Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:43

Larnaca schreef:
Kijk Marjoow, dat jij wel graag die extra lesuren wilt en veel wilt leren. Prima. Maar ik & femke zijn gewoon geen mensen die graag op school zitten. Dus nog langer vind ik al helemaal niks. Ik heb nogmeer te doen dan school.

he meis dan stop je er toch lekker mee ? zoek een baan en dan kom je er echt achter wat het echte leven is !
geen 7 weken meer zomervakantie , geen tussen uren en elke dag van 8 tot 5 of langer
denk dat je dat maar moet gaan doen
en met jou hersenninhoud die nu totaal nog niet goed intwikkeld is en weinig scholing gehad heeft word het vrees ik een heel saai baantje vakkenvullen ofzo
veel succes ermee he
Laatst bijgewerkt door Sparky10 op 25-11-07 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:44

Maureenn schreef:
Kudde schaap! want iedereeeeeeeen doet dat dus jij ook want om alleen in de aula zitten is niet leuk he? nee maar dan heb je wel een eigenmening durf je ook eens iets te doen wat misschien in jullie ogen saai en en niks uithaalt maar op bussen/auto's staan dat is pas stom!

hahaha?
kweet niet hoor, jij kwam ermee dat je dan in de aula moest gaan staken, dat is vrijdag nooit in me opgekomen!
mijn mening was meedoen hoor Knipoog !mijn mening was allen niet auto's kapot maken enzo!

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:46

Sparky10 schreef:
Larnaca schreef:
Kijk Marjoow, dat jij wel graag die extra lesuren wilt en veel wilt leren. Prima. Maar ik & femke zijn gewoon geen mensen die graag op school zitten. Dus nog langer vind ik al helemaal niks. Ik heb nogmeer te doen dan school.

he meis dan stop je er toch lekker mee ? zoek een baan en dan kom je er echt achter wat het echte leven is !
geen 7 weken meer zomervakantie , geen tussen uren en elke dag van 8 tot 5 of langer
denk dat je dat maar moet gaan doen
en met jou hersenninhoud die nu totaal nog niet goed intwikkeld is en weinig scholing gehad heeft word het vrees ik een heel saai baantje vakkenvullen ofzo
veel succes ermee he

Hee, ik zie dan wel dat het zwaarder word. Ik ben nu nog kind en vind dat ik dan meer mag doen dan alleen maar school

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:50

Ik wil niet banketstaaf zijn, maar jullie moeten meer naar de realiteit gaan leven. Mijn zus heeft nu een opleiding, die zit op maandag van 9 tot 5 op school in Ede, wij wonen in Leusden. Die werkt iedere dag van 7 tot 2 of van 3 tot 11 met gehandicapten, dat is zwaar werk.

Als jullie later ook werken, heb je een 40 urige werkweek. Dat is van 9 tot 5.

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:51

ach mijn broer werkt vanaf zijn 16e en die heeft het ook prima hoor Knipoog !

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:52

& ik zeg niet dat dat is wat ik wil Knipoog

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:53

x__beauty schreef:
ach mijn broer werkt vanaf zijn 16e en die heeft het ook prima hoor Knipoog !

Leer er maar mee leven dat je 40 uur extra naar school moet. Denk je echt dat als je de stad in trekt op autos gaat staan onschuldige mensen lastigvalt, dat ze dan naar je luisteren?
Staken kan ook gewoon zo;

Op het schoolplein gaan staan, lessen negeren en roepen: GEEN EXTRA UREN! oid.

Wees volwassen.

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:54

hoe vaak moet ik het dan nog zeggen Knipoog
ik heb niet op andere mans auto's gestaan , of ietsa met de bus gedaan!?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:54

Ik heb het over het algemeen.

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:55

o oke, d8 tegen mij Knipoog
maar zie dat onze school maar is wijs te maken :p

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:56

Marjoow schreef:
Ik wil niet banketstaaf zijn, maar jullie moeten meer naar de realiteit gaan leven. Mijn zus heeft nu een opleiding, die zit op maandag van 9 tot 5 op school in Ede, wij wonen in Leusden. Die werkt iedere dag van 7 tot 2 of van 3 tot 11 met gehandicapten, dat is zwaar werk.

Mijn zus zit op school in Utrecht en zit van 8 uur tot 5 uur op school. Wij wonen in Geertruidenberg. Ze is elke dag om 7 uur thuis. Ze zegt zelf tegen mij ben maar blij dat je nog niet studeerd. Dat ben ik dan ook, en wil zelf niet elke dag tot 5 uur op school zitten. Ja, dat moet ik als ik 17 ben ook. Maar dat wil ik dan ook pas met m'n 17e. Het word elke keer meer, dat weet ik. Maar dan kan ik het tenminste opbouwen en beter gaan indelen. Maar nu in een keer tot 5 uur naar school? Nee dankjewel. Ik heb meer dingen te doen in het leven dan alleen maar leren voor school..

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:58

Larnaca schreef:
Marjoow schreef:

Mijn zus zit op school in Utrecht en zit van 8 uur tot 5 uur op school. Wij wonen in Geertruidenberg. Ze is elke dag om 7 uur thuis. Ze zegt zelf tegen mij ben maar blij dat je nog niet studeerd. Dat ben ik dan ook, en wil zelf niet elke dag tot 5 uur op school zitten. Ja, dat moet ik als ik 17 ben ook. Maar dat wil ik dan ook pas met m'n 17e. Het word elke keer meer, dat weet ik. Maar dan kan ik het tenminste opbouwen en beter gaan indelen. Maar nu in een keer tot 5 uur naar school? Nee dankjewel. Ik heb meer dingen te doen in het leven dan alleen maar leren voor school..

INDERDAAD !

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:00

De manier van staken keur ik ook echt af, maar als er maandag op een normale manier gestaakt wordt doe ik wel mee.
Nogmaals het gaat niet om de lange dagen en ik weet ook wel dat het in het 'echte' leven lange dagen zijn, maar het gaat mij om de opvulling van die uren. Kwaliteit ipv kwantiteit!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:04

Hoe weet je dat je elke dag tot 5 uur naar school moet? Je kan ook meedoen aan parascholaire activiteiten! Dat is leuk! Wees blij dat je naar school kán!

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:05

aan welke activieiten?

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:06

Marjoow schreef:
Hoe weet je dat je elke dag tot 5 uur naar school moet? Je kan ook meedoen aan parascholaire activiteiten! Dat is leuk! Wees blij dat je naar school kán!

Ik ben ook heus wel blij dat ik naar school kan, en heb het er ook naar m'n zin hoor. Maar ik ben nou eenmaal geen fan van leren. Tsja, kan er ook niks aan doen, en weet zeker dat ik niet de enige ben

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:07

nee niet de enige ;p

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:11

Niet elke school heeft parascholaire activiteiten.
Wij hebben er een gehad, meedoen aan een balletvoorstelling (duurde met voorbereiding een halve dag) midden in de toetsweek! Nou dat was lache zeg

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:11

Die staking was toch niet bedoelt voor de minder uren omdat we meer vrije tijd willen? Maar juist omdat door de scholen nu belachelijke uren ingevuld worden om die 1040 maar te halen. De regering is van mening dat meer uren op school meer kennis betekent. Maar je moet de kwaliteit van de lessen juist verbeteren. Als ik een uur in de aula zit dan leer ik daar namelijk niet bepaald veel van! Door de boetes van de overheid kunnen de scholen moeilijk de kwaliteit gaan verbeteren, daar hebben ze het geld niet voor. Dus dáárom zegt het LAKS: minder uren!

trouwens: Als je een normale schoolweek pakt en je doet er de vakanties en vrije dagen vanaf, kom je al niet eens aan 1040.

Dat bij de stakingen auto's in elkaar worden gemept is een mindere kant, maar hoevaak gebeurt dat niet bij andere stakingen? Er zitten nou eenmaal altijd rotte appels tussen he!

Het argument dat we later tóch een 40- urige werkweek hebben en daar nu alvast aan kunnen wennen vindt ik ronduit belachelijk. We zijn nog jong en we moeten ons behalve qua kennis, ook op andere gebieden nog ontwikkelen. Je kiest bovendien toch ook zelf voor je eigen baan. Alsnog wil ik hierbij ook nog even zeggen dat meer uren dus niet meer kennis betekenen. Dus 1 uur aadrijkskunde, vervolgens 4 uren tussenuur, dan een uur studie en vervolgens nog een uur les vindt ik niet erg voorbereidend op je toekomstige werkweek..

De feiten haal ik niet zomaar ergens vandaan, een klasgenoot van mij is lid van het LAKS.

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:13

heb alweer zn in morgen ;D

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:14

MyStar schreef:
Die staking was toch niet bedoelt voor de minder uren omdat we meer vrije tijd willen? Maar juist omdat door de scholen nu belachelijke uren ingevuld worden om die 1040 maar te halen. De regering is van mening dat meer uren op school meer kennis betekent. Maar je moet de kwaliteit van de lessen juist verbeteren. Als ik een uur in de aula zit dan leer ik daar namelijk niet bepaald veel van! Door de boetes van de overheid kunnen de scholen moeilijk de kwaliteit gaan verbeteren, daar hebben ze het geld niet voor. Dus dáárom zegt het LAKS: minder uren!

trouwens: Als je een normale schoolweek pakt en je doet er de vakanties en vrije dagen vanaf, kom je al niet eens aan 1040.

Dat bij de stakingen auto's in elkaar worden gemept is een mindere kant, maar hoevaak gebeurt dat niet bij andere stakingen? Er zitten nou eenmaal altijd rotte appels tussen he!

Het argument dat we later tóch een 40- urige werkweek hebben en daar nu alvast aan kunnen wennen vindt ik ronduit belachelijk. We zijn nog jong en we moeten ons behalve qua kennis, ook op andere gebieden nog ontwikkelen. Je kiest bovendien toch ook zelf voor je eigen baan. Alsnog wil ik hierbij ook nog even zeggen dat meer uren dus niet meer kennis betekenen. Dus 1 uur aadrijkskunde, vervolgens 4 uren tussenuur, dan een uur studie en vervolgens nog een uur les vindt ik niet erg voorbereidend op je toekomstige werkweek..

De feiten haal ik niet zomaar ergens vandaan, een klasgenoot van mij is lid van het LAKS.

Helemaal mee eens!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:17

Jezus, iedereen zeikt hier. Nagelbijten / Gniffelen
Als wij willen staken dan doen we dat.
waar bemoei je je mee, jezus.. Nagelbijten / Gniffelen

Mystar; helemaal met je eens Knipoog

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:21

Yeahh Rock-on, dudes!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:29

x_tico schreef:
Jezus, iedereen zeikt hier. Nagelbijten / Gniffelen
Als wij willen staken dan doen we dat.
waar bemoei je je mee, jezus.. Nagelbijten / Gniffelen

Mystar; helemaal met je eens Knipoog

waar ik me mee bemoei???
dat al die troep die geschopt wordt door verwende scholieren betaald moet worden de belastingcenten die wíj betalen!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:33

Morgen zal het nog wel erger gaan worden ook al hoop ik van niet! Haha misschien moeten we door het hele land heen een zit staking houden Tong uitsteken Allemaal op school gaan zitten en de school 24 uur bezet houden Cool Dan bereiken we miss iets niet met slopen enzo Tong uitsteken