Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:afgelopen week is hier een tweeling kuiskalfjes te vroeg geboren. Ze zijn echt ienieminie, maar ze doen het goed. Drinken super en zijn heel fit en vrolijk. In het reguliere circuit ga ik ze niet kwijt kunnen want ze zijn te licht. Aanhouden is helaas ook geen optie. Ik moet dus op zoek naar een alternatief adres voor deze kalveren. Heeft iemand hier misschien interesse? UBN nummer is verplicht.
Elise_0o schreef:juval schreef:afgelopen week is hier een tweeling kuiskalfjes te vroeg geboren. Ze zijn echt ienieminie, maar ze doen het goed. Drinken super en zijn heel fit en vrolijk. In het reguliere circuit ga ik ze niet kwijt kunnen want ze zijn te licht. Aanhouden is helaas ook geen optie. Ik moet dus op zoek naar een alternatief adres voor deze kalveren. Heeft iemand hier misschien interesse? UBN nummer is verplicht.
Ik heb er net twee gekocht, anders had ik ze zo willen hebben!
Holstein?
Ondertussen is er ook al weer een kilo of 2/3 bij
Hij had wel heel flink ingeleverd met een tijdje niet te eten...

Ons ultra slanke ooi lijkt zelfs al een buikje te krijgen!
1 lam zijn wij nu aan het afmesten, die wordt binnenkort ook geslacht!
1 ram had ik een half jaar terug gekocht als dekram maar na 3 heel teleurstellende nesten in groei toch maar geslacht. Droog aan de haak was hij net 2.200 aan vlees. Hij had ruim voor anderhalve kilo aan vacht met vet aan de buik
Hij leek dus gigantisch maar niet qua bevlezing. Dat zag ik ook terug bij de jongen. Een hele trage groei.
De ram is momenteel op vakantie. Die heeft nog 5 dames ter beschikking gekregen van een kennis. 4 zwartblessen en een swiftertje. 
Maar bijna alles zit nu buiten. 4 van de 5 voedsters groeien bv al samen op in een tractor en zijn dikke vriendinnetjes. Ik heb er nog maar 3 binnen zitten en die zitten in de 3 hokken die droog blijven. Al de rest moest weg want een konijn dat bijna kan zwemmen in zijn hok is het niet qua welzijn.
Als je goede moeders hebt maakt de temperatuur niet echt uit. Mijn eerste nest kwam bij flinke vorst, -7/-8 en die moeder heeft dat super gedaan. 
Dat mens van de gemeente is net weer zeer traag voorbij gereden. Eenmaal ik buiten was om haar aan te spreken was ze uiteraard weer snel weg
Momenteel zijn ze hier het dak aan het toeleggen, zal haar wel weer niet aanstaan...
Prairy schreef:Maar je mocht het toch, tijdelijk in ieder geval, dicht leggen?
Sneu dat soort mensen, niks beter te doen
) Over de asbest waarom de container zo laat komt (kon niet eerder) en noem maar op
Tijd te veel blijkbaar.
alsof ze anders niks te doen hebben....