Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:54

Ik weet dat het ov niet altijd stil is. Maar er zitten in de coupee 3 verschillende groepen meiden zo hard te kwekkeren dat ik muziek in m'n oortjes nauwelijks hoor. Dus wel een ergernis O:)

Flying_Angel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:53

Die ergernis snap ik. Ook al zit je niet in een stiltecoupé, dan kun je alsnog wel om je volume denken.

Hier zitten twee kinderen met zeer schelle stem heel irritant te zijn in de trein. Ze praten/schreeuwen hard.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:37

De conducteur klinkt alsof hij commentaar levert op een hele spannende wedstrijd, ik vind het wel leuk :))

"En zometeen zullen we PRECIES volgens de dienstregeling Utrecht Centraal binnen rijden!"

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:22

Flying_Angel schreef:
Die ergernis snap ik. Ook al zit je niet in een stiltecoupé, dan kun je alsnog wel om je volume denken.

Hier zitten twee kinderen met zeer schelle stem heel irritant te zijn in de trein. Ze praten/schreeuwen hard.

Hier ben ik het zo mee eens. Ik heb een keer met een hyperactieve groep corpsmeisjes in een coupe gezeten en ik werd gillend gek. Had er echt iets van moeten zeggen, maar was beetje bang dat het dan 5 tegen 1 werd ("Het is geen stiltecoupe dus we mogen gewoon praten" oid). :o Gelukkig heb ik hun gegil maar een uurtje aan hoeven horen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:19

Captain schreef:
Zijn zat andere manieren zonder zoveel anderen daarmee van last te zijn. Al zullen ze daar vast niet meer helder over nadenken.

Ja, je kan makkelijker een overdosis nemen en in bed gaan liggen, dan weet je bijna zeker dat je gevonden word door een dierbare die na de vinding geen prof hulp krijgt en de rest van z'n leven een trauma heeft +:)+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:22

Polly schreef:
Captain schreef:
Zijn zat andere manieren zonder zoveel anderen daarmee van last te zijn. Al zullen ze daar vast niet meer helder over nadenken.

Ja, je kan makkelijker een overdosis nemen en in bed gaan liggen, dan weet je bijna zeker dat je gevonden word door een dierbare die na de vinding geen prof hulp krijgt en de rest van z'n leven een trauma heeft +:)+

Klinkt misschien hard, maar dat is er dan "maar" 1... En bij het springen voor een trein zijn dat véél meer mensen waar het daar impact op heeft.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:26

Das Idd waar, maar mensen die zelfmoord plegen denken daar niet meer over na

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:38

Eerst rijd de buschauffeur om terwijl de omleiding al 2 maanden opgeheven is daarna laat ie ons midden op de weg uitstappen en vervolgens mis ik m'n tram. Heel apart allemaal... en ik vind dat ze de stoelen in de bus wat breder mogen maken. De maatschappij bezit tenminste geen maatje 36 meer dus de stoelen mogen er bij de nieuwe bussen er wel iets op vooruit gaan. Elke keer iemand die z'n volle derrière half op mijn vel parkeert is ook niet lekker :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:01

Marjoow schreef:
Polly schreef:

Klinkt misschien hard, maar dat is er dan "maar" 1... En bij het springen voor een trein zijn dat véél meer mensen waar het daar impact op heeft.

Wat verdrietig eigenlijk dat we zo afgestompt zijn als maatschappij zijnde dat het einde van een leven van een mens in dergelijk grote nood niet meer is als lastig door de vertragingen en erg voor de mensen die het zien..en dat zelfs wordt afgewogen wat het minst erge is om jezelf het leven te benemen, waarbij de prioriteit niet is wat het meest pijnloos en waardig is maar vooral wat het minst lastig is voor de maatschappij...

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:19

purny schreef:
Eerst rijd de buschauffeur om terwijl de omleiding al 2 maanden opgeheven is daarna laat ie ons midden op de weg uitstappen en vervolgens mis ik m'n tram. Heel apart allemaal... en ik vind dat ze de stoelen in de bus wat breder mogen maken. De maatschappij bezit tenminste geen maatje 36 meer dus de stoelen mogen er bij de nieuwe bussen er wel iets op vooruit gaan. Elke keer iemand die z'n volle derrière half op mijn vel parkeert is ook niet lekker :+

Maar ligt dat dan aan degene die naast je komt zitten of niet?

Maar Oké, ik mocht laatst weer sinds tijden op weg met de trein. Maar ik verbaas me steeds weer hoeveel mensen proberen om zonder kaartje te kunnen reizen. Dubbeldekker, en via de ene en de andere kant proberen te ontsnappen om bij de wc opgepakt te worden. Ik vond het leuk leedvermaak :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:49

Marjoow schreef:

Yep, tot jij die ene onschuldige burger bent.
Met alle respect maar als je in een functie als machinist word aangenomen word er echt uitgebreid aandacht besteed aan de kans op een springer, er staat een opvangteam voor ze klaar en het ambulancepersoneel/politie/NS personeel loopt een rondje door de trein om te kijken of er mensen zijn die behoefte hebben aan verdere zorg.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het aantreffen van een dierbare die een suicidepoging heeft gedaan alles behalve een pretje is, ambulance komt erbij en die vragen echt wel of het gaat met je maar de eerste prioriteit ligt bij de patient. Die gaat laagvliegend naar het ziekenhuis en daar sta je dan als vinder.. Als je opvang wil of je wil praten moet je daar actief zelf achteraan.
Nee, laat dan de professionals het klusje maar opknappen, voor hen is het (in de meeste gevallen!!) geen bekende, ze hebben professionele afstand en ook nog een opvangteam.
Leuk word het nooit maar ik heb het van beide kanten mogen meemaken en met de suicideslachtoffers die ik vanuit professie heb gezien heb ik geen nacht minder om geslapen maar de bekende heeft me heel wat kopzorgen gegeven.

Maar misschien is dit topic niet de meest geschikte plek voor deze discussie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 06:57

Dat kan ik me voorstellen Polly! :(:) Maar heel praktisch gezien is het nog steeds 1 persoon die er last van heeft, en niet 100-en. (Ik denk dat je de impact die het heeft op machinisten ook onderschat. En dan nog de passagiers in de trein en de passagiers van een aantal treinen er na.)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:46

Captain schreef:
Dat kan ik me voorstellen Polly! :(:) Maar heel praktisch gezien is het nog steeds 1 persoon die er last van heeft, en niet 100-en. (Ik denk dat je de impact die het heeft op machinisten ook onderschat. En dan nog de passagiers in de trein en de passagiers van een aantal treinen er na.)

Precies. Dat is hetgeen wat ik bedoelde. Ik zeg niet dat het niet erg Is, voor iedereen die erbij betrokken raakt is het erg. Maar als je gaat hoop ik dat je niet te veel mensen meetrekt en jouw miserie.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:09

vevina schreef:
In vliegtuigen is het normaal dat een 'dik' iemand 2 vliegtuigstoelen koopt. Waarom is het opeens beledigend om te vinden dat die persoon in de trein niet zomaar 2 stoelen kan gebruiken voor de prijs van 1?

Ik vind het heel raar dat mensen vinden dat wij rekening moeten houden met deze mensen, en hierdoor onze eigen comfort maar moeten opgeven. Ik vind het oprecht heel vervelend voor ze dat ze zich rot en onzeker voelen over hun postuur. Maar heel eerlijk gezegd is dat op geen enkele manier 'mijn probleem'.

Ik vind het heel raar dat mensen vinden dat deze mensen rekening moeten houden met hen, en hierdoor onze eigen comfort maar moeten opgeven.

Ik kan begrijpen dat je dit als een ergenis ziet, in een drukke trein staan is nooit fijn, maar wat je zegt geld natuurlijk twee kanten op.

En op een unrelated note: Ik zat gisteravond anderhalf uur tegenover iemand in de trein die met open mond kauwgum aan het kauwen was, dat vond ik toch wel een beeetje smerig.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:01

Afbeelding

'Nuff said :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:03

Werkzaamheden toch?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:34

Hoe moeilijk is het om te wachten met instappen tot iedereen is uitgestapt bij de trein :roll:

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:04

Moment dat je 4 min hebt voor bus overstap... (bij dezelfde halte) en je bus 3 minuten vertraagt is en je overstap 2 min te vroeg wegrijd O.o

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:30

Zit nu in de trein, zitten twee kindjes een spelletje of filmpje te doen op een tablet, het geluid zo hard dat iedereen mee kan genieten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:15

O daar heb ik zo'n hekel aan, al die pingeltjes en piepjes :')

Morgen naar Berlijn met de trein, ook de hond gaat mee. Ik ben benieuwd, 5,5 uur in dezelfde trein zitten is niks voor mij :')

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 07:50

eclair98 schreef:

Morgen naar Berlijn met de trein, ook de hond gaat mee. Ik ben benieuwd, 5,5 uur in dezelfde trein zitten is niks voor mij :')

Daar heb ik 2 weken geleden ook in gezeten, is wel een hele fijne trein hoor! :) lekker zachte hoofdsteuntjes haha.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:26

Wat ik niet snap in de trein, is dat je nog steeds een eerste klas hebt. Waarom bestaat dat nog? Toch niet handig, je hebt zoveel overvolle treinen en er zouden dus meer mensen mee kunnen als de eerste klas vervalt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:38

_Laura_ schreef:
eclair98 schreef:

Daar heb ik 2 weken geleden ook in gezeten, is wel een hele fijne trein hoor! :) lekker zachte hoofdsteuntjes haha.

Haha, ik zit er wel eens in naar school, ik vind die kussentjes juist maar niks :') Ik vind ze altijd er smudzig ogen ( <<) ). Hoe zit dat eigenlijk met die gereserveerde plekken? Als ik mijn plekje heb gevonden, kan ik dan iemand er af bonjouren (als ik natuurlijk heb laten zien op mijn ticket dat die voor mij is :P )?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:40

Eclair: als je een plaats hebt gereserveerd en dus idd stoelnummer hebt, moet diegene inderdaad van je plaats af. Maar mijn ervaring is dat er sowieso niet zomaar iemand op de stoel zit :) zeker als je op het eerste opstappunt instapt!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:45

Eerste klas zit in de spits vaak gewoon vol (in de Randstad in ieder geval).

In het weekend koop ik zelf ook vaak een eerste klas kaartje, dan hoef ik niet tussen alle dagjesmensen en kinderen te zitten. O:) Lekker rustig.