Citaat:
Het is jammer dat enkele van jullie zo enorm negatief zijn , ook over zichzelf.
Ik ben tegen niemand van jullie persoonlijk geweest maar ik wordt nu wel persoonlijk aangevallen.
Voel je je dan zo persoonlijk aangesproken door mij.
Wanneer het niet over jou gaat lijkt me dat je dan niet hier zo heftig op hoef te reageren.
Ik krijg geloof ik wel allerlei ziektes toegewenst maar zelf wens ik iedereen gezondheid toe.
Oh ja, als je me een domme doos wil noemen kun je dat beter via de PM doen.
Okee, allereerst excuses vanwege mijn belediging in mijn drift. Maar je moet wel begrijpen dat dit soort dingen héél zwaar kunnen zijn voor mensen die wel WILLEN, maar niet KUNNEN. Je moet dagelijks tegen dit soort vooroordelen opboksen. Wat je eerder gepost hebt, was ronduit beledigend voor veel mensen. Voor mij zeker! En wat aangesproken voelen betreft; ik weet wat ik wel en niet kan, en wat ik waard ben. Maar je wilt niet weten hoe vaak je DIT naar je hoofd geslingerd krijgt, niet te geloven. Je kan niet anders dan er kwaad om worden op ’t laatst.
Ziektes wens ik je, persoonlijk, zeker niet toe. Persoonlijk heb ik juist gesteld dat als je zélf ooit iets krijgt, ik hoop dat je NIET tegenover mensen zult komen te staan die denken zoals jij nu doet.
De irritatie is echt uitgelokt…. Sorry.
Citaat:
En dit is het laatste wat ik er over ga zeggen.
Wat kunnen we toch met zijn allen weer lekker klagen.
Juist , dat is nou precies wat me zo tegen de borst stuit.
Dat klagen over van alles en nogwat.
Ik vind het bijzonder vreemd dat jullie je allemaal zo aangesproken voelen.
Als jij niet die profiteur bent die ik bedoel dan geloof ik je hoor.
Ga nou niet jezelf zitten te bewijzen.
Het zijn vast een paar profiteurs die de boel verpesten voor de anderen.
Als jullie niet die profiteur zijn, behoor je tot de andere groep.
Dan heb ik het dus niet over jullie.
Tegen de profiteurs, die blijkbaar niet in dit topic zitten zou ik willen zeggen, ga eens wat doen. Tegen alle anderen, sterkte voor de toekomst.
basta.
Dat kan je nu wel zeggen, maar je bent ZELF dit topic gestart, vergeet dat niet. Je wist duvelsgoed dat je daar ook de ‘goede’ mensen mee zou raken. Besef je echt niet dat deze vooroordelen dagelijks voorbij komen als je arbeidsongeschikt bent?
Ja, je hoort mij constant weer verdedigen. En niet zozeer voor MEZELF. Misschien klinkt dat raar, maar wat jij of een ander van mij denkt, interesseert me verder bitter weinig. Ik probeer ook de stem te zijn voor vele mensen die net als ik deze ellende het hoofd moeten bieden, en dan ook nog afgezeken worden.
Ik KLAAG niet. Ik geef tegenwicht aan scherpe en absurde uitspraken van mensen die het niet begrijpen. Meestal is het verspilde moeite, maar soms, soms veranderd het de denkbeelden van die persoon. En dan ben ik gelukkig; een ieder die begrip krijgt, is er weer een. Zo heb ik op mijn manier de wereld een beetje beter gemaakt.
Ik ben NIET zielig. Ik heb mijn leven zo mooi mogelijk gemaakt. Ja, ik ben jaloers op gezonde mensen, mensen die carriere maken, veel geld hebben en een boel leuke sociale contacten. Natuurlijk wil ik OOK graag een fijn eigen paard! Ik DROOM van een mooie, grote tuin voor mijn honden. Maar dat is voor mij niet weggelegd, en ik ben ook gelukkig ZONDER. Ik heb een tuintje van 10x10, da’s prima te doen. Ik heb mijn honden. Ik let op mijn budget. En ik ben gelukkig met wat ik WEL heb.
Persoonlijk krijg ik het idee dat jij alle geluk in het leven hebt. Parttime werk, dieren (aan huis zelfs?), leuk huisje, leuke relatie, genoeg geld. Van harte! Ik ben blij voor je.
Waarom dan zoveel irritatie over mensen die het MINDER hebben dan JIJ?? Omdat ze ‘teren op jou belastingcenten’, misschien? Waar komt je irritatie nou eigenlijk ECHT vandaan? Of is het toch een klein deeltje jaloezie, dat jij ook liever ‘thuis zou willen zitten en je geld zou willen krijgen’? Geloof me… zo leuk is dat echt niet. Het is geen vetpot en je hebt elke dag je problemen het hoofd te bieden. Ga er maar aan staan. Gezonde mensen hebben al genoeg stress en problemen, laat staan zieke…
Citaat:
Even kijken.. waar hebben we het over...
Iemand mét een baan en paarden en genoeg gezondheid van lijf en leden om die paarden kennelijk lekker vaak uit te brengen op wedstrijden. Iemand die liever thuis werkt en dan de paarden kan doen. Of liever parttime werkt om de paarden te doen. Iemand die iemand kent met een slechte arbo-arts en dat projecteert op chronisch zieken. Iemand die zelf wel met een griepje in bed gaat liggen kennelijk.
Iemand die geen idee heeft hoe het is om met een chronische ziekte door het leven te gaan.
Iemand die geen idee heeft van het feit dat gewoon uit je bed komen jezelf al een schop onder de kont geven is. Want ik ben chronisch hoefbevangen als ik opsta en moet dan eerst een uur heel voorzichtig lopen.
Die geen idee heeft hoe het voelt om te leven met de angst dat straks wilskracht niet meer genoeg is. Dat je paarden misschien wel wegmoeten omdat straks je ziekte het wint van je wilskracht.
Zo iemand.. heeft heel weinig inlevensvermogen.
Zo iemand noem ik dom. En domheid zegt niets over iq, maar over wat je er mee doet. DOM dus.
Ik kan het hier alleen maar 100% mee eens zijn. Domme mensen kunnen ook mensen met hoog IQ en hoge opleiding zijn. Domme mensen zijn mensen die niet willen leren, niet verder willen kijken dan hun eigen wereldje, en niet om kunnen gaan met argumenten tegen hun eigen denkbeelden.
Hoe en wat Hopla is, hangt van mij een beetje af van háár vermogen verder te kijken.
Citaat:
Dan had ik er zeker anders tegen aan gekeken
Sterker nog...tot dit jaar keek ik er ook anders tegenaan.
Ik was ook chronisch ziek en kon ook werken..een ander chronisch zieke dus ook.
Jeee....wat schaam ik me nu voor die gedachte alleen al..kan wel onder een steen kruipen van schaamte.
Je kan dat niet bepalen voor een ander, je weet niet hoeveel moeite die ander al doet om de simpelste dingen.
Nu...nu ik eindelijk eens naar mijn lichaam luister besef ik dat pas....
Ik heb er nog nooit naar geluisterd...nooit..
En omdat ik doorwalste verwachte ik dat ook van een ander...walchelijk toch??
Ik begrijp je verdriet, en ik weet zeker dat het anderen tegen de borst gestuit heeft. Maar NU kan JIJ trots op jezelf zijn, RK. Je hebt het van dichtbij gezien, je weet nu wat het is en je hebt geleerd. Je hebt je denkbeelden aangepast. Dikke pluim!!
Vergeet het gewoon niet, en draag je denkbeelden uit. Dat probeer ik ook, en hopelijk maken we op die manier de wereld een beetje begripvoller.