Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:24

Jeannette schreef:
Ik heb wat keren gezucht als mijn zoon weer eens lesuitval had op het Clusiuscollege.

Haha, ik had best met hem willen ruilen, ik heb nóóit uitval (zit ook op het CC). Knipoog

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:30

Tsja, je kan ook bedenken: Wat is het deel van een mensenleven dat je op het voortgezet onderwijs zit?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:31

Jeannette schreef:
Tsja, je kan ook bedenken: Wat is het deel van een mensenleven dat je op het voortgezet onderwijs zit?

Ilzjuh schreef:
Ja, ook ik heb niet heel erg veel zin in elke dag lange schooldagen, maar kom op, je hoeft echt niet je hele leven naar school. En later als je werk hebt wil je misschien wel erg graag terug.

Knipoog . Maar ik zou een uurtje uitval op z'n tijd niet zo erg vinden, nee.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:33

Bij ons waren er ook stakingen, maar niet zo erg dat lessen stopgezet werden.... Gewoon in de pauzes beetje lawaai maken en met eieren gooien enzo, maar niet extreem.

Maandag willen ze weer verder nu ze horen dat het andere scholen beter is gelukt Nagelbijten / Gniffelen

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:33

Bij ons op school was vandaag ook gestaakt. Niet om het 1040 uur, maar om het No-SADness contract by de reisweken. Bij ons op school worden de 1040 uren altyd gehaald, dat is bij ons geen probleem. Maarja, als alle scholen gaan staken, kon onze school niet achter blijven, dus staakten we om het no-SADness-contract. Vork

Edit: Onze directeur was trouwens vandaag ziek, dus het had absoluut geen zin!

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:35

Bij ons is er ook gestaakt
Op school hoorden we ook al her en der vragen over iets dat er een staking zou komen ofzoiets (had nog van niks gehoord tot ik op school kwam dus)
Dus toen dacht ik: "Nee, dat gaat hier nooit gebeuren".
En toen was ik om half 12 klaar met gym en ik kom de kleedkamer uit en zie daar al die mensen bij het hek!
Dus ik ging meteen ff kijken, maar er was nog niks aan de hand.. Maar de politie stond wel al klaar.
Toen ging om 12 uur de bel en opeens begon iedereen naar het centrum te lopen.
Ik ben maar gewoon op school gebleven, maar vrienden van mij die zeiden ook dat de politie
van hun knuppels gebruik maakten en dat er ook politiehonden waren..
Verder is er volgens mij niks ernstigs gebeurd.
De lessen gingen hier wel gewoon door, maar we hebben niet echt wat gedaan.

Ik denk trouwens niet dat ze hier maandag nog een keer gaan staken, want je hoorde ze op school nog zuchten en kuchen over die staking.
(Dit was trouwens op de Angelus Merula in Spijkenisse)

Axel_Clauw

Toen ik vorig jaar + die jaren ervoor op het Clusius College zat had ik bijna altijd wel uitval Clown niet 1 uurtje op een dag, maar echt een stuk of 3 a 4 uuren.

Dat is inderdaad veel, ook heel vervelend omdat je steeds zolang moet wachten tot er weer les is.
Dat geeft dus ook niet echt een motivatie om op school te blijven als je 3 lesuren moet wachten voor nog maar 1 of 2 lesuurtjes.

Cortes_

Ik had in amsterdam meegelopen! Het was echt laggen, al die polietagenten, met een paar vriendinnen charge de klas uit enzo. Het was echt heel erg leuk! De leraar was helemaal in paniek en zei dat het sinterklaas was Huilen van het lachen

Ik krijg al heel erg lang les, sommige weken heb ik elke dag tot 4 uur en dan een gad tot 2 uur, en dan nog 2 uur per dag hw, moet echt niet meer worden!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:39

Is zo irritant, leraar was ziek, moesten we toch op school komen voor een oefentoets.
Met toetsweek moeten we ook daarvoor nog lessen volgen (eerder niet) en je mag alleen maar leren in de lessen want ze kunnen niet aan nieuwe les stof beginnen in tentamenweek.

oftwel je komt vaak voor niks op school omdat ze die uren moeten maken.
Dinsdag 3 uur tussen uur gehad, en daarna weer 3 uur les. Ben niet meer na school gegaan we krijgen dan kooklessen en we gingen om half 6 met de klas uit eten.
En moesten we tot half 5 na school.

vind het dus terecht dat ze staken, die mensen hebben makkelijk praten in de regering, die hebben hun schooltijd gehad!

Vooral doorgaan! Vork

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:40

Ach, ik vind zoveel lesuren eigelijk helemaal niet ZO erg.

Als je later moet werken, krijg je echt geen baan van 9 tot half 1 en toch veel betaald hoor Knipoog

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:40

Maandag komt er hier nog een, en deze staking had geen effect.. Hoop dat het werkt! Heb ook heel vaak tot half 5, echt niet normaal

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:41

ik ook 3 dagen in de week, en die andere dagen om 3 uur beginnen tot half 5:S

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:42

Het is toch verschrikkelijk.
Ik heb weken lang elke dag tot vijf uur gezeten. Knipoog Kom op zeg, je hoeft echt niet je hele leven naar school. Ik snap best dat jullie er even goed van balen als je tot laat moet, maar zo'n drama is het nu ook weer niet.

rosaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:43

bij ons dedende docenten ook mee en de rector ging on ook aanmoedigen..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:44

Pff ik wordt hier misselijk van. Walgelijk! Wat een vreselijk achterlijke koters lopen er tegenwoordig rond op deze wereld. (het stereotyp van het schoolmeisje is langzaam aan het veranderen in een arrogante b*tch en de schooljongen een agressief jochie) Die gaan thuis liever braindead gamen en chips eten of msn-en. Want ja, school is stom! Slapen

Is er nog iemand op deze wereld die snapt dat we het niet voor onze ouders of voor onze school doen, maar voor onszelf, voor onze toekomst? Dat we door te klagen en te zagen over het aantal lesuren alleen ons latere leven behoorlijk vern**ken? Boos! De jeugd tegenwoordig is gewoon een bende wilde, agressieve en ondankbare geschiften geworden. (dat ik nu over leeftijdsgenoten praat Nagelbijten / Gniffelen)

Het enige wat hun nog uitmaakt is uitgaan en zich daar te pletter zuipen, hangen, en school vinden ze een gevangenis. Verward
Ik houdt ook van uitgaan en lekker hangen met vrienden maar school zie ik als een kans om mijn latere leven goed uit te bouwen en daar ben ik hard mee bezig...
Is er nog iemand die deze mening deelt?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:45

Als je even een paar posts boven je had gelezen had je wel gezien dat die er is ja. Clown
Hoewel ik moet zeggen dat je wel een béétje overdrijft. Tong uitsteken

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:47

Maandag gaan wij staken Pling

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:47

rosaaa schreef:
bij ons dedende docenten ook mee en de rector ging on ook aanmoedigen..

Ik denk dat jij bij mij op school zit dan? Op De Breul in Zeist?
Ik heb niet mee gedaan ik ben gewoon naar al mijn lessen gegaan, ik ben niet eens naar buiten geweest vond het nogal nutteloos om aan zo iets mee te gaan doen.
Maar bij ons is het geloof ik niet echt uit de hand gelopen, hoorde wel dat er politie was maar verder weet ik niet.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:50

Lara_Silver schreef:
Pff ik wordt hier misselijk van. Walgelijk! Wat een vreselijk achterlijke koters lopen er tegenwoordig rond op deze wereld. (het stereotyp van het schoolmeisje is langzaam aan het veranderen in een arrogante b*tch en de schooljongen een agressief jochie) Die gaan thuis liever braindead gamen en chips eten of msn-en. Want ja, school is stom! Slapen

Is er nog iemand op deze wereld die snapt dat we het niet voor onze ouders of voor onze school doen, maar voor onszelf, voor onze toekomst? Dat we door te klagen en te zagen over het aantal lesuren alleen ons latere leven behoorlijk vern**ken? Boos! De jeugd tegenwoordig is gewoon een bende wilde, agressieve en ondankbare geschiften geworden. (dat ik nu over leeftijdsgenoten praat Nagelbijten / Gniffelen)

Het enige wat hun nog uitmaakt is uitgaan en zich daar te pletter zuipen, hangen, en school vinden ze een gevangenis. Verward
Ik houdt ook van uitgaan en lekker hangen met vrienden maar school zie ik als een kans om mijn latere leven goed uit te bouwen en daar ben ik hard mee bezig...

tuurlik, ik ben het wel met je eens maar zo veel lessen hoeft nou ook weer neit Knipoog
ik ben ook een leeftijdsgenoot en ik denk nit alleen maar aan uitgaan enzo maar ook an mijn verdere leven Knipoog

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:50

Lara_Silver schreef:

Helemaal mee eens, ik zit niet graag op school maar daar ga ik geen andere mensen mee lastig vallen ofzo. Ik moet het omdat het voor mezelf goed is dus, daar hoor je niet zo te keer over te gaan vind ik.

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:54

Ik heb nu echt een baggerrooster,
Ook nog altijd leuk eerste 3 uur vrij Boos!
Als ze dan het 9e gwoon daar na toe doen hoor je mij niet meer klagen!
Maar sommigen op mijn school zijn gewoon 2 uur onderweg om naar huis te komen..
En heel toevallig heb je dan ook nog van half 9 tot kwart over 4.
In de winter ga ik heen in het donker, en ook terug in het donker..
Eerst zat ik nog op fitness maar hier ben ik ook vanaf gegaan omdat ik het niet allemaal meer kon halen.
Hoop echt dat er wat aan gedaan word!

Maandag komt het hopelijk wel goed Vork

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:56

Wees al blij dat je de eerste drie uur vrij hebt. Verward Ze hadden je ook gewoon óók die eerste drie uur op school kunnen laten komen hoor.
Ik vind het zelf ook niet altijd even leuk als ik laat uit ben en de eerste zoveel uur vrij heb, maar ben er wel tevreden mee hoor.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:58

beter de eerste drie uur vrij Knipoog Clown

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:59

Haha, 's ochtends denk ik wel altijd; "oohh lekker, eerste drie vrij!"
Maar zodra je dan eenmaal goed wakker bent was het andersom ook wel fijn geweest. Tong uitsteken Maar ik ben met allebei wel tevreden hoor. Lachen

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:59

Ilzjuh schreef:
Wees al blij dat je de eerste drie uur vrij hebt. Verward Ze hadden je ook gewoon óók die eerste drie uur op school kunnen laten komen hoor.
Ik vind het zelf ook niet altijd even leuk als ik laat uit ben en de eerste zoveel uur vrij heb, maar ben er wel tevreden mee hoor.

Dat is wel zo, maar als ze dat 9e weg halen kan ik vaker paardrijden. smorgens vroeg stap ik niet zo snel op het paard. Daarmee kunnen ze wel een bult problemen oplossen als ze die uren ook vullen en dan gewoon het 9e uur weg laten. En dan praat ik nog niet eens over de vele tussenuren die ik elke week heb!