MyStar schreef:Die staking was toch niet bedoelt voor de minder uren omdat we meer vrije tijd willen? Maar juist omdat door de scholen nu belachelijke uren ingevuld worden om die 1040 maar te halen. De regering is van mening dat meer uren op school meer kennis betekent. Maar je moet de kwaliteit van de lessen juist verbeteren. Als ik een uur in de aula zit dan leer ik daar namelijk niet bepaald veel van! Door de boetes van de overheid kunnen de scholen moeilijk de kwaliteit gaan verbeteren, daar hebben ze het geld niet voor. Dus dáárom zegt het LAKS: minder uren!
trouwens: Als je een normale schoolweek pakt en je doet er de vakanties en vrije dagen vanaf, kom je al niet eens aan 1040.
Dat bij de stakingen auto's in elkaar worden gemept is een mindere kant, maar hoevaak gebeurt dat niet bij andere stakingen? Er zitten nou eenmaal altijd rotte appels tussen he!
Het argument dat we later tóch een 40- urige werkweek hebben en daar nu alvast aan kunnen wennen vindt ik ronduit belachelijk. We zijn nog jong en we moeten ons behalve qua kennis, ook op andere gebieden nog ontwikkelen. Je kiest bovendien toch ook zelf voor je eigen baan. Alsnog wil ik hierbij ook nog even zeggen dat meer uren dus niet meer kennis betekenen. Dus 1 uur aadrijkskunde, vervolgens 4 uren tussenuur, dan een uur studie en vervolgens nog een uur les vindt ik niet erg voorbereidend op je toekomstige werkweek..
De feiten haal ik niet zomaar ergens vandaan, een klasgenoot van mij is lid van het LAKS.
Helemaal mee eens!