Seks op eerste date funest voor relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geit

Re: Seks op eerste date funest voor relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:13

maar als je nu iemand al een hele tijd kent.
je krijgt na een tijd pas gevoelend voor elkaar. Je besluit te gaan daten en je hebt meteen de eerste date seks.
Hoe zit het dan? want dat lijkt me dan toch ook niet de eerste de beste aangezien je elkaar al kent

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:14

cooper schreef:
Het is een vraag die gesteld word, en naar mijn idee vind ik ook dat vele relaties daardoor niet blijven duren, althans naar wat ik gezien heb dan. Ik vind ook dat seks helemaal niet het belangrijkste in een relatie hoeft te zijn. Bij mij zijn er zoveel andere dingen belangrijk en voor mij hoeft de sex dan ook niet spannend te zijn maar gewoon fijn, iets wat ik en mijn vriend met elkaar delen door volledig vertrouwen, en niet gewoon omdat het lekker is. Maar er zijn mensen die daar een andere mening over hebben en dat respecteer ik helemaal, maar ik denk dat het vaak door die gedachtengang na de eerste date ook direct kan mislopen dan. Wat niet betekent dat die relatie niet kan standhouden, het hangt er maar gewoon van af hoe het gekomen is, wat je verwacht en of jullie beide hetzelfde willen.

Helemaal mee eens! het kan inderdaad mislopen, maar fijn zie ik ook als lekker, ik wil dat we het beide naar onze zin hebben, en op een eerste date wordt dat in ieder geval meteen duidelijk,dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt ( hoe zwart-wit dat ook klinkt..)je moet niet alleen emotioneel gezien bij elkaar passen, maar ook fysiek vind ik, misschien houdt de 1 van hele andere dingen dan de ander.. je weet in ieder geval waar je aan toe bent, en toevallig gaat het bij mij erg goed! het had zeker ook anders kunnen lopen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:14

KirstenG schreef:
Schimmelig schreef:
Dat kan toch juist heel goed samen, of zie ik dit verkeerd Lachen

ik denk dat je dit dan heel anders ziet inderdaad, ik vind het ook een tegenspreking als je eerst zegt iemand te dumpen omdat hij niet goed in bed zou zijn o.i.d. en vervolgens verkondigen dat een relatie op meer gebaseerd is dan seks...
tja ik zie het toch echt als een tegenspreking...

Imo kun je het beter zien als toevoeging. Je hebt een partner die goed is in bed en de relatie is op meer gebaseerd dan dat alleen Haha!

Edit: typo Clown
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 17-06-07 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:15

Dan hangt het ervanaf wat je beide wilt en of jullie beide een relatie zien zitten. Ikzelf zou nooit of te nooit de eerste keer sex hebben met iemand, misschien ben ik daar te nuchter voor, ik weet het niet. Maar ik geloof nooit dat je jezelf kan geven aan iemand die je nauwelijks kent. En als je die persoon al misschien maanden op voorhand kende door msn of telefoon of weet ik het, dan nog zou het een grote fout kunnen zijn omdat je die persoon in real life niet kent. Op die manier worden er veel fouten gemaakt, maar het is maar net wat je leuk vind denk ik.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:17

faye schreef:
@Kirsten, oh dat is nog maar heel kort dus! Ik hoop overigens niet mijn dochter met 17/18 jaar direct met de eerste de beste het nest in duikt.....

zolang je het maar veilig doet toch? moet er ook bij zeggen dat het voor mij de eerste keer was dat ik meteen op de eerste date ' het nest in dook met..'
buiten dat was het niet de eerste de beste... maar dat had ik geloof ik al verteld...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:17

cooper schreef:
Dan hangt het ervanaf wat je beide wilt en of jullie beide een relatie zien zitten. Ikzelf zou nooit of te nooit de eerste keer sex hebben met iemand, misschien ben ik daar te nuchter voor, ik weet het niet. Maar ik geloof nooit dat je jezelf kan geven aan iemand die je nauwelijks kent. En als je die persoon al misschien maanden op voorhand kende door msn of telefoon of weet ik het, dan nog zou het een grote fout kunnen zijn omdat je die persoon in real life niet kent. Op die manier worden er veel fouten gemaakt, maar het is maar net wat je leuk vind denk ik.

je kan toch ook als gewoon vrienden ineens met elkaar gaan daten? die ken je dan wel in real life

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:20

KirstenG schreef:
Helemaal mee eens! het kan inderdaad mislopen, maar fijn zie ik ook als lekker, ik wil dat we het beide naar onze zin hebben, en op een eerste date wordt dat in ieder geval meteen duidelijk,dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt ( hoe zwart-wit dat ook klinkt..)je moet niet alleen emotioneel gezien bij elkaar passen, maar ook fysiek vind ik, misschien houdt de 1 van hele andere dingen dan de ander.. je weet in ieder geval waar je aan toe bent, en toevallig gaat het bij mij erg goed! het had zeker ook anders kunnen lopen!

Ik vind het nogal stom om te zeggen ;' wat voor vlees je in de kuip hebt' Ik bedoel, stel je ontmoet iemand, de spanningen zijn er en je vind het beide een goed idee om in bed te belanden, maar meneer heeft een redelijk klein pietje en hij weet niet goed op welke manier hij je moet bevredigen, maar op alle andere vlakken is hij de man van jou dromen. Aangezien hij dus niet veel in de kuip heeft dump je hem gewoon omdat hij jou niet kan bevredigen? Ik vind het nogal stom. Sex deel je toch met iemand die je door en door kent en waar je alles mee wilt delen? Niet alleen psychisch, maar ook fysiek? Ik bedoel, hoe kan je nu op de eerste avond dat je elkaar kent jezelf volledig geven en de dingen doen die je misschien na maanden pas zou doen door het vertrouwen?

Ik en mijn vriend hebben een vier maanden gewacht en ook een half jaar echt gestunteld. Vooral omdat we elkaar nog niet goed kenden, en zeker niet op lichamelijk vlak. Je durft toch ook niet meteen te zeggen wat je lekker of goed vind, dus hij weet in principe niet wat je lekker vind. Hoe kan je dan beslissen dat hij niet goed genoeg is in bed? Nouja. Het is ieder zijn eigen keuze, maar ik geloof best dat vele meisjes zo een goede vriend kwijtspelen door zo kort door de bocht te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:21

@Kirsten, dat heb ik dan zeker gemist. Of bedoel je dathet niet de eerste de beste was omdat je nu nog met hem bent? Een jaar is niks in een relatie, dus ik ben heel benieuwd of je ook de vijf jaar gaat halen. Ik hoop het voor je Knipoog

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:21

Je kan wel als gewone vrienden gaan daten, maar ik kan gewoon niet begrijpen hoe je dan bij elkaar in bed kunt belanden, en hoe je dat zelfs ook maar durft te doen. Want het vertrouwen tussen gewone vrienden en je eigen partner is toch nog altijd heel anders.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:22

goede seks heeft ook niks te maken met een grote of kleine piet enz.
goede seks kan ook gewoon een klik zijn, het gevoel wat je erbij hebt.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:22

maar dat zal ook redelijk gek zijn, ineens met een van je vrienden in bed belanden.... hihi ook al spelen er meer gevoelens bij, zal altijd een beetje gek zijn. ( spreekt uit ervaring Knipoog )

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:24

Nee, maar sommige mensen doelen daar wel op.
Oké, goede seks gaat om de klik. Die klik kan je toch niet meteen van de eerste keer hebben? Je kent elkaar niet eens.

Ben ik dan echt serieus zo ouderwets of wat is dat? Tong uitsteken

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:24

faye schreef:
Ik denk dat de meeste mannen (en vrouwen) het juist niet apnnend vinden om de eerste gelijk all the way te gaan. Ik heb het nooit gedaan en zal het niet doen ook. Vind het ook eigenlijk wel goedkoop....

Dat denk ik toch ook wel.
Voor veel mannen is de uitdaging weg als een vrouw meteen al gewillig is, dan denken ze "als ze het met mij al zo snel doet, zal ze dat met anderen ook wel doen" en meestal (niet altijd) is dat dan ook wel zo. En dan is het leuk voor 1 avondje of alleen voor de sex maar voor de rest blijft er weinig respect voor het meisje in kwestie over.. nogmaals ik zeg niet dat het altijd zo is..maar vaak wel.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:25

russel schreef:
Haha, hoe stereoptiep. De mannen willen het graag en als de vrouw het ook wil of wellicht wel toehapt om geen trut te zijn, is het niet goed. Rolleyes

Dát is pas steriotiep! Knipoog

Fiebie

ik zal het even uitleggen dan komt het misschien minder sletterig over..?
Mijn vader speelde in een band( carnavals band) en zijn vader ook... zij kenne mekaar dus nu ongeveer 25 jaar.. Ik heb in frankrijk gewoond, en zij zijn ons daar een keer met hun kinderen op komen zoeken, als band-zijnde... toen vond ik hem maar een kneus... maar goed ik was ook 12 of zo..

6 jaar later was het afscheid van de leutkwakers..( de band dus..) en toen kwamen de kinderen dus ook mee met paps voor het afscheid (ik zat ondertussen ook in die band) gezellig aan de praat, nummers uitgewisseld, we zouden een keer gezellig gaan stappen met nog een paar kids van de ouwelui van de band... goed alles leuk en aardig, nooit meer wat van gehoord, had toen ook een vriend en hij een vriendin...

totdat ik hyves had uitgevonden... hij dus ook, had me toegevoegd, maar ik wist niet dat het DIE marcel was, want ik kende er nog 1. nooit meer naar omgekeken, totdat ik er op een dag achterkwam dat hij DE marcel was... msn toegevoegd, nou als je mekaar leuk vindt geworden na al die jaren, vind je het toch wel leuk om wat af te spreken. de datum stond allang gepland, maar in die tussentijd wilde ik hem toch wel duidelijk maken dat ik hem leuk vond, en dat maakte hij mij ook erg duidelijk, zowel via msn als sms...

toen hadden we dus afgesproken op een jazz festival, ik zou blijven slapen ( hij had toen een huis met 12 kamers...) want hij woont nog al ver weg, en anders moest ik om half 12 de trein alweer naar huis nemen... alles geregeld, en tja dan ontmoet je mekaar weer...
dat werd erg gezellig aan het einde van de avond...

ik hoop dat het nu wat duidelijker is...

geit

waarom zou je die klik niet meteen kunnen hebben?
net als dat je met mensen ontmoeten soms met mensen meteen een klik kan hebben, kan dat met seks toch ook?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:27

tita schreef:
ja sorry maar als je een paar kneusjes hebt gezien dan wordt je daar echt niet blij van hoor kan ie nog zo lief en knap zijn maar dat werkt niet meer Haha!

De kneus ben jij dan, volgens mij Knipoog Misschien ben je niet duidelijk genoeg in wat je wel/niet wil?
Communicatie he? Knipoog

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:28

Maar ik kan gewoon niets een begrijpen dat je zomaar uit de kleren kan gaan als je iemand niet kent.
En welke klik bedoel je dan, kan je specifiek uitleggen WELK gevoel of welke klik je bedoelt dan?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:29

heb je het verhaal erboven wel gelezen of...? ik heb het voor mijn kant uitgelegd...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:29

ken je dat niet dat klik gevoel? weet niet hoe ik het uit moet leggen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:30

Sorry, ik zie dat ik een beetje achterloop! Knipoog

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:31

Ik had jou verhaal wel gelezen, maar dan nog. Het kan zo gezellig zijn, ik zou mezelf nog nooit weggeven de eerste date. Maar dat is hoe ik erover denk; Ik beoordeel daar jou niet op ofzo hoor.

En ik kan me niet voorstellen welke klik nee. Ik heb ook nog maar met mijn eerste vriendje, dus misschien dat het daaraan ligt.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:34

jij hebt toch ook een klik met je vriend dan neem ik aan?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:38

Ik zou alleen niet weten hoe die voelt Tong uitsteken

Ik en mijn vriend kunnen over alles praten, ook over wat we lekker vinden, anders zouden willen en noem maar op. We nemen elkaar om hoe we zijn en we kunnen enorm samen lachen tijdens het vrijen, maar of dat een klik is? Ik denk dat het vertrouwen is, en liefde en respect voor elkaar. Als dat onder klik bestaat, dan geloof ik nooit dat je dat vanaf de eerste keer hebt. Want dat heeft bij mij toch redelijk lang geduurd.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:45

het klikt gewoon wanneer het klikt, liefde en vertrouwen voor elkaar moet nog groeien, maar ik was wel helemaal verliefd!
en natuurlijk is het ieder voor zichzelf hoor..! dat zonder meer, maar ik heb deze keer voor iets anders gekozen,en heb er nog steeds geen spijt van!
misschien klonk dat van wat voor vlees je in de kuip hebt een beetje boers... maar goed, het is wel zoals ik het zie, tuurlijk is dat niet bepalend voor de toekomst als hij misschien een 'klein pietje' had gehad. Maar misschien was die klik er wel niet geweest... zelfs als hij een 'gigantische piet' had gehad... want daar gaat het helemaal niet om.. mijn vriend zegt daar altijd op: beter een kleine die steigerd, dan een grote die weigerd.. Haha!