je regels tot op de letter volgen, je staat in je recht als je dat doet. Maar had ik moeten beslissen over deze situatie had ik andere keuzes gemaakt.

Bij iets terugbrengen had ze ze ook gewoon in de auto kunnen laten zitten. Het is niet warm en ze zal er geen uur aan kwijt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:13

idinn schreef:
Hier mag je mooi een karretje pakken als je naar de servicebalie moet. Wel zo logisch want het is nog steeds karretjes op = winkel vol. Dus ook naar de servicebalie tel je mee.
Als er nog een twintigtal karretjes staat en er nog voldoende mensen naar buiten lopen, is die winkel echt niet ineens vol op het moment dat ik twee minuten bij de servicebalie sta. Overigens is dit beleid vanuit de winkel; mocht dat morgen opeens veranderen, dan neem ik uiteraard gewoon een karretje mee zonder discussie.

elnienjo: Eens. Niet ideaal, maar als ze écht zo graag van die planken af wilde, had ze ze inderdaad weer even in de auto kunnen droppen (neem aan dat ze gewoon kinderzitjes met gordels heeft gezien de leeftijd van die kinderen), in plaats van te gaan miepen in de media.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:17

Het is uit verontwaardiging ook snel geroepen hè, "ja maar ik wou alleen maar even..."

Dat wordt zo verschrikkelijk vaak als reden gebruikt om je niet aan de regels te hoeven houden, dat ik al geïrriteerd raak als ik het hoor...

Je mag de Ikea niet in. Je bent pissig. Je zoekt de pers op: "Ja maar ik wou alleen maar even..." Pers schrijft dat natuurlijk op, want emotie verkopen lijkt tegenwoordig het hoofddoel van veel media. En verontwaardiging is lekker, kunnen mensen mooi bij meedoen zeg maar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:18

Aannames

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik vind het vooral triest hierom naar de media te stappen. Gehuil.

Qimm

_San87_ schreef:
Ik vind het vooral triest hierom naar de media te stappen. Gehuil.

Dat sowieso(!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:19

Misschien niet, maar hoe moeilijk is het om een karretje te pakken? Ik vind dat ook onzinnig als ik enkel binnen ren voor een pak koffie en via de zelfscan weer naar buiten ren. Maar helaas, de regel is nu een karretje.

En net als madam ikea.. maak je hier een uitzondering, dan ziet Pietje dat en staat Pietje het weekend met vrouw en 2 koters bij de Ikea. Je kan een tweeling met dit weer prima even in de autostoel laten zitten. En is er geen vader? Of oppas.. het zijn planken. Retouren kan retelang bij Ikea. Dus ook zonder die wormen vraag ik me af hoe noodzakelijk dit uitstapje was. Net als mensen die kerstballen gaan kopen bij de Intratuin. Lekkere levensbehoefte :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:23

idinn schreef:
Misschien niet, maar hoe moeilijk is het om een karretje te pakken? Ik vind dat ook onzinnig als ik enkel binnen ren voor een pak koffie en via de zelfscan weer naar buiten ren. Maar helaas, de regel is nu een karretje.

En net als madam ikea.. maak je hier een uitzondering, dan ziet Pietje dat en staat Pietje het weekend met vrouw en 2 koters bij de Ikea. Je kan een tweeling met dit weer prima even in de autostoel laten zitten. En is er geen vader? Of oppas.. het zijn planken. Retouren kan retelang bij Ikea. Dus ook zonder die wormen vraag ik me af hoe noodzakelijk dit uitstapje was. Net als mensen die kerstballen gaan kopen bij de Intratuin. Lekkere levensbehoefte :+

Ben t hier wel mee eens, ja :').

De regels zijn duidelijk. Houd je eraan en all is good.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:27

Dat iemand dat aan de media gaat zitten voeren is gewoon een tekort aan aandacht neem ik aan, sneu gedrag.
Maar even je babies in de auto achterlaten in een grote parkeergarage ook echt een no-go. No afgezien dat dit onverantwoordelijk is, kun je je met wat pech aan de jeugdzorg verantwoorden.
Zo‘n Ikea garage is niet bepaald vergelijkbaar met een parkeerplekje naast de dorpswinkel.
Ze had gewoon haar schouders kunnen ophalen en op een ander moment terug kunnen komen bijvoorbeeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:31

In de auto laten is idd niet het beste idee... Dan nog, wat een drama lama die vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:44

idinn schreef:

Ik zou zeggen: doe je beklag bij de Jumbo. :') Je mag die karretjes niet eens zelf pakken, je krijgt ze aangereikt door het personeel, ontsmet en wel, en blijkbaar werkt dit voor hen. Dan kun je wat mij betreft op je kop gaan staan, maar ik ben niet de persoon die erover gaat, noch de persoon die erover gaat lopen trutten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:03

Ik zeg al niks meer :')