tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:11

Dat laatste is herkenbaar :j ex idem. Alleen was zij absoluut geen vriendin van mij. Heb geprobeert het wel te worden maar het voelde zo niet goed.omdat hij veel haalde uit de vriendschap en het niet aanmij was om hem contact te verbieden. En zij deed ook geen enkele poging mij fatsoenlijk te behandelen. (Wel mededelen aan het begin van hun vriendschap ik wil je vent hebben maar hij is nog bezet (wat overigens niet door ex werd gelooft dat ze me dat even heeft gezegd en ik vertrouwde hem want nooit enig verkeerd gevoel ervaren ivm vriendschappen met vrouwen die hij best veel had) En jawel.hij is meteen doorgelopen naar haar nadat ik gedumpt was na ongeveer drie jaar. Mijn gevoel was dus volledig terecht.

Dus ook hier, je gevoel heeft het vaak veel beter door dan je verstand. :j

MarlindeRooz

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:20

Jildau echt wat een afgrijselijke mensen zijn er toch. :n

En ik heb hem al 3 uur aan het verstand proberen te peuteren dat het niet om elke vrouw gaat maar om meisjes die een verleiding voor hem zijn door eerdere gesprekken. Maar helaas...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:26

Vind je het niet zonde van je energie dit allemaal Marlinde?,

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:51

Pfff ik word al moe als ik eraan denk. Mijn vriend zit nog in Amerika, daar zullen vast veel meisjes zijn die een verleiding voor hem zijn. Als ik alle meisjes van hem wilde weghouden die ene verleiding kunnen zijn, mag ik de FBI wel inschakelen :')

Als je je vriend niet kunt vertrouwen, moet je er niet mee verdergaan. Ik vertrouw mijn partner. En ik maak me echt totaal niet druk om wie een verleiding voor hem kan zijn.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:01

Marlinde wordt het niet gewoon tijd om elkaar even met rust te laten en zelf eens goed te bedenken wat je echt wil? Zo blijf je in een cirkel hangen waar niemand vrolijk van wordt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:07

Marlinde, wanneer het is voorbestemd dat jullie weer samen doorgaan dan heb je daar de rest van je leven nog voor, dus voor nu, alle banden verbreken, niet gaan volgen en echt even helemaal afstand nemen. Dan zie je snel genoeg hoeveel hij om je geeft want ik vermoed dat hij heel snel een andere vriendin heeft.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:19

Jeetje Marlinde, wat een gedoe zeg! Ik heb het gevoel dat je momenteel meer aan het trekken bent aan een dood paard, heb niet het idee dat hij in gaat zien wat jou zo dwars zit aan zijn gedrag. Ik zou je aanraden om even een poosje afstand van hem te nemen. Voor jezelf kijken wat je nou echt wilt of dat nou verder is met hem of niet. Even wat vrijheid voor jezelf. Y;(

Ik heb afgelopen weekend iets, voor mezelf, best dappers gedaan. Waar ik eerder mijn ex niet meer wilde zien, spreken of horen heb ik hem afgelopen zaterdag zelf het bericht gestuurd of hij wilde praten. Ik was nog altijd boos op hem en aangezien hij nog wel bevriend is met mijn broertje kreeg ik steeds het idee tussen die twee in te staan. Dus hem een berichtje gestuurd of hij diezelfde dag nog kon praten. Ik had mijn broertje namelijk eerder die week gezegd dat ex niet welkom was zaterdagavond en heb hem alsnog voor de hele avond uitgenodigd.
Hij is in de avond gekomen, hebben met mijn broertje en een paar van zijn vrienden een gamewedstrijd zitten kijken en in de pauze daarvan heeft mijn broertje zijn vrienden meegenomen naar de winkel zodat ex en ik konden praten.
Afijn. Goed gesprek gehad en veel dingen duidelijk gekregen en goed kunnen praten over de afgelopen 8 maanden. Hij heeft zijn excuses aangeboden voor de manier waarop alles is gegaan, het niet praten met mij over zijn twijfels en het hele Disney tripje. Hij heeft gezegd spijt te hebben van hoe het is gegaan en hoe hij de beslissing heeft genomen en kon het heel goed begrijpen dat ik me, vooral in het begin, enorm bedrogen heb gevoeld.
Ik kan het nu voor mijn gevoel ook echt helemaal afsluiten, waar mijn boosheid naar hem me nog heel erg tegen hield daarin. Dus ik ben erg blij dat hij dit wilde doen en hebben het gesprek afgesloten met een knuffel, wat erg fijn was.
Ik kan het nu echt volledig achter me laten en ben toch wel trots op mezelf dat ik dit heb gedaan!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:28

Top taartje, ik hoop ook nog wat antwoorden te krijgen ooit.......

Ik ga vrijdag mijn spullen halen, heb hem gevraagd of we dan ook gaan praten of dat t alleen spullen uitwisselen wordt en klaar. Zijn antwoord was, geen idee zullen we dat op het moment zelf bekijken? Kortom dat wordt wss gewoon laatste keer elkaar zien en spullen uitwisselen. Het stomme is dat hij op Facebook onze relatie nog niet verwijderd heeft en dat die in sommige dingen zulke gemixte signalen geeft....... het maakt het allemaal lastig.... en ik weet dat ik t los moet laten maar is zo lastig :(

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:46

Lastig Yonker! Hopelijk komt het nog tot een gesprek zodat dingen duidelijk worden voor jou. Mijn ex en ik hebben het toen direct gedaan, dan hoefden we er ook niet meer over na te denken. Sterkte! Y;(

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:53

taartjee schreef:
Lastig Yonker! Hopelijk komt het nog tot een gesprek zodat dingen duidelijk worden voor jou. Mijn ex en ik hebben het toen direct gedaan, dan hoefden we er ook niet meer over na te denken. Sterkte! Y;(

Ja weer zo’n dubbel ding want ik zei donderdag neem je die spullen dan ook mee? Nee dat komt nog wel zei die. Mannelijke vriend van me zei dat dat wss gewoon een reden is om me nog keer te zien en nog te praten.... zal t wel zien vrijdag. Vind het erg lastig hem niet te appen maar ga echt tot vrijdag hem proberen niet te appen, schiet ik toch niks mee op

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:54

Aan de andere kant is het zo dat je van sommige mensen ook geen closure krijgt, en het is heel mooi als het kan, zoals bij taartje, maar niet altijd reeel. Dus in die zin kan het goed zijn voor jezelf ook dingen op een rijtje te zetten, in de zin van: wat wil je in een relatie, waar liggen je grenzen, wat zou je een volgende keer anders willen, en bedenk daarbij dat je alleen je eigen gedrag kunt veranderen, niet dat van een ander.

Knuffie voor jou, Yonker :(:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:45

Ik word een beetje moe van je verhaal Marlinde... Het spijt me heel erg als dit grof is, maar wat wil je nu eigenlijk nog horen van ons? We geven je advies, je hebt onze mening gehoord, en toch ga je daar tegen in. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet. Maar wat wil je nu eigenlijk nog van ons horen en/of bereiken?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:55

CalipsoLover schreef:
Ik word een beetje moe van je verhaal Marlinde... Het spijt me heel erg als dit grof is, maar wat wil je nu eigenlijk nog horen van ons? We geven je advies, je hebt onze mening gehoord, en toch ga je daar tegen in. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet. Maar wat wil je nu eigenlijk nog van ons horen en/of bereiken?

Je hebt me hardop laten lachen.
Maar beetje empathie, liefdesverdriet is altijd lastig.
Mijn huisgenootje date een jongen met een vriendin in Mexico. We zien allemaal dat ze tegen de muur gaat aanlopen behalve zij. En die verhalen als hij weer een liegt dan denk ik ook: “meid wat had je anders verwacht?” Maar dat mag je niet zeggen want je moet anderen behandelen zoals je zelf behandelt wil worden :(:)

Spread love, not chlamydia.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:09

Ik begrijp je twijfels Marlinde, hoe frustrerend het ook is om vanaf de zijlijn te aanschouwen.
Je zult zelf keuzes moeten maken.

Toen ik had besloten om de knoop door te hakken wilde ik ook het liefst van mensen horen "Vecht voor jullie relatie!"

Maar hoe verdrietig en lastig de situatie nu ook is na 6 jaar samenzijn en 5 jaar samenwonen, mijn gezonde verstand weet dat dit de juiste keuze is geweest.
En ik kan me heel druk maken om wat hij heeft gedaan en wat hij allemaal niet heeft gedaan en daarbij durf ik ook wel te zeggen dat ik niet altijd de makkelijkste ben om mee samen te leven.
Breakups zijn altijd lastig, je begint immers nooit aan een relatie met de intentie om die uiteindelijk weer beëindigen. Je stelt je er op een gegeven moment op in om de rest van de leven samen te blijven. Je schetst een toekomstbeeld en kijkt daar naar uit. Natuurlijk is het dan lastig als blijkt dat dit hem toch niet gaat worden en als er dan ook nog eens een derde persoon aan te pas komt dan is dit lastig te verkroppen. Je wilt immers de belangrijkste persoon in iemands leven zijn en niet dat er dan nog een extra persoon voor nodig is om aan zijn of haar behoeften te voldoen.
Ik weet hoe pijnlijk dat is, je wordt middenin je ziel geraakt en helemaal als de ander er ook nog niet eerlijk over is.

Maar geloof me, op een gegeven moment ga je zien wat het je ook oplevert. Je bent nog zo jong en hebt nog zoveel kansen om een leven met iemand anders op te bouwen. Iemand die jou wel waardeert en de moeite waard vindt om voor te vechten. Iemand die genoeg aan jou heeft en niet de aandacht en vleierij van anderen nodig heeft om gelukkig te zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:23

Danique_G schreef:
CalipsoLover schreef:

Mijn huisgenootje date een jongen met een vriendin in Mexico. We zien allemaal dat ze tegen de muur gaat aanlopen behalve zij. En die verhalen als hij weer een liegt dan denk ik ook: “meid wat had je anders verwacht?” Maar dat mag je niet zeggen want je moet anderen behandelen zoals je zelf behandelt wil worden :(:)

Nou ik ben blij met m’n vriendinnen die niet sugarcoaten.
En over t algemeen zien vriendinnen het eerder als een relatie niet klopt. Die zijn niet blind van liefde.
En nee. Je wil het niet horen. Maar je krijgt geen chlamydia van eerlijk tegen elkaar zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:25

MarlindeRooz schreef:
Want ik ben een emotionele controlefreak.

MarlindeRooz schreef:
Ik raak enorm gestressed als ik geen controle heb.

MarlindeRooz schreef:
Hij wist dondersgoed dat ik niet wilde dat hij dat deed. Want hij deed het stiekem.

MarlindeRooz schreef:
Echt dikke discussie over gehad. Want hij is bang dat ik alles voor hem ga bepalen.

MarlindeRooz schreef:
Terwijl ik gewoon dit meisje uit zijn privéleven wil voordat we überhaupt nog dingen proberen te fixen.

MarlindeRooz schreef:
En nu net heeft hij haar ontvolgt dus het is nu toch goed??? Maar zij volgt hem nog wel, en gaat en kan dus nog steeds berichten sturen.

MarlindeRooz schreef:
maar als hij ooit wat met haar krijgt sta ik niet voor mezelf in.

Ik heb eens wat quotes onder elkaar gezet...... en begin me af te vragen of de vriend wel het probleem is.
Want ik zou ook beginnen steigeren als mijn partner me dingen zou verbieden en mensen uit mijn privéleven zou willen bannen...... laat staan iemand op commando blokkeren zodat die persoon mij niet meer zou kunnen volgen.......

Is het niet zo dat die vriend wel een beetje gelijk heeft met zijn angst dat jij alles wilt bepalen en is dat misschien ook de reden dat zijn ouders steeds zijn kant kiezen?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:35

Stille meelezer ;-)

Ik ben het met een groot gedeelte eens wat er hier gezegd wordt maar met de uitleg dat haar vriend die aandacht nodig heeft omdat ie aardig gevonden wil worden, dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat lijkt voor hem een excuus om over bepaalde dingen te appen die hij eigenlijk helemaal niet aan een ‘willekeurige’ collega hoeft te appen / delen.

Dus tsja snap ook echt wel dat hier een kink in de kabel zit.
Zij heeft een probleem met vertrouwen en hij gaat er niet heel chique mee om .

Als hij echt voor haar zou gaan zou hij het contact wel verbreken en een zit een wezenlijk verschil tussen een goede vriend / vriendin of zomaar een collega want tsja je mag toch wel gewoon contact hebben en dingen bespreken met een goede vriend / vriendin maar met zomaar een collega is wel wat vreemd.
Jammer dat hij zich dit niet beseft maar zo te lezen passen jullie gewoon echt niet bij elkaar en hij is er waarschijnlijk ook wel aan gewend dat je weer met hangende pootjes terug komt .

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:37

Needje: idem ditto, soms moeten mijn vriendinnen ook de waarheid horen. Ook al is dat niet wat ze willen horen, maar vaak wel het beste. Ik blijf eerlijk tegen ze.

Avalanche: Toen ik las dat vriend haar moest verwijderen van Instagram ging er bij mij al een belletje rinkelen. Volgens mij moet er niet veel gebeuren voor Marlinde jaloers is. Ik denk dat vriend sowieso ook geen heilig boontje is, maar denk dat Marlinde dat ook niet is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:43

Dat precies. Ik pleit de vriend ook niet vrij, maar denk wel dat hij ook gewoon een punt heeft. En jaloezie en controle zijn dodelijk voor een relatie, gewoon echt......

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:03

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Avalanche81 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Want ik ben een emotionele controlefreak.

MarlindeRooz schreef:
Ik raak enorm gestressed als ik geen controle heb.

MarlindeRooz schreef:
Hij wist dondersgoed dat ik niet wilde dat hij dat deed. Want hij deed het stiekem.

MarlindeRooz schreef:
Echt dikke discussie over gehad. Want hij is bang dat ik alles voor hem ga bepalen.

MarlindeRooz schreef:
Terwijl ik gewoon dit meisje uit zijn privéleven wil voordat we überhaupt nog dingen proberen te fixen.

MarlindeRooz schreef:
En nu net heeft hij haar ontvolgt dus het is nu toch goed??? Maar zij volgt hem nog wel, en gaat en kan dus nog steeds berichten sturen.

MarlindeRooz schreef:
maar als hij ooit wat met haar krijgt sta ik niet voor mezelf in.

Ik heb eens wat quotes onder elkaar gezet...... en begin me af te vragen of de vriend wel het probleem is.
Want ik zou ook beginnen steigeren als mijn partner me dingen zou verbieden en mensen uit mijn privéleven zou willen bannen...... laat staan iemand op commando blokkeren zodat die persoon mij niet meer zou kunnen volgen.......

Is het niet zo dat die vriend wel een beetje gelijk heeft met zijn angst dat jij alles wilt bepalen en is dat misschien ook de reden dat zijn ouders steeds zijn kant kiezen?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:06

Needje schreef:
Danique_G schreef:

Nou ik ben blij met m’n vriendinnen die niet sugarcoaten.
En over t algemeen zien vriendinnen het eerder als een relatie niet klopt. Die zijn niet blind van liefde.
En nee. Je wil het niet horen. Maar je krijgt geen chlamydia van eerlijk tegen elkaar zijn.

Je slaat volledig de plank mis needje, ik zeg niets over eerlijk zijn. Vraag me zelfs af waar je mijn mening over eerlijkheid vandaan haalt. Ik zeg iets over hoe het verpakt is. Er is een verschil tussen direct en ietsjes te direct. Ook al ben je zat om iets te horen, dan kun je zeggen: “ah ik snap het, en het is vervelend maar ik heb het gevoel dat .... [vul zelf in met boodschap of wat ergert of whatever].”

No offense Calipso trouwens. Ben zelf vaak ook vaak te bot.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:08

Maar tijdens het app contact met die 'collega' zijn er bepaalde onderwerpen aangesneden die je niet met een collega hoeft te bespreken. En ik gok dat dit veel erger is dan dat hij gewoon een gesprek over werkgerelateerd had gehad.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:12

Nou, ik ben het helemaal met Callipso en Avalanche eens.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:21

Maar ik heb nooit de contacten van mijn vriend geprobeerd te controleren, en daar ook geen behoefte aan. Sowieso heb ik de mogelijkheid niet om hem te controleren, maar het is ook niet iets wat ik wil. Als hij niet met mij samen wilde zijn, zou hij niet de halve wereld over vliegen.

Als hij wil: graag. Wil hij niet, ik ga hem niet vasthouden. Ik geef hem liever een goede reden om bij mij te zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:23

Maar Danique, je gaat toch ook gewoon altijd zeggen als iets niet goed is voor een vriendin? Ik bedoel het ook niet van 'meid raap je ballen op en doe nu maar normaal, die gozer kan de pot op'... Maar als een vriendin van mij in een situatie zit, die ze al dan niet zelf veroorzaakt heeft, ga ik daar wel begripvol eerlijk over zijn en ze niet pamperen met medelijden en compassie. Troosten en eerlijk zijn is mijn motto.