Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

veerledec schreef:Mensen die het over een contact/straatverbod hebben, bij mijn weten is daar tussenkomst van de rechter voor nodig. Dat kan de politie je niet zomaar geven. Het is voor hem dus in beginsel legaal om in de buurt te komen, zolang hij verder geen strafbare dingen doet.
DQ, heb je officieel aangifte gedaan? Want dat is denk ik eerst nodig, mocht je nu of later om een straatverbod willen verzoeken.
Melissa schreef:Op je id kaart staat je adres niet. TS weet vast zijn naam wel, maar daar kun je verder weinig mee. Politie haalt het zo door systeem, maar de jongen heeft recht op privacy volgens de wet, dus die gegevens krijg je niet als je er naar vraagt!
.
alja schreef:idd een melding maken bij de politie is altijd goed en sta je later sterker
) LisaLuna schreef:Melissa schreef:Op je id kaart staat je adres niet. TS weet vast zijn naam wel, maar daar kun je verder weinig mee. Politie haalt het zo door systeem, maar de jongen heeft recht op privacy volgens de wet, dus die gegevens krijg je niet als je er naar vraagt!
Ja ik snap het hoor!
Maar ik vind het wel stomme wet in dit soort gevallen hoor,
Hij pleegt soort van privacy-breuk bij z'n (ex-)vriendin terwijl die rust wil en dan mogen ze zijn adres niet.
Als je snapt wat ik bedoel.
Ik weeeet dat het onlogisch is maar toch vind ik het stom.
Nikka schreef:Ja en mocht hij haar adres niet hebben en ze dient een aanklacht in, krijgt zijn advocaat wel haar adres. Dus privacy geldt alleen voor de overtreder
heb je zowiezo iemand.
LisaLuna schreef:Nikka schreef:Ja en mocht hij haar adres niet hebben en ze dient een aanklacht in, krijgt zijn advocaat wel haar adres. Dus privacy geldt alleen voor de overtreder
Dat is best wel belachelijk.
Melissa schreef:Op je id kaart staat je adres niet. TS weet vast zijn naam wel, maar daar kun je verder weinig mee. Politie haalt het zo door systeem, maar de jongen heeft recht op privacy volgens de wet, dus die gegevens krijg je niet als je er naar vraagt!
ik denk en hoop dat hij idd wegblijft
, zijn moeder zou mij nooit accepteren, omdat ik nederlands ben. 
!
Verhaal is uiteraard veel langer, maar om even aan te geven hoe er om gegaan wordt met dit soort dingen. Zou graag het hele verhaal neerzetten maar dat kan dus niet.
xDramaQueen schreef:daar kan ik niets aan doen toch...