Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:46

Avalanche81 schreef:
shilady schreef:
Dat is mooi voor jouw jou
Ondertussen blijf ik die mensen in mn m'n/mijn inbox dus afwijzen tica Tica ;)

AvalacheAvalanche het is natuurlijk ook na heel veel gesprekken met dokters dat je een Ok krijgt (punctuatie is belangrijk, daar hoort een punt)
Was volgesmij volgens mij vorig jaar nog een documentaire over geweest op rtl RTL over een vrouw met ontzettend veel geestelijke problemen (nogmaals punctuatie)

Alstublieft :+

Jij vergeet ook nog een hoop leestekens, maar je punt is in ieder geval meer dan duidelijk! Hilarisch.

Avalanche

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:50

:o hahahahaha sorry :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:51

Ik heb de neiging om een plaatje neer te zetten...

Spoiler:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:55

MyWishMax schreef:
Ik heb de neiging om een plaatje neer te zetten...

Spoiler:
[ Afbeelding ]

<3

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:56

Ja, dat dus hahaha

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:00

Gini schreef:
Maar als er sprake is van lijden zonder uitzicht op verbetering is het toch mogelijk om tot euthanasie over te gaan? Ik snap niet waar de huidige regelgeving daar nog in kan versoepelen?

Omdat het alleen gaat om mensen die een ziekte hebben. Niet om bijvoorbeeld ouderen die zwaar depressief zijn of kwaaltjes hebben en het niet meer zien zitten. Terwijl die er ontzettend veel zijn en dat is erg sneu om te zien. En hoe vaak ik wel niet (ook hier op bokt) uitspraken heb gezien als 'als ik ongezond/ongelukkig oud wordt, geef me maar een spuitje..'

Het moet natuurlijk in goede banen geleid worden en niet om het minste of geringste. Maar mijn opa bijvoorbeeld, is inmiddels 93. Die man woont nog thuis en kan alles nog, zijn vrouw is terminaal en iedereen om hem heen is overleden. Hij is zo depri als wat. Die vind er niks meer aan, maar die man kan nog goed 15 jaar leven. Ik vind dat erg sneu.

Om het dan weer terug te koppelen naar mijn eerdere post, vind ik het tamelijk apart dat het bij dieren in een vingerknip gedaan kan worden terwijl het bij mensen een lang, zwaar en uitzonderlijk proces is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:02

Shaggy09 schreef:
Gini schreef:
Maar als er sprake is van lijden zonder uitzicht op verbetering is het toch mogelijk om tot euthanasie over te gaan? Ik snap niet waar de huidige regelgeving daar nog in kan versoepelen?

Omdat het alleen gaat om mensen die een ziekte hebben. Niet om bijvoorbeeld ouderen die zwaar depressief zijn of kwaaltjes hebben en het niet meer zien zitten. Terwijl die er ontzettend veel zijn en dat is erg sneu om te zien. En hoe vaak ik wel niet (ook hier op bokt) uitspraken heb gezien als 'als ik ongezond/ongelukkig oud wordt, geef me maar een spuitje..'

Het moet natuurlijk in goede banen geleid worden en niet om het minste of geringste. Maar mijn opa bijvoorbeeld, is inmiddels 93. Die man woont nog thuis en kan alles nog, zijn vrouw is terminaal en iedereen om hem heen is overleden. Hij is zo depri als wat. Die vind er niks meer aan, maar die man kan nog goed 15 jaar leven. Ik vind dat erg sneu.

Om het dan weer terug te koppelen naar mijn eerdere post, vind ik het tamelijk apart dat het bij dieren in een vingerknip gedaan kan worden terwijl het bij mensen een lang, zwaar en uitzonderlijk proces is.

Ik ben het niet vaak met jou eens, maar in deze geef ik je volledig gelijk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:09

Maar is dat echt zo? Mijn oma heeft ook euthanasie gehad, dit heeft ze altijd gezegd en zij heeft dus geregeld. Was ook in de 90, 2 artsen erbij die dus akkoord hadden gegeven. En toen ze zelf merkte dat ze ‘in de war’ raakte heeft ze aangegeven dat het klaar was. Binnen een maand was het dus gedaan.

Zitten natuurlijk een hoop eisen en controles aan, maar das logisch.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:15

Zonder aantoonbaar uitzichtloos en ondragelijk vind ik dat wel knap, want volgens de huidige euthanasie wet is dat niet mogelijk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:23

Tja, ze miste ondertussen een been, was dus wat minder mobiel. Die ging eraf rond haar 80e?

Maar zij wilde dus absoluut niet creperen, dus wanneer ze niet meer zelfstandig kon zorgen voor zichzelf, was het klaar.

Daar zijn dus wel veel gesprekken aan vooraf geweest, maar haar huisarts kende haar goed dus wist wel dat dit klopte. En daarbij moet er dus een andere onafhankelijke arts zelf de beoordeling doen.

Mijn moeder had dit ook voor zichzelf geregeld, maar die was idd ongeneeslijk ziek. Hersentumor en longkanker en binnen 3 maanden dood. Maar die heeft in die tijd dus ook de euthanasie verklaring geregeld, alleen ging zij naar een Hospice waar dit dus niet tornde mogelijkheden behoorde. (Ook haar keus overigens toch daarheen te gaan).

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:26

Dat is wel heel mooi en fijn dat het voor jou oma is gelukt. Het komt echter weinig voor,
ik hoop dat ze het ooit gaan versoepelen dat mensen zoals jou oma geen uitzondering meer
zijn maar gewoon in aanmerking komen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:28

Zijn ook dingen wat met de jaren veranderd
ene jaar zijn ze wat strenger dan het ander... ook veranderingen in de wet .
Blijft moeilijk zulke dingen maar heb niks dan respect voor die keuze :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:31

Ja ben ook erg blij dat zij die keuze had hoor, het ging gewoon erg fijn zo. Maakt het wel des te triester dat het vaak toch zo moeizaam tot niet mogelijk is :(

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:33

Sheran schreef:
Foaly schreef:
27 en 70? :oo Hoe dan?

Ze kennen elkaar al 10 jaar van de dansvereniging. Hij lijkt iets minder oud, is ook heel sportief. Maar toch :')

En ja, ik heb hier gewoon een mening over. Volgens mij heeft bijna iedereen bijna overal een mening over _O-

Beetje WD40 mee naar bed, anders kraakt alles zo :')

Vind het zacht uitgedrukt een bijzonder leeftijdsverschil :=

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:37

Oeh dat vind ik ook een heel pittig leeftijdsverschil ja !
Ach als hun het gezellig hebben :Y)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:55

Vreselijk ongezond, zeker voor de jongere partner.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:01

Unpopular Opinion(gezien de hoge iMdb score) The Mandalorian is echt een saaie *piep* film. Sorry, serie.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:12

Maar Baby Yoda!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:15

Coconut schreef:
Sheran schreef:

Ze kennen elkaar al 10 jaar van de dansvereniging. Hij lijkt iets minder oud, is ook heel sportief. Maar toch :')

En ja, ik heb hier gewoon een mening over. Volgens mij heeft bijna iedereen bijna overal een mening over _O-

Beetje WD40 mee naar bed, anders kraakt alles zo :')

Vind het zacht uitgedrukt een bijzonder leeftijdsverschil :=

17 en 60 vind ik ook zacht uitgedrukt niet heel gezond :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:18

Nog een andere: ik word gek van alle mensen die bij onverklaarbare klachten roepen dat het of b12 tekort is of de ziekte van Lyme en dat de reguliere artsen daar gewoon geen verstand van hebben en verkeerde minimumwaarden aanhouden.

Natuurlijk kan het in sommige gevallen echt het probleem/de oplossing zijn, maar als je de 'dokters' van Bokt moet geloven, dan lost met name vitamine b12 (en dan vooral de injecties!) alles op.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:27

Schemerdier schreef:
Maar Baby Yoda!

Grrrrrrr... _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:28

Tiggs schreef:
Nog een andere: ik word gek van alle mensen die bij onverklaarbare klachten roepen dat het of b12 tekort is of de ziekte van Lyme en dat de reguliere artsen daar gewoon geen verstand van hebben en verkeerde minimumwaarden aanhouden.

Natuurlijk kan het in sommige gevallen echt het probleem/de oplossing zijn, maar als je de 'dokters' van Bokt moet geloven, dan lost met name vitamine b12 (en dan vooral de injecties!) alles op.

Nou ik deel deze mening. Ergerlijk vind ik het.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:35

Schemerdier schreef:
Maar Baby Yoda!

Watch Baby Yoda you must!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:36

Adelaide71 schreef:
Tiggs schreef:

Nou ik deel deze mening. Ergerlijk vind ik het.

Vergeet vitamine D niet :Y)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:36

NatasjavE schreef:
Schemerdier schreef:
Maar Baby Yoda!

Grrrrrrr... _-:(

:oo :oo :oo

Nee ik vind de serie vermakelijk maar niet fantastisch. Enkel Baby Yoda is om te smelten <3