Vjestagirl schreef:Gini schreef:Wat is gierig zijn? Krenterig zijn, zuinig zijn, voortdurend geld willen uitsparen, belust zijn op geld, liefst zoveel mogelijk daarvan houden.
1.Couponing is gewoon geld besparen met bonnetjes.
2. Voortdurend of extreme couponing en geen boodschappen kunnen doen zonder tig kortingsbonnetjes is dan extreem geld besparen met bonnetjes en valt dus bij mij onder het kopje 'gierig'.
Iemand mag het als hobby doen en ik zal de persoon in zijn geheel daarvoor niet als een Karen wegzetten, maar die ene welbepaalde actie om met ik weet niet hoe veel bonnen en actiecodes naar de kassa te stappen, ja, ik vind het wel een gierige actie.
Voor mij is iemand die gierig is, iemand die op niet ethische of onvriendelijke manieren geld bespaard. Bijvoorbeeld dus door je vrienden altijd de rekening te laten betalen omdat jij altijd nèt je portemonnee vergeten bent. Of door te doen alsof je eten in het restaurant niet goed was en daarom niet te willen betalen. Of door iemand een halve fles doucheschuim voor de verjaardag te geven.
Maar die bonnetjes en actiecodes zijn gemaakt om geld mee te besparen, dat is het hele idee erachter. Het slim combineren van bonnetjes zodat je meer kunt besparen vind ik niet gierig.
Dat kan. Er zijn al meerdere dingen in dit topic gedeeld die niet door iedereen hetzelfde gepercipieerd werden. Gierig hoeft bij mij niet altijd gelijk te staan aan onbeleefd of onethisch.