Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianC

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:05

Hee!

Nou gister ook weer gewoon les gedanst en daarna lekker wezen vrijdansen. We hebben een nieuw stuk in de rumba geleerd en we zijn verder gegaan met de Samba maar dat bouncen is zo achtelijk ziet er niet uit en het voelt echt onnatuurlijk. :+ Ach hopen dat het beter wordt.

Nu maar even dancing with the stars kijken. :o Heb gister maar 1 paar gezien.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:44

@Hanmar: Om die reden heb ik vandaag mijn zolen alvast geborsteld. ;) Na verloop van tijd komt er zo'n glimmend plakkaat onder te zitten en dan worden ze me te glad. Het gaat vooral hard als we een keer vrijdansen bij de concurrent. Die gebruiken zo'n soort kaarsvet voor de vloer, terwijl onze vloer al glad is van zichzelf. Dan kan je dus kunstschaatsen. :D Haha.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:09

volgens mij hoort er op elke goede dansvloer gestrooid te worden en daar krijg je idd zo'n plakaat van onder je schoen ;) ik borstel mn schoenen dan ook altijd om de zoveel keer dansen, anders word het idd meer schaatsen, vooral als ik met vrienden van me dans die hoger in de wedstrijd klasses dansen, dan is het rennen voor mn leven ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:40

Ja dat borstelen, dat wilde ik nog vragen aan de experts hier :')

Ik heb wel zo'n borsteltje erbij gekocht, maar ik durf 'm steeds niet te gebruiken omdat ik niet weet hoe ''hard'' je moet borstelen zegmaar. :\ Ik weet wel dat je vanaf de hak naar 'buiten' moet borstelen en dat een panty er overheen trekken handig is zodat je het vuil er weer makkelijk af kan krijgen, maar ik vind de haren van zo'n borstelen erg hard. Moet je echt flink borstelen, of meer vegen? Het lijkt me dat je zo makkelijk die zool beschadigt... :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:56

Ik borstel best wel flink, ik aai niet zeg maar ;) Je wilt je schoen natuurlijk wel "op ruwen" en je moet dat "vieze" laagje eraf krijgen. Ik borstel dus dat glimmende eraf en dan voel ik even aan de zool of ik het ruw genoeg vind! Vond het in het begin ook best wel eng hoor, haha.

En ik heb ook een panty om mn borsteltje heen ;)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:16

Vraag me niet hoe het precies zit, maar we hebben een speciale vloer die alleen in de olie gezet hoeft te worden. Welk type vloer fijner danst is vrij persoonlijk, maar je zolen worden er in ieder geval niet zo vuil van. ;)

Het is sowieso een unieke zaal, want we hebben ook twee pilaren midden op de dansvloer. Niet praktisch, wel hilarisch. :') Gelukkig ben ik er nog nooit tegen aan gelopen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:22

Hoe kun je dát bedenken, een dansvloer met 2 pilaren :+
Bij ons werd gisteravond bij afdansen inderdaad wel gestrooid af en toe en mijn schoenen beginnen nu toch wel erg glad te worden. Ik ga zo maar eens een poging wagen om te borstelen. :Y)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:30

Snader schreef:
Het is sowieso een unieke zaal, want we hebben ook twee pilaren midden op de dansvloer. Niet praktisch, wel hilarisch. :') Gelukkig ben ik er nog nooit tegen aan gelopen.

Wij hebben 1 pilaar in de boven zaal, niet practisch idd ;) :P

Rianca:
Moesten jullie ook kreunen bij dat bounchen? :P dat had diana ons vorig jaar laten doen :P ze vond het nogal grappig haha! toen was het pas idioot!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:45

Hanmar schreef:
Hoe kun je dát bedenken, een dansvloer met 2 pilaren. :+

Vroeger zat er nog geen dansschool, dus daar hebben ze met de bouw geen rekening mee gehouden. De pilaren horen er helemaal bij, ze hebben zelfs namen gekregen. :D

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:51

En paal knuffelen is ook best heel gezellig :P

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:09

Citaat:
Rianca:
Moesten jullie ook kreunen bij dat bounchen? :P dat had diana ons vorig jaar laten doen :P ze vond het nogal grappig haha! toen was het pas idioot!

Wat kreunen,, _O- Nou gelukkig laat ze ons dat niet doen.

En tsja de paal in de bovenzaal, die hebben we leren ontwijken. :+

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:14

Vorige week hebben we trouwens bekend gemaakt dat we overstappen naar een andere dansschool. :) Er zaten wel wat haken en ogen aan deze overstap. Het was dan ook een moeilijke beslissing en vervelend om het iedereen te vertellen, maar ik ben opgelucht over de reacties en dat alles nu achter de rug is!

Het is jammer dat we een gezellige dansschool achter laten, maar we zijn er van overtuigd dat het voor ons de beste beslissing is. :) We zullen zeker af en toe terug gaan met vrijdansen. Er komt nu wel een spannende tijd, ben benieuwd hoe de nieuwe dansschool ons bevalt! :D :D
Laatst bijgewerkt door Snader op 16-05-09 17:38, in het totaal 3 keer bewerkt

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:21

rianCciie schreef:
Citaat:
Rianca:

Wat kreunen,, _O- Nou gelukkig laat ze ons dat niet doen.

En tsja de paal in de bovenzaal, die hebben we leren ontwijken. :+

Ik heb nog maar een paar keer boven gedanst. Vind dat ding dood eng :P Ben de hele tijd bang dat partner lief dat ding niet ziet :P

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:23

Nou mijn partner ziet dat ding wel en zo niet dan voelt hij dat wel. :+ Beuk hem er namelijk net zo hard tegen aan. Maar dat kan natuurlijk gewoon omdat het me vriendje is. :P

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:41

Snader waar is jullie dansschool nu dan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:47

Ik snap wel een beetje hoe je je voelt... Onze dansschool is dus overgenomen door een andere dansschool en dat bevalt totaal niet. Ook ben ik afgelopen seizoen begonnen met een nieuwe danspartner, waarmee ik toch geen klik blijk te hebben. Doordat de dansschool bij de nieuwe eigenaren niet goed meer loopt, gaat iedereen opzoek naar een andere school, waardoor onze hele groep uit elkaar valt en ik moet ook nog eens opzoek naar een andere danspartner! Best spannend allemaal, vooral ook omdat ik niet weet met wie en waar ik terecht ga komen... Of ik komend seizoen uberhaupt wel weer ga dansen, terwijl ik juist wedstrijd ambities had. Hoe raar kan het lopen ;)

Waarom hebben jullie de overstap gemaakt? Om van gezellige dansschool, naar meer een wedstrijdschool te gaan?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:30

@Naomi: Je mag me alles vragen, maar ik zet liever niet meer zoveel openbaar op internet (wel via PB). ;) Ik woon in de buurt van Rotterdam en beide dansscholen zitten hier dicht in de buurt.

@Joyce: Zonde dat door al die veranderingen de groep uit elkaar dreigt te vallen. :) Het klinkt wel erg bekend, om dat soort redenen ben ik een paar jaar geleden al eens gestopt met stijldansen. De groep viel uit elkaar en ik kon geen danspartner vinden waarmee het klikte.
Edit: Overigens vond ik het erg flauw dat jouw danspartner niet meer wil/wilde afdansen. Als je samen afspreekt om een seizoen te doen, dan hoor je het ook af te maken.

Die keuze zit een beetje ingewikkeld in elkaar, lang verhaal.

Op dit moment zit ik bij een officiële dansschool die het best is voor te stellen als een klein en hecht familiebedrijf. De eigenaren letten streng op houding en uitvoering, ze brengen het met enthousiasme en humor en ze zijn ontzettend aardig en soepel. Alles kan en alles mag! Nadeel voor ons is dat ze muziek uit de jaren vijftig en zestig draaien en de meeste paren ook van die leeftijd zijn.

Het was wel lastig om de overstap te maken. We verlaten nu een kleine en gezellige groep waar vrienden tussen zitten, zij verlaat nu een 'tijdelijke' danspartner die familie is van de eigenaren en de eigenaren zijn oude bekenden van mijn ouders (van wedstrijddansen).

Als reden voor de overstap hebben we aangegeven dat een moderne dansschool beter bij ons past. Er zijn daar allemaal mensen van onze leeftijd en ze draaien er muziek van nu. Ook doen ze soms een stuk streetdance en we vinden het daar gezelliger met vrijdansen. Van de jongeren zijn we nu het enige danspaar dat regelmatig naar vrijdansen gaat, vandaar dat we soms naar de concurrent gingen. En ja... we spreken die wens niet vaak uit, maar stiekem dromen we ervan om ooit wedstrijden te dansen! We hebben nu ook genoeg mogelijkheden, maar die andere dansschool is écht gespitst op wedstrijddansen.

Oh en ja, ik ben een ontzettende ouwe prutsmuts. :o Haha. :D

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:59

Ik ben op een dansschool begonnen en ik dans er nog steeds..
Wij hebben een speciale 'wedstrijdclub' op maandag en daar leer je goed alle techniek en bespreken we dingen, het is dan ook maar een klein groepje 3 paren :+ .

En we hebben op dinsdag onze clubles en daar leren we de 'gewone' dingen zegmaar, wij zijn de enige Jongeren in onze groep k ben de jongste, de rest is allemaal al boven de 60 denk ik :j ..

Oke snader , ( ik weet je echte naam niet :p ) maar ik heb ook een keer in die buurt volgens mij ergens, wedstrijd gehad waar 2 pilaren op de dansvloer zaten :+

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:04

Naomi_Haffie schreef:
Ik weet je echte naam niet. :P

Doe eens gek, volgens mij kan je hem wel uit mijn gebruikersnaam halen. :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:08

ik zou de N en de A omdraaien ;)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:18

Ik zie het inderdaad :) .

Wedstrijd vandaag ging erg slecht.. alleen halve finale met ballroonm..

Nu zaterdag afdansen :)

Weet niet of iemand van jullie hollands got talent heeft gekeken,
Die jongen en meisje die daar aan mee dansten, ( latin ) die deden vandaag ook mee ( in hun klasse dan ) .

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:30

Wedstrijd bij ons ging wel goed :D Eerste keer in een nieuwe klasse, en we hebben toch nog gelijk een finaleplek gehaald en 6e geworden! Terwijl we er neits van verwachtten omdat het een stapje hoger was, dus erg tevreden!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:33

Edit :

Ik zag pas net dat je heel ergens anders gedanst heb dan waar ik gedanst heb :P .

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:39

Sjapaz, netjes gedaan, gefeliciteerd!

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:53

gefeliciteerd sjapaz!

Ik heb ondertussen de foto's van mijn afdansen om de computer staan.
Ze zijn met een mobieltje gemaakt want we waren zo slim het fototoestel te vergeten, dus de kwaliteit is niet echt goed maar ik vind het toch wel leuk om er even 1 met jullie te delen. Dan kunnen jullie ook meteen zien dat ik toch maar een jurkje aan heb gedaan ;)
Afbeelding
Ik stond te trillen van de zenuwen en mijn danspartner was gelukkig super relaxed
waarschijnlijk omdat hij wedstrijden danst en niet hoefde aftedansen..

Voor de gene die nieuwsgierig zijn naar mijn punten. Op de quick step, engelse wals, jive, rumba en cha-cha had ik een 7 en op de tango een 6,5