Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:15

Kruidnoten gok ik. En ik weet het verschil wel maar ik noem kruidnoten ook altijd pepernoten.. Waarom? Geen idee, zo aangeleerd door de omgeving denk ik.

En echte pepernoten eten we nooit dus die verwarring krijgen we niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:17

Trui schreef:
Anoniem schreef:
Ik haal ze het liefst bij De Pepernotenfabriek.... Ik deel je verwendheid O:)

Dat zijn allemaal kruidnoten...

Dat is waar... Maar wel lekker! :9

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:23

Shanna schreef:
Ik ben inderdaad een controlfreak en ook een perfectionist. Al vind ik het niet erg als iemand anders rijdt ofzo. :+
Maar ik wil gewoon niet doodgaan als een stoelnummer of passagiernummer, en aangezien de meeste dodelijke trein-ongevallen in nederland gebeuren buiten de trein ben je in de trein zelf best wel veilig eigenlijk. En ik wil niet in duizend stukjes gevonden worden maar gewoon als 1 geheel zodat mijn nabestaanden mij compleet kunnen cremeren.

WoW je denkt er wel heel diep over na zeg! Als het je maar niet in de houdgreep heeft en tegen houd dingen te ondernemen...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:23

Kruidnoten. Pepernoten vind ik niet erg lekker.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:40

Veulen84 schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Waarom zijn de pepernoten die in strooigoed zitten nooit zo lekker als losse pepernoten :){

Volgens mij omdat die krengen gewoon maanden van te voren worden ingepakt. Die schuimpjes zijn ook altijd knijterhard en oud.

Omdat sommige producten graag vocht aan trekken en de anderen graag uitdrogen.

Het vocht is uit de schuimpjes in de pepernoten getrokken....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:49

Wat ik altijd doe is alles los kopen, dus een zak kruidnoten, een zak schuimpjes, een zak hartjes, etc. Op die manier heb je ook lekker veel snoepjes erdoorheen. :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:57

Ik bedoel inderdaad de kruidnoten :)

En alle dingen los kopen zoals Jolien zegt moet ik mssn maar gaan doen inderdaad, ik laat me altijd verleiden door het snoep in het strooigoed maar uiteindelijk is meestal die hele zak een teleurstelling :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 01:01

JoyceLa schreef:
Shanna schreef:
Ik ben inderdaad een controlfreak en ook een perfectionist. Al vind ik het niet erg als iemand anders rijdt ofzo. :+
Maar ik wil gewoon niet doodgaan als een stoelnummer of passagiernummer, en aangezien de meeste dodelijke trein-ongevallen in nederland gebeuren buiten de trein ben je in de trein zelf best wel veilig eigenlijk. En ik wil niet in duizend stukjes gevonden worden maar gewoon als 1 geheel zodat mijn nabestaanden mij compleet kunnen cremeren.

WoW je denkt er wel heel diep over na zeg! Als het je maar niet in de houdgreep heeft en tegen houd dingen te ondernemen...

Nou dat doet het dus wel enigszins.. ik zal nooit gaan vliegen, of met de boot gaan waarbij ik niet meer naar de kant kan zwemmen. Dat beperkt mijn wereld wel wat mijn vriend erg jammer en ook lastig vind. Maar aan de andere kant, van europa heb ik ook nog lang niet alles gezien! Zoals spanje/ italie e.d. zijn met de auto te doen, ik ben er nog nooit geweest :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 01:57

Een controlfreak met weinig interesse in statistiek dus.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:43

Kuggur schreef:

Niet per se weinig interesse, maar wel een afkeer. Ze wil gewoon niet graag zelf statistiek worden.

Voor hoeveel procent van de mensen zou dat eigenlijk nog meer gelden?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:50

Iedereen is deel van een statistiek.
Meerdere zelfs.
Je hoort in het aantal mensen op aarde. Je hoort bij het aantal mensen dat in je provincie woont. Je hoort bij het percentage mensen dat auto rijd(denk ik). Ook het percentage dat fietst, zoals bijna iedereen in nederland. Als je kinderen hebt hoor je bij het percentage mensen met kinderen.
Als je wel eens bent gevallen net de fiets is daar ook vast een percentage voor.
Waarschijnlijk hoor je ook in de statistiek van mensen met een baan.
Dan is er ook vast een percentage dat aangeeft wie daarvan een fulltime of een parttime baan heeft.
Dan zitten daarbij vast nog statistieken van de hoeveelheid mensen die ook in jou sector werk zitten.
En zo is er eindeloos door te gaan.
Iedereen is deel van ontelbaar veel statistieken, percentages en andere nummers.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:57

fleurtjeuh schreef:
Iedereen is deel van een statistiek.
Meerdere zelfs.
Je hoort in het aantal mensen op aarde. Je hoort bij het aantal mensen dat in je provincie woont. Je hoort bij het percentage mensen dat auto rijd(denk ik). Ook het percentage dat fietst, zoals bijna iedereen in nederland. Als je kinderen hebt hoor je bij het percentage mensen met kinderen.
Als je wel eens bent gevallen net de fiets is daar ook vast een percentage voor.
Waarschijnlijk hoor je ook in de statistiek van mensen met een baan.
Dan is er ook vast een percentage dat aangeeft wie daarvan een fulltime of een parttime baan heeft.
Dan zitten daarbij vast nog statistieken van de hoeveelheid mensen die ook in jou sector werk zitten.
En zo is er eindeloos door te gaan.
Iedereen is deel van ontelbaar veel statistieken, percentages en andere nummers.

Dank je. Ik zal de volgende keer smileys gebruiken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:20

Oeps, ik zie dat ik ook niet goed heb opgelet :')
Je typt 'ze' maar ik daar had ik overheen gelezen dus ik dacht dat jij degenenwas met wie het gesprek was :p

Het is nog vroeg zegmaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:28

Ik wil inderdaad niet zelf tot de dodelijke statiestieken behoren met passagiernummer ..., waarbij mensen 1000 stukjes mij tussen miljoenen stukjes iedereen moeten zoeken waarna ik misschien nog niet compleet ben (zoals bij het neergehaalde vliegtuig het geval was), of passagiernummer ... van een van de radar verdwenen en nooit terug gevonden verdwenen vliegtuig of een geschonken schip vermoedelijk opgegeten door de haaien. Of dat een of andere suicidale malloot mij met zich meeneemt als passagiernummer ... .

Nee dankje. Als ik dood ga dan liever met grote vindkans waarbij ik ook zo heel mogelijk blijf.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:33

Shanna schreef:
Ik wil inderdaad niet zelf tot de dodelijke statiestieken behoren met passagiernummer ..., waarbij mensen 1000 stukjes mij tussen miljoenen stukjes iedereen moeten zoeken waarna ik misschien nog niet compleet ben (zoals bij het neergehaalde vliegtuig het geval was), of passagiernummer ... van een van de radar verdwenen en nooit terug gevonden verdwenen vliegtuig of een geschonken schip vermoedelijk opgegeten door de haaien. Of dat een of andere suicidale malloot mij met zich meeneemt als passagiernummer ... .

Nee dankje. Als ik dood ga dan liever met grote vindkans waarbij ik ook zo heel mogelijk blijf.

Kan je om de hoek ook gebeuren, hoef je niet voor te vliegen of zo.
(sorry to burst your bubble :D :+ :Y) )
En tot de dodelijke statistieken behoren we uiteindelijk allemaal of het nou niet terug gevonden of in 1 stuk of 1000 stukjes is, net zoals we tot de geboorte statistieken behoren.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:35

Ik blijf jouw gedachtegang niet kunnen snappen. Het is al zo lang bekend dat fietsen en auto rijden zo veel meer gevaarlijker is dan vliegen of varen. Waarom wil je jezelf zo ontzettend beperken in het leven en laat je je zo leiden door een angst die je hebt terwijl je die nooit zal meemaken, je bent immers overleden? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:38

Ja maar de kans dat ik om de hoek aangereden wordt met dodelijke gevolgen waarbij ik nog 1 geheel ben en snel gevonden wordt is aanzienlijk groter dan de kans dat er een bomaanslag op de hoek is waarbij ik in 1000 stukjes uiteen spat en mensen mijn stukjes bij elkaar moeten rapen en hopen dat ik compleet ben en er niet nog ergens een stukje mij in de regenpijp ligt ofzo. Dan kies ik toch liever voor het eerste scenario!

Ik vind het ook niet erg om dood te moeten gaan, maar wel de manier waarop, en de manier waarop mijn nabestaanden afscheid van mij moeten nemen. Dan gun ik ze het liefste een open kist voor de personen die dat willen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:41

Ah, ik zie dat er iemand is die mijn opmerking over statistiek wél begrepen heeft.
Mensen hanteren absurde risico inschattingen. Zoals je vergelijking auto ongeluk/ bomaanslag, alsof die risico's van dezelfde orde van grootte zouden zijn.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:42

Ik denk dat ik nog niet oud genoeg ben om over dit soort dingen na te denken :+ De wereld is mij veels te mooi om dat zo aan m'n neus voorbij te laten gaan door dit soort 'angsten'.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:45

Van leven ga je dood, dus ik kan me er ook niet druk om maken. Het gebeurt ooit een keer. De enige zekerheid die we hebben in het leven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:47

Piekosjj schreef:
Ik denk dat ik nog niet oud genoeg ben om over dit soort dingen na te denken :+ De wereld is mij veels te mooi om dat zo aan m'n neus voorbij te laten gaan door dit soort 'angsten'.

That's the spirit!!! (mits je natuurlijk niet straalbezopen geblinddoekt achter het stuur gaat zitten en dan gaat spookrijden of zo, dan lijkt me enige angst terecht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:47

Dat klopt, maar ik ga niet dood als een passagiernummer van een vliegtuig of boot :D
Die kans is gewoon echt nihil. De kans dat er een vliegtuig op mij neerstort is nog groter :))

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:55

Kuggur schreef:

Ik denk dat je weinig interesse verward met angst..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:03

JoyceLa schreef:
Kuggur schreef:

Ik denk dat je weinig interesse verward met angst..

Die twee zaken liggen bij heel veel mensen verrassend dicht bij elkaar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:16

Nee, jullie begrijpen mijn punt geloof ik niet.
Deze persoon geeft aan angst te hebben voor zaken als vliegtuigongelukken en bomaanslagen, maar heeft er geen problemen mee duizenden kilometers per auto af te leggen. Dat is een foute risico inschatting.