Skeeleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:51

Niets mis met skates en skeelers van V&D, die hebben grofweg hetzelfde assortiment als Perry Sport (Perry Sport is tot een paar jaar geleden onderdeel geweest van de Vendex-groep).

Je hoeft echt niet het duurste van het duurste te hebben (Salomon of Bauer bijvoorbeeld). Als je net begint is het ook altijd maar afwachten of je het echt leuk vindt. Maar de lol vergaat je wel snel als je met het goedkoopste materiaal begint. Mijn ervaring is dat het goedkoopste materiaal onder de skates doorgaans niet erg comfortabel en kwalitatief goed is. Er is heel goed betaalbaar spul ook voor beginners of als je niet veel geld wilt uitgeven maar toch leuk wilt skaten, bijvoorbeeld van K2 of Rollerblade.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:02

Karin schreef:
Niets mis met skates en skeelers van V&D, die hebben grofweg hetzelfde assortiment als Perry Sport (Perry Sport is tot een paar jaar geleden onderdeel geweest van de Vendex-groep).

Je hoeft echt niet het duurste van het duurste te hebben (Salomon of Bauer bijvoorbeeld). Als je net begint is het ook altijd maar afwachten of je het echt leuk vindt. Maar de lol vergaat je wel snel als je met het goedkoopste materiaal begint.

Ik hád goedkope skeelers van de Aldi, maar daar kreeg ik zere voeten van (heb erg brede voeten). Ik heb nu skeelers van Salomon, de voet zit er beter in, maar ik vind ze verschrikkelijk skeeleren. Ze zijn veel zwaarder, ik vind er niks meer aan nu, ik kom niet vooruit. Dus het is maar wat je gewend bent...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:16

Ik ken redelijk wat ervaringen van mensen in mijn omgeving die hun skates bij Bristol of Scapino kochten en er na een paar weken al niets meer aan vonden omdat ze voor geen meter vooruit kwamen of al snel materiaalpech hadden. Over het comfort van merken als K2 ben ik zelf ook meer te spreken. Een collega van mij wilde niets anders dan Salomon, maar dat was ook een vrij lange en stevige man, die kon blijkbaar goed met 'zwaar materieel' overweg. Salomon is wel een van de topmerken onder de skates, maar idd, voorkeur voor een merk is vrij persoonlijk.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:09

Karin schreef:
Ik ken redelijk wat ervaringen van mensen in mijn omgeving die hun skates bij Bristol of Scapino kochten en er na een paar weken al niets meer aan vonden omdat ze voor geen meter vooruit kwamen of al snel materiaalpech hadden. Over het comfort van merken als K2 ben ik zelf ook meer te spreken. Een collega van mij wilde niets anders dan Salomon, maar dat was ook een vrij lange en stevige man, die kon blijkbaar goed met 'zwaar materieel' overweg. Salomon is wel een van de topmerken onder de skates, maar idd, voorkeur voor een merk is vrij persoonlijk.

dat is ook persoonlijk inderdaad. Maar ik had het gevoel dat ik het helemaal niet meer kon toen ik met mijn nieuwe skeelers ging skeeleren, het ging zo zwaar voor mijn gevoel. Toen heb ik even geruild met een vriendin en toen ging het weer een stuk vlotter. Het lag dus gelukkig aan de skeelers en niet aan mijn benen Knipoog. Maar het is inderdaad maar net wat je prettiger vind. Ze zitten heerlijk, dat wel.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:21

Even een break tussendoor Knipoog
www.onlineskeelershop.nl
Als je lagertjes, of nieuwe wielen zoekt en via de mail is wel meer te regelen. Spullen zijn allemaal van top kwaliteit tegen een heel betaalbare prijs.

Voor info kun je ook mij pm-en

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:07

Lovely1 schreef:
http://www.onlineskeelershop.nl
Als je lagertjes, of nieuwe wielen zoekt en via de mail is wel meer te regelen. Spullen zijn allemaal van top kwaliteit tegen een heel betaalbare prijs.

Is het dan niet gewoon jouw site en dus reclame? Tong uitsteken

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:06

Jaah hier meld zich een verslaafde skeeler bokker Pling
Echt heerlijk lekker over fietspad hier in het bos, mp3tje
aan Echt ik kan wel uren weg blijven! en doe dit regelmatig!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:29

dovish schreef:
Lovely1 schreef:
http://www.onlineskeelershop.nl

Is het dan niet gewoon jouw site en dus reclame? Tong uitsteken

Nope niet mijn site.. ik heb er een keer wat besteld en toen deze jongens ontmoet. En ik ken ze nu aardig goed.. viavia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:30

Weetje Scheve mond Ik skeeler ook best vaak, maar als ik een kwartiertje heb geskeelerd heb ik zo'n last van mijn benen en rug..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:40

@ flyingangel dan heb je waarschijnlijk een verkeerde houding.. misschien een skeelercursus doen? ik heb ook eentje gedaan omdat mn broer die gaf! was verder ook heel leuk! enne je valt er vet veel van af Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:43

Hip, waar kun je zo'n cursus volgen?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:47

bij ons gewoon bij de sportschool!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:47

Ooh die is hier niet Nagelbijten / Gniffelen Ik woon namenlijk in een boerengat Vork

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:48

ikke ook! Knipoog maar bij onz zijn er twee 8 km verderop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:53

Ik zal wel eventjes kijken of er iets is, bedankt voor de tip iig Haha!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:54

haha jaah! en anders kom je hier maar heen gaan we die cursus gewoon samen nog een keer volgen! hij was echt leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:57

Haha, je woont in Drenthe, ik in Friesland Vork

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:36

Flying_Angel schreef:
Haha, je woont in Drenthe, ik in Friesland Vork

Joh klein stukje Knipoog

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:08

haha skeeleren is echt niets voor mij, ik ga alleen maar op m'n bek.
maarja dat is oefenen Knipoog

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:55

Ik ben sinds drie weken ook regelmatig aan het skeeleren.
Ik heb prima skeelers, de schoen zit heel erg fijn!
Maar ik merk dat ik helemaal niet zo fijn 'glijd' over de weg...

Van de week was ik aan het skeeleren, komt een andere skeeleraar (of hoe noem je zo iemand Clown )
Mij met een partner super hard voorbij ! Je hoorde de wielen niet eens op het asvalt !

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik ook een beetje snelheid krijg en soepel lopende wielen ?
Kan het iets met lagers te maken hebben ? Heb er wel eens overgelezen, maar weet helemaal niet waar die dingen precies zitten Bloos

Iemand een tip Lachen ?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:24

Ik heb laatst tijdens het skaten mijn knie een soort van verdraaid... Niet zo slim..

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:36

Haha ! Ik hoop dat de modjes hem niet op slot gooien......
Het is voorheen wel een erg actief topic geweest geloof ik.

Maar kan iemand mij helpen met mn wielen en lagers?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:55

Ik denk dat het gewoon aan het materiaal ligt waar je wielen van gemaakt zijn. Lachen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:58

Hoe strak horen je skeelers? Ik doe ze altijd bijna zo strak als ik ze kan krijgen. Weet niet of dat goed is.. Heb dan het idee dat ik er steviger op sta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:01

Simba, dat heeft te maken met de hardheid en de grootte van je wielen.
Geef 'es wat details over de wielen (en evt. de lagers)?