Over 4jaar mensheid weg!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kynshiri

Re: Over 4jaar mensheid weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:35

Mango_ schreef:
Maar even om te zorgen dat ik straks geen boze bokkers achter me aan heb;

ik probeer hier géén verhalen van mensen belachelijk te maken! Absoluut niet. Maar ik geloof er gewoon niet zo in, dat in 2012 dingen 'opeens', en ik weet dat het niet zo *POEF* opeens zou veranderen dan, mooier zijn. Neemt niet weg dat ik het interessant vind en ook zéker benieuwd ben of er iets van gaat uitkomen.
Maar ik wil geen mensen of verhalen belachelijk maken met mijn opmerkingen.

tis ook niet dat het *poef* zal gaan... gewoon vanaf 2012 wordt de ommekeer duidelijk en wordt het merkbaar dat er 'iets' veranderd is.

zelfs de grootste realist moet toegeven dat er allerlei dingen aan het veranderen zijn... toenemend zinloos geweld, veel meer natuurrampen, luchtvervuiling, maar bv ook de onhoudbaarheid van het kapitalisme en het jagende tempo waarin we horen mee te draaien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:42

Redrumfox schreef:
*zucht* Waarom verdiept niemand zich er eerst in voordat ze beginnen te gissen naar dingen die nergens op slaan. Zal het even gauw uitleggen:

In 2012 eindigt een lange periode van 26.000 jaar, deze is op de dag nauwkeurig op 21 december 2012 afgelopen. Hiermee is de 'grote kalender' afgewerkt en hiermee beginnen we vervolgens aan een bepaalde cyclus van 13 periodes en daarna aan de zogenaamde 'periode van de rode zon'. De grote kalender is op dat moment klaar aangezien ons zonnestelsel dan in 1 lijn komt te staan met het centrum van de melkweg (Hanub k'u), dit noemen de maya's de kosmische baarmoeder (door bepaalde energieën). Het komt er op neer dat de aarde en de zon dan in 1 lijn staan met hanub k'u. Er kunnen dan een soort van 'nultoestanden' komen in de magneetvelden van ons zonnestelsel. Vervolgens zullen de magnetische polen omkeren, wat klimaatveranderen kan betekenen volgens sommigen (ik weet niet of dat is wat er bedoeld wordt, daar zijn de meningen over verdeeld). Vervolgens beginnen we aan een nieuwe periode van 26.000 met een schone lij. We gaan van de periode van de 4e zon naar de periode van de 5e zon.

2012 betekent dus niet dat de aarde uit elkaar ploft of verschrompelt, nee er komen juist mooie tijden aan. Tijden die we tot nu toe niet kenden. Nee we sluiten er een lange periode van rotzooi mee af en we beginnen op een veel hoger niveau aan de nieuwe periode. Aan deze overgang gaat helaas een hoop gekkigheid vooraf (denk bvb aan dingen als 11 september).

In deze fase van de evolutie neem volgens de kalender de snelheid van de ontwikkeling van het bewustzijn toe. Meer mensen raken paranormaal begaaft (lees: kunnen het beter ontwikkelen), dit kunnen we nu al merken!!! Hetvolgende gelooft niet iedereen, maar ik persoonlijk wel:
We zullen ons op een manier ontwikkelen - zeer snel aangezien het mentaal is en niet zozeer lichamelijk - dat we met gedachten meer kunnen regelen, eten zal minder belangrijk worden, we worden spiritueler. Even in het kort, zo zijn er nog meer dingen. Dit alles staat ook in verband met de Nieuwetijdskinderen, dit zijn mensen die sowieso zullen overleven door hun denkwijze: mensen die altijd maar aan de klok denken - maatschappijslaven, en daar hebben we er miljoenen van in Nederland - zullen dit niet kunnen of er veel moeite mee hebben aangezien ze niet mee kunnen komen in de stroom. De mensen die wél goed (lees: moeiteloos) mee kunnen komen zijn de mensen die de maatschappij als een spel zien, niet materialistisch zijn, inzien dat je alles doet om gelukkig te worden, openstaan voor veranderingen, niet om status geven wat gegeven wordt door geld/macht e.d. etc etc.

Op 21 december 2012 zal het niet van de ene op de andere dag pats boem anders zijn, maar het gaat geleidelijk: we zijn er nu al mee bezig. In feite zou je de periode waar we nu in zitten kunnen zien als een grote schoonmaak.

Je kunt me voor gek verklaren maar dit is waar ik in geloof. En ik wil niemand overtuigen, alleen maar laten zien dat 2012 geen dag van dood en verderf zal worden: als we de maya's moeten geloven zullen daarna mooie tijden aanbreken en zullen onze denkwijzes veranderen wat ons tot betere mensen zal maken waardoor we zelf de wereld kunnen verbeteren.

Dat zou wel kunnen Lachen Maar hoe komt het dan dat we ons opeens zo anders zouden gedragen oid?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:08

kynshiri schreef:
tis ook niet dat het *poef* zal gaan... gewoon vanaf 2012 wordt de ommekeer duidelijk en wordt het merkbaar dat er 'iets' veranderd is.

zelfs de grootste realist moet toegeven dat er allerlei dingen aan het veranderen zijn... toenemend zinloos geweld, veel meer natuurrampen, luchtvervuiling, maar bv ook de onhoudbaarheid van het kapitalisme en het jagende tempo waarin we horen mee te draaien...

Wat kan jij dat goed treffend omschrijven! Ik zeg:
AMEN!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:15

Zinloos geweld is alles behalve toegenomen, waar blijven mensen het halen. Je mag het duizend keer uitleggen maar elke keer blijft het toenemen. Is weer zoiets dat mensen zelf bedenken om een mooie conclusie te trekken...
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-08-08 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:17

bizzybijtje schreef:
Redrumfox schreef:
*zucht* Waarom verdiept niemand zich er eerst in voordat ze beginnen te gissen naar dingen die nergens op slaan. Zal het even gauw uitleggen:

In 2012 eindigt een lange periode van 26.000 jaar, deze is op de dag nauwkeurig op 21 december 2012 afgelopen. Hiermee is de 'grote kalender' afgewerkt en hiermee beginnen we vervolgens aan een bepaalde cyclus van 13 periodes en daarna aan de zogenaamde 'periode van de rode zon'. De grote kalender is op dat moment klaar aangezien ons zonnestelsel dan in 1 lijn komt te staan met het centrum van de melkweg (Hanub k'u), dit noemen de maya's de kosmische baarmoeder (door bepaalde energieën). Het komt er op neer dat de aarde en de zon dan in 1 lijn staan met hanub k'u. Er kunnen dan een soort van 'nultoestanden' komen in de magneetvelden van ons zonnestelsel. Vervolgens zullen de magnetische polen omkeren, wat klimaatveranderen kan betekenen volgens sommigen (ik weet niet of dat is wat er bedoeld wordt, daar zijn de meningen over verdeeld). Vervolgens beginnen we aan een nieuwe periode van 26.000 met een schone lij. We gaan van de periode van de 4e zon naar de periode van de 5e zon.

2012 betekent dus niet dat de aarde uit elkaar ploft of verschrompelt, nee er komen juist mooie tijden aan. Tijden die we tot nu toe niet kenden. Nee we sluiten er een lange periode van rotzooi mee af en we beginnen op een veel hoger niveau aan de nieuwe periode. Aan deze overgang gaat helaas een hoop gekkigheid vooraf (denk bvb aan dingen als 11 september).

In deze fase van de evolutie neem volgens de kalender de snelheid van de ontwikkeling van het bewustzijn toe. Meer mensen raken paranormaal begaaft (lees: kunnen het beter ontwikkelen), dit kunnen we nu al merken!!! Hetvolgende gelooft niet iedereen, maar ik persoonlijk wel:
We zullen ons op een manier ontwikkelen - zeer snel aangezien het mentaal is en niet zozeer lichamelijk - dat we met gedachten meer kunnen regelen, eten zal minder belangrijk worden, we worden spiritueler. Even in het kort, zo zijn er nog meer dingen. Dit alles staat ook in verband met de Nieuwetijdskinderen, dit zijn mensen die sowieso zullen overleven door hun denkwijze: mensen die altijd maar aan de klok denken - maatschappijslaven, en daar hebben we er miljoenen van in Nederland - zullen dit niet kunnen of er veel moeite mee hebben aangezien ze niet mee kunnen komen in de stroom. De mensen die wél goed (lees: moeiteloos) mee kunnen komen zijn de mensen die de maatschappij als een spel zien, niet materialistisch zijn, inzien dat je alles doet om gelukkig te worden, openstaan voor veranderingen, niet om status geven wat gegeven wordt door geld/macht e.d. etc etc.

Op 21 december 2012 zal het niet van de ene op de andere dag pats boem anders zijn, maar het gaat geleidelijk: we zijn er nu al mee bezig. In feite zou je de periode waar we nu in zitten kunnen zien als een grote schoonmaak.

Je kunt me voor gek verklaren maar dit is waar ik in geloof. En ik wil niemand overtuigen, alleen maar laten zien dat 2012 geen dag van dood en verderf zal worden: als we de maya's moeten geloven zullen daarna mooie tijden aanbreken en zullen onze denkwijzes veranderen wat ons tot betere mensen zal maken waardoor we zelf de wereld kunnen verbeteren.

Dat zou wel kunnen Lachen Maar hoe komt het dan dat we ons opeens zo anders zouden gedragen oid?

Door de stand van de planeten volgens mij..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:21

Over 4 jaar mensheid weg...Mijn man zegt hierover: "eindelijk plek om te parkeren."
Maar om deze mensheid gerust te stellen, mijn man is erg into astronomie, en hij is nog geen aanwijzingen tegengekomen dat er inderdaad in 2012 zoiets staat te gebeuren.
We krijgen veel eerder met zware overstromingen door orkanen te maken, om jullie maar even gerust te stellen. Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:25

Qimm schreef:
gaan we nou alwéér dood? Pffff Gaaaap

ROFL

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:29

Zo gaan we alweer dood dat is knap Tong uitsteken We gingen ook al dood vorig jaar oktober toen zou er een erge storm komen of zo.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:30

als ik het zo lees maakt het mij wel wat bangig,
het is maar even zien tot die tijd, tis nog 4 jaar
ik ben benieuwd, wat er hier precies mee bedoeld wordt?
afwachten maar

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:37

kynshiri schreef:
Mango_ schreef:
Maar even om te zorgen dat ik straks geen boze bokkers achter me aan heb;

ik probeer hier géén verhalen van mensen belachelijk te maken! Absoluut niet. Maar ik geloof er gewoon niet zo in, dat in 2012 dingen 'opeens', en ik weet dat het niet zo *POEF* opeens zou veranderen dan, mooier zijn. Neemt niet weg dat ik het interessant vind en ook zéker benieuwd ben of er iets van gaat uitkomen.
Maar ik wil geen mensen of verhalen belachelijk maken met mijn opmerkingen.

Uhm zinloos geweld neemt juist af. Clown En de wereld is nu veiliger dan vanaf WOII tot ongeveer de val van de Berlijnse muur. Alleen denkt iedereen van niet.
Laatst bijgewerkt door Loose op 31-08-08 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:38

Ik ga alvast inpakken Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:39

Zoolgangster schreef:
We krijgen veel eerder met zware overstromingen door orkanen te maken, om jullie maar even gerust te stellen. Haha!

O kijk, dat scheelt...Kan ik weer rustig slapen; ik heb kaplaarzen... Tong uitsteken

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:41

Qimm schreef:
gaan we nou alwéér dood? Pffff Gaaaap

ja precies het word wel heel vaak voorspeld dat we doodgaan. meis dit is gewoon onzin niks van aatrekken en doorgaan met genieten van alles

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:55

Dan heb ik nog maar 4 jaar de tijd om mijn karmapunten op te krikken! Bloos!
En ik sta echt heel diep in de min... Duivel

Maar afijn, het lijkt me een heel interessant gebeuren, ben vereerd om dit wie weet wel mee te mogen maken. Lachen

Ik denk trouwens dat het een soort Titanic-gebeuren gaat worden, de rijkeren die zichzelf ten koste van de arme redden....

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:09

In 2000 zouden er ook allemala dingen kapot gaan..
Vaker is gezegd dat we dood zouden gaan.
Ik maak me er niet echt zorgen om, in 2012 zeggen ze dat we in 1216 dood gaan en ga zo maar door.
Eerst zien dan geloven Tong uitsteken (dat zou moeilijk worden maar oke haha )

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:12

1216 lukt niet meer. Huilen van het lachen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:17

Ik denk trouwens dat 12-12-12 een heule populaire trouwdatum gaat worden. Ik denk dat ik toch een andere studie ga nemen, iets in de trouwerijenbizznezzz...

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:31

Trouwens, ik vind het wel een goede smoes om niet op school te komen.
"maar meneer, de wereld vergaat over 4 jaar, dus wat heb ik dan nog aan school, ik wil genieten!" *LOL*

Sorry voor het even tussendoor Vork

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:32

Toch snap ik niet helemaal waar nu al die media-aandacht vandaan komt. Dit zou eigenlijk dus al vele jaren bekend moeten zijn, waarom moeten we daar nu ineens stil bij staan?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:42

Ach ze hebben elk jaar wel weer iets anders waaraan we doodgaan. In 2000 zou de wereld ook vergaan en we leven nog steeds.De wetenschap zegt wel meer en dat is ook niet altijd waar.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:45

Dat 2012 is al veel langer bekend (als de maya's dat al wisten Knipoog ), alleen roept er om de zoveel tijd iemand heul hard dat dan de wereld vergaat/transformeert waarna er even een hysterie ontstaat 'o, help, we vergaan!' om dan weer een tijdje stil te blijven.
We zijn nu weer even in een gilfase, duidelijk...

Maar ook loslopende astronomen oid die roepen dat dan en dan de wereld vergaat omdat er een astroide/planeet/komeet (doorhalen wat niet van toepassing is) de baan van de aarde zou kruisen kunnen voor een tijdelijke massahysterie zorgen. Ik dacht dat iemand ook iets gezegt had over 2026 als doemdatum voor een langsracende komeet oid, net als 21nogwat.

Ach, om de zoveel tijd roepen er nu eenmaal mensen dat de wereld vergaat en zolang de wereld nog niet daadwerkelijk vergaan is zal je dat wel houden.
Mijn persoonlijke tip? Gewoon doorgaan met leven, komt tijd komt raad...
Kometen, burgeroorlogen en ijstijden houd je toch niet tegen, een algehele menselijke transformatie naar een andere, minder ikgerichte wereld lijkt me alleen maar mooi om mee te mogen maken. Behalve dat, straks loop je misschien onder een bus, plat als een dubbeltje, zo dood als een pier en dan heb je lopen stressen voor niets...

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:46

maar dat was nergens op gegrond..dit wel..het is al heel lang bekend dat dat ding op de aarde afkomt. En ze zijn al heel lang bezig met het bedenken hoe ze dat ding uit zn koers kunnen krijgen.

Maar de wereld vergaan...nee joh..als de wetenschappers ed daar zo zeker van zouden zijn zou nu niemand meer aan t werk zijn en zou iedereen gaan genieten van de laatste jaren Clown

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:50

Dus 2012 word "het" jaar?

Haha!
Ik ben beniuewd

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:51

sophie_kurk schreef:
Toch snap ik niet helemaal waar nu al die media-aandacht vandaan komt. Dit zou eigenlijk dus al vele jaren bekend moeten zijn, waarom moeten we daar nu ineens stil bij staan?

Gewoon gebrek aan ander nieuws en dan maar lukraak een of ander artikel plaatsen over het vergaan van de mensheid Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:52

nouja.. ik zou er niet mee zitten hoor.. ook al ben ik 'pas' 18.... niet dat ik zelfmoord wil plegen ofzo of dood wil bij lange na niet! maar .. als het écht zou gebeuren.. ach.. *haalt schouders op* dan heb ik toch een mooi leven gehad... kunnen veel varkens op ons bordje niet zeggen Vork